examinator ruiterbewijs met vooroordelen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ghisje
Berichten: 538
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: op de grens van het land

examinator ruiterbewijs met vooroordelen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-03 14:15

We hadden afgelopen zondag bij ons op de manege examen voor het ruiterbewijs. Nu zijn er in de totale groep 9 mensen gezakt waarvan er zeker 4 onterecht.
Er reden namelijk 2 volwassenen op een haflinger en reden echt super netjes. De zit was goed, kregen hun paardje zonder sjorren of slaan over de hindernis en hadden ze goed onder controle. Ze mochten niet door omdat hun zit niet goed was ( ze liepen wel aan de teugel en super nagevelijk wat niet lukt zonder goede zit) en omdat ze een te mak paard hebben.
Zijn er meer examinatoren gesingaleerd met de vooroordelen?
Toen ik examen deed hadden we een wat oudere man, streng maar super rechtvaardig. Als hij zag dat je super je best deed maar je paard geen zin had, kreeg je een herkansing op een ander paard. Er is er toen ook maar 1 gezakt van de 25 personen.

Geniet van de momenten dat het goed gaat,
ze duren vaak te kort


Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 14:22

Bij het ruiterbewijs hoeft je paard niet eens aan de teugel te lopen. Wat voor vooroordeel zou die man volgens jouw dan gehad hebben?

ghisje
Berichten: 538
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: op de grens van het land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-03 14:26

die vrouw zag niet graag een volwassene op een haflinger of fjord omdat ze daar te groot voor zouden zijn. Die vrouw was zo'n kwpn-dressuur type en hield te veel rekenening met het ras. Zo reed er een op een kwpn-er slechter dan die op de haflinger en is wel geslaagd.

Geniet van de momenten dat het goed gaat,
ze duren vaak te kort

Arabsrulezz
Berichten: 1248
Geregistreerd: 30-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 15:05

Bij ons ging het ook niet helemaal eerlijk...

Onze groep moest over een stijlsprong van 1 meter,zonder beugels en met 1 hand stap drag en galop.En bij een klein foutje slaagde je al niet (ik gelukkig wel Knipoog ) .
In een andere groep reden mensen mee,nou je kreeg kotsneigingen als je er maar naar keek,enkele met martingaal,eentje donderde eraf en ook enkele lukten de sprong niet van 30 cm en galop zonmder beugels hoefde niet ???Deze zijn dus wel geslaagd!

Iedereen stond echt te kijken van wat is dit ??

Vond ik dus echt niet kunnen,er waren verschillende gezakt die in mijn ogen (en ook in die van andere) echt wel geslaagd waren en sommige waarvan je zegt?Hoe durf je hier aan mee te doen??!!!???

Wanestha RIP !!

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 15:21

wat een onzin zeg, maarja, dit zijn dus van die redenen waarom ik dus mijn ruiterbewijs niet heb of ooit ga halen. Zie er totaal het nut niet van in....

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 15:22

raamsdonksveer, das bij mij in de buurt. Bij ons is het dus ook zo gegaan. Een heel vervelend mens (voor de Harry Potter fans: een Dolores Umbridge type Haha! ) liep de westernruiters gigantisch af te zeiken. Echt NIET professioneel. Niks was goed in haar ogen. Van de 25 ongeveer zijn er maar 3 geslaagd maar dat was ook maar net. Iedereen was boos en er zijn heel wat klachten gebeld en gemaild. De westerngroep is opnieuw opgeweest bij iemand anders en die man deed wel normaal. Ondertussen incasseren ze wel 22.50 extra. Ik mag niet zeggen dat ze het erom doen maar we hadden echt wel onze bedenkingen Boos!

Niets zo charmant als een paard in her land.

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 15:30

ik heb ook een vervelende ervaring met een ruiterbwijs examinator ! Boos!


naomi_s
Berichten: 1354
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 15:33

nou zo`n feeks hebben wij ook gehad!! klachtbrieven etc mochten allemaal niet baten. bij ons waren er 2 geslaagd van de 18 ruiters.
hoe heette de dame in kwestie bij jullie??

