na 8 jaar stopppen met vegetatier zijn?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

na 8 jaar stopppen met vegetatier zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-03 15:49

Ik zit er de laatste 2 a 3 weken hard over na te denken,ik was 12 toen ik begon,weet eigenlijk niet waarom,iemand anders was het,dus tja dacht zal ik het eens proberen,vreselijk stomme reden ik weet het Haha!

Maar goed ben het dus nu al 8 jaar geen vlees en geen vis,en dan bedoel ik ook echt nooit!hebv nooit gezondigd,en had er ook nooit moeite mee,maar de laatste weken dus al meer.

Ben grote dierenfan,echt waar,koop ook alleen scharreleieren enz en wil ik ook zeker blijven doen,maar jemig wat zou ik graag een hap uit een lekkere biefstuk of zo willen nemen.

dilemma dus,iemand tips opf ideeen?


vast bedankt nathalie

Z1+4


LindaJ
Berichten: 337
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 16:00

Als je zonder reden vegetarier bent, kun je er ook wel mee stoppen, toch? Of je eet af en toe eens biologisch vlees...

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 16:02

Probeer het eens.. waarschijnlijk ben je er de eerste keren goed ziek van Haha!
Als je dan nog trek in vlees hebt kan je idd bijvoorbeeld af en toe biologisch vlees eten.

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 17:24

Ik ben niet tegen het eten van vlees maar wel tegen onnodig dierenleed. Een tijdje terug heb ik een link geplatst over wildernisvlees. Die zal ik even voor je opzoeken.

[VT] verantwoord vlees eten

Wildernisvlees is vlees van grote grazers [Koninkspaarden en runderen] die enkele natuurgebeiden in Nederland begrazen. De dieren hebben een fantastisch mooi leven. Als de kudde te groot wordt of een dier raakt zodanig gewond dat het niet meer te behandelen is, dan wordt het dier afgemaakt. Het vlees van het dier wordt verwerkt door professionele slagers en aangeboden aan de consument voor consumptie. De prijs is vergelijkbaar met de prijs van vlees in de supermarkt.

Als je dit te veel gedoe vind [er zijn maar enkele afhaalpunten en je moet het vlees van te voren bestellen] kun je ook eens een stukje vlees van de Biologische slager halen. Iedere grote stad heeft een Bio-slager. De slagerijen van De Groene Weg zijn het meest bekend.

Eet in het begin maar heel weinig vlees. Je kunt er vreselijk ziek van worden!

reina

Berichten: 638
Geregistreerd: 03-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 17:26

ik ben ook jarenlang vegetarier geweest, toen ik bij iemand anders introk besloot ik te stoppen, vond het niet redelijk om te verwachten dat er voor mij dubbel gekookt zou worden. Het was ook wel een fijn excuus want ik vind niets zo lekker als vlees. Inmiddels denk ik er ook niet genoeg meer over na, koop wat ik lekker vind en sta er niet meer bij stil dat het eigenlijk dood dier is. Mijn ideaal hoop ik later uit te voeren, een eigen koe, en die dan laten slachten en daar dan een jaar van eten. Op is op. Zo weet ik dat het dier een goed leven heeft gehad en eet ik ook eens vlees wat misschien minder "luxe" is. VOor jou kan ik de beslissing niet nemen, denk dat het vooral belangrijk is dat je nadenkt over je principes en niet alles voor "normaal" aanneemt!

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 18:07

Als je vegetarier bent dan heb je een bepaald gevoel daarbij..
Vaak is dat het verhaaltje dierenleed. kistkalveren, kippen in te kleine hokjes etc.. Jouw kennende is dat niet hetgene dat je tegenhoud..
Ik ben ook gek van dieren, ken je me goed genoeg voor maar eet gewoon vlees etc.
Als ik jouw was zou ik lekker met mams en mike mee gaan eten.. en geniet ervan !!

Waar een wil is, is een weg.. Als de wil weg is houdt het op...

Tessake

Berichten: 4721
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Stokkem (limburg, Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 20:51

ik ben vegetarier en zou het niet over mijn hart krijgen om vlees te eten!! Ik zou me er super rot bij gaan voelen dat ik een dier op eet Huilen
En de lijdens weg die het arme beestje heeft moeten ondergaan enz
nee dat hoeft voor mij echt niet
En er zijn genoeg mensen die het vlees eten en in mijn ogen vind ik ze een beetje gevoel loos (hier ga ik veel comentaar op krijgen!!) maarja ik ben dan weer misschien overgevoelig
maar ik zou dus nooit of de nooit meer vlees eten
denk eerst eens goed na voor dat je het doet zodat je er geen schuldgevoelens van krijgt naderhand.
Denk voor je in de biefstuk bijt effe aan de amre koe die op jou bord lict...................

A dreamer is one who can only find his way by moonlight, and his punishment is that he sees the dawn before the rest of the world

Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 21:34

reina schreef:
Mijn ideaal hoop ik later uit te voeren, een eigen koe, en die dan laten slachten en daar dan een jaar van eten. Op is op. Zo weet ik dat het dier een goed leven heeft gehad en eet ik ook eens vlees wat misschien minder "luxe" is.


Wij hebben vrij lang zelf elk jaar onze koe gekweekt, ondertussen doen we het niet meer omdat we verhuisd zijn en de weide ook foetsjie is ...
Maar de eerste maand eet je niet van dat vlees, meestal worden die koeien tam. Je kan ze aaien, knuffelen, uit je hand laten eten enz ...

Je moet koeien vrij lang aanhouden voor je ze kan slachten, waardoor je echt wel een band opbouwt.
Dat vlees vond ik altijd wel bijzonder lekker, maar moest toch altijd in het begin aan belle op de wei denken ...

