Ik heb op een Tinker gereden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kitty

Berichten: 7697
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-01 18:08

Om half twaalf was ik bij Maaike van de Vis thuis. We hebben daar even binnen gezeten, wat gedronken en een koek gegeten (oei... boktdieet).
Ik hou al niet zo van ratjes, beet zo'n beestje mij ook nog in mijn vinger Boos! Ik heb nu twee rooie stipjes op mijn vinger.
Nadat de hond wat eten heeft gekregen, zijn wij naar de pony's gegaan. Een zwarte tinker, Sarah. Ik ben geen tinkerfanaat, maar ik vond dit toch een leuk beestje. Een grote bonte shet (Mickey), een 29 jarig vosje die lekker van haar oude dag genoot (Karin) en nog een ander vosje.
We hebben Mickey en Sarah opgezadeld en hebben eerst een paar foto's laten maken voor Maaike's huis. Deze foto's komen volgende week wel op bokt te staan. We zijn een eindje door het bos gereden, zo door naar het Balloërveld. Mickey was de hele tijd aan het dribbelen, Sarah stapte braaf door. Ze probeerde regelmatig de teugels uit mijn hand te trekken, maar na een tijdje had ze door dat dat niet echt lukte. We reden langs een wei met prachtige haflingers... Roze neusje, grijs randje om de ogen, echt heel mooi!
Een eindje voor het Balloërveld kreeg Mickey kriebel ofzo, want ineens ging ze door haar beentjes heen om te rollen. Maaike sprong snel van haar rug af en liet haar weer opstaan. Dat was even schrikken.

Op het Balloërveld aangekomen, kwamen we bij een hele grote plas (ter grootte van een bak, dus ongeveer 20x40m). Sarah had al laten weten dat ze niet echt gek is op water, maar nu stapte ze heel erg braaf het water in. Maaike kwam ons op Mickey achterna. Eenmaal in het water stond ik even stil met Sarah. En wat doet dat beest? Met haar voorhoef grote Spaanse Pas-achtige bewegingen en zo met haar hoef op het water kletsen. En een lol dat ze erin had! Haha! Na een tijdje zijn we weer verder gereden. Even een stukje lekker galopperen. Sarah gaf even een bokje en toen was het goed.
Na dik drie uur gereden te hebben, kwamen we weer bij de wei aan. We hebben ze in de wei gezet en de zadels en hoofdstellen opgeruimd.

Ik vond het een hele gezellige middag!

ylva

Berichten: 1745
Geregistreerd: 08-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 18:43

Dat spaanse pas idee komt me erg bekend voor, met als resultaat dat mn laarzen altijd vol water zaten en mn rijbroek doorweekt was. Leuk dat jullie verder zo'n fijne rit hebben gemaakt Party!!

akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 18:45

haha dat spaanse pas ken ik ook. een van onze tinkermerries doet het ook. (hmm zou het ook aan het ras liggen *grin* )
wel fijn dat je zo lekker gereden hebt Lachen
en hoe vind je een tinker rijden *LOL*

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 19:07

hoiiii dat komt mij ook bekend voor ! Haha! die waar ik af en toe op rij doet dat ook !!!!! Cool zal wel aan het ras liggen he?? Lovers

Kitty

Berichten: 7697
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-01 20:00

Ik moet heel eerlijk toegeven dat ik haar best lekker vond rijden. Ze heeft een hele mooie ruime stap.
Verder was ze heel erg braaf, maar doet nog wel erg jong aan. En af en toe bokte ze een beetje (meer van die huppeltjes...).
Dat van dat water vond ik wel erg leuk. Ze had er echt lol in!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 20:37

Hee wat leuk, dus jij hebt ondertussen ook al op Sarah gereden! Ben heel erg benieuwd naar de foto's!
Ja Sarah is en blijft een rare soms met haar bokjes *LOL*

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 20:39

Ik vond het ook een erg geslaagde dag!
Vooral Sarah die een waterballet uitvoerde, was erg leuk. Nu kan ze me nooit meer wijsmaken dat ze niet door een plasje durft *LOL*
Fijn dat je Sarah lekker vond rijden, het was natuurlijk iets heel anders dan Muzefee.

En je zat die rat ook wel heel erg te plagen hoor }> Haha!
Ik zal zo snel mogelijk het rolletje volschieten, zodat ik hier de foto's neer kan zetten.