Wanneer weer gaan rijden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Wanneer weer gaan rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-03 10:13

Zoals sommige weten heeft Camilla een ontsteking in haar hoef. Donderdag is de DA geweest en heeft het uit haar hoef gesneden. Heb Donderdag en Vrijdag netjes geweekt in biotex, Daarna ging het niet meer en kreeg ik als tip van de DA Assistente om een watje in biotex te dopen en in het "gat" in haar hoef te stoppen. Dat heb ik netjes iedere dag gedaan. Ook heeft ze iedere dag in de stal gestaan.. En toen ik gister ging kijken of ze nog kreupelde was ze dus ook zo fris als ik weet niet wat. Bloos! Ze kreupelde nog een héél klein beetje, nouja, niet echt kreupel maar nog een beetje onregelmatig. Ik heb haar toen in de wei gezet en het eerste half uur heeft ze alleen maar lopen rennen. Clown
Ik mocht van de DA weer gaan rijden als de pijn over was. Donderdag kreeg je haar amper vooruit en stond ze het liefst op 3 benen. Nu is dat dus heel anders, maar wanneer weet ik precies of de pijn over is, en ik dus weer kan gaan rijden?
Er werd tegen me gezegd dat ik nu wel gewoon rustig kan gaan stappen en het dan rustig aan opbouwen. Maar ik wil niet te snel beginnen natuurlijk.
Iemand die weet wat ik nu moet doen? Nog rust geven of langzaam aan al beginnen?


Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 10:19

als jij denkt dat ze er wel een beetje klaar voor is zou ik gweoon rustig aan beginnen met stappen en net zoals de DA zegt uitbreiden. Ik denk dat je zefr je pony het beste kent, en ook het beste kan inschatten wanneer je weer kunt gaan rijden

Dag lieve mama...

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 10:20

ik zou haar nog even rust geven... als ze niet meer onregelmatig is eerst een keer longeren zodat ze de meeste energie kwijt is en dan rustig weer opbouwen.

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 10:23

Een hoefzweer is vaak niet zo ernstig als het lijkt..Soms is het zo dat je al kan gaan rijden,zodra deze eruit is gesneden...Wel opletten dat je paard er geen last meer van heeft natuurlijk..
Dat je weekt in biotex is heel goed!
Ik zou in jou geval pas rijden zodra je paard weer helemaal goed loopt.Even afwachten tot de onregelmatig heid weg is..Je kunt altijd beter het zekere voor het onzekere nemen,hoewel ik niet denk dat het echt kwaad kan als je nu wat rustig rond gaat stappen..
Succes!

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 12:07

Ik zou als ik jou was gewoon wat rondstappen aan de lange teugel. Ze loopt zonder jouw gewicht redelijk, maar met extra gewicht komt er natuurlijk meer druk op de hoef en kan dat wel eens veranderen. Met name in draf en galop komt er extra druk, dus hou het voorlopig even op stappen... zou ik aanraden!
Ze zag er gisteren idd behoorlijk verveeld uit in haar stalletje!


fabiola

Berichten: 1931
Geregistreerd: 19-05-03
Woonplaats: Noord-scharwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 12:20

kheb hetzelfde gehad 2 weken terug en ben nu weer begonnen met stappen , gewoon rustig opbouwen en het gaat eigenlijk wel goed bij mij nu dus khou dat stappen maar ff vol nog een paar dagen en daarna kan ik wat meer gaan doen! succes!

My love, I would rather spend one lifetime with you, Then face all the ages of this world alone…

rust zacht lieve Heidi... zal je zo missen...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, GrapeshotBot en 74 bezoekers