hoofdstel toch te groot???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hillebill
Berichten: 937
Geregistreerd: 04-08-03

hoofdstel toch te groot???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-03 14:39

Ik heb een full hoofdstel voor mijn paard. Bijna alle gespjes heb ik op het bovenste gaatje. Nu heb ik alleen altijd zijn bakstukken heel ruim zitten. Als ik deze dan nog iets strakker ga zetten dan krijgt hij bij zijn bit veel te veel plooien, deze zit dan niet goed.
Is mijn hoofstel veel te groot dat ik een cob moet hebben of heb ik dan gewoon een stom hoofdstel? die wel goed zit maar niet helemaal goed uitgedacht is?

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 14:44

Als je gewoon een warmbloed-type paard hebt kan je inderdaad beter een Cobmaat kopen. Dat scheelt veel minder dan mensen vaak denken hoor.

Hillebill
Berichten: 937
Geregistreerd: 04-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-03 15:12

Ik heb een afstammeling van Calvados. Springpaard. Ja een warmbloed is dat natuurlijk. Dus toch een cobmaat nemen?

Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 15:19

gewoon een keer proberen. Ook heeft elk hoofdstel een andere model. als bijvoorbeeld de bakstukken van de neusriem(hoe heten die dingen eigenlijk?) dicht bij elkaar zitten op de neusriem is dit voor een smal hoofd, zitten ze daar en tegen ver uit elkaar dan is dit voor een breed hoofd want dan komen ze niet zo dicht bij de ogen. gewoon ff uitproberen welk hoofdstel bij jou paard fijn zit.

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 15:35

enhet ene fullhoofdstel is weer kleiner dan de ander.. heel lastig
wijhebben ook een paardje dat een cobmaatje heeft met haar hoofd.. dus ik zou lekker cobmaatje proberen.. ik vind persoonlijkalles op het laatste gaatje mooier dan alles op het bovenste.. dat ziet er zo veel te groot uit dan enjehoud zoveel riempjes over

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 15:36

En anders een meetlint leggen van de ene mondhoek achter de oren langs naar de ander mondhoek. Die afmeting helpt je namelijk perfect met het zoeken van een goed hoofdstel. Doe ik bij klanten ook altijd. Wil het wel voor je checken als je me de afmeting opgeeft.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 15:44

Ik moet altijd gaatjes bijprikken bij hoofdstellen. Magic heeft ook niet zo'n groot hoofdje.
Een Cob heb ik zelf nog niet geprobeerd, die lijken me dan weer net wat aan de te kleine kant.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 15:54

kan je niet een foto plaatsen??

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 15:57

De maat van het hoofdstel zegt helemaal niets!
Bij mijn Fries zit een Full op zijn kleinst, terwijl hij toch geen klein hoofd heeft.

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 16:50

Bij Baduh is een full ook altijd kantje-boord. Bij Cob-hoofdstellen zitten nog wel eens kortere teugels, dat is dan wel weer jammer.

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 20:13

Jovanny schreef:
Ik heb een full hoofdstel voor mijn paard. Bijna alle gespjes heb ik op het bovenste gaatje. Nu heb ik alleen altijd zijn bakstukken heel ruim zitten. Als ik deze dan nog iets strakker ga zetten dan krijgt hij bij zijn bit veel te veel plooien, deze zit dan niet goed.
Is mijn hoofstel veel te groot dat ik een cob moet hebben of heb ik dan gewoon een stom hoofdstel? die wel goed zit maar niet helemaal goed uitgedacht is?

Gaatjes bijmaken? Knipoog