Verschil wedstrijdjasje dressuur of springen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Verschil wedstrijdjasje dressuur of springen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-03 16:22

Ik heb net een veel te duur pikeur rijjasje gekocht en ik vind m eigenlijk veel meer passen bij dressuur dan bij springen.

Is er verschil tussen?

"Horses are not just a mass of muscles to be shaped in order to satisfy our desires or to produce a performance, they are sensitive beings. Expressions such as: 'The horse must do this... The horse must give that' are all too common jargon. The horse owes us nothing, it is we who have a duty to make ourselves understood." — Phillipe Karl


Loena

Berichten: 391
Geregistreerd: 02-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 16:25

goh, heb eigenlijk geen idee..

Denk dat bij het springen een korter en ruimer jasje handiger is..

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 16:33

Jaa, ik vind de Pikeur Diana en Kentcuky concours typische dressuurjasjes. Ze zijn mooi chique gesneden met elegante pasvorm en vooral zijn ze een stuk langer dan een springjasje.

Ik ben een gelukkeling.

Loesje


gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 16:35

essie79 schreef:
Jaa, ik vind de Pikeur Diana en Kentcuky concours typische dressuurjasjes. Ze zijn mooi chique gesneden met elegante pasvorm en vooral zijn ze een stuk langer dan een springjasje.


Daar ben ik het helemaal mee eens. Ik heb nu zelf een Horka (nieuw model), Pikeur en Kentucky pasten niet.
Met springen heb je alleen maar last van een lang jasje.

Don't dream your life, live your dreams!

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-03 16:41

Oeps, heb dus een lang jasje gekocht.... Zaterdag oefenparcours dus ik probeer het gewoon.

"Horses are not just a mass of muscles to be shaped in order to satisfy our desires or to produce a performance, they are sensitive beings. Expressions such as: 'The horse must do this... The horse must give that' are all too common jargon. The horse owes us nothing, it is we who have a duty to make ourselves understood." — Phillipe Karl

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 17:05

gabyfedde"]
[quote="essie79 schreef:
Jaa, ik vind de Pikeur Diana en Kentcuky concours typische dressuurjasjes. Ze zijn mooi chique gesneden met elegante pasvorm en vooral zijn ze een stuk langer dan een springjasje.


Daar ben ik het helemaal mee eens. Ik heb nu zelf een Horka (nieuw model), Pikeur en Kentucky pasten niet.
Met springen heb je alleen maar last van een lang jasje.
[/quote]

Ik heb ook de nieuwe Horka gepast en die had ook een mooie pasvorm.
Alleen dat jasje was ook al bijna E 200, had ik voor even veel geld liever de Pikeur Diana, was nog net iets chiquer.

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 17:10

essie79"]
[quote="gabyfedde"][quote="essie79 schreef:
Jaa, ik vind de Pikeur Diana en Kentcuky concours typische dressuurjasjes. Ze zijn mooi chique gesneden met elegante pasvorm en vooral zijn ze een stuk langer dan een springjasje.


Daar ben ik het helemaal mee eens. Ik heb nu zelf een Horka (nieuw model), Pikeur en Kentucky pasten niet.
Met springen heb je alleen maar last van een lang jasje.
[/quote]

Ik heb ook de nieuwe Horka gepast en die had ook een mooie pasvorm.
Alleen dat jasje was ook al bijna E 200, had ik voor even veel geld liever de Pikeur Diana, was nog net iets chiquer.
[/quote]

Ik weet het, ik weet het!
Alleen paste de Pikeur dus absoluut niet bij mij. Dus heb ik voor de Horka gekozen. Gepast in de winkel en toen in een klein vies winkeltje gekocht voor de halve prijs! Die vrouw dacht dat het gebruikt was omdat er een knoop miste! Jasje was dus helemaal nieuw en ik heb er heel veel plezier van!

Don't dream your life, live your dreams!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 19:09

vaak heeft een 'spring'jasje meer elastan in de rug, vaak een dubbele split aan de achterkant en vaak inderdaad wat korten van model.
ik heb er 2 jaar geleden op indoorbrabant eentje laten maken echt super fijn.

groetjes [naam]

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-03 19:38

Die van mij heeft een dubbele split en elasthan in de rug. Maar is dus wel lang. Ach het zal vast wel lukken en ik ga er echt niet nog eentje bijkopen.

"Horses are not just a mass of muscles to be shaped in order to satisfy our desires or to produce a performance, they are sensitive beings. Expressions such as: 'The horse must do this... The horse must give that' are all too common jargon. The horse owes us nothing, it is we who have a duty to make ourselves understood." — Phillipe Karl


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 111 bezoekers