MariekeR

Berichten: 1233
Geregistreerd: 09-09-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 15:34

Bij ons is er niemand gezakt op de praktijk. Alleen 2 op de theorie (die dus later alleen de theorie hebben overgedaan).
Was absoluut niet moeilijk, streng al helemaal niet. Alleen er was ons fout aangeleerd hoe je met een hand moest leren dus dat deed iedereen fout *LOL*
Die vrouw had het onderweg veel te druk met het praten met een vent op een fries joh *LOL*
En een groot deel waren allemaal harstikke makke paarden, aangezien bijna iedereen het examen op manege paarden deed.

ghisje
Berichten: 538
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: op de grens van het land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-03 15:54

Ik weet niet hoe ze heette en wil haar hier ook niet met naam vermelden, maar echt eerlijk is het niet gegaan. Ook al rijd je geen wedstrijden wil het nog niet zeggen dat je niet verantwoord kan rijden. De manege eigenaar gaat het nog aankaarten, vooral omdat we nu al 5 jaar achterelkaar het doen bij ons. Ook was het terrein door haar afgekeurd, omdat je alleen aan de zijkant kon oversteken naar een andere bak vanwege een greppel? De andere jaren was het een prima terrein vandaar dat het door mocht gaan. Volgend jaar vragen we om een andere examinator. Hopelijk hebben we dan meer geluk

Geniet van de momenten dat het goed gaat,
ze duren vaak te kort

sam_antha

Berichten: 2044
Geregistreerd: 10-08-03
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 16:23

volgens mij is het degene die ik ook de eerste keer voor het ruiterbewijs had Boos! waren er ook van de 15 6geslaagd. Nog een keer gedaan en ik had een super aardig maar ook strenge man! Van de 22 was er 1gezakt ( ik niet)

'Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.'

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 17:04

toen ik net pas begon met rijden ben ik ook voor mijn ruiterbewijs gegaan.. op die manege deden we het gesplitst.. elk half jaar 1 toets en vanaf toets 4 1 keer per jaar..
moest ikmet een grote kwpner achter een kleine new forestpony rijden.. we moesten geloof ik draven.. en van die ouwe vent moest ik maar sneller en harder.. toen ben ikboos geworden en heb ik gezegd dat ikmet zown groot paard niet op de kont van die kleine ponie kon zitten.. ben wel geslaagd toen voor die toets.. maar die vent was heel oneerlijk.. we moesten ook een proefje laten zien.. dat meisje op die haflinger kon echt goed rijden, maar doordat het beesie niet stil wilde staan de eerste keer.. en bij de 2e keer netjes gecorrigeerd mocht ze niet door..
ze letten teveel op dingen die nix met het buitenrijden te maken hebben..

ik heb in juli eindelijk mijn ruiterbewijs gehaald.. op een andere manege met mijn eigen paard.. die wa sverders heel braaf.. maar je werd wel beoordeeld of je wel goed sprong.. sorrie.. maar die van mij draait niet warm voor eenhindernis van 60 cm.. dus dan springtie ook zo laag.. ballerig dus.. tis een paard van 1.78 dus hij liep er zowat overheen.. maar hij ging wel.. en dannog zouden ze je het liefst op dat soort dingen willen laten zakken...

alsof je in het bos iemand erbij heb staan die zegt of je wel goed over die tak hebt gesprongen...

maar het werd ook ontzettend afgeraffeld.. hij kwam zowiezo al 2,5 uur te laat en het stukje buitenrijden was een rondje in de woonwijk.. alsof je dan goed kan beoordelen of je wel met het verkeer om kan gaan

rust zacht, mijn lieve willem. we zullen je nooit vergeten.
je blijft voortleven in onze gedachten.
dag, lieve vent 13-6-1988 - 23-11-2007

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 23:22

ik heb ditzelfde gehad
van de 14 mensen zijn er 10 gezakt.
ik ben oa gezakt omdat ik niet netjes genoeg doorzat en niet netjes genog sprong
en aan het eind zei deze"mevrouw" dat de geslaagde mensen allen waren geslaagd vanwege hun makke paardjes.
stom wijf/

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 07:58

gekke_koei schreef:
alsof je in het bos iemand erbij heb staan die zegt of je wel goed over die tak hebt gesprongen...


