Ben gevallen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ineke2

Berichten: 33090
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-03-01 16:46

Ben vandaag van Bassie af gevallen Huilen

We gingen springen, rij ik op de hindernis af, maar het het paard voor mij springt midden in die hindernis!! Bassie schrok daar van er sprong heel hard op zij, toen stond Lachen ik er naast...val ik alsnog hahaha...

Heb ik weer hihihi...

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)


jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-01 16:53

Nou je hebt je volgens mijn niet pijn gedaan!!!
En dat is het belangrijkste.....dat jij en Bassie niks mankeren.
Enne een goede ruiter moet minstens 100 keer van zijn paard zijn gevallen (weet ook niet waar dat gezegte vandaan komt) *LOL*

Jacqueline

Ineke2

Berichten: 33090
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-03-01 16:59

Nee heb niks, niet eens een blauwe plek!! Toen ik dus op de grond zat kon ik niet meer opstaan van het lachen "grinnik"
Bassie was een beetje verbaasd geloof ik dat ik eropeens naast zat, hij keek er ook echt zo dom bij haha *LOL*
_________________
Wees goed voor je paard, dan heb je een vriend voor het leven!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ineke2 op 2001-03-31 17:00 ]</font>

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-01 17:11

springen jullie na elkaar dan? He bah wat gevaarlijk.
Altijd pas op de hindernis aanrijden als je een vrije lijn hebt *heb ik tenminste altijd geleerd)
Naja, gelukkig geen gewonden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-01 17:16

Citaat:
Op 2001-03-31 16:53, schreef jacqueline:
Nou je hebt je volgens mijn niet pijn gedaan!!!
En dat is het belangrijkste.....dat jij en Bassie niks mankeren.
Enne een goede ruiter moet minstens 100 keer van zijn paard zijn gevallen (weet ook niet waar dat gezegte vandaan komt) *LOL*

Jacqueline


WOOOOOWWWWW! Ik ben een TOPruiter *LOL* !!!!
Maar zo te horen deed het niet erg zeer Ineke, dus eh.... GO BASSIE!!!! hihihi!

Ineke2

Berichten: 33090
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-03-01 17:16

Ja wij springen na elkaar (wel met een meter ertussen) gebeurd eigenlijk nooit iets...zijn hindernisjes van 30cm ofzo...

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-01 17:58

mmm dat opzij springen dat heeft de fjord okki van de kinderboerderij bij mij ook al eens geflikt. hij deed het dan expres. hij vond de hindernis te hoog (terwijl hij het makkelijk kon) en sloeg linksaf. ik ging rechtdoor en lag net voor de hindernis languit op de grond. was wel lachuh *LOL* .
crosby probeert het af en toe, maar die heeft me er nog nooit afgekregen. (niet te hard schreeuwen natuurlijk, want dan lig ik eraf zodra ik weer daar mag komen.) Party!!

liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen!

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-01 18:04

Na elkaar springen kan prima (kijk eens op een losrijterrein bij de wedstrijden Knipoog maar dan wel met zoveel afstand dat je corrigeren als het paard voor je weigert of de balken eraf springt. 1m vind ik wel weinig, in onze les was het vaak een meter of 10 (redelijk ervaren springruiters en paarden) bij het los springen. Bij later een lijntje of een mini parcoursje springen ging et wel een voor een.

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-01 18:08

Ik ging voor de eerste keer naar de ponyclub......alweer jaaaaaaren geleden hoor, ik helemaal trots eindelijk mocht ik van mijn ouders lessen met Frida, eerst een half uurtje dressuur en toen een half uurtje springen.....nou het was meteen de eerste les al raak, Frida weigerde en ach ik had dat niet helemaal door dus ik ging er wel overheen maar Frida niet......hahahaha.....dat was mijn kennismakking met de ponyclub Verward

Jacqueline

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-01 18:17

ah zolang je je niet bezeert hebt is t niet zo erg.
wij springen eigenlijk ook niet achter elkaar. tenminste niet dat er wordt gezegd met aan t hoofd en dan maard e voorganger volgen er wordt gezegd 3 keer doen (1 om te oefenen,2 om t goed te doen, 3 voor de perfecte sprong logica he) en dan moet jezelf beslissen wanneer je springt, nouja als de hindernis vrij is moet je natuurlijk we gaan

