school en de kosten

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

school en de kosten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-03 13:12

Heel graag zou ik opnieuw naar school gaan, maar financieel is dat gewoon niet haalbaar, nu zou ik graag willen weten.
Hoe zit dat met de financieen, hoe duur is een opleiding? Kun je subsidie krijgen.
Affijn wie kan me helpen?

Allerliefste Kasper en Mick, Ik zal jullie NOOIT vergeten



Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 13:18

Je kunt in principe gewoon studiefinanciering aanvragen bij de Informatie Beheer Groep. Als dit niet genoeg is, kun je er nog een bedrag in de maand (renteloos) bijlenen. Voor zover ik weet geld dit alleen voor voltijdopleidingen trouwens.

De kosten vind je altijd in de brochure en/of op de website van de betreffende opleiding.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 13:19

Hangt heel erg van de opleiding af, moet je informeren bij een opleiding die je leuk lijkt, houd er wel rekening mee dat je er moet het schoolgeld alleen niet bent, je zal dan ook nog boeken ed moeten kopen en die zijn vaak aardig prijzig.
Studiefinanciering krijg je volgens mij alleen als je een voltijd opleiding doet en er zullen nog wel meer voorwaarden aan zitten.

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 15:20

Voor informatie over studiefinanciering: www.ib-groep.nl Geen idee of je daar voor in aanmerking komt, maar dat kun je zelf wel uitzoeken daar.

Collegeld was dit jaar €1445,-- voltijd, universitair. Andere opleidingen heb ik geen idee van, maar dat moet niet moeilijk zijn om uit te zoeken.
Boeken en syllabi zijn ook duur, je zit zo aan de €500 per jaar.

Nulla tenaci invia est via

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 15:23

Margreet schreef:
Voor informatie over studiefinanciering: www.ib-groep.nl Geen idee of je daar voor in aanmerking komt, maar dat kun je zelf wel uitzoeken daar.

Collegeld was dit jaar €1445,-- voltijd, universitair. Andere opleidingen heb ik geen idee van, maar dat moet niet moeilijk zijn om uit te zoeken.
Boeken en syllabi zijn ook duur, je zit zo aan de €500 per jaar.


Inderdaad en HBO voltijd collegegeld is niet veel goedkoper, scheelt 100 euro ongeveer.

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 15:44

En voor boeken mag je nog wel meer uittrekken... Ik ben voor het eerste trimester alleen al 300 euro kwijt...

"And sometimes I think the people to feel saddest for are people who once knew what profoundness was, but who lost or became numb to the sensation of wonder -- people who closed the doors that lead us into the secret world"

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 15:55

MBO opleiding is bijna 1000 euro/euri. 945 ofzo.
Je kan idd bij IB groep lening afsluiten oid. Studiefinanciering kan je ook krijgen, ligt eraan hoeveel je ouders verdienen. 70 euro is het minimum. Als je gaat studeren krijg je natuurlijk ook OV. Gratis reizen door de week.

WISH IT, DREAM IT, DO IT!

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 15:56

Oja boeken.... nou ik was 700 euro kwijt voor een heel jaar.... En er komt nog wel bij, want volgens mij ben ik nog een aantal readers vergeten te bestellen.

WISH IT, DREAM IT, DO IT!

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 16:47

Mijn MBO opleiding was ook iets van 945 ofzo. Daar kwam nog ong 200 euro boeken bij. Omdat ik thuis woon en mijn ouders genoeg verdienen krijg ik het minimum aan studiefinanciering.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 16:50

Deeltijd is trouwens vaak wel iets goedkoper, maar daar staat tegenover dat je langer over je opleiding doet en dus uiteindelijk duurder uit bent.

Wat voor iets wil je gaan doen?

Nulla tenaci invia est via

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 17:08

Ik moest dit jaar voor mijn HBO-opleiding 1445 euro betalen. Boeken heb ik gelukkig niet veel nodig.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 17:20

Wanneer je op jezelf woont en een MBO-voltijdopleiding doet krijg je 218 euro p/m. En daar moet je het maar mee zien te doen, je opleiding betalen en van leven Haha! Bijbaantje = noodzaak.

28-09-2007
Nothing compares too you...

Jokonootje

Berichten: 4829
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 17:35

Kayla schreef:
Hangt heel erg van de opleiding af, moet je informeren bij een opleiding die je leuk lijkt, houd er wel rekening mee dat je er moet het schoolgeld alleen niet bent, je zal dan ook nog boeken ed moeten kopen en die zijn vaak aardig prijzig.
Studiefinanciering krijg je volgens mij alleen als je een voltijd opleiding doet en er zullen nog wel meer voorwaarden aan zitten.



informeer dan in ieder geval wel of je de "vaste" boeken wel echt nodig hebt en of je ze niet ergens kan lenen ik heb dus met mijn domme kop de volledige boekenlijst gekocht die aangeraden werd en wat nu blijkt dat ik eigenlijk alleen de boeken maar nodig heb die ik in het begin van elk moduul aan moet schaffen elk moduul ongeveer € 18,00 ... die andere boeken heb ik dus niet nodig en had ik ook kunnen lenen bij ons op school (kosteloos)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie