Dees in de snoepwinkel...ehm paardenmarkt

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Dees in de snoepwinkel...ehm paardenmarkt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-03 21:16

Ja hoor, de verleiding is weer te groot gebleken. Vooralsnog samen met Honeybee, is [naam verwijderd] nieuwe eigenaar van een 2,5 jarige ruin Haha!

Sammy, noemen we hem. Officieel heet hij [naam verwijderd], hij is mooi roodachtig bruin, 3 witte sokjes, een kolletje op een heel, heel sjiek hoofd, zwarte benen, manen en staart, meet ongeveer 1.58m., net een maand geleden geruind, langgelijnd en hoogbenig.
Het is een Sjapoer x Democraat x Baccarat.

Heel vriendelijke dier dat alleen de kermis niet helemaal kon verwerken. maar verder wel braaf meewandelen naar de andere kant van de markt, en netjes de trailer op lopen. Thuis bleek de achteruit nog wat onbevestigd, maar hij is zo braaf als wat. Wel heel moe Knipoog Net als [naam verwijderd], dus de fotos komen later....
Sammy staat nu rustig te genieten van zijn portie wortelen en een dikke pluk hooi, samen met de toekomstig kinderpony [naam verwijderd] in één box Nagelbijten / Gniffelen
Ja idd, [naam verwijderd] heeft nu echt te veel paarden.....

Spannend hoor, paardje kopen op de markt. The price was right, ik ga er nog een heleboel plezier aan beleven. Kom je mee genieten Honeybee?! Schijnheilig

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?


Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 21:20

San is bezig met een hééél uitgebreid verslag... Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 21:23

Gefeliciteerd Dees!! Vind het lef hebben, en zou het zelf niet durven. Maar je zult er vast veel plezier aan beleven!!!!!!!!

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 21:35


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 21:59

Gefeliciteerd meiden, dat hij jullie dromen maar waar mag maken!

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 07:32

he??
jij bent ook niet wijs? Lachen
maar van wie is het paard nu? van dees of van sandra?
iig gefeliciteerd, ben heel benieuwd naar foto's, leuke afstamming!

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 08:09

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst Lachen

Ik vind het wel durven hoor een paard kopen op een paardenmarkt.
Natuurlijk zitten er ook gewoon goede paarden tussen, maar ik zou persoonlijk altij dbang zijn dat ik juist de verkeerde mee naar huis neem. Zo een die op het oog goed lijkt, maar thuis allerlei dingen blijkt te hebben.
Ik vind het knap van je dat jij dat risico wel durft te nemen, wat dat betrefd ben ik maar een muts Knipoog

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 08:35

Jij ook gefeliciteerd.
Houd je ze voorlopig samen in 1 box of is deze uiteindelijk weer voor de verkoop?

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 09:17

Toen ik op de markt liep en zag dat ik diverse telefoontjes gemist had, van zowel Sandra als Dees, toen wist ik al dat er iets niet klopte. *LOL*
Het was al laat in de middag, de dames zouden een paar uur eerder al naar huis, Sandra had een leuke ruin gezien... Schijnheilig
En ja hoor, Dees had het paard gekocht! Meteen gezocht, waar ze met haar nieuwe aanwinst liep, ging nog niet zo gemakkelijk, maar de tip "loop maar richting de zon" was een goede, binnen een minuut zag ik haar Haha! Beetje het cowboy-idee he, "loop maar richting de zon" dan vind je me wel *LOL* En dan je pas gevangen paard showen!

Vond het een erg leuk dier, het koppie is ook hélemaal geweldig, helemaal mijn smaak
Dees was nog wat hoteldebotel en keek wat benauwd af en toe van "Wat heb ik nou weer gedaan Bloos! " maar dat komt wel goed, is geen miskoop deze En euh Paula komt voorlopig toch nog niet naar huis, dus die stal hebben we toch niet nodig Knipoog

Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-03 10:57

Phieuwww...

hier een tweetal fotos van Sammy.

[img]http://www.clubs.nl/ClubsData/201103/incoming/Stand(1).jpg[/img]

Afbeelding

Vanochtend was Sammy nog steeds heel erg onder de indruk van een wat voor hem toch zeker wel traumatische ervaring moet zijn. Hij heeft weinig eetlust, en dat vind ik niet zo goed...hij kan wel wat voedsel gebruiken. Maar goed, ik kijk het nog een paar dagen aan....

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Samantha_

Berichten: 10779
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 10:59

Leuk beestje, veel plezier ermee dames!!

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 11:12

Wat een leukerd!!! Veel plezier er mee.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 11:14

ahhh hij is zeker weten heel erg leuk!
ziet er leuk uit, goed koppie erop!
hopen dat hij zich senl beter gaat voelen en dat ook uit gaat stralen Lachen
leuk joh!

