[AR] ervaringen met hoefschoenen voor mennen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
pantarhei

Berichten: 9060
Geregistreerd: 09-01-02
Woonplaats: Naast het bos

[AR] ervaringen met hoefschoenen voor mennen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-03 17:44

Hallo, mijn paard heeft niet zulke harde hoeven en ons land is vrij nat. Dus hebben ijzers niet zoveel zin. Ook gebruik ik dit paard hooguit een keer per week op de weg. Dan zijn ijzers wel duur (ca E 65 per 6 weken, gezien zijn voeten Haha! )
Derhalve overweeg ik rubber hoefschoenen om hem voor de wagen mee te laten lopen.

In de Vrijruiter (blad NVVR) van afgelopen jaar hebben meerdere artikelen gestaan over gebruik en soorten hoefschoenen. Deze artikelen
hebben allerlei soorten belicht.

Zijn er ook bokkers die ervaring hebben met rubber hoefschoenen? Ze zijn er ondermeer van easyboot; Marquis; maatwerk uit brabant meen ik en nog meer.

graag hoor ik meer


Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 17:46

Aan dat artikel hebben enkele Bokkers meegewerkt en ik kan het weten. Knipoog

Ik weet dat er bij mijn oude rijvereniging (de men-afdeling althans) mensen zijn die de hoefschoenen van Smit voor hun menpaarden gebruiken. Jammer dat ik deze mensen niet persoonlijk ken en ze eigenlijk nooit zie (ik zou niet eens weten wie het precies zijn, heb ze alleen ooit zien rijden), anders had ik ze graag naar hun ervaringen gevraagd. Ik wil je wel via PB het e-mailadres van de vereniging sturen, misschien kunnen ze je daar in contact brengen met deze mensen.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 13:00

Als je maar 1 keer per week op de weg gaat. Dan zijn die hoef schoenen niet echt nodig. De hoef houd zich tenminsten als het niet te snel afslijt natuurlijk op de juiste lengte.
Mijn baas rijd met hoefschoenen. het gaat heel goed. Maar net als dingen gaan deze schoenen regel matig kapot. Dan stapt hij met de rechter hoef op de linker schoen en hij wil net zijn hoef optillen. Tja dan is er weer een riempje kapot.
Maar voor overmatig afslijten zijn ze heel goed. En echt opvallen doen ze niet. Alleen je hoort de paarden dus niet meer lopen.

Voor alle info kijk hier http://www.paardenmetplezier.eu

Gezocht boerderij met minimaal 2hec land op de veluwe.

HCRanch

Berichten: 2553
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Burkesville, Kentucky USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 11:15

ik ben een keer iemand tegengekomen die op vkantie was met zijn Tinker en een huifkar met hele gezin heel erg leuk

Mar die had de hoefschoen van Divoza en hij was er zeer tevreden over. Je moet wel de goeie maat hebben (uiteraard) hij had eerst te grote waardoor de Tinker ze uittrapte maar nu zaten ze goed en hij wil niet anders.

Ik zit er zelf over te denken het lijkt me ideaal

Vakantie in USA? doe eens wat anders kom naar Kentucky http://www.hiddencaveranch.com/
Een CURLY horse? wat is dat, wij hebben ze kijk op http://www.hcrcurlyhorses.com

deedee19

Berichten: 7921
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 11:37

Ik heb ze ook gekocht voor het mennen en ik ben er zeer tevreden over

Het duurde 1 seconde en een liefde was geboren. Ik ben dankbaar dat ik jou nu ken en voor ieder mooi moment dat ik mee mag maken zolang jij hier bij mij bent...

IG: @doorikke


DEESenJAMBO
Berichten: 1260
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 11:41

Bij mij op stal heeft iemand hoefschoenen voor een tinker. Het zijn echt rot dingen. Ze heeft van die dingen met een soort clip aan de voorkant(hebben ze allemaal volgens mij haha) en daarboven nog een leren riempje... nou na een menbuitenrit alle2 de voorschoenen kwijt. Echt zo onhandig en ze gaan niet makkelijk aan (of uit). Later nog een gewone buitenrit en ze bleven ook niet zitten. Met zo een leren riempje is ook niet handig die lag er zo af. Die hoefschoenen die je met lucht bij kan vullen lijken me beter.

Voice

Berichten: 919
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Het leukste dorp van Groningen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 17:57

Hoi,

Wij hebben ook hoefschoenen (de Old Mac's) voor Voice omdat hij eigenlijk alleen voor de wagen op de weg loopt. Dat gebeurt niet zoveel, maar ik vond het toch prettiger om hem wat aan zijn voeten te doen. Zulke lange hoeven heeft ie niet en anders zou je ook niet een keertje vaker kunnen gaan, omdat zijn hoeven dan geen reserves meer hebben.

De Old Mac's bevallen erg goed.

Groeten,
Judith

boeflover

Berichten: 6041
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 18:53

ik ken alleen die van marquis, daar hoef je alleen maar een clip vast te doen en het luchtruim op te pompen en hij zit. weet niet of het werkt voor de kar, maar denk dat het best gaat..

deedee19

Berichten: 7921
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 10:59

Voice schreef:
Hoi,

Wij hebben ook hoefschoenen (de Old Mac's) voor Voice omdat hij eigenlijk alleen voor de wagen op de weg loopt. Dat gebeurt niet zoveel, maar ik vond het toch prettiger om hem wat aan zijn voeten te doen. Zulke lange hoeven heeft ie niet en anders zou je ook niet een keertje vaker kunnen gaan, omdat zijn hoeven dan geen reserves meer hebben.

De Old Mac's bevallen erg goed.

Groeten,
Judith



Dat is precies de reden waarom ik ze voor mijn fjord heb gekocht Haha!

Het duurde 1 seconde en een liefde was geboren. Ik ben dankbaar dat ik jou nu ken en voor ieder mooi moment dat ik mee mag maken zolang jij hier bij mij bent...

IG: @doorikke

DubbelFun

Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 11:20

Hier nog een hele tevreden klant van de Old Mac's Lachen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SemrushBot en 6 bezoekers