WIE OH WIE heeft er ook een russisch koudbloed????

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 

patrice

Berichten: 945
Geregistreerd: 23-09-03

WIE OH WIE heeft er ook een russisch koudbloed????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-03 22:33

bij deze probeer ik het nog een keer! ik zoek mensen die mij meer info. kunnen geven of in het bezit zijn van een russish koudbloed,op internet is er minimale info. over te vinden Verward het lijkt wel of ze (op 1 na dan!) zijn uitgestorven Scheve mond


Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110485
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 11:04

Een kennis van mij heeft een russisch koudbloed.Zelf heb ik er weinig verstand van.Ik geloof dat ie uit rusland is geimporteerd.Bij ons op de manege stonden ook 2 koudbloeden! Het exterieur verschilt nogal eens,want de 1 is net een enorme haflinger,en de ander is net een supergroot volbloed paard,en toch hebben ze allebei papieren waaruit blijkt dat het koudbloeden zijn. Er is ook een ras dat Latvian heet,is dat ook niet een soort russisch paard??

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Ipsilonka

Berichten: 5853
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 11:17

Een letlander is dat ook een russich koudbloed? Dan heb ik wel wat foto's voor je.

SuperDet 12-04-2006 / 26/03/2019, ik mis je zo
Een shet, een fjord, een Gelderse en een halve hackney en mijn stallen zijn vol!

_Michelle_

Berichten: 4868
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 14:09

ik heb zelf een paard uit letland, hij is ingeschreven bij het latvian horsebreeders association en op zijn papieren staat dat het een lets warmbloed is. ik heb wel eens op internet gezocht naar meer informatie maar er is echt heel weinig te vinden Scheve mond ik heb één duitse site gevonden, daar staan wat eigenschappen van een letlander op en ze hebben dingen vertaald die op de papieren staan. ik zou er graag ook meer over willen weten, hoe de ouders en familie van mn paard eruit zien, maar ik denk dat ik die nooit ga vinden, helaas Scheve mond
dit is de site http://www.beepworld.de/members41/lettenclub/ ik denk dat jij er weinig aan heb maar je kan altijd even kijken toch Knipoog

ipsilonka;zou je mij wat foto's willen sturen?

Gamble

Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 15:14

Patrice: Ik heb nog nooit van dat ras gehoord, maar ik heb meteen ff in jou profiel rond gespeurd... Wat een prachtig paard zeg! Hele mooie bouw Kwijl Ik wil ook wel wat meer over dit ras weten Lachen

patrice

Berichten: 945
Geregistreerd: 23-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-03 16:36

hehe heb eindelijk iets meer gevonden bij toeval!!! Haha!
alleen wel in het engels

History and Origin of the Breed

Officially registered only in 1952, the Russian Heavy Draft Horse began its evolution toward the status of a distinct breed in the late nineteenth century. At that time locally-bred peasant horses, essential for agricultural work, were systematically improved by crossing sturdy grade Russian mares with well-established warm-blood and draft horses: the Orlov Trotter, Percheron, and primarily Ardennes breeds. This last breed, the (Belgian) Ardennes, was introduced into Russia in the mid-1880s; its influence is still evident in the conformation and temperament of the Russian Heavy Draft.

The Russian Heavy Draft Horse has had a significant, but largely unrecorded, influence on improving agricultural stock. Many horses that can still be seen pulling carts in the countryside outside of major cities carry Russian Heavy Draft blood.

The breed is noted for its milk-producing capacities. Fermented mare’s milk (in Russian kumys) has enjoyed a long tradition as a medicinal tonic in southern Russia and the steppes of Central Asia. Kumys is mentioned in the work of the literary giants of the nineteenth century, including Alexander Pushkin, Mikhail Lermontov and Leo Tolstoy. Tolstoy regularly drank the beverage during the summers that he spent on his farm in Samara. The fermented milk was thought to stimulate the appetite, improve digestion, and increase immunity to disease, and was recommended for such varied conditions as gastritis, anemia, tuberculosis and impotence.

The Russian Heavy Draft Horse is the breed of choice at an experimental farm for the production of kumys located in Ryazan, at the All-Union Institute for Horsebreeding.


Breed Characteristics

The Russian Heavy Draft Horse is short and muscular in appearance, with a thick mane and tail and lightly feathered legs. The breed is distinguished by its short legs relative to its body length, a conformation that provides excellent traction, especially when pulling weight. The neck is thick and well crested. Docile in temperament, agile and energetic even in rough terrain, an easy keeper, tolerant of cold, the Russian Heavy Draft Horse offers the best traits of a draft horse in a compact package. It can pull more weight relative to its body mass than any other draft breed developed in the Soviet period.