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 11:19

Daar was ik waarschijnlijk ook wel voor gevallen, ook al val ik gewoonlijk voor Paints en Quarters. Wat een leukerd zeg...

Alja

Berichten: 25519
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 11:47

die is wel knap..
hij is me niet opgevallen maar wie is nu de eigenaar????

ONDERSCHRIFTLOOS

siesti

Berichten: 3151
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 12:06

zo zeg, super paardje!! Gefeliciteerd hoor
Hij heeft een heel leuk koppie en komt me bekend voor, misschien dat ik hem ook nog gezien heb op de markt Lachen

Siësti van de Rythpluim


Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 12:28

Dees is officiele eigenaar. Beide waren we niet van plan met iets thuis te komen. Dees niet, omdat ze al genoeg heeft. Ik niet omdat ik niet in de juiste situatie zit. Beide wel geld op zak, maar alleen niet genoeg, maar samengevoegd wel. Haha! We hebben gisteren in eerste instantie dus zo'n beetje ieder de helft betaald. Dus.. ben ik nu (nog) medeeigenaar. Tong uitsteken
En dat is toch wel een lekker gevoel
Maar goed, mijn situatie zal wel niet veranderen, maar als dat gebeurt, dan ga ik Dees zeker even lief aan kijken Lachen *LOL*

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 13:19

Hij ziet er nog wat 'van de markt geplukt' uit idd Haha!
Maar ik vind hem leuk, gaat zeker een mooi dier worden
En een lieve uitstraling, ook belangrijk!
Lijkt wel een beetje op de buurvrouw van Paula waar ze zo gek op is zie ik nu. Heb Paula het nieuws ook al verteld *LOL*
Ziet er flink koud uit trouwens daar in het verre Friesland brrr Scheve mond

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 17:56

Helemaal toppie, lekker ding hoor! Dees reken maar dat ie heel wat te verwerken heeft na zo`n markt hoor...maar met jullie 2 als baasje (en de ene dan wat meer als de ander financieel, maar qua liefde maakt dat dan weer niks uit toch?) moet dat helemaal goedkomen..vind hem echttoppie!

Haha!

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 18:35

Ik ben verliefd Lachen
Baccarat oe lala echt super!leuk beestje.
Wat zijn je plannen met hem?

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 21:41

Nou, Dees, dit is wel andere koek hè!!! Mooi beestje en mooi maatje voor een paardje met veel arabisch bloed. ZAl vast wel snel bijkomen bij jou en ik hoop dat ie gezond blijft en jullie er veel plezier aan beleven!

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 08:18

En voor is hij nu bedoeld of is hij voor de verkoop?

Ik vind het wel echt heel gaaf dat jullie de gok van een paard op de markt kopen hebben genomen.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-03 08:49

Spannend toch, he, zo'n beest van de markt.
Achteraf bedenk je allemaal wat hij wel niet kan mankeren en of het wel goed gaat komen....maar ja, dat is altijd achteraf. Het was het domste wat ik had kunnen doen, doe het ook wrschlk nooooit weer zo...maar goed; ik geloof dat we mazzel hebben Nagelbijten / Gniffelen

Beest is echt heel braaf en onderdanig kwa karakter. Hij laat zich goed pakken, halster op en af is geen probleem (niet kopschuw dus). Hij snapt weinig van stal en voeren in de stal; maw; deze is buiten opgegroeid dus geen kapotte longen. Zijn beenwerk is schadevrij en hij loopt goed, ruim soepel en regelmatig. Hij laat ook zijn benen gemakkelijk aanraken, ook achter.

Hij is totaal niet zo rillerig als ik van een arabier zou verwachten. Hij valt me kwa karakter zooo mee
Ik heb nu teveel paarden, officieel. Thuis heb ik 2 paarden en 1 pony; vrij binnenkort gaat er toch echt 1 weg. Maar uiteindelijk zal ik mijn paradenstand terug gaan brengen tot 'slechts' [naam verwijderd] en mijn veulen [naam verwijderd], welke nu in de opfok staat. Dus ja, ook Sammie is om te verkopen. Wanneer is nog even de vraag; ik wil hem er eerst wat beter voor hebben staan, en als dat een winter duurt, dan ga ik hem ook zadelmak maken. Nou ja, en als hij verder leuk is, dan kon ie ook nog wel eens blijven tot [naam verwijderd] thuiskomt in 2005/2006. Zien we dan wel weer...

Maar mocht iemand hem willen kopen; hij is weldegelijk te koop, ook vandaag.

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 09:28

hee Dees, je weet toch dat ik eerst een Balzflug had? Heb ik ook van de markt gekocht hoor! Ik heb er nooit spijt van gehad, dat kan ik je vertellen!

De hond is de betere mens


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Appelien, BleikjA, GrapeshotBot, ikkedus, Knuffeldier, Vagabondo en 42 bezoekers