Altijd voorop willen lopen in de groep

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Altijd voorop willen lopen in de groep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-03 16:58

Heey iedereen!

Ik rij regelmatig met Fraeva buiten in een groep (met z'n 5en) en heb dan te maken met een drammerig paard dat het liefst alleen maar voorop wil lopen... en zodra ze ingehaald wordt, voert ze het tempo alleen maar op. Ze gaat er niet vandoor ofzo, maar het kost mij veel moeite om haar in een rustig tempo te houden (want stel je voor dat je wordt ingehaald...). Ze reageert nauwelijks op mijn zit en aan de teugels 'hangen' vind ik maar niks
Vandaag kreeg ik les in een groep (buiten met z'n 5en) en mijn instructrice zei dat ik achteraan moest gaan rijden... en zodra ze iedereen had ingehaald, moest ik een volte maken, zodat ik weer achteraan reed. Dan moet ik net zolang door gaan totdat ze er genoeg van heeft en netjes achteraan blijft lopen. Ik denk dat dit wel een goede methode is, maar er zullen vast wel meer mensen zijn met dit probleem. Wat doen jullie eraan? Heeft iemand nog een goede tip voor mij?

Groetjes Jessie

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 22:12

Guus heeft dit ook heel erg, hij bokt zich gewoon naar voren als het moet. Erg vervelend idd, maar dat maantje is een goede methode
Doet ze dit in de bak ook? Je zou bijv. in de bak kunnen oefenen met inhalen, je laat je inhalen en zodra zij gaat drammen corigeer je haar meteen door haar stil te laten staan, en stil blijven staan totdat de ander is gepasseerd, daarna mag zij er rustig achteraan stappen.

Verder is het een beetje slikken, want vaak leer je dit soort dingen moeilijk af. Je hebt gewoon een haantje de voorste Haha!

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 22:31

Vaantje is ook zo'n haantje de voorste, maar ik heb er verder geen last van want ik rijd meestal alleen buiten. Soms met m'n zus maar haar paard durft niet voorop dus dan zijn de rollen al snel verdeeld.. Knipoog

Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-03 22:41

fsoudan: heel erg bedankt voor je tip! Lijkt me een goede oefening in de bak Lachen In de bak en op de baan (bij bijv. ijslanderwedstrijden) doet ze het namelijk ook, heel vervelend...

Ik rijd ook vaak met mijn zus buiten en haar paardje loopt het liefst achter Fraeva... Het vervelende in een groep is dat er altijd wel paarden tussen zitten die ook voorop willen lopen en dan wordt het een soort strijd van 'wie kan er het hardst'.
Het zal vast ook wel bij de leeftijd horen, want ze is de laatste tijd wel meer aan het puberen. Ik ga iig veel oefenen ~~}>

Groetjes Jessie Knipoog

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 20:01

Weet je wat je ook nog kunt doen als je buitenrijd. Zodra zij gaat drammen haar omdraaien met haar kont naar de groep toe dus omgekeerde richting dat jullie uitlopen, en wachten totdat iedereen is gepasseerd.