Allereerste sollicitatie in het onderwijs -> tips?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eilandje

Berichten: 2826
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Allereerste sollicitatie in het onderwijs -> tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-03 10:20

Na mijn studies heb ik eerst een jaar in de privé-sector gewerkt, in een job die ik absoluut niet graag deed, en waar ik dan ook zelf mijn ontslag gegeven heb. Ondertussen ben ik aan de academische lerarenopleiding begonnen, en zou ik graag het onderwijs in gaan. En nu heb ik morgen mijn eerste sollicitatiegesprek bij de directeur van een secundaire school. Ik heb al héél véél sollicitatiegesprekken en testings in de privé-sector meegemaakt, maar nog nooit in het onderwijs.

Wat is er anders? Tips?

Alvast bedankt!

Pauline
Berichten: 12189
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 10:40

Als je pech hebt zullen ze je doorvragen over hoe je problemen gaat oplossen met kinderen, hoe sta je tegenover ouders? Is het een bep. type onderwijs, zul je daar een zinnig woordje over moeten kunnen zeggen.
Verder is het meestal wat minder zakelijk dan in het bedrijfsleven, kun je verwachten dat ze vragen of je ene proefles wilt geven, hoe denk je over werkoverleg? Buitenschoolse activiteiten? Wat zijn je sterke cq zakke punten? Wat doe je met b.v. mishandeling, hoe herken je leerproblemen?

Dit zijn vragen die ik ben tegengekomen, ik hoop dat je er iets aan hebt...Succes!

Eilandje

Berichten: 2826
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-03 11:09

Pauline schreef:
Dit zijn vragen die ik ben tegengekomen, ik hoop dat je er iets aan hebt...Succes!


Ja hoor, ik ga alvast eens nadenken over antwoorden op deze en soortgelijke vragen Lachen