Al paar maanden overgezonde Waldi gehad, gister iets te vroeg gejuichd toen ik me dat bedacht....
Vanmiddag toen ik kwam stond hij op stal en de rest van de pony's waar hij normaal bij in staat stond buiten. Vond het al vreemd, dus stalhouder gevraagt.
Maar hij bleek apart te lopen met zn achterhand.
Dus ik Roos een touw in haar handen geduwt en haar buiten met Ewald laten lopen. En inderdaad hij liep niet normaal. Niet kreupel of onregelmatig maar wel heeel iets stijfig en zijn knieen zakten wat door.
Heel apart, maar het leek net alsof zijn knieen in en uit de kom schoten, maar dat kan niet, dus niet logisch. Je zag ook helemaal de banden (die mij nog nooit eerder zijn opgevallen) als hij zijn been strekte (naar achter dus).
Ook zat er vocht voor zijn knieen, het is dus aan beide achterbenen op dezelfde plek. Ik heb het ingemasseerd met witte olie (voor verrekkingen, reumatiek, e.d.) maar hij had er ook behoorlijk last van en keek telkens zielig achterom.
Ik heb hem maar weer met deken op in de box gedaan. De veulenbox, die is lekker ruim (denk zo'n 6 bij 2,5) zodat hij niet teveel om zijn achterhand hoeft te draaien. Likit opgehangen en wat kuil zodat hij wel even zoet zou zijn.
Pffff... Soms zou ik wel willen dat Ewald niet zoveel zou hebben. Valt me van mezelf nog mee dat ik nog niet ben ingestort, want als hij weer wat heeft voel ik me helemaal beroerd en down, bah!