Relative to most other draft breeds, the Russian Heavy Draft Horse reaches physical maturity at an early age. By 18 months, the horse typically reaches 95% of its adult height and 75% of its mature weight. By age three, it is fully-grown.

Average measurements for breeding stallions are 150 centimeters at the withers, 158 cm. in body length (measured diagonally from the shoulder to the hip, a line with a slight declination to the rear), 193 cm. at the birth or barrel, and 22 cm. circumference at the cannon bone. Or, expressed in the shorthand familiar to Russian horsemen, 150-158-193-22.



Breed Organizations

During the 1980’s the best breeding farms in the then Soviet Union included: the Novoaleksandrovsky Stud (Ukraine), Mstislavsky Stud (Belarus), Krasnoarmeisky Stud (the Urals, Russia), and the Kuedinsky Stud (Perm region, Russia); this information is not current.

Tanneke

Berichten: 3730
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 16:40

Ik heb geen Russisch koudbloed, maar vind ze wel heel mooi!!

patrice

Berichten: 945
Geregistreerd: 23-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-03 16:43

had ook een mailtje gestuurd naar het blad BIT heb net mailtje teruggekregen en konden me ook niet verder helpen dan te gaan informeren bij het Nederlands Koudbloed stamboek en Koninklijke Vereniging Het Nederlandse Trekpaard en de Haflinger ga ik daar ff checken ..zucht... Rolleyes

willem45
Berichten: 40
Geregistreerd: 25-12-03
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 09:25

patrice schreef:
bij deze probeer ik het nog een keer! ik zoek mensen die mij meer info. kunnen geven of in het bezit zijn van een russish koudbloed,op internet is er minimale info. over te vinden Verward het lijkt wel of ze (op 1 na dan!) zijn uitgestorven Scheve mond

Ik weet er wel het eea van. zie ook mijn site www.koet.biz

willem45
Berichten: 40
Geregistreerd: 25-12-03
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 09:27

patrice schreef:
bij deze probeer ik het nog een keer! ik zoek mensen die mij meer info. kunnen geven of in het bezit zijn van een russish koudbloed,op internet is er minimale info. over te vinden Verward het lijkt wel of ze (op 1 na dan!) zijn uitgestorven Scheve mond

Ik weet er wel het eea van. zie ook mijn site www.koet.biz
Het koudbloed ras " Vladimir" is ooit opgebouwd met de hengst " Brabantszoon" dan raad je de wortels wel van dit ras

Quarterh0rse

Berichten: 8491
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 18:45

ik heb een russisch koudbloed verzorgt en dat was echt een plaatje om te zien (pikzwart, met 2 witte voetjes en een heel mooi wit kolletje in een ruit vorm ). en hij heeft super mooie lange zwarte manen
hij is best zwaar gebouwd en breed maar kan mooi lopen en kan aardig dressuren..
als iemand er behoefte aan heb zal ik een foto van hem plaatsen, het is alleen niet zo grote en duidelijke foto..

patrice

Berichten: 945
Geregistreerd: 23-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-04 18:52

Hey Quarterhorse,ik had laatst nog een pbtje gestuurd over je atavar,weet je dat nog? over Metallica ging dat!
Maarre over het Russisch koudbloed,Syl is een Russisch Zwaar Trekpaard en die zijn er niet in het zwart,dus daar zoek ik eigenlijk alleen maar info over,voor zover ben ik nog geen één tegengekomen met hetzelfde ras,alleen een vrouw in duitsland heeft een merrie (Goldi genaamd)van dit ras.
Maar ik zou graag een foto van hem willen zien!
Bedankt voor je reactie!

Vaarwel grote vriend

Niessie

Berichten: 784
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 12:10

Quarterh0rse schreef:
ik heb een russisch koudbloed verzorgt en dat was echt een plaatje om te zien (pikzwart, met 2 witte voetjes en een heel mooi wit kolletje in een ruit vorm ). en hij heeft super mooie lange zwarte manen
hij is best zwaar gebouwd en breed maar kan mooi lopen en kan aardig dressuren..
als iemand er behoefte aan heb zal ik een foto van hem plaatsen, het is alleen niet zo grote en duidelijke foto..


Altijd leuk foto's van koudbloed paarden.. ben benieuwd wat voor ras het is

www.kruisstraat5.nl voor bijzonder verblijf met je paard

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 12:24

Een kennis van mij heeft een paard uit de Russische toendra, of het nu een koudbloed is weet ik niet precies. Wel een zwaar gebouwd, gedrongen paard. Ze rijdt inmiddels Z1 plus winstpunten met hem.

