Hennepstrooisel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-01 15:04

Ach, nu ik toch op mijn vraagstoel zit; wie heeft er ervaring met Hennepstrooisel (voor western gereden paarden....sorry Sugarmiss)
_________________
Een paardentand en een vrouwenhand kosten het meeste geld, mijn arme man heeft 3 vrouwen en 2 paarden....

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: vera op 2001-10-11 15:55 ]</font>


DubbelFun

Berichten: 88603
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 15:21

Niet echt een westerntopic Knipoog maar OK, ik hoor het wel als ik moddie-commentaar krijg.

Ik heb het ooit eens geprobeerd, maar bij mij aten ze het op. Ook met 'smerig' spul erover. Dus ik ben ermee gestopt en weer terug op houtkrullen.


Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 22:08

wij hadden hemparade in het verleden. Op zich wel fijn maar vooral geschikt voor een paard dat op 1 plek mest. Anders kan je het niet lang genoeg laten liggen en dan is het erg duur. En onze KWPN'er kreeg rotstraal omdat het te nat bleef. Wij zijn dus weer over gegaan op stro, bevalt toch het beste.

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 22:30

Ik heb op dit moment biobase, ook zoiets. Bevalt goed, Carys mest keurig (kattebaktype). Mandy is een varken. Blijft veel droger dan stro, neemt m.i. veel beter vocht op. Echter, ik heb er drainage matten onder, scheelt ook weer. Stro vond ik erg zwaar om uit te mesten (ik heb wat spier- en rugproblemen), dit is veel prettiger en ik vind stro veel sneller een zootje worden. De mesthoop is ook veel hanteerbaarder. Ook minder stof.
En qua prijs, paarden zijn toch al "stinkend"duur.
_________________
Je krijgt mij niet van m'n paard af voor mijn 80ste! Haha!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Carys op 2001-10-11 22:31 ]</font>


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 bezoekers