Klopt dit wel?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tamara

Berichten: 10444
Geregistreerd: 20-07-01

Klopt dit wel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-03 15:57

Vanmiddag was ik alleen thuis, ging de telefoon. In eerste instantie leek de beller verkeerd verbonden, maar vroeg toen of er andere mensen thuis waren, hoe oud ik was en of ik eventueel mee wilde werken aan een onderzoek voor Mode en Ondergoed. Of ik veel geld aan nieuwe kleren besteedde, en als ie dat andere meisje niet te pakken kon krijgen, of ie dan terug mocht bellen om mij een paar vragen te stellen. Hij klonk erg aardig aan de telefoon, verontschuldigde zich dat ie gebeld had, vroeg wel een paar x of ie niet stoorde.

Half uur later belde ie weer, kreeg die ander niet te pakken, of ie mij dan wat vragen mocht stellen. Weer of het wel uitkwam, of ie niet stoorde, blablabla. Hij zei nu ook zn naam, Michael. Er was een lingeriesetje mee te winnen zei ie, maar eigenlijk was het vanaf 18 en omdat ik 16 ben, zou ie het anoniem noteren.

Hij stelde vragen over wat ik precies aanhad, wat voor kleren, wat voor lingerie, of ik veel geld aan kleren besteedde, wat ik het laatste gekocht had. Toen een vraag over persoonlijke verzorging, oa scheren, en toen begon ie ineens of ik figuurtjes in mn schaamhaar schoor. Niet zo veel los gelaten, maar vond het een beetje vreemd. Verder m'n maten, voor als ik eventueel in aanmerking wilde komen voor het setje.

Op het moment zelf niet echt bij nagedacht, maar later begon er toch iets te knagen. Stel nou dat het helemaal geen onderzoek was maar zo'n vieze man die van alles vraagt? Nou vielen die vragen best mee, op dat van dat scheren na, maar toch ben ik er niet helemaal gerust op. Weet iemand wat ik hier mee moet?

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 16:02

Ik geloof er geen hout van. Die man wilde gewoon wat interessante dingetjes weten en heeft er een verhaal omheen verzonnen.
Volgende keer gewoon ophangen.

jihoe
Berichten: 1124
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 16:11

Ook ik denk dat het gewoon een vieze vent was, volgende keer zeggen dat je vader hem even aan de lijn wil.

shabash

Berichten: 377
Geregistreerd: 26-04-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 16:14

ja idd vreemd verhaal. Volgende keer gewoon ophangen en negeren.

Michelle

Berichten: 1652
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: otterlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 16:16

Tja inderdaad een beetje vaag gewoon weer zo'n geile beer die geen sexlijn kan betalen....

Alja

Berichten: 25592
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 16:25

oei wat klinkt dit eng...
zou er niets van geloven of het moet radio 538 zijn die geeft vandaag wel lingerie weg maar daar werkt natuurlijk geen michael..
volgende keer gauw ophangen!!!!

Michelle

Berichten: 1652
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: otterlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 16:26

Ik zou zowieso niet zo gauw mee doen aan zo'n vragengesprek btw.... maarja, ik denk dat ik ook overdonderd zou zijn.... Maar de volgende keer gewoon die vent terug in de zeik nemen...

Tamara

Berichten: 10444
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-03 16:32

Michelle schreef:
Ik zou zowieso niet zo gauw mee doen aan zo'n vragengesprek btw.... maarja, ik denk dat ik ook overdonderd zou zijn.... Maar de volgende keer gewoon die vent terug in de zeik nemen...


Was idd btje overdonderd, had zoiets van nou vraaggesprek over mode en lingerie wil ik best aan meedoen, alleen dr kwamen toch iets andere vragen dan ik had gedacht. En terug in de zeik nemen, pfff, zo mondig ben ik niet. Wat zou ik dan moeten zeggen?

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 16:40

apart, Frank kreeg van de week ook iemand aan de telefoon die belde of hij een onderbroek wilde kopen die normaal 14 euro zou kosten en nu voor 2.90 euro (portokosten) aangeboden werd.... vond hij ook al zo vreemd

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 16:52

Hééééél lang geleden (toen ik denk ik een jaar of 12/13 was), plaatste ik wel eens een advertentie in de ponyclub. Eerst eens een advertentie met dingen die ik te koop had en zocht. Ik zocht toen destijds onder andere pijpkousen. Ik werd toen gebeld door een man die me vroeg of ik daar ook van hield. enz. enz.
Later stond er eens een advertentie dat ik op zoek was naar een verzorgpaard/pony.
Ik werd toen wederom gebeld door een man en ik weet eigenlijk 99% zeker dat dat om dezelfde persoon ging. Zo'n stem vergeet je namelijk nooit meer. Die zei een hengstenhouderij te hebben, en of ik de hengsten dan wou begeleiden en 'm erin wou stoppen. enz. enz.

Écht... je weet niet wat je overkomt op zo'n moment.
Ik vind het belachelijk dat er zulke mensen op deze aardkloot rondlopen.

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 16:53

Ik heb heel lang voor een meisjesblad gewerkt en weet door
de vele brieven hierover dat het een standaardverhaal van erge
fouterikken is. Boos!
Nooit tegen een onbekende zeggen dat je alleen thuis bent
(ook niet als het een vrouw is) en vragen of je zo even terug
kunt bellen omdat je je moeder moet helpen ofzo.
Iemand die je geen of een verkeerd telefoonnummer geeft, had
geen eerlijke bedoelingen.

Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 17:00

raar...... volgende keer met wedervragen komen (ookal zijn je ouders thuis). Ik heb zo een keer een call-centre voor schut gezet met een onderzoek over goede doelen. Die hadden ons in die week al een stuk of 10 gebeld en ik werd het nou een beetje zat. Dus aan het einde van het verhaal vroegen ze me leeftijd..... 15 en stil was het hahaha zal ze het scherm wel gauw gewist hebben denk ik.

Michelle

Berichten: 1652
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: otterlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 17:03

Ja inderdaad zeg nooit nooit nooit dat je alleen thuis bent... en hem terug in de zeik nemen... tja das moeilijk, achteraf is het altijd makkelijker... zo had ik een keer een hijger aan de telefoon ik heb hem toen gevraagt... rustig ademen en zeg me waar de brand is.... hij hield gelijk op... maar dat was toevallig dat we het daar wel eens over gehad hadden. maar ik zou ook niet zo een twee drie wat kunnen verzinnen hoor.

Tamara

Berichten: 10444
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-03 17:05

Botervlieg schreef:
Ik heb heel lang voor een meisjesblad gewerkt en weet door
de vele brieven hierover dat het een standaardverhaal van erge
fouterikken is. Boos!
Nooit tegen een onbekende zeggen dat je alleen thuis bent
(ook niet als het een vrouw is) en vragen of je zo even terug
kunt bellen omdat je je moeder moet helpen ofzo.
Iemand die je geen of een verkeerd telefoonnummer geeft, had
geen eerlijke bedoelingen.


Oew, dan hoop ik toch dat ie niet meer belt.... Gatverdamme, vind het superstom van mezelf dat ik ook nog gewoon antwoord heb gegeven!

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 19:18

Sjit happens... Haha!
En een volgende keer (die hopelijk nooit komt) doe je het anders.

Tegen hijgers en zwijgers kun je het beste niets zeggen.
Blijft zo iemand je lastigvallen dan is de beste oplossing:
een sportfluitje naast de telefoon leggen en er als de 'leukerd'
weer belt - dicht bij de hoorn - zo hard op blazen als je kunt.
Helpt gegarandeerd! Haha!

Krieltje

Berichten: 2992
Geregistreerd: 26-01-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 20:39

Hm ja die ken ik geloof ik ook...die belde me op en op me mobiel...dus naja ging hij dus vragen stellen...op een gegeven moment begon hij ook een beetje te hijgen terwijl ik niet echt meedeed met de vragen. Later belde hij terug dat het het verkeerde nummer was maar bedankt voor de medewerking en of ik meer aan dit soort onderzoeken mee wilde doen...nou nee...

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 22:11

Klinkt inderdaad erg fout!

Ook een beetje tegenstrijdig: omdat je onder de 18 bent doe je mee als anoniem, maar vervolgens wil hij wel je maten weten voor als je iets gewonnen hebt. En dat sturen ze dan naar: anoniem??

Raar verhaal!
Volgende keer inderdaad zeggen dat je vader hem nog iets wilt vragen!

Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 23:22

Jaren geleden ben ik ook door zo'n persoon gebeld. (ik zat in groep 7 en was een jaar of 11)
de man die ik aan de lijn had vroeg ook hele intieme en nare dingen. Op dat moment antwoorde ik ook gewoon (naief als ik was) later heb ik het mijn ouders verteld en hebben we aangifte gedaan bij de politie.
Misschien is dat iets voor jou. niet dat ze er heel erg veel mee kunnen, maar voor mij was dat toen een geruststelling.

Lianne007

Berichten: 2886
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 23:27

volgens mij klopt het ook niet...helemaal niet als ze het anoniem noteren.
maar ja op dit soort momenten ben je er niet van bewust..
en als ie weer belt,dat sportfluitje is wel een tip!
en als je ouders er zijn: gewoon de hoorn aan hun geven

maudy

Berichten: 1309
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Akersloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 10:20

mobick schreef:
apart, Frank kreeg van de week ook iemand aan de telefoon die belde of hij een onderbroek wilde kopen die normaal 14 euro zou kosten en nu voor 2.90 euro (portokosten) aangeboden werd.... vond hij ook al zo vreemd



Ja!! Mijn vriend is ook gebeld, maar dan voor 2 paar sokken, ook voor 2.90. Die sukkel heeft het nog gedaan ook...


(als ik die vrouw aan de telefoon had gehad... Stoom uit je oren )

(als ik sokken wil dan loop ik wel naar de hema...)

laurae

Berichten: 1530
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 15:11

Nooit zeggen dat je alleen thuis bent! Je telefoonnummer komt uit het telefoonboek en daar staat dus ook je adres bij!

Kirsty

Berichten: 695
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 15:33

Je hebt hopelijk toch geen adres of iets dergelijks gegeven he? Ik zou dat echt griezelig vinden, sterkte! en ik hoop voor je dat hij echt niet meer terugbelt.....

Krieltje

Berichten: 2992
Geregistreerd: 26-01-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 18:56

Telefoonboek...ja bij haar was het het huisnummer maar bij mij was het op mijn mobiel!!!