Regel 1 met buitenrijden: NOOIT zomaar over een boomstam of tak heen springen...... je weet nooit wat er aan de andere kant is (boomstronkjes waar je paard zn benen op breekt oid)... en als er al een boomstam ligt dan ligt die daar niet voor niks.
Dus zie zowizo het nut van het springen niet in, okeej je paard onder controle kunnen houden, maar dat hoeft dan toch geen hindernis van 60cm hoog te zijn? Daarbij, hoe vaak kom je zo'n situatie nou tegen? Vindt een onderdeel met bv wapperende vlaggen, ratelde dingen enz veel praktijkgerichter....

Maarja de SRR heeft geen bord voor de kop maar een gewapend betonnen plaat want ondanks alle kritiek en ideeen die aangedragen worden gaan ze gewoon op dezelfde voet door....

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 11:49

ja neej.. ik bedoel niet over een tak springen voor de lol.. maar je leert springen voor het ruiterbewijs.. omdat er wel eens KANS is dat je een wegversperring door middel van een boom tegen komt.. en dat je daar over heen zou moeten kunnen springen..
zo wordt dat geleerd.. nej ik ga nie vor d elol springen Haha! dat doe ik wel met van die gestreepte balkies in de bak Haha!

en boomstammen kunnen door een storm heel makkelijk het ruiterpad op gevallen zijn.. in dat soort situaties kan je er voor kiezen een andere route te nemen.. maar als datniet gaat.. dan zal je er toch over heen moeten..

maar mijnpaard gaat noway over een boomstam springen Haha! wordtie moe van Haha!

en wat kregen wij bij het ruiterbewijs? 2 hindernissen waar je tussen moest staan.. moest je de balken aanraken zodat je vanaf je paard een deur open zoukunnen maken.. en hadden ze er dekjes overheen gelegd.. nee alsof mijn paard zouschrikken van dekjes.. die hij zelf al tig keer voorbij heb zien komen..

dat hadden ze beter met zakjes en gekke slingers kunnen doen.. maja..
tis weer lekker geldklopperij

rust zacht, mijn lieve willem. we zullen je nooit vergeten.
je blijft voortleven in onze gedachten.
dag, lieve vent 13-6-1988 - 23-11-2007

deedee19

Berichten: 7930
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 12:33

ghisje schreef:
We hadden afgelopen zondag bij ons op de manege examen voor het ruiterbewijs. Nu zijn er in de totale groep 9 mensen gezakt waarvan er zeker 4 onterecht.
Er reden namelijk 2 volwassenen op een haflinger en reden echt super netjes. De zit was goed, kregen hun paardje zonder sjorren of slaan over de hindernis en hadden ze goed onder controle. Ze mochten niet door omdat hun zit niet goed was ( ze liepen wel aan de teugel en super nagevelijk wat niet lukt zonder goede zit) en omdat ze een te mak paard hebben.
Zijn er meer examinatoren gesingaleerd met de vooroordelen?
Toen ik examen deed hadden we een wat oudere man, streng maar super rechtvaardig. Als hij zag dat je super je best deed maar je paard geen zin had, kreeg je een herkansing op een ander paard. Er is er toen ook maar 1 gezakt van de 25 personen.



Ik had zo'n examinator waar jij het over had!

Het duurde 1 seconde en een liefde was geboren. Ik ben dankbaar dat ik jou nu ken en voor ieder mooi moment dat ik mee mag maken zolang jij hier bij mij bent...

IG: @doorikke


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 114 bezoekers