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-01 19:03

Oej foei bassie Extreme duivel Hihihi, gelukkig heb je niks.Soms snap je niks van paarden Verward . Maarja daar blijven het beesten voor. IK durf zelf niet eens te springen en heb echt respect voor diegene die het wel durven, mijn pony springt als een debiel, 4 benen tegelijk en zo hard mogelijk wegscheuren of hij springt niet Frusty
Ik heb al een keer in de hindernis gelegen toen ik wel sprong en het paard waar ik op zat niet.! }> Stomme bok...grinnik

Greezys Ymke

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

Ineke2

Berichten: 33090
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-03-01 19:29

Bij de "echte" springles waarbij er meerdere hindernissen tegelijk in de bak staan, gaan ze wel 1 voor 1. In die les zijn de hindernissen vaak ook hoger, maar ik heb nog nooit mee gedaan daarmee. (Die les is voor leasepaarden en eigen paarden...) Ik heb Bassie wel een tijdje geleasd, maar vond het niet nodig om die les mee te gaan doen...ging veel liever naar buiten!!!

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-01 20:07

Ik ben van de zomer ook heel debiel van Joop gevallen. Naja, ik was lekker door het bos aan het cruisen, flinke draf, los teugeltje, fluitend enzo.. Heerlijk, en in de bocht van het pad stonden opeens 3 hazewindhonden. Joop draaide zich om en ik lag op mijn rug langs het pad, precies niet op een boom enzo, echt gelukje... Meteen opgestaan, Joop geroepen, die rustiger werd (hij stopte met galopperen) en uiteindelijk van een boom ging eten, zodat ik hem kon pakken.... Fieuw... Ik heb trouwens vandaag weer gemerkt dat hij dat alleen bij mij doet, mijn vader komt eraan, knuffelt een beetje met hem, maar hij staat helemaal aangespannen te wachten tottie eindelijk oprot, en bij mij staat hij ALTIJD te slapen, heel relaxed Dromen (doettie het nu?)... Naja, moet Joop weten, maar volgens mij kan hij mijn vader ook wel vertrouwen...

Laudie

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-01 20:34

ze hebben mij altijd geleerd de teugels goed vast te houden, als ik er af duvel. Vooral buiten. (als er een drukke weg in de buurt zit). Natuurlijk kan het hardstikke link zijn, m.n. als je paard goed op de kletter gaat, en jij er dus achteraan sleept. Mijn paard is gelukkig niet zo, heb er al vaker naast gelegen, maar ze blijft meestal na een paar passen staan...mischien wel omdat ik haar vasthou? Party!!


Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-01 20:40

Ik hou mijn zweep altijd vast, en de teugels, tja, ik weet niet, ik laat ze altijd los... Vol staat bijna meteen stil, herc ook (die wordt altijd gelijk uitgescholden door mijn pappie) en Joop niet echt, behalve als zijn maatje hem keihard roept (als Herc gaat hinniken draait Joop zich om en komt keihar terug gegaloppeert). Het vage is dat ik er echt alleen nog maar af pleur als het volkomen onverwacht is, en tja, dan vergeet ik de teugels altijd...

Laudie

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-01 22:16

Citaat:
Op 2001-03-31 16:53, schreef jacqueline:

Enne een goede ruiter moet minstens 100 keer van zijn paard zijn gevallen (weet ook niet waar dat gezegte vandaan komt) *LOL*

Jacqueline


100 x? Ik vind dat je nooit kunt rijden!
IK ben er al 100 x af gevallen denk ik.
Oow ik lees nu dat het een gezegde is! Lachen

Ineke2

Berichten: 33090
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-03-01 22:33

De paarden (pony's) waar ik vanaf gevallen bleven altijd in de buurt, zelfs buiten...

1 keer 2 jaar geleden ofzo was ik samen met een vriendin naar buiten gegaan, lekker naar het park.
(Er is bij ons niet echt een bos in de buurt of je moet een half uur stappen langs af en toe vrij drukke wegen, maar dan ben je minimaal een uur onderweg, dus dat doen we niet vaak)

Haar pony was niet helemaal verkeersmak (o.a. bang voor vrachtwagens en PRULLEBAKKEN Haha! )

Maargoed wij kwamen in het park, gaan we een stuk draven en opeens...je raad het al...kwamen we een prullebak tegen en haar pony schiet er van door. De mijnes erachteraan, terwijl ik uit alle macht probeerde te blijven zitten kreeg mijn vriendin haar pony weer onder controle en riep keihard HO!! Tegen mijn pony.

