Schimmel in wasmachine

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
SuzanneH
Berichten: 395
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Amsterdam

Schimmel in wasmachine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-03 15:36

Even wat huishoudelijke tips gevraagd, niet het leukste onderwerp, maar goed:

Laat af en toe wel eens was te lang in de wasmachine zitten, gewoon vergeten. Niet handig , o.k. , maar kan gebeuren . Helaas ontstaat er nu een schimmellucht in de wasmachine, niet echt fijn.

Heeft iemand een tip hoe dit op te lossen ?



Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 15:49

de was er op tijd uithalen en de machine openzetten? is toch niet zo moeilijk?

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 16:02

Chiqa schreef:
de was er op tijd uithalen en de machine openzetten? is toch niet zo moeilijk?


en als ik er even geen tijd voor heb het deurtje van de wasmachine op een kier zetten ...

Stal TC Welsh B Pony's Fokkerij

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 16:48

Tussen de wasbeurten door het deurtje ook niet helemaal sluiten, maar luchten die handel.

JoT

Berichten: 4008
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 17:01

Ik kreeg een poosje geleden van de wasmachinereperateur het advies om eens per maand ofzo een wasje op de heetste temperatuur te draaien en inderdaad, sindsdien weinig last van die muffe lucht. Doe ik gewoon met een handdoekenwasje, daar kunnen ze wel tegen. Verder inderdaad je was op tijd uit de machine halen (vergeet ik ook nog wel eens hoor). Omdat de reparateur mijn machine wat vervuild vond kreeg ik een poeder wat ik in de wasmachine moest gooien, en ik moest hem met dat goedje zonder wasgoed laten draaien op de hoogste temperatuur. Waarschijnlijk verkopen ze dat ook wel in van die onderdelenwinkels.

SuzanneH
Berichten: 395
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-03 20:59

Juist, daar heb ik wat aan , dank Jot !

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 21:01

Heetste temperatuur dus idd leeg laten draaien met een scheut azijn erin.

Vooral vloeibaar wasmiddel schijnt dit te veroorzaken.

Zo leer je nog eens wat als je dames onder elkaar zit thee te drinken bij het asiel Clown

Pennymeisje van 36 jaar, jaja echt waar! En als bonus een serieuze amazone van 7 jaar :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 18:49

Llewella schreef:
Heetste temperatuur dus idd leeg laten draaien met een scheut azijn erin.

Vooral vloeibaar wasmiddel schijnt dit te veroorzaken.


Ik vond de laatste tijd mijn was ook wat 'muffer' uit de machine komen, wel schoon maar toch... Ook dacht ik dat de thermostaat kapot was, dus reparateur laten komen. Water bleek gelukkig wel gewoon warm te worden, dus dat was het niet. Het probleem zat 'm in de dosering van het wasmiddel.

Sinds ik maar de helft van de aanbevolen dosering gebruik, ruikt de was weer lekker fris en wordt zelfs nog schoner ook Haha!. Ben ik zelfs nog voordeliger uit...

Na een 'paardenwas' spoel ik hem trouwens ook altijd na met een scheut azijn. De deur zet ik meestal gewoon open na het wassen, dan blijft de trommel niet voor eeuwig vochtig.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: __nina, Brandje_04, ComscoreBot, Corien_, dandy123, Desty, Diddykong, DotBot, Forbiddenpie, lideli, liesje_rosa, M_D_H, Marcella, meniekske, Niwla, Noukie123, Pferdchen, Rinkex, Roosje01, spiritfleur, spookyskippy, tjee en 184 bezoekers