MPH

Berichten: 2772
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 13:32

Op mn vorige stageplek staat ook een RK.. de eerste keer dat ik dat dier zag dacht ik dat het en kruizing tussen een Belg en een tinker was.. een heel lief dier, ongeveer 1.65, 1.70, vos bont gekleurd, vond het niet echt een mooi dier.. die van jouw daarentegen.. super mooi diertje!!

Nouzelle
Berichten: 3
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Westkapelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 10:03

Hallo, ik heb vroeger.... 15 jaar geleden een tijd een verzorgpaard gehad.. dat was een russisch trekpaard. Zij is 29 jaar oud geworden.
Was helaas blind aan een oog.
Het was een paard uit duizenden.. je kon er mee rijden, mee aangespannen rijden en ook ringrijden.
Ze was 1.65 hoog, bruin van kleur . iets lichter gebouwd als een Ned.trekpaard.

Ik denk nog met heel veel plezier terug aan de keren dat ik met haar op buitenrit ging.

Groeten Nouzelle,

kijk ook eens op www.debriengel.nl

Jacqui

Berichten: 57
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 19:22

Op de stal waar ik in een grijs verleden ooit begonnen ben met paardrijden hadden ze ook een russisch paard. Deze dame was oersterk (wat gezondheid betreft) ze is 33 jaar geworden en heeft tot op het laatst nog 2 a 3x per week meegelopen met de bosritten. Ik denk dat half Amsterdam heeft leren rijden op dat paard. Als ze toen niet in dat kuiltje was gestapt waarmee ze haar been brak, had ze nog veel ouder kunnen worden. Ze had altijd veel plezier met lopen en gooide er ook regelmatig nog iemand vanaf. Echt een heel leuk paardje was dat.

patrice

Berichten: 945
Geregistreerd: 23-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-04 19:43

was dat een rus. zwaar trekpaard en heb je daar foto`s van.
heerlijke leeftijd en dan nog pittig meelopen met de ritten,geweldig!
wel sneu dat ze op zo`n manier aan haar einde moest komen

Vaarwel grote vriend

windhond

Berichten: 1148
Geregistreerd: 03-06-04
Woonplaats: gieterveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 19:49

Patrice ik heb net f in je profiel gekeken. Wat een ontzettend stoere vent zeg. Echt een plaatje. Veel succes ermee.

Jacqui

Berichten: 57
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 19:55

Hoi Patrice, het was wel een rus, maar ik denk niet dat het een koudbloed was. Ze was wat eleganter van bouw (wat niet betekend dat ik jouw paard niet mooi vind, want ik vind hem prachtig) dus ik denk dat het een warmbloed was. Ik heb helaas geen foto's. Ik heb het ook over een paard wat al meer dan 20 jaar dood is!

patrice

Berichten: 945
Geregistreerd: 23-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-04 20:23

windhond schreef:
Patrice ik heb net f in je profiel gekeken. Wat een ontzettend stoere vent zeg. Echt een plaatje. Veel succes ermee.


Dank je wel! Haha!

Vaarwel grote vriend

patrice

Berichten: 945
Geregistreerd: 23-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-04 20:25

Jacqui schreef:
Hoi Patrice, het was wel een rus, maar ik denk niet dat het een koudbloed was. Ze was wat eleganter van bouw (wat niet betekend dat ik jouw paard niet mooi vind, want ik vind hem prachtig) dus ik denk dat het een warmbloed was. Ik heb helaas geen foto's. Ik heb het ook over een paard wat al meer dan 20 jaar dood is!


Ach wat jammer dat het geen koudbloed was Scheve mond
Ik had al begrepen dat het paard al lang dood is maar het kon zijn dat je foto`s had Tong uitsteken
In ieder geval bedankt voor de reactie!

Vaarwel grote vriend

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 20:27

Van FA naar RP

Jacqui

Berichten: 57
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 20:29

Ik kan misschien nog wel aan een foto komen via een vriendin, maar dat gaat wel even duren voor ik haar weer spreek. Ga mijn best doen.

patrice

Berichten: 945
Geregistreerd: 23-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-04 20:32

Antoinette schreef:
Van FA naar RP


Hahahaha lekker op tijd moddie,dit topic is al meer als een half jaar oud Clown

(val ik nu pas op bij jullie Verdrietig ) hihi

Vaarwel grote vriend


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, phie en 1 bezoeker