Uit volle galop stopt mijn pony opeens....IEIEIEIE ponk!!! Ik vloog over zijn hoofd heen en lande in het gras *LOL*

Mijn pony begon toen gewoon lekker te grazen alsof er niks gebeurd was hihihi... (dit was trouwens niet met Bassie hoor)

_________________
Wees goed voor je paard, dan heb je een vriend voor het leven!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ineke2 op 2001-03-31 22:34 ]</font>

ikke

Berichten: 37519
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-01 22:38

eraf vallen? Mijns inziens moet je erop blijven zitten, zie onderschrift van Heike. Maar goed, mijn paard is autowegproef. Ik moet namelijk de snelweg oversteken om in het bos (drie dagen rijden groot) te komen. Vandaag mag ik nog niet het bos in (MKZ), dus lekker langs de weg gereden, brede groenstrook. Al die mensen raar kijken als je daar aan een los teugeltje langs galloppeert. 't Is en blijft een brave oude dame.

Groeten gery

Ineke2

Berichten: 33090
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-03-01 23:10

O Bassie is ook heel braaf (vooral buiten) die sukkel is zelfs zo braaf, dat als tie opzij springt, dat ie denkt " ojee wat doe ik nu!" en gelijk stilstaat. Inplaats dat ie nou opzij springt en gewoon verder doorloopt, dan had ik nl. gewoon blijven zitten. *zucht*

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

ikke

Berichten: 37519
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-01 23:18

Tja, soms ook lastig, paarden die te veel meedenken...

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-01 08:44

pffff ik donder er elk jaar wel een paar keer naast vooral in het voorjaar als er jonge paarden onder het zadel gaan.
Lot ben ik 1 keer van afgelazerd maar toen ging ie behoorlijk tekeer.
Dat is echt oliebol als je paard maar 1 doel voor ogen heeft en das de ruiter moet eraf zo snel mogelijk geloof dat ik bij de 3de rodeosprong ook languit in het zand knalde Ik hield de teugels vast maar werd zo nog een stuk achter 'm aangesleept dus toen liet ik maar los de rotzak Ik had zelf niets en daarna heeft ie me er nooit meer af geprobeerd te gooien want ik weet wel als ie het wil lukt het 'm wel....

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-01 12:25

Het is gelukkig al een tijdje geleden... Hopen dat het zo blijft!
Ik probeer ook altijd de teugels vast te houden, maar soms word ik compleet gelanceerd en dan is dat niet mogelijk.

Een keertje, al een aantal jaren geleden, ging ik met Berber rijden. Ze was aardig druk en ik dacht ik ga op het strand in het zware zand een handgalopje maken, dan koelt ze wel af. Na twee passen een bok en Jantina vloog door de lucht!! Berber los en die ging richting huis. Ik weet dus nog dat mensen mij overeind geholpen hebben, endat ik ben begonnen met lopen. Daarna weet ik niets meer, totdat ik twee km. verderop het bos weer uit kwam, dat kan ik me pas weer herinneren.

Daar liepentwee mensen die ik gevraagt heb of ze een paard gezien hadden. *LOL* Die mensen hebben vast heeeel raar gekeken, een klein meisje in rijkleding, onder het zand en een behoorlijk plek in haar gezicht, die het bos uit komt lopen!!! Hahaha!

Nou ja, ik had dus een ietsiepietsie iets van een hersenschudding, maar dat was snel weer over. En Berber was toen ze bijna thuis was opgevangen door mensen. Die hadden mijn vader gebeld, dus toen ik bijna thuis was kwam ik hen samen tegen. Heb het laatste stukje toch maar naar huis gereden. Was na iets van 2 km lopen best moe!!

ClaudiakappeJarig
Berichten: 131
Geregistreerd: 25-03-01
Woonplaats: akkrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-01 11:44

Lachen ja ineke dan moet je er wel bij zetten wat voor lol we hebben gehad en dat die mensen kwamen dat ze mintens dachten dat je half dood was maar hij maakte alleen een sliding stop zonder dat je het wist de strepen stonden in het gras veld *LOL*

met vallen en opstaan kom er wel waar je wezen moet

Ineke2

Berichten: 33090
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-04-01 17:49

Hihi... ja dat weet ik nog...Er waren een groepje mensen aan het voetballen op dat veldje en toen kwamen wij aan in volle galop en toen viel ik eraf!! Die mensen wisten niet wat hun overkwam haha Haha!

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Afanaisa91, agelababypp, carina, dazai, Fayyah19, laura22, maitestar23, marga1, nick_en_ik, Pellelilly, RianneH, sterregoud, StonedRomy, Tieme, Yinka, Zoe_97 en 127 bezoekers