Nieuwe mobiel, Met je oude nummer?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Nieuwe mobiel, Met je oude nummer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-03 14:42

Ik ben erg hard toe aan een nieuwe mobiel, maar ik wil graag gewoon mn oude nummer behouden. is dat mogelijk tegelijkertijd wil ik ook graag overstappen naar een abbonement (heb nu prepaid) want opd it moment lopen mn bel en smskosten veels te hard op. eerder deed ik een half jaar met 1 kaart en nu nog niet eens 2 weken.
Heeft iemand heir ervaring mee en gaat dit grapje veel geld kosten of kan je je oude nr heel makkelijk mee laten verhuizen naar je nieuwe mobiel + abbo?

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 14:44

Volgens mij moet je dan een los toestel kopen dat simlock vrij is. Maar er zullen vast wel nog meer kosten bij komen, die weet ik alleen niet Haha!

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 14:46

als je een simlock vrije telefoon koopt kan je je nummer houden, maar als je je prepaid over wil laten zetten met je eigen nummer moet je volgens mij contact opnemen met je provider (of hoe noem je dat?)
Bij ben (t mobile nu) kon het iig wel, maar ik weet ook niet hoe het moet ofzo

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 14:47

Ja hoor, bij de meeste providers kun je je eigen nummer meenemen.
Soms moet je 'verhuiskosten' betalen, maar dat kan nooit veel zijn...

Misschien even informeren bij een winkel bij je in de buurt, die hebben gegarandeerd een antwoord voor je!

Ik denk haast van wel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 14:47

Meestal kun je bij het afsluiten van een nieuw abonnement kiezen voor nummerbehoud. Hier zijn wel altijd extra kosten aan verbonden, dus het is in ieder geval voordeliger als je iedereen gewoon je nieuwe nummer geeft. Voor de kosten en mogelijkheden van nummerbehoud, kun je het beste even informeren bij de verschillende providers.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 14:48

Ik kon kostenloos mijn nr meenemen, maar dat zou dan wel 2 a 3 weken duren, omdat ik ook van provider switchte.
Toen heb ik maar voor een nieuw nummer gekozen.

Eilandje

Berichten: 2825
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 15:17

Een telefoonnummer hangt toch samen met je sim-kaart en helemaal niet met je gsm? Althans in België. Ik kan mijn sim-kaartje in eender welke telefoon steken hoor, en dat werkt probleemloos. Van prepaid naar abonnement zou ook geen enkel probleem mogen zijn. Ikzelf ben vorig jaar van provider veranderd, met behoud van mijn oud nummer, en dat was al meteen de volgende dag in orde. Heeft wel iets gekost, ik geloof iets van een € 20 ongeveer.

Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-03 15:22

ja maar als je een simlock vrije telefoon wil kopen (en dan niet 2e hands) ben je hier een nederland een fortuin kwijt enja zo hoog is mijn studiefinanciering ook niet. Zal toch eens bij een winkel in de buurt informeren.

Eilandje

Berichten: 2825
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 15:27

Ik zou zeggen, kom er in België eentje kopen, want voor zover ik weet zijn alle gsm's hier 'simlockvrij'

Donnanientje

Berichten: 253
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 15:28

het kan wel.. dat had een vriendin van mij ook gedaan Lachen

MrMagic

Berichten: 705
Geregistreerd: 03-01-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 15:47

Het gaat helemaal niet om het toestel, dat is niet zo belangrijk...
Het gaat er hierom dat je naar een abonement toe wil en dat is in principe geen probleem. En in principe kan nummerbehoud wel, kost vaak wel iets en er kan wat tijd overheen gaan (twee weken ofzo).

En als je voor een abo. kiest zal je toch een nieuwe gaan afsluiten en dan kan je waarschijnlijk wel ergens een nieuw toestel gratis bij je abo. krijgen.

Maar nog meer uitleg kan je krijgen bij de divere telefoon-winkels Knipoog

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 16:30

Bij tmobile kan je zo je kaart overzetten naar een aboenment... Gewoon even infomeren..

Elliot
Berichten: 6441
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 17:46

Ik heb het een jaar geleden gedaan, van BTG naar Abbo, en toen kon ik gewoon geheel gratis m'n nummer meenemen, het duurde ongeveer 10 dagen voordat je je nummer op je nieuwe toestel hebt zitten, maar verder kwam er niks bij kijken. Geen ingewikkelde toestanden, die werden bij mij gelijk bij de telefoonwinkel geregeld waar ik m'n toestel kocht. Je betaald dus gewoon voor de tel + abbonement wat een ieder ander ook doet...

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 17:53

Bij Orange vroegen ze of ik mijn oude nummer mee wou nemen, (wat geen Orange was) en dan zou ik 3 dagen een ander nummer krijgen en dan weer mijn oude. Gratis.
Ik heb het niet gedaan, aangezien ik graag een ander nummer wou, maar het si zeker mogelijk.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 22:33

Gewoon naar de telefoonwinkel gaan en zeggen welk abbo je wilt (goed uitzoeken van tevoren zodat je niet degene neemt die voor hun het voordeligste uitvalt) en 'n telefoon uitkiezen en je verhaal uitleggen. Duurt 'n paar dagen en dan kun je je telefoon ophalen met je nieuwe nr plus abbo.

Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-03 22:37

dat klinkt makkelijker dan ik in gedachte had. hopelijkw erkt het in het eggie ook zo

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 22:38

Nummer behouden kan altijd!
Hier mogen ook geen kosten voor worden berekend.

Meestal kun je bij je eigen provider inderdaad overstappen op een abonnement maar je kunt ook gewoon een nieuw abonnement afsluiten bij een andere provider. Je geeft dan bij het afsluiten van het abonnement aan dat je een bestaand telefoonnummer hebt en dan krijg je direct een nummerporteringsformulier (of de winkel vult het voor je in)
Doorgaans krijg je dan direct een tijdelijk nummer van je nieuwe provider en dan wordt binnen tien dagen (kan ook weleens sneller hoor) je oude nummer op je nieuwe abonnement.

Als je trouwens een soort tussenvorm zoekt tussen een abonnement en prepaid--> er bestaat tegenwoordig ook orangesmart: je hebt dan een prepaid maar je komt dan van tevoren overeen dat er maandelijks bv. 15 euro wordt opgewaardeerd en dit wordt dan van je bankrekening afgeschreven. Is het op dan kun je alsnog gewoon opwaarderen.

Dit gaat overigens tot 15 euro. Hierna beginnen bij orange de abonnementen.

Als je wat wilt weten over orange-abonnementen pb maar. Over andere abonnementen kan ik je helaas minder vertellen.

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 10:44

Ik vroeg me al af wanneer je kwam Kaj Haha!

En euh..... Marjolein, als je wilt heb ik nog wel een kortingsbon voor je! OK dan! BP me dan maar!

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 10:46

Ha Dimple!!
Tja ik moest eerst nog even werken natuurlijk! Haha!
Enne die kortingsbonnen lopen die nog dan?
Ik hoorde namelijk al dat iemand riep dat ze de reis naar barcelona had gewonnen!

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 14:51

Ik geloof dat als je naar Tmobile gaat en je wilt je nr behouden dat dat 10 euro kost.
Het kan iig wel. Maar het rare is, mijn moeder koos ook voor nr behoud, stapte van Hi-prepaid over op Abbo-telfort.
Het kon, formulieren ingevult, nu heeft ze gister haar nieuwe mobiel met nieuwe simkaart, wat dus het zelfde nr moest blijven, is het toch een ander nr? Verward
Toch schijnt het mogelijk te zijn Haha! Ik heb maar toen ik 2 maanden terug over ging op een abbo een ander nr genomen,
nummerbehoud was me te veel gedoe Knipoog

Elliot
Berichten: 6441
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 20:30

Joyce schreef:
nu heeft ze gister haar nieuwe mobiel met nieuwe simkaart, wat dus het zelfde nr moest blijven, is het toch een ander nr?


Het duurt een paar dagen voordat het nummer daadwerkelijk overgezet is Knipoog

Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-03 21:14

hmmmmmmm not dus, het kan wel maar dan kan je niet genieten van aanbiedingen. enja mn oude nummer weegt niet op tegen 30 euro extra beltegoed.

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 21:43

Hoezo kun je dan geen gebruik maken van die aanbieding?

Weet je dat wel zeker want dit mag er niets mee van doen hebben hoor!
Als je bij orange een pakket koopt krijg je daar gewoon het formulier bij om je nummer te behouden. Je krijgt dan tijdelijk een nummer zodat je alvast gebruik kunt maken van je telefoon en zodra er contact is opgenomen met je vorige provider krijg je je oude nummer terug.

Echt het nummer behouden moet gewoon snel en kosteloos kunnen. Dit op last van de opta!
Het kan wel zo zijn dat je dus tijdelijk een ander nummer krijgt maar dan is je oude nummer ook nog gewoon te gebruiken natuurlijk.

Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-03 21:49

werd me net bij belcompany verteld. Heb nu een orange pre paid en wilde overschakelen naar een nokia 6100 met een orange abbo voor 30 euro/maand. Het toestel zou dan gratis zijn met een 1 jarig abbonement. en als extra aanbieding kreeg ik dan een bundel erbij (30 euro) en geen aansluitkosten. Nummerbehoud kon alleen via de klantenservice maar dan zou ik niet d=van de aanbieding gebruik kunnen maken. (enja dan kan ik beter voicemail inspreken en smsjes versturen)

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 22:18

Tja dan weet ik al wat er aan de hand is!
Het gaat om een nummer van ons zelf!
Bij nummerbehoud wordt er vanuit gegaan dat je van een andere provider afkomt. En officieel is het niet mogelijk om intern je nummer mee te nemen.

Heb je het abonnement al afgesloten?
Want op de orangesite staat nu ook een hele leuke aanbieding met de nokia 3100 en een €30 abonnement.

Die extra bundel krijg je er sowieso al bij dat is gewoon de actie die op het moment loopt vanuit orange.
Maar ik geloof dat er bij de actie op de site ook nog een camera bijzit en nog een extra bundel enz. Ik zoek hem wel even op voor je.

Enne misschien kan ik wel iets voor je regelen met dat nummer!
Ik pb je anders wel even zo!