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 11:46

Citaat:
reina schreef:
Mijn ideaal hoop ik later uit te voeren, een eigen koe, en die dan laten slachten en daar dan een jaar van eten. Op is op. Zo weet ik dat het dier een goed leven heeft gehad en eet ik ook eens vlees wat misschien minder "luxe" is.


Dat doen wij dus ook al een aantal jaren. Alleen is het niet onze eigen koe, maar die van de buren. Die zie je elke dag en je weet dat zo’n dier een fantastisch leven heeft gehad. Het vlees is echt van een veel betere kwaliteit en dat merk je meteen.

Toos paardloos

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 14:32

Ben ook sinds kort weer vegetariër af, ben het geworden toen ik 13 jaar was als ik me niet vergis. 6 jaar dus.

Toen ik daarmee begon, was er nauwelijks keuze in vegetarische producten of scharrelvlees
Nu daarentegen, wordt je 'doodgegooid' met scharrelproducten, ben een paar maanden geleden
weer begonnen met af en toe een stukje vlees en het beviel me wel.
Nu eet ik 2/3 keer per week een stukje vlees bij het avondeten.
Ik probeer wel voornamelijk scharrelvlees te eten Lachen

Het leven is een gebakje!

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 14:40

Mijn oom en tante zijn na 15 jaar of zo iets gestopt!!!!!

Live,LOve,'ndLaugh

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 14:48

Voor de mensen die willen stoppen en dus echt vegetarisch geweest zijn, kijk uit met ineens die dierlijke vetten, daar kan ja aardig ziek van worden als je dat jaren niet gegeten hebt Knipoog

Interesse in Doma Vaquera en/of het rijden met een Garrocha, of dressuurmatige begeleiding? stuur even een pbtje of een mailtje

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 14:52

Je gaat meer poepen Haha! Bloos

Ben er niet echt ziek van geweest, moest dus alleen vaker naar de wc.

Het leven is een gebakje!

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 10:35

Ik zou dat dus niet kunnen, mijn eigen koe fokken en opeten Ik zou er teveel van gaan houden. Ik eet trouwens sowiso geen vlees.

Als je al vlees gaat eten, eet dan iig biologisch vlees, anders wordt je gewoon weer afnemer van de bio-industrie

spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 17:39

Ik ben 7 jaar vegatarisch geweest.
3 jaar geleden begon het te kriebelen begon weer trek te krijgen in een stukje vlees en als ik het aan het klaarmaken was voor mijn vriend rook het zo lekker.

In die periode was ik vaak moe en ziek. Ik had het idee dat ik bepaalde stoffen niet naar binnen kreeg omdat ik geen vlees at.

Gelukkig ben ik er niet ziek van geweest dat ik weer begon. Ik heb alleen nog moeite met vlees waar de botten nog inzitten dat hoef ik dus echt niet.

iloveperry

Berichten: 1604
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Ommen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 17:43

ik wil juist vegetarier worden!!! Ik mag het niet van mijn ouders. Boos!

Bioindustrie vlees Die lijdensweg voor eten voor ons!!! Boos!

Ik zeur nog wel ff bij mn ouders!

wie het laatst lacht......snapt de grap niet Haha!

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 20:47

God heeft de dieren voor ons geschapen om op te eten...
Waarom zouden we het dan niet eten?
Ze gaan echt niet minder dieren slachten als jij er mensen vegeatier worden...
Dan wordt het imo meer verspilling....

Maarja, sorry voor het off-topic Schijnheilig

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 21:51

Feetje, waar haal jij de wijsheid vandaan dat God dieren heeft geschapen voor ons om op te eten?

Dat is echt werkelijk waar de grootste waanzin die ik ooit heb gehoord.

Het leven is een gebakje!

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 08:18

Kijk eens in de Bijbel Lachen

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 11:30

Ja, ik geloof niet zo in al dat soort dingen.

Wie zegt dat dit waar is? Waren dit Gods woorden?

Het leven is een gebakje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 11:55

Feetje schreef:
God heeft de dieren voor ons geschapen om op te eten...
Waarom zouden we het dan niet eten?

Ja en zo zijn er baby zeehondjes geschapen om jassen van te maken...... En zo lust ik er nog wel een.

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 12:50

Geloof dat we behoorlijk off topic gaan momenteel. Knipoog

Waar een wil is, is een weg.. Als de wil weg is houdt het op...

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 17:21

Natuurlijk Feetje!
En god heeft ze zeker ook geschapen om meer en meer mee te fokken op een vreselijke manier om zo savonds iets op je bord te hebben wat je niet eens nodig hebt?
Tuurlijk zal het fokken niet minder worden door een vegetarier meer of minder, maar jou argument slaat nergens op.

Dat mensen vlees eten zal ik echt niks over zeggen. (zolang ik het maar niet hoef)
En als jij ( Paulanda Knipoog ) weer vlees wil eten, dan moet je dat helemaal zelf weten..

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 17:49

Feetje schreef:
Kijk eens in de Bijbel Lachen

Ben het met je eens, hoor, het is ook gewoon natuurlijk. Denk eens aan de holbewoners Bloos! die aten echt geen vegaburgers.

Ik ben zelf deeltijdvegetarier, biologisch vlees is duur en dus eet ik 1 x geen vlees en door dat uit te sparen de volgende keer duurder biologisch vlees.


Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 18:13

J e kunt het in ieder geval proberen. Biefstuk valt zeker niet tegen Knipoog


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SentiBot en 47 bezoekers