Geschrokken...

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
daantjuh

Berichten: 1195
Geregistreerd: 31-03-02

Geschrokken...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-03 22:07

Wat ben ik geschrokken vandaag!

Vanmiddag stonden onze paardjes lekker buiten. Ik was m'n kamer aan 't opruimen en keek even naar buiten en zag ons shetje in de verkeerde wei staan. Goed, dat gebeurt wel vaker, aangezien meneer onder het schrikdraad door kan Cool Ik wou hem even terug gaan zetten en de staldeuren dicht gaan doen, omdat hij anders in stal kon komen en hij precies weet hoe de ton met biks open gaat...
In de wei aangekomen zag ik dat Dolly (pony van mensen hier in de straat, staat al een tijd bij ons, zijn haar nu aan 't beleren) ook in de verkeerde wei stond. Tegelijkertijd zag ik vanalles wat niet klopte... Dolly haar dekentje hing helemaal scheef, dekensingels waren los, onderste lijn van het schrikdraad was open. Nouja, kan allemaal gebeuren. Ik dacht eerst Dolly haar dekentje maar eens af te doen, want dat had ze toch alleen maar even op omdat ze net daarvoor eventjes gereden was en het een beetje warm had. Toen ik haar dekentje af ging doen zag ik allemaal bloed aan haar achterbenen zitten, ook waren d'r benen door- en doornat. Haar dekentje was ook nat van achter. M'n eerste reactie was dat ze hengstig was... Toch maar even verder gekeken natuurlijk. Aan haar ene achterbeen mocht ik absoluut niet aan het spronggewricht komen. Daar zat ook een wondje, en op haar benen zaten nog een paar kleine wondjes. Ik wou m'n zus bellen of ze even mee wou kijken, maar natuurlijk had ik net m'n mobieltje niet bij (die heb ik altijd bij, maar nu natuurlijk niet). Dolly stond nog wel rustig te eten in de wei, dus ik naar binnen gelopen om m'n zus te halen. De schade viel op het eerste gezicht toch nog wel mee.
Daarna Dolly mee genomen naar de waterslang... Ze durfde amper te lopen, steunde bijna niet op haar ene achterbeen en zweette zich ineens helemaal kapot. Snel een wollen dekentje er over gegooid en het beentje afgespoten, in de hoop te kunnen ontdekken wat er precies aan de hand was. Dolly stond ondertussen helemaal te trillen, ze leek helemaal in paniek. Aan haar been konden we niks ernstig vinden, wel leek haar ene pees zachter te voelen dan de andere, en reageerde ze heel heftig op 't aanraken van 't spronggewricht.
Vervolgens Dolly terug op stal gezet, 't leek allemaal wel te gaan. Snel naar Jolanda (eigenaresse van Dolly) gelopen om haar te waarschuwen. Zij kwam mee naar stal. Dolly stond weer helemaal te trillen, en ging vervolgens liggen. Dierenarts gebeld en bij Dol gebleven.
Ze leek steeds meer in paniek te raken, en kreeg ook nog eens koliek verschijnselen. Ze lag eerst gewoon met d'r hoofdje omhoog, nog een beetje hooi te knabbelen en keek nog redelijk attent uit haar oogjes. Wel ademde ze heel zwaar. Ik ben er bij in stal gaan zitten, af en toe legde ze d'r hoofd half op m'n schoot. Even later ging ik de stal uit (de dierenarts was op route, dus zou het even duren voor hij kwam) en toen ging Dolly helemaal plat liggen. Als ik d'r riep kwam ze wel weer een beetje overeind. Maar op een duur ging ze weer helemaal plat liggen, reageerde niet meer als ik d'r riep en d'r ogen draaiden helemaal weg. Het zag er zo eng uit Verdrietig Ik probeerde d'r een beetje overeind te krijgen, of in ieder geval wat rechter op te laten liggen, maar het lukte niet. Ze reageerde niet meer, het leek wel of ze even weg was van de wereld. Het zag er echt eng uit, ze gaf het vechten op leek het wel. Snel de dierenarts gebeld dat ze direct moesten komen. Er was al iemand onderweg.
Na een tijdje kwam Dolly uit zich zelf weer een beetje bij, ze tilde haar hoofdje weer wat op. Jolanda heeft er toen een hele tijd bij gezeten en zitten knuffelen. En ineens deed Dolly weer een poging om op te staan, dit lukte niet, ze stortte weer neer van de pijn in haar been. Ze was ondertussen doornat van het zweet. Uiteindelijk stond ze toch uit zich zelf op. Wat waren wij opgelucht!
Ik heb d'r een hele tijd staan knuffelen, had het idee dat ze daardoor wat beter bij bleef. Zodra ik stopte met aaien leek ze wel weer langzaam in te storten ('t zal wel verbeelding zijn geweest hoor van mij Bloos ). Eindelijk kwam toen de dierenarts... Wat duurt wachten lang! Zeker toen ze de moed leek op te geven wist ik niet wat ik moest doen... Scheve mond
Met behulp van de DA Dolly de stal 'uitgesleurd' (letterlijk). Die heeft d'r onderzocht en constateerde dat ze inderdaad buikkrampen had. Daar heeft ze een spuitje voor gehad. Dit zou 1,5 tot 2 uur werken en de kans was er dat de krampen dan weer terug zouden komen. Gelukkig ging het vanavond (ruim 3 uur later) nog steeds goed! Ook heeft de DA naar haar been gekeken, omdat Dolly er toch nog een klein beetje op steunde en ze niet ging hinken, kon ze vrijwel zeker uitsluiten dat er een scheurtje of iets in de pezen zou zitten. Ze dacht dat het been gewoon erg verdraaid was omdat het hele spronggewricht heel gevoelig was. Tegen de pijn in haar been hebben we pijnstillers gehad, die mogen we pas vanaf morgen geven, aangezien dit niet samengaat met het spuitje tegen de koliek.
Verder moeten we het beentje elke dag even goed schoonmaken en een zalfje op de wondjes smeren, maar dat is verder redelijk vanzelfsprekend.

