vanaf welke leeftijd mogen kindjes paardrijden??

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Hydra
Berichten: 1378
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: België

vanaf welke leeftijd mogen kindjes paardrijden??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-03 20:21

Ik ging op paardrijden toen ik 9 was, en ik vind dit vroeg genoeg
maar nu hoor ik dat ik behoorlijk laat begonnen ben.
De meesten waren 6 ofzo .
wat vinden jullie een redelijke leeftijd, en vanaf wanneer ben jij op paardrijden geweest?

|[Live Life To The Maximum!]|

Never apologize for showing feeling, if you do so, you apologize for the truth


Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 20:31

ik begon toen ik 6 was, maar ik ben wel vroeg met verantwoordelijkheid en dingen (dit is niet arrogant bedoeld, dus nou nie meteen l*llig gaan doen...). Op die manege mocht het vanaf 7, en met een goede instructeur en goede pony's vind ik dat een leuke leeftijd. Je bent dan nog niet gauw bang en leert snel.
Bij ons is een meisje van 5 dat op haar (vervelende, je weet hoe die beestjes zijn als je ze niet aankan Knipoog) shet. Ze rijdt dan bijna volledig zonder begeleiding, en dat vind ik weer iets te ver gaan.
Het probleem wat ik soms zie als oudere mensen les krijgen, is dat ze bang zijn om te vallen en veel moeilijker leren. Mijn vader heeft bijv. een verkeerde houding en dat is er echt niet zomaar uit te krijgen.

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 20:32

Bij ons op de manege mag het vanaf 8 jaar. Dat vind ik op zich wel goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 20:35

Het heeft niet zoveel te maken met verantwoordelijkheid om vroeg te starten met paardrijden. Het probleem is, dat als je als meisje te vroeg en te veel paardrijd er een kans bestaat op het vergroeinen van je bekken. Waardoor je later veel problemen kunt krijgen tijdens de bevalling.
Daarom is 7 jaar wel de grens, en dan ook maar eens per week.

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 20:38

Met mijn 3e jaar zat ik al minstens 1 keer per week op een pony..Soms wat rondstappen in de weide,maar meestal bij mijn nichtje voorop naar het bos...
Ik heb geen vergroeiingen ed, ben harstikke gezond...Dus ik denk niet dat het kwaad kan..

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 20:44

Sanne mag sinds een half jaar ponyrijden........ eens per week gaan we naar een verzorgpony en dan mag ze die poetsen, truttelen en even rijden, minutje of 20 aan de longe. Sanne is nu 5. Soms slaan we ook wel eens een week over, ligt een beetje aan wat ze wil.


AmableJarig

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 20:56

Ik ben met mijn 7de begonnen, en dat vond ik toendertijd veeeeeeel te laat! Haha! Maar ik denk idd dat het verstandig is niet te vroeg te beginnen met rijden.

Meer weten over Amable, Paard en Inzicht? klik hieronder voor meer info!
Website---YouTube --- Facebook --- Instagram

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 21:58

ik ben begonnen op mijn 9de!!
Maar vanaf 7 vind ik het best!

rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 22:16

Bij ons op de manege mogen de kinderen ook pas vanaf 7 jaar beginnen. Vaak kunnen die kleine hummeltjes helemaal nog geen controle houden over de pony als ze te jong en dus te klein zijn.

Rona, Linanda en Oackly

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 10:50

Ik heb vroeger les gegeven op een manege aan de kinderen. De jongste leeftijd was 4 jaar, eerder mochten ze het ook niet komen proberen bij ons. Dit waren dat wel lesje van slechts 30 minuten met heel veel stappen.

VeraM

Berichten: 561
Geregistreerd: 07-05-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 11:03

Ik ben begonnen op mijn negende, eerder vonden mijn ouders en de manege het onverantwoord. Ik liep toch al een paar jaar rond op die manege maar rijden mocht ik niet. Het ging dan idd om het lichamelijke. Dus de vergoeiingen aan bekken en de o-benen.

Richt je paard recht en rijd het voorwaarts

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 11:12

Ik ben begonnen op m'n 7de, en heb geen vervormd bekken of zo, en ook geen zware bevallingen, eerder twee SUPERMAKKELIJKE bevallingen gehad Knipoog ... volgens mij is het een bakkerspraatje!

Op de manege hier mag m'n dochter pas met 8 jaar beginnen, op een andere mocht ze nu al, maar de kwaliteit laat nogal de wensen over in mijn ogen daar

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 11:33

Ik was drie toen ik voor het eerst op een shetje zat ... begon pas echt met rijden toen ik uhhh 6 inderdaad of zo was ...
Daarvoor was het alleen maar shetje-hobbelen Lachen

Stal TC Welsh B Pony's Fokkerij

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 11:39

Ik ben zelf begonnen toen ik 7 jaar was.

