Ik schrok me te pletter!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Snelle_Belle

Berichten: 390
Geregistreerd: 09-07-03

Ik schrok me te pletter!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-03 18:19

M'n normaal altijd zo vrolijke, snelle huppel paardje was toen ik d'r op stal wou zetten daarnet ineens niet meer het vrolijke, snelle huppel paardje als normaal. Het leek haast wel alsof ze met 4 benen tegelijk kreupel liep!! Haha!
iK begon meteen druk met ijskoudwater dr been af te spuiten... ik was helemaal in paniek! Toen ze 's ochtends uit de stal kwam was alles prima en ik heb vandaag niet met d'r gereden.
Maar gelukkig kwam m'n vader kijken omdat ik zo lang weg bleef...
Hij zei dat het misschien kwam door het medicijn wat ze sinds gisteravond krijgt... Dat ze dus helemaal niet kreupel was maar gewoon heel slapjes en daardoor zo hinkte met dr benen.

Maar nu dus mijn vraag: Heeft iemand ervaring met dit product en kan mij garanderen dat het echt daardoor komt??!?!

"Ventipulmin ® Siroop"
(tijdelijk tegen hoesten en problemen met de luchtwegen)

Bijwerkingen:
De volgende bijwerkingen kunnen voorkomen: stijging hartfrequentie, zweten, bloeddrukdaling, nervositeit, sloomheid. Deze verschijnselen zijn van voorbijgaande aard.

Nou dacht ik dat het dus wel mogelijk was, maar het was echt net alsof ze heel erg kreupel liep, beetje sloom maar ze zakte echt zo door dr voetjes heen! Had de dierenarts dit er eventjesniet allemaal bij kunnen zeggen??
Ach gut
Ik ga in ieder geval eventjes niet rijden!


Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 20:55

Er staat in de bijsluiter als bijwerking sloomheid. Bij de een werkt dit heftiger als bij de ander. Je hebt best kans dat jou paardje hier wat heftiger op reageert als elk ander paard.
Neem even contact op met de DA en vraag of je misschien iets moet minderen met de dosis die je haar nu geeft, omdat ze er mogelijk heftiger op reageert als normaal.

Succes.

22-09-2006 is mijn zoon Kyan geboren!!
http://www.futerehope.come2me.nl/" target="_blank

elibeest

Berichten: 3586
Geregistreerd: 10-04-03
Woonplaats: Breskens/Vierpolders

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 12:09

Als ik ook maar ergens over twijfel over een werking of dosering van een medicijn, of als een van mijn paardjes iets heeft wat ik niet vertrouw bel ik gewoon de DA voor advies... kan altijd, is nooit een probleem.. zou ik zeker even doen... beter dan dat ie straks zegt: had maar gebeld... succes...

Snelle_Belle

Berichten: 390
Geregistreerd: 09-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-03 17:04

Ik heb vanochtend vroeg net voordat ik naar school moest, de DA even gebeld. Ik geloof dat ik hem heb wakker gebeld wnat hij klonk nogal slaperig. Haha! Maar hij zei dat dit absoluut niet kon gebeuren na gebruik van het medicijn. Hij meost zelf vandaag naar congres ofzo dus stuurde hij er iemand op af!!
Nou blijkt dus dat het niks met het medicijn te maken had Bloos! alleen toeval dat het er pas na gebruik gebeurde.
Het is dus zo dat m'n pony z'n been heeft verdraaid een klap van een ander paard, te wild rondgerend of anders zich ergens aan heeft gestoten. Ze krijgt nou pijnstillers (poeh wat een prut wat er nu allemaal wel niet in mn paardje moet!!) en een week rust... komt wel goed uit. Hbe proefwerkweek Haha! Maar heel ernstig is het niet! Gelukkig

elibeest

Berichten: 3586
Geregistreerd: 10-04-03
Woonplaats: Breskens/Vierpolders

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 11:31

Nou beter maar dat t niet ernstig is. he.. en toch een geruststelling dat je toch nog even gebeld hebt...
Hoop dat je pony snel opknapt!

Vincent15
Berichten: 61
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 12:19

Wat heeft de arts gezegd??? Die langs zou komen??

Ik heb bij een van mijn paarden gehad dat hij binnen een uur zo stond te zweten dat het zweet gewoon van hoofd en lijf afdruppelde.
Reactie van dierenarst was, slijm zal wel los gekomen zijn en hij zal het wel wat benauwd hebben gehad..

Snelle_Belle

Berichten: 390
Geregistreerd: 09-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-10-03 12:45

Vincent15 schreef:
Wat heeft de arts gezegd??? Die langs zou komen??

Ik heb bij een van mijn paarden gehad dat hij binnen een uur zo stond te zweten dat het zweet gewoon van hoofd en lijf afdruppelde.
Reactie van dierenarst was, slijm zal wel los gekomen zijn en hij zal het wel wat benauwd hebben gehad..


je vraag begrijp ik niet helemaal... maar dat zweten kan van die ventilpulmin siroop komen (ik weet niet of je dat bedoelde??) maar dan heeft het paard of een overdosis gehad of hij reageerd er gewoon heel sterk op. Maar is dat wat je bedoelde?

Olympia

Berichten: 55600
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 19:30

ik heb zelf ook een paar paarden op mijn werk gehad die dit medicijn hebben gekregen, maar de paarden mochten niet in het zweet worden gewerkt.. En verder hadden zegeen bijwerkingen!
Kuzzz

Rust zacht Olymp † 14 oktober 2003
Dag lieve Wally † 15 januari 2018

Linde

Berichten: 88
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Bergeijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 19:40

Ik denk dat vincent bedoelt dat zn paard van de ventipulmin ging zweten... Die van mij werd er helemaal hyper van. Was echt een week geen land mee te bezeilen (raar spreekwoord eigenlijk als je er overna denkt) maar goed, na een week was ie weer helemaal normaal, en nog beter, het hoesten (waar ie de ventipulmin voor kreeg) was ook weg!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AnnickT, Chesss, IASCrawler, SemrushBot en 41 bezoekers