Hét verslag van de immigratie! :D

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Hét verslag van de immigratie! :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-03 17:53

Ik zou het kort en bondig kunnen samenvatten in 3 woorden. Haha!
Xender was DOODSBRAAF!
Maar dat doe ik lekker niet ... Schijnheilig

Om een uur of 2 zijn we door gereden naar de stal. Daar aangekomen de trailer netjes geparkeerd en ons binnen even gaan aanmelden.
Dan op naar Xen, en vanaf die moment ging het heel erg snel. Haha!

Touwtje aangeklikt, stukje meelopen, en hop zo de trailer op! OK dan!
Xender vast gemaakt, klep omhoog, zeiltje dicht en rijden maar.
Heel onderweg heeft hij geen kick gegeven, je kon je afvragen of hij er eigenlijk wel in zat. Verward (en nee, Xender was niet gedrogeerd! Hij was zo nuchter als een huis! )

Aangekomen op z'n nieuwe adres ben ik er langst het deurtje ingeklommen, het enige wat ie deed was me wat aankijken en geen greintje stress te bekennen! (er was zelfs geen druppeltje zweet te bespeuren! OK dan! , hij heeft het erg relaxt over zich laten heenkomen)
Met het zeiltje vanachter los te maken trok hij even z'n kont in, maar dat was het dan ook. Haha!

De trailer af ging ook meer dan super, geen rare sprongen en hij liep keurig met me mee.
Hij was enkel doodsbang van z'n nieuwe buurman die in de stal stond, maar we hebben ons toen aangepast aan zijn tempo en hem rustig aan laten kijken, ruiken en verkennen. Uiteindelijk overwon z'n nieuwschierigheid en stapte hij (toch ietwat wantrouwend Haha!) op die grote vos af.

Op stal zetten was het enige dat niet meteen van een leien dakje ging, maar dat is hem vergeven want als de rest ging meer dan perfect (kon gewoon niet beter)
Nu staat hij op stal te genieten van z'n hooi, alsof hij er al jaaaaaaaren staat. Pling

Ik ga er zo meteen weer heen, nog enkele dingen afspreken met de staleigenaresse. Jullie zijn iig wel weer op de hoogte! Haha!

Ik heb overigens geen foto's gemaakt van het laden ed, dat ging zo ontzettend snel en je kan zowiezo geen 2 dingen tegelijk doen. Ik heb er wel enkele van z'n nieuwe adres en de aankomst, die plaats ik straks.
Ga nu nog ff langst m'n kanjertje! Cool


Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 18:59

Jaaaaaa! Il est arrivé, le petit Lusitanien...

Dat klinkt als een echte Iberiër (of hoe zeg je dat, een Iberisch paard in het kort Tong uitsteken ). Koel als een kikker...

Go Xennie!

Nu moet ik hem wel eens komen bewonderen, zodat ik ook eindelijk JOU kan meeten!

FOTOOOOOOOOOOOO's

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-03 18:30

Foto's komen eraan, ben er op de moment mee bezig Knipoog

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-03 11:02


KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 12:02

Ah, wat leuk!! Geweldig dat ie zo rustig was zeg! En wat is ie gegroeid zeg!!(heb de foto's bekeken) ...
Leuk verslag,leuke foto's,heel leuk paard!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 13:17

Wat goed zeg, dat het allemaal zo voorspoedig is gegaan!
't Zal wel aan de fokkerij liggen. Knipoog

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 19:56

Een echte lamme tamme Tong uitsteken. Nee grapje, het is een echt prachtveulen! Voor dat meeten in de herfstvakantie... Staat Xen ver weg van Gregje Schijnheilig ?

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-03 23:34

angelke schreef:
Een echte lamme tamme Tong uitsteken. Nee grapje, het is een echt prachtveulen! Voor dat meeten in de herfstvakantie... Staat Xen ver weg van Gregje Schijnheilig ?


Valt goed mee, we zullen er wel eens langst rijden Knipoog

Dizzy

Berichten: 723
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 09:05

angelke schreef:
Een echte lamme tamme Tong uitsteken. Nee grapje, het is een echt prachtveulen! Voor dat meeten in de herfstvakantie... Staat Xen ver weg van Gregje Schijnheilig ?

Als je wilt kan ik a.s. zondag langskomen om Xennie te meten (heb ik ook bij ITP geschreven). Ik woon niet zo ver bij jou vandaan. Als je geïnteresserd bent laat het me maar weten Haha!


Liesje_Lover

Berichten: 6861
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 12:01

Fijn dat het allemaal zo goed is gegaan!! Veel plezier daar!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: dierenfan, Leedebee, mooney, Patriesje, sterregoud, Taartje, tienus63 en 90 bezoekers