van "Engels"naar western

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-01 21:29

Hoe turn je een paard van Engels (niet fanatiek) naar beginnend western om. Mijn dochter rijd "gewoon"in een manege. Hier in de buurt is jammer genoeg niets op westerngebied en ze wil graag samen met andere kinderen rijden. Echter, ik rijd ook met Carys op mijn eigen zadel.
Hebben jullie tips voor oefeningen die voor beide kanten geschikt zijn en elkaar dus niet hinderen?
Stoppen kan ze als de beste, 1 x whoa en ze gooit gelijk de ankers uit Haha! (dat komt, denk ik, omdat ze graag stil staat)

Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 21:41

volgens mij is er in NdB wel eens les. En nog altijd in Soest natuurlijk. Is dat geen optie?

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-01 21:52

In Nederhorst wordt geen western les gegeven, heb er al vaak om gezuerd bij Theo. In Soest is mij niet meer bekend wat daar gebeurt. Vind ik voor iedere week ook te ver met een pony en twee kinderen. Ze wil echt samen met anderen kinderen.

Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 22:03

niet bij Theo, maar daar langs de vecht bij de voetbalvelden in de buurt. En in Soest zit de Sock Stables, ook met kinderles

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 23:41

Als je zowel western als Engels niet op al te hoog niveau rijdt/wilt rijden, dan bijt het elkaar niet zo, is mijn ervaring.
Bij beide stijlen werk je eigenlijk naar hetzelfde toe: een ontspannen, nageeflijk paard. Alleen de basishouding is anders.
Ik denk echter wel dat het verstandig is om het onder leiding van een goede instructeur te doen, maar ja, zie die maar eens te vinden....

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-01 07:38

Ik heb ook een pony gehad die engels en western reed. Dressuur op Z-nivo met de daarbij behorende wedstrijden. En western in de les.
Eerlijk gezegd was het 1 van mijn lekkerste lespony's Lips are sealed zels een spin draaide hij vrolijk op het goede been. Het enige waar hij een beetje moeite mee had was de lengtebuiging.

Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-01 07:55

ach Jos als de breedtebuiging maar goed gaat toch Clown

Adrienne

Berichten: 1535
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-01 08:56

Hallo Marianne,

Ik zag dat jij het over een western stal in Soest had. Een collega van mij wil misschien gaan western rijden en nou vroeg ik me af of jij weet hoe daar les wordt gegeven en door wie. Het is zo moeilijk om een goede trainingstal te vinden en ik wil hem niet naar een trainer sturen waarvan de trainings methodes "een beetje vaag" zijn.

Al vast bedankt

Adrienne