Ik ben al lang blij dat tot nu toe de krampen nog niet terug gekomen zijn. Dolly kijkt ook weer wat vrolijker uit d'r oogjes. Wel is het duidelijk dat ze nog erg veel last heeft van haar been. In stal draait ze wel een beetje rond, maar de achterbeentjes blijven op een plaats staan. Alleen de voorkant beweegt...

Nu de vraag wat er gebeurd is... Geen idee. Amrad had dus ook bloed aan zijn benen, maar daar is verder niks aan te ontdekken, dus dat zal bloed van Dolly geweest zijn.
Misschien hebben die twee dus ruzie gehad (allebei behoorlijk bazig, dus zou goed kunnen) en is Dolly door de draad heen gevlogen en vast komen te zitten...
Misschien heeft Dolly in de wei al een koliekaanval gehad, en is Amrad er terwijl ze lag op afgestormd...
Misschien hebben ze alleen lopen ruzie-en met z'n tweeen...
Ik weet het niet, en zal er nooit achter komen ook.
Het grootste raadsel is me nog hoe die benen van die pony's zo nat zijn gekomen. Zweet zou je denken, maar dat kan haast niet. Bij Dolly waren haar achterbenen en haar staart echt doorweekt, bij Amrad zijn voorbenen. Het is me echt een raadsel... Iemand enig idee?
Ik heb overal waar de draad kapot was nog gekeken of er misschien bloed aan zat ofzo, maar niks kunnen vinden.
Pino, de fjord van m'n zus en Joepie, ons shetje, hebben helemaal niks gelukkig.

Sorry voor het lange, en misschien wazige verhaal... Maar ben me echt rot geschrokken, zeker op het moment dat Dolly de moed leek op te geven.

We hebben Dolly en Joepie nu maar even tijdelijk apart op stal gezet (staan normaal samen), zodat Dolly goed kan rusten als ze wil. En voorlopig gaan ze apart van Amrad en Pino in de wei...

Wat ben ik trouwens blij dat ik vanuit m'n kamer toevallig Joepie zag staan! Als ik dat niet gezien had was ik niet naar de wei gelopen en had ik Dolly niet ontdekt... Wie weet hoe het dan allemaal was afgelopen...

Jolanda haar dochtertje (meisje is 3) had ook goed door dat het foute boel was volgens mij. Ze kon vanavond helemaal niet slapen zei Jolanda, en ze was een beetje angstig. Vrij logisch. Ik heb ook behoorlijk bot tegen haar gedaan vanmiddag, heb ik nu wel heel erg spijt van Bloos

Nogmaals sorry voor het wazige verhaal... Moest het even kwijt!

Groetjes Diane


Vendell

Berichten: 430
Geregistreerd: 06-01-02
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 22:16

Helemaal geen wazig verhaal!
Dat was goed schrikken zeg... maar wat gek dat Dolly opeens koliek kreeg, het is niet dat er nog veel gras (lees: vet) op de wei zal staan. Echt vreemd, ook die natte voor en achterbenen van beide pony's...
Uhhhh.... dit zal wel heel dom klinken... het is niet dat Amrad dacht: zoooo wat een mooie merrie; zoenen, zoenen, zoenen
Haha! Haha! Haha! Knipoog Haha! Haha! Haha!

"Het verschil tussen weten en doen is vaak miscommunicatie tussen linker en rechter hersenhelft, en doe daar maar eens wat aan!"

daantjuh

Berichten: 1195
Geregistreerd: 31-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-03 22:22

Vendell schreef:
Helemaal geen wazig verhaal!
Dat was goed schrikken zeg... maar wat gek dat Dolly opeens koliek kreeg, het is niet dat er nog veel gras (lees: vet) op de wei zal staan. Echt vreemd, ook die natte voor en achterbenen van beide pony's...
Uhhhh.... dit zal wel heel dom klinken... het is niet dat Amrad dacht: zoooo wat een mooie merrie; zoenen, zoenen, zoenen
Haha! Haha! Haha! Knipoog Haha! Haha! Haha!


Dolly heeft een keer eerder koliek gehad, maar dat is denk ik al weer meer dan een jaar geleden. Ik kan helaas zelf ook geen verklaarbare reden voor de krampen vinden...

Haha, een vriendin van mij zei 't ook al; Heeft Amrad niet lopen kwijlen? Knipoog Maar 't was niet zomaar een beetje nat, het was echt doorweekt... Ik begrijp er werkelijk niks van... Scheve mond

BloemBloem

Berichten: 16557
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 10:32

Wat een raadsel zeg!
Ben blij dat het goed is afgelopen.
Om een paard pijn te zien lijden is vreselijk!

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 10:53

Klinkt meer of dolly gedekt is ofzo... en dat dat halverwege is afgebroken (dat zou de nattigheid en bloed verklaren) oid.....
Dat zou ook evt buikkrampen van de stress oid kunnen verklaren.
Sterkte ermee.......

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 10:55

jeetje dat is schrikken zeg!
Gelukkig gaat het nu al weer beter!
Geef dolly maar een dikke knuffel!

Dag lieve mama...

juudje

Berichten: 155
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: best

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 11:12

Ieh eng hoor!
Maar het gaat gelukkig alweer iets beter!
Maar die natte benen enz. echt vaag!

eindelijk een digi, dus binnen kort foto's in mijn profiel Haha!

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 11:20

Ai, kan me voorstellen dat je je wezenloos bent geschrokken...Eng hoor...Waar die natte benen en staart vandaan komen zou ik niet weten..Is er misschien een plas ofzo in de wei? Of een sloot ernaast..Je weet nooit wat ze uitspoken he..
Gelukkig dat het nog redelijk goed is afgelopen.

ladyAn
Berichten: 774
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 11:21

Bah tis altijd zo eng om je zo machteloos te voelen :s

daantjuh

Berichten: 1195
Geregistreerd: 31-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-03 11:22

Vippie schreef:
Klinkt meer of dolly gedekt is ofzo... en dat dat halverwege is afgebroken (dat zou de nattigheid en bloed verklaren) oid.....
Dat zou ook evt buikkrampen van de stress oid kunnen verklaren.
Sterkte ermee.......


't Zou natuurlijk kunnen dat Amrad gedacht heeft dat hij hengst was...

Het gaat nu gelukkig weer wat beter met Dol Lachen Gisteravond rond 12 uur is m'n moeder nog even bij haar wezen kijken. Ze lag toen weer helemaal plat in stal, maar toen m'n moeder kwam kwam ze wel uit zich zelf weer een eindje overeind. Ook lag ze af en toe nog lekker wat hooi te knabbelen.
Vanochtend lag ze weer in stal, maar gelukkig niet helemaal plat. En toen ze eten kregen stond ze (met moeite) op.

Rond 10 uur ben ik weer gaan kijken, toen stond ze gelukkig. Ze had 's ochtends (rond een uur of 8) haar pijnstillers gehad. Ik heb net haar been afgespoten en acederm op de wondjes gedaan. Ook een stukje met d'r gelopen. Ze liep al weer een stuk beter als gisteren, waarschijnlijk ook wel door de pijnstiller.
Maar het zag er in ieder geval allemaal weer een stuk beter uit als gisteren Lachen

Bedankt voor alle lieve reacties verder Lachen

daantjuh

Berichten: 1195
Geregistreerd: 31-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-03 11:25

KellyenXena schreef:
Ai, kan me voorstellen dat je je wezenloos bent geschrokken...Eng hoor...Waar die natte benen en staart vandaan komen zou ik niet weten..Is er misschien een plas ofzo in de wei? Of een sloot ernaast..Je weet nooit wat ze uitspoken he..
Gelukkig dat het nog redelijk goed is afgelopen.


Er staan geen plassen in de wei. Achter de wei ligt wel een slootje, maar deze staat droog. Ook zit er schrikdraad voor, en daarachter nog gaas, dit was verder nergens kapot, dus het kan niet dat ze in de sloot heeft gelegen oid...

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 11:26

Vreemd hoor...Mischien was er een zeer plaatselijke regenbui Knipoog ...Nee,ik denk ook niet dat je er nog achter gaat komen..Zo vreemd soms hoe ze aan die onverklaarbare dingen komen..

newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 11:33

Mijn eerste gedachte was eigenlijk ook een dekpoging.
Maar je weet het natuurljik nooit zeker.
Succes met het paardje

men neme een kwakkie en een eicel, even roeren en binnen 9 maanden heb je je eigen homemade baby Haha!

daantjuh

Berichten: 1195
Geregistreerd: 31-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-03 11:57

Vippie"]
Klinkt meer of dolly gedekt is ofzo... en dat dat halverwege is afgebroken (dat zou de nattigheid en bloed verklaren) oid.....
Dat zou ook evt buikkrampen van de stress oid kunnen verklaren.
Sterkte ermee.......
[/quote]

[quote="newie schreef:
Mijn eerste gedachte was eigenlijk ook een dekpoging.
Maar je weet het natuurljik nooit zeker.
Succes met het paardje


Nog even over die dekpoging...
Misschien een stomme vraag hoor, maar komt daar dan echt zoveel nattigheid bij vrij?
Ik heb daar heel weinig verstand van Bloos

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 12:34

daantjuh schreef:
Nog even over die dekpoging...
Misschien een stomme vraag hoor, maar komt daar dan echt zoveel nattigheid bij vrij?
Ik heb daar heel weinig verstand van Bloos


Nou enof, het verschilt natuurlijk per hengst maar het kan behoorlijk wat zijn. Hebben jullie dan nog een hengst staan? Want een ruin produceert natuurlijk niks.

Naja als Dolly er maar weer bovenop komt..... en zo te lezen gaat het goed en wordt ze lekker vertroeteld...

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3


lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 13:04

Goh zeg wat een mazzel dat je iets op viel toen je in je kamer uit het raam keek!
Ik geloof zeker dat je geschrokken bent!
Gelukkig gaat het wat beter met Dolly,ik wens jullie heel erg veel sterkte,en Dolly veel beterschap!
Groetjes en een dikke knuffel van mij aan Dolly -xxx-
Liefs Lundi

daantjuh

Berichten: 1195
Geregistreerd: 31-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-03 16:09

Vippie"]
[quote="daantjuh schreef:
Nog even over die dekpoging...
Misschien een stomme vraag hoor, maar komt daar dan echt zoveel nattigheid bij vrij?
Ik heb daar heel weinig verstand van Bloos


Nou enof, het verschilt natuurlijk per hengst maar het kan behoorlijk wat zijn. Hebben jullie dan nog een hengst staan? Want een ruin produceert natuurlijk niks.