Als je jonger bent is een echte manegeles nog niet echt gezond, maar wat truttelen met pony's is nooit weg natuurlijk Lachen

Het leven is een gebakje!

Artemiss
Berichten: 1093
Geregistreerd: 17-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 11:53

Ik ben toen ik 8 was "echt" gaan paardrijden. Daarvoor af en toe eens een rondje op een pony gezeten ofzo... Lachen

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 12:03

Mijn kinderen hebben eerst voltige gedaan. Ik vond dat een heel goed "begin"voor ze omdat ze meer met zit en het paard bezig zijn dan sturen en rijden.
Is natuurlijk niet overal mogelijk.

Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 12:06

Op mijn negende mocht ik wel eens op mijn zus dr pony maar ik ging pas op mijn dertiende echt op les.
Zeven lijkt mij wel een goede leeftijd om te beginnen. Dan is een kind denk ik net mans genoeg om een brave pony rond te sturen en bovendien lijkt het wel of die kleintjes geen angst kennen. Die klimmen zonder blikken of blozen op paarden die zo`n beetje twee keer zo groot zijn als zij en gaan dan ook nog in galop. Mijn moeder begon echter pas met rijden toen ze over de vijftig was en durfde na een jaar les nog nauwelijks in galop op mijn brave Fjordenbeest Bloos! .

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 13:27

bij ons op de manege vanaf 6 jaar, ik begon zelf rond mijn 8-9 jaar ongeveer.

Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 13:40

Ik ben zelf pas op les gegaan toen ik 13 was. Daarvoor al wel vaak op de pony's van vriendinnen gehobbeld.
Ik hoor overal een leeftijd van 7 a 8 dus daar sluit ik me bij aan.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

sam_antha

Berichten: 2044
Geregistreerd: 10-08-03
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 16:00

Ik ben zelf begonnen toen ik 8was en bij ons het op de manege mag je vanaf je 7e op les. 7/8 jaar is vroeg zat vind ik!

'Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.'

Kyno

Berichten: 10422
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 16:37

ik ben begonnen toen ik 6 was, ik wilde al eerder maar op onze manege moet je 6 zijn voor je begint

Cars

Berichten: 1929
Geregistreerd: 29-12-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 18:59

sonjabelgium schreef:
Ik ben begonnen op m'n 7de, en heb geen vervormd bekken of zo, en ook geen zware bevallingen, eerder twee SUPERMAKKELIJKE bevallingen gehad Knipoog ... volgens mij is het een bakkerspraatje!


Is geen onzin hoor....ik heb het nml. Ik ben wel met 5 jaar gaan rijden en al vrij snel (7jaar)verzorgpaardjes en van 11 tot 17jaar min. 2 uur per dag serieus trainen en vanaf mijn 20 recreatief (bijna dagelijks)......
Ik heb er nu vrij weinig last van mede door manuele therapie maar als ik ooit kindjes wil zal ik een keizesnee moeten ondergaan en eventuele zwangerschap zal niet meevallen.

Fanatieke ruiter(beroep) in mijn dorp,heeft een zwaar gehandicapt jongetje(inmiddels op 10 jarige leeftijd overleden).
Zij heeft bij tal van medici er op aangedrongen om bij vrouwen die veel paardrijden(beroepsmatig) in de gaten te houden of het bekken niet vergroeid is....
Als ze beter bij haar hadden opgelet had zij een gezond kindje gekregen maar helaas kwamen ze er pas tijdens de bevalling achter.....

Natuurlijk hoeft dit niet altijd zo te zijn(gelukkig niet zeg) maar rijd je al vanaf jong fanatiek paard heb je toch meer kans op een instabiel/vergroeid bekken......

Twee dingen zijn oneindig: het heelal en de menselijke domheid.
Van het heelal weet ik het alleen nog niet zeker..........

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 19:05

Ik rijd vanaf mijn 5e, ik had een eigen shetlander en reed daar praktisch dagelijks op. Met de bevalling niets geen last, heb tot de 7e maand doorgereden en zat er een week of 4 na de bevalling weer zonder problemen op. Ik heb een zo goed als probleemloze zwangerschap gehad.

lovebonney

Berichten: 1862
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 21:32

nou.. mijn paardrijinstructice wil haar kind al op der tweede op een pony zetten.gewoon een beetje stappen hoor!:)

ik weet eigenlijk niet eens hoe oud ik was toen ik begon.ook iets van 8 ofzo..

Charaz

Berichten: 24280
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 21:49

ik was 6 toen ik begon, het mocht op die manege vanaf 4 (zal tegenwoordig ook niet meer zijn) maar dat vond mijn moeder te vroeg

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amy_leftover, Berdien, BrandWatchBot, DanaxxLester, Kimmie235, larissa96, Maaike_Ma, Oliefanter, shirleyp, Zonnebloem24 en 95 bezoekers