Heerlijke strandrit

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Marije_jiplover

Berichten: 25303
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Heerlijke strandrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-03 16:57

Gister was het nog steeds zo lekker weer en ik had ook eindelijk weer eens echt veel tijd om te gaan rijden enzo, dus had ik besloten met Duvel lekker naar buiten te gaan. Ik had pas al ergens een nieuw stuk ruiterpad ontdekt met een heel steile heuvel erin, die moest ik op gaan galoperen met Duvel, want dat vinden we allebei erg leuk.
's Morgens lekker vroeg naar stal, Duvel samen met Jip in de buitenbak gezet en genoten van vooral Duvels gejakker door die bak, hij heeft zich daar echt compleet uitgeleefd en Jip deed mee, niet altijd echt van harte, hij vindt Duvel af en toe wel een beetje druk.
Na een half uur/drie kwartier weer lekker op stal gezet, konden ze allebei ontbijten en ik ging lekker thee drinken.
Daarna heeft Duvel een zeer uitgebreide poetsbeurt gehad, lekker al het zand van de bak er weer uit en al die losse haartjes van zijn loslatende zomervacht.
Toen moest ik nog zadels gaan passen, want Duvel zijn eigen vzh-zadel ligt echt niet meer goed, daar wilde ik dus niet mee rijden. Ik heb allebei Jip zijn zadels geprobeerd en het wintec lag eigenlijk perfect op Duvel, dus daar even een ander dekje onder en de GPG-beugels aan en dat hing ook klaar. Was ik er ondertussen achtergekomen dat mijn cap nog thuis lag, dus mijn vader gebeld en gevraagd of hij die soms kon komen brengen (en dat wilde hij wel, lieve papa ) Had ik ondertussen nog mooi de tijd om een tosti te gaan eten en lekker snoepjes in te slaan voor onderweg.
Nou, de rit zelf was echt heerlijk, bij de eerste auto wilde Duvel gaan klieren (hij kan soms 'schrikken'van auto's) maar 1 flinke tik met de zweep was meteen genoeg voor de hele rit, dus dat was mooi.
Het nieuwe stuk ruiterpad met heuvel hebben we heerlijk gegalopeerd, en ja hoor, Duvel vond de heuvel net zo leuk als ik, dus knoerhard naar boven!
Op het strand aangekomen wilde ik even een stukje dressuren, dat doe ik wel vaker als ik aan het buitenrijden ben, alleen Duvel had er niet zo veel zin in, de eerste volte liep hij braaf, maar de tweede kwam hij in protest en niet zo zachtjes ook. Eén keer stond hij zelfs flink op zijn achterbenen, maar toen besloot ik dat hij pech had, want als ik wilde dressuren, dan had hij dat maar te doen, dus even boos geworden en ja hoor, het showknopje ging aan! Hij deed echt alles wat ik wilde en het voordeel is dat je op het strand lekker de ruimte hebt en je je dus niet aan de afmetingen van de bak hoeft te houden.
We hebben ook nog een hondje gepest, die kwam heel enthousiast blaffend op de wapperende staart van Duvel afgerend, maar ik ging zo'n klein voltetje rijden, dat wij ineens achter het hondje aan zaten Haha! En daarna liet ik het hondje weer achter ons aankomen, ging ik ineens halthouden en achterwaarts, en ja hoor, hondje hard op zij rennen. En zijn baasje maar roepen, maar komen deed hij niet. Duvel en ik vonden het wel lachen, het was een leif hondje, geen staart of hakken bijterd, dus ik vond het wel gezellig.
Daarna nog lekker langs het strand uitgestapt en toen bij een snackkar wat te drinken gekocht, kreeg ik er twee suikerklontjes bij! Dat is aardig van die meneer, die denkt ook aan je paard!
Op de terugweg in de duinen nog een lekker galopje gepakt en een sprongetje gemaakt dat op een zijpaadje is neergelegd en verder rustig door de polder weer naar huis gereden.
Al met al een heerlijke rit van 2,5 uur.
Terug op de manege kreeg ik nog een suikerbiet die iemand op het 'fietspad' had gevonden (de opslagplaats ligt meteen naast het fietspad, ja, er rolt er weleen op het pad en zo niet, dan helpen we een handje Knipoog ) die heb ik in stukken gesneden en eerlijk gedeeld over Duvel (de helft) en Jip en Colin (samen de andere helft).
Lekker warm chocolademelkje in de kantine en deze superdag was alweer om!

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.


Marije_jiplover

Berichten: 25303
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-03 17:44

Ja, het was zeker een heerlijke rit, ik hoop dat dit jaar nog een paar mooie dagen brengt, dat ik het nog eens kan gaan doen, want als het regent vind ik er niet zo veel aan.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 20:05

he klonk lekker aktief je dagje op het strand! MMijn merrie wil ook nooit dressuren op het strand hoor, het is allemaal veel te leuk veel te groot en kan niet plakken aan de bakrand...Haha!
En dan die honden op het strand...hoe vaak je wel niet hoort...vikkie.....VIKKIE (lichtelijk in paniek) nou dan heb je weer zo'n ding in je staart hangen!
Leuk verhaal van je ik heb ervan genoten!

iefke

Berichten: 28837
Geregistreerd: 28-08-03
Woonplaats: Tilburg e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 10:04

*jaloers*

Semper erit denique omnia


      Marije_jiplover

      Berichten: 25303
      Geregistreerd: 14-01-02
      Woonplaats: Ergens onder de zon...

      Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-03 12:50

      Citaat:
      *jaloers*


      Tja, we kunnen niet allemaal bij het strand wonen, want dan werd het hier veel te druk!
      Maar ik zou dan ook niet meer zonder het strand kunnen, als ik er een poos niet geweest ben mis ik het echt heel erg.

      [IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
      Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
      Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.


      Anoniem

      Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 15:52

      ik sta dus aan het strand...heerlijk...mijn paard is er nu aan gewent us heb geen last meer van opwinding, het lekkere van het strand vindt ik altijd de ruimte,...er kan weinig gebeuren en je heb ruim baan kan lekker de benen laten strekken, heb je niet zoveel ruimte vaak voor langs de weg...of hij schrikt ergens van en kan best gevaarlijk zijn, ik voel mee erg vrij op het strand.

      sam_antha

      Berichten: 2044
      Geregistreerd: 10-08-03
      Woonplaats: Vlaardingen

      Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 16:15

      klinkt als een leuke dag Lachen zijn er ook nog foto's gemaakt?

      'Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.'

      Marije_jiplover

      Berichten: 25303
      Geregistreerd: 14-01-02
      Woonplaats: Ergens onder de zon...

      Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-03 16:47

      horses4life schreef:
      klinkt als een leuke dag Lachen zijn er ook nog foto's gemaakt?

      Nee, geen foto's helaas. Heb zelf nog geen digi en was helemaal alleen op stap (nou ja, met Duvel samen dan, maar die is niet zo goed in fotograferen).
      Bedacht zelf toen ik aan het dressuren was dat dat wel leuke plaatjes had opgeleverd, maar om dan nog iemand te gaan bellen, dan duurt eht ook weer zo lang voordat er iemand is met camera. Volgende keer iets eerder aan denken, dan lukt het misschien wel. Of mijn gewone camera mee nemen in een zadeltas, maar dat maakt ook wel lastig foto's van jezelf tijdens het rijden Haha!
      Maar goed, in mijn herinnering blijft een rit ook wel goed hangen en vaak mooier dan op de foto's te zien is, dus het maakt mij eigenlijk niet zo heel veel uit, alleen kan ik nu dus niet aan jullie laten zien hoe erg wij genoten hebben van deze rit.

      [IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
      Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
      Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.


      Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

      Wie is er online

      Gebruikers op dit forum: sammyvriend, Titsia en 100 bezoekers