Naja als Dolly er maar weer bovenop komt..... en zo te lezen gaat het goed en wordt ze lekker vertroeteld...
[/quote]

Nee, wij hebben geen hengst staan, vandaar dat me al die nattigheid ook vreemd leek...

Nouja, wat er gebeurt is zullen we wel nooit weten. Het gaat in ieder geval nog steeds goed met Dolly Lachen
Gisteravond had ze weer veel pijn in d'r been (pijnstillers uitgewerkt denk ik). Vanochtend heeft ze weer opnieuw pijnstillers gehad.
Haar been is nog wel behoorlijk dik. Maar dit zal allemaal wel goed komen.
Het engste was de koliek, en dit is gelukkig niet terug gekomen. Daar was ik al heel blij om!

Bedankt voor al jullie reacties Lachen

daantjuh

Berichten: 1195
Geregistreerd: 31-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-03 21:01

Even een update...
Het ging tot gisteren hartstikke goed met Dolly, ze ging elke dag weer een beetje beter lopen. Haar been was nog wel dik, maar ze leek er steeds minder last van te hebben.
Tot vandaag... Vanmorgen lag Dolly weer volgens m'n moeder, maar ze kwam wel uit zich zelf overeind. Vanmiddag stond ze buiten, op het stukje weiland waaruit ze zelf haar stalletje in kan lopen.
M'n zus liep even naar achter toe, en toen kwam Joepie al hinnikend naar het stalletje aangevlogen. Normaal hinnikt hij eigenlijk nooit als hij in de wei staat. Corine (m'n zus dus) liep richting Joepie, om te kijken wat hij kwam doen. Toen zag ze Dolly in d'r stalletje liggen. Joepie was ondertussen al weer terug naar Pino gehobbeld. Corine wou Dolly op laten staan omdat ze het niet echt vertrouwde, maar dat wou niet lukken. Dus ze is snel even naar binnen gerend om iemand te roepen. Toen ze terug liep (ik kwam er ondertussen ook aan) kwam Joepie weer hinnikend aangecrosst, en die liep meteen het stalletje in en ging tegen Dolly lopen duwen. Het was net of hij ons wilde waarschuwen dat zijn vriendinnetje pijn had... zo lief!
Jolanda was ondertussen ook gekomen. Met veel moeite heb ik Dolly overeind gekregen. Ze wou wel staan, maar het lukte haar niet. Elke keer als ze half overeind was stortte ze weer in. Toch gelukt uiteindelijk.
Ze zette haar zere been helemaal niet neer, en bleef op 3 benen staan. De dierenarts had al gezegd dat we moesten bellen als ze niet meer op haar been zou steunen, omdat er dan iets mis zou kunnen zijn met haar pees, dus maar meteen gebeld.
Het blijkt dus dat de aanhechtingsplaats van de achillespees (sorry als ik het verkeerd schrijf Bloos! ) in haar been is gaan ontsteken. Ze heeft 2 spuiten antibiotica gehad, en de dierenarts komt morgen weer kijken.
Ze heeft echt heel veel pijn, durft niet op haar been te steunen, en ligt veel... arme pony Scheve mond

Het leek allemaal zo goed te gaan... Jolanda vertelde nog dat ze Dolly van het weekend hard door de wei had zien vliegen. Ze had het idee dat ze wegrende voor de pijn, want eerst draafde ze een stukje, toen stopte ze even en begon ze heel hard te rennen op 3 benen. Het leek gewoon op paniek, weg willen van de pijn... Jolanda stond er op te kijken, maar ja, wat doe je er op zo'n moment aan, je kan d'r dan toch niet stoppen. Misschien is het daar door dus weer erger geworden Scheve mond
Voorlopig moet Dol dus maar op stal blijven, 't is sneu voor d'r, maar anders forceert ze het misschien weer, en dan blijven we bezig...

