Ideeen gezocht! etentje in westernstyle!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Ideeen gezocht! etentje in westernstyle!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 13:04

Ik krijg zaterdag een leuk stel te eten en heb ze een thema laten kiezen. "Western!"werd er spontaan gebruld. Maar nu nog wat bedenken.....
Moet minimaal 3 gangen zijn, mag meer, en 1 persoon is vegetarisch dus spareribs gaat niks worden.....

Wie o wie heeft een leuk idee?????



flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 13:09

Ribhouse Texas!!! Ik ben helemaal weg van dat restaurant. Ze hebben verschillende voorgerechten, ook voor vegetariƫrs. Hoofdgerecht is wel voornamelijk T-bone steak, spareribs, lady steak etc., maar ze hebben ook altijd een of twee vegetarische hoofdgerechten die zeeeer goed te eten zijn. Nagerecht is eh.. Ben&Jerry's (dat is het enige wat ik nog als nagerecht heb gegeten). Maar ze hebben ook allerlei soorten ijs, cheesecake als ik het me niet vergis en dat soort Amerikaanse nagerechten.
Het leuke is dat je in een complete westernomgeving zit met houten vloer, pinda's in een ijzeren kannetje op tafel waarvan je de dopjes zo op de grond mag gooien (dat is voor mij dus een sport geworden), de bediening loopt rond met cowboyhoed en chaps aan (en af en toe sporen, waarmee ze nogal eens achter stoelen blijven hangen Haha! ) en de gerechten zijn gewoon heel erg Amerikaans, om maar niet te zeggen Texaans.
Af en toe worden er linedance demonstraties gehouden en er wordt uiteraard altijd countrymuziek gespeeld. Ja, het is echt een ontzettende aanrader. Ze hebben vast ook wel een restaurant bij jou in de buurt. Kijk eens op www.ribhousetexas.nl

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 13:10

Als je trouwens aan de bar moet wachten totdat je tafel vrij is, dan kom je op krukken te zitten met daar bovenop een westernzadel. Zit dus wel heeel relaxed en dan is het wachten ook niet zo erg meer Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 13:19

Ehhhh zo makkelijk kom ik er niet van af....
Ik moet zelf de keuken in, cowboyhoed op en gaaaaaan!

Vooraf wilde ik ze zelf een broodje aan een stok laten bakken in het kampvuur (open haard) en daar een guacemole en kruidendip bij maken.
Maar daarna Verward

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 13:20


Digitale tekeningen van je huisdier of paard: www.HHD-Foto.eu

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 13:22

Ooooh op die manier. Dan heb ik het helemaal verkeerd geinterpreteerd. Misschien dat je dan juist ook wat aan de website hebt. Onderaan staan namelijk al hun restaurants. Als je daar op klikt, kan je de menukaart opvragen via, ik meen, specials. Daar staan ongetwijfeld ook wat vegetarische gerechten tussen.
Die pinda's op de tafel doen het altijd goed. Ik zou ze alleen niet door je huis heen laten gooien

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 05:31

Vlees: Spare-ribs, buffalo wings, BBQ chicken, steak (eigenlijk alles BBQ)
Bijgerecht: potato wedges, baked potato, potato skins, candied sweet potatoes
Groente: Corn on the cob, green bean casserole.

Afbeelding

Kerstmuts

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 10:43

vegetarisch wortd wel een probleem, maar hier zijn wat zoekresultaten uit mijn kookboek verzameling

Dit komt uit "Buffet for a crowd", menu met een aantal semi-western gerechten:
Bacon & Tomato dip (bacon, tomaten *duh*, mosterd, roomkaas, tabasco, amandelen, lente ui en eten met chips of crackers)
Fiesta dip (recept en foto zie hieronder)
Afbeelding
Afbeelding


Fabulous chunky chili (heb nu geen zin om het recept over te typen, als je belangstelling hebt hoor ik het wel)
Corn bread casserole (idem)

Verder cornbread, fried onion rings en de suggesties van guinevere Haha!

Ik heb hier trouwens een kookboekje liggen, dat heet Chuckwagon cooking. Allerlei recepten (bv Son-of-a-gun stew Extreme duivel , spoon bread, fried corn bread, cowpuncher cake, barbecued lima beans, iron skillet potatoes, sweet potatoes, nebraska baked corn, fried prairie oysters, texas millionaire pie, cole slaw, watermelon rind pickles) voor in de huifwagen *LOL*
Afbeelding
mocht je nog wat suggesties hieruit willen, laat maar even weten

en natuurlijk wat googlen:
veel recepten: http://www.cowboy.com/search/food/chuck_wagon/

en verder
http://www.pacefoods.com/trail_cowboy_cooking.asp
http://www.globalgourmet.com/food/speci ... as_cowboy/
http://labellecuisine.com/archives/surp ... uisine.htm



guacamole is eigenlijk mexicaans Knipoog

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 12:32

Fried onion rings!! Onmisbaar inderdaad
En een gepofte aardappel met van die zure 'sour cream' saus met tuinkruiden
En natuurlijk maiskolven

Bij Ribhouse Texas hebben ze ook cowboysoup, dat is 'pruttelsoep', een klein beetje pittig met allerlei groenten er in. Natuurlijk grote stukken, maar dat begrijp je wel Lachen Wortel, ui, bleekselderij, bonen etc. En de soep zelf is een beetje tomaten/chili achtig. Ik weet echter niet helemaal hoe je die soep zelf kunt maken. Misschien is er iets op internet te vinden??


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Venthe en 55 bezoekers