Sorry voor het lange verhaal weer Bloos

Ik vind het zo zielig om te zien hoeveel pijn ze heeft, terwijl we niks voor haar kunnen doen Verdrietig

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 21:23

Wat zul je geschrokken zijn. Ik hoop dat het weer helemaal goed komt.
En, het eerste waar ik aan dacht toen ik verhaal las, was of er mensen op het weiland zijn geweest die iets met je pony's hebben uitgevreten....... Vooral ook omdat ze allebei zo zweetten. Kunnen er makkelijk mensen bij je pony's komen?

Het is natuurlijk niet mijn bedoeling om je extra ongerust te maken, maar dat snap je wel.

There is no reality, only perception.

Wieske_S

Berichten: 829
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 21:25

Wat zielig voor dat beestje zeg! Scheve mond
Veel sterkte voor jullie en Dolly Ach gut

Just keep passing the open windows.

djangogirl

Berichten: 2486
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 21:34

ja ik denk ook dat amrad haar gedekt heeft en dat zij het niet wou ofzo dat ze toen angstig werd en misschien ergens is blijven haken ofzo (de wondjes) tjeetje ik zou ook schrikken hoor! nou wens dolly maar veel geluk *LOL*

Jady

Berichten: 2099
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 21:46

Jeetje zeg...Wees maar blij dat je er op tijd bij was!!
Beterschap met die pony!

De Hemel Op Aarde, Is Op De Rug Van Een Paard

daantjuh

Berichten: 1195
Geregistreerd: 31-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-03 19:32

ellenlouise schreef:
Wat zul je geschrokken zijn. Ik hoop dat het weer helemaal goed komt.
En, het eerste waar ik aan dacht toen ik verhaal las, was of er mensen op het weiland zijn geweest die iets met je pony's hebben uitgevreten....... Vooral ook omdat ze allebei zo zweetten. Kunnen er makkelijk mensen bij je pony's komen?

Het is natuurlijk niet mijn bedoeling om je extra ongerust te maken, maar dat snap je wel.


Nee, ik heb het al ergens eerder getypt geloof ik, maar er kan niet makkelijk iemand in de wei komen. De wei ligt namelijk achter ons huis, en achter de wei ligt een dijkje waar wel veel mensen wandelen etc, maar er ligt dan nog wel een sloot tussen de wei en het dijkje. Het is dan wel een sloot die meestal droog staat, en hij is absoluut niet breed, maar ik geloof niet dat er iemand via die sloot de wei in is gekomen oid, want er zit eerst nog gaas voor de wei, en daarna schrikdraad.

Gisteren is de dierenarts nog even geweest. Toen heeft ze nog 2 spuiten antibiotica gehad.
Verder hebben we antibiotica en pijnstillers voor haar gehad. Ze moet 6 dagen antibiotica, en 8 dagen pijnstillers krijgen.
Ze is er verder gewoon vrolijk onder, niet zielig oid. Dat zal ook wel komen door de pijnstillers, maar toch wel fijn dat ze er niet zo ellendig meer uit ziet.
Ik heb haar een uurtje geleden de antibiotica en de pijnstillers gegeven. De pijnstillers gaan goed, dat is gewoon poeder dat we door haar eten kunnen doen. Maar de antibiotica gaat wat lastiger, het zit gewoon in zo'n 'wormen'spuit. Als ze een wormenkuur krijgt eet ze d'r spuit er ongeveer bij op. Maar hier spuugde ze de helft weer van uit. Heeft er misschien iemand tips om te zorgen dat ze het niet uit kan spugen?

Over een week zou het steeds een beetje beter met haar moeten gaan, zo niet dan moeten we de dierenarts weer bellen. Hopelijk is dat niet nodig!


Bedankt voor jullie berichtjes verder Lachen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Annienke, carola, Dark7, Karintich, laura22, Mizora, nick_en_ik, Nicollevs, rider, rover_, sevenofnine, sterregoud en 8 bezoekers