Wedstrijden met een tinker?!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 

Nijntje

Berichten: 186
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Arnhem

Wedstrijden met een tinker?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-03 10:23

Wat vinden jullie van wedstrijden rijden met een tinker?

Er gaat niets boven een Tinker met goede achtergrondmuziek....


LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 10:31

waarom niet?

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 10:45

ja, waarom niet? Ik ga best vaak mee met jureren (opschrijven en alles wat de jury zegt) en ik zie wel eens een tinker in beeld komen hoor! Nou niet in de klasse Z, maar in de wat lagere klasse wel!! Lachen

Nijntje

Berichten: 186
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-03 11:02

en? Zijn de waarderingen een beetje positief? Vinden de juryleden het wat?

Er gaat niets boven een Tinker met goede achtergrondmuziek....

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 11:06

Ik ben het ook al regelmatig tegen gekomen toen ik aan het schrijven was.
Het enigste wat ik zelf persoonlijk vind is dat je met een tinker volgens mij iets harder je best zal moeten doen voor je verzorging. Hij zal netjes ingevlochten moeten zijn en zijn sokken mooi schoon, maar daar zorg je normaal toch wel voor als je wedstrijd gaat rijden, lijkt me zo Knipoog

Verder zie je ze idd niet in de hogere dressuur maar rond de L kan het makkelijk en kan je zeker je puntjes goed bij elkaar rijden .
Ik ben er zelf weleens eentje tegen gekomen in de M1!
Dus waar een wil is, is een weg!!! Haha!

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 11:14

ik denk dat je zowiezo met een tinker harder moet werken om hetzelfde resultaat te behalen gezien hun bouw en (soms) karakter.

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Caira
Berichten: 26044
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 11:40

Ik rij L met irish ( zie profiel) als je meer info wilt moet je maar even pb en!

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 11:54

juist vet, heb voor mensen die wedstrijden rijden met een tinker veel meer respect dan iemand met een kwpn,
met een tinker is het leerproces veel langer en moet je veel geduld hebben,
als je wedstrijden gaat rijden met je tink dan wens ik je veel succes

* Wil jij een karakteranalyse van jouw paard!?
* Kijk dan op: http://www.karakteranalyses.nl
* Voor meer informatie mag je me een pb sturen

Vasthi

Berichten: 4475
Geregistreerd: 06-02-03
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 12:05

Gewoon lekker doen als je dat leuk vindt! Persoonlijk hou ik wel van een beetje afwisseling tussen de WPN'ers. Verwacht alleen niet dat je in de Z zult belanden, alhoewel je weet nooit laatst haalde er ook een Merens de Z!

Trouwens, ook niet alle WPN'ers zullen de Z halen. Ik kende een Tinker die in vliegende vaart door de B en de L en de M1 is gegaan. Hij was M2 startgerechtigd maar is toen helaas doodgegaan Huilen .

mijn topper Cesair van 't Eemland (Vasthi van 't Eemland X Glen King Hill van de Bonte Parels) 26 mei 2005
Cesair X Jack: 12 juni 2018 Cesair's Eloy*
*Fenore van Gipsy Spirit*Fenore's Erynn*
Dag lieve Nicole♥, Dag lieve Vasthi♥

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 12:46

Nijntje schreef:
en? Zijn de waarderingen een beetje positief? Vinden de juryleden het wat?


Ja, als je gewoon netjes rijdt en alles dan zijn de waarderingen hetzelfde als voor mensen met bv een kwpn!! Alleen je moet (denk ik) wel meer oefenen, maar dat lukt je vast wel!! Succes OK dan!

Nijntje

Berichten: 186
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-03 12:49

hihi.. tja oefenen zal ik inderdaad nog wel veel moeten.. ga maar beginnen met lid worden van de rijvereniging en wat onderlinge wedstrijdjes meerijden..
Nog meer mensen met ervaringen met wedstrijd-tinkers??

Er gaat niets boven een Tinker met goede achtergrondmuziek....

Caira
Berichten: 26044
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 12:56

YvonneAa"]
[quote="Nijntje schreef:
en? Zijn de waarderingen een beetje positief? Vinden de juryleden het wat?


Ja, als je gewoon netjes rijdt en alles dan zijn de waarderingen hetzelfde als voor mensen met bv een kwpn!! Alleen je moet (denk ik) wel meer oefenen, maar dat lukt je vast wel!! Succes OK dan!
[/quote]

Helaas is dat niet zo! Er zijn juryleden die het absoluut niet kunnen waarderen dat je met een tinker start!
En dat zit je zo op 135 punten voor een nette L proef!

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 12:56

ow, wat ben ik blond, een meisje bij mij op stal heeft ook een tinker, en rijdt wedstrijden op de manege, onderlinge volgens mij maar het is iets,
de jury vind het wel raar, maar ze heeft best vaak goed gepresteerd,
het zag dr ook veel gaver uit dan alle andere combinatie's, maar dat is mijn mening natuurlijk

* Wil jij een karakteranalyse van jouw paard!?
* Kijk dan op: http://www.karakteranalyses.nl
* Voor meer informatie mag je me een pb sturen

lovebonney

Berichten: 1862
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 14:03

kan volgens mij best hoor!

Melanie100
Berichten: 3
Geregistreerd: 21-10-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 14:30

Ja, nu zegt iedereen: dat kan best, maar op het moment dat je in de ring verschijnt.... Ik heb een hele goede haflinger van 1.40 staan, loopt werkelijk de sterren van de hemel, wijken, schouder binnenwaarts, ze kan met gemak al een L proef rijden. Maar ik ga met mijn 1.65 toch niet tussen de paarden tijden met een 1.40 hafje?

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 14:40

A.s. zaterdag doen mijn man en ik voor het eerst met onze Tinker mee aan een onderlinge wedstrijd. Haha!
Weliswaar maar een B-proefje want ze zal nog veel moeten leren.
Maar ik vind het wel erg spannend en ben ook erg benieuwd.

*\o/* Life is Flantastic *\o/*

fokfanaat

Berichten: 20206
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 14:50

Zaterdag reed er op ons concours ook een tinker mee in de L2, ze werd derde in de eerste proef en had in de tweede proef ook een wp, met een 9 voor het halsstrekken!

Nijntje

Berichten: 186
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-03 09:04

Klinkt toch over het algemeen wel positief... maar... wil een vereniging wel mensen boven de 18 met een pony van 1.44 lid maken? (gedachte die opeens bij me opkomt......)

Er gaat niets boven een Tinker met goede achtergrondmuziek....

Caira
Berichten: 26044
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 09:32

tuurlijk ik ben 20 en mijn tink is ook maar 1.52

Marjolein

Berichten: 11627
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 09:43

Mijn instructrice is net met haar tinker de L2 uitgevlogen. ze had in 6 keer starten 8 winstpunten en afgelopen weekend heeft ze er weer 4 bij gereden (wat ik gehoordt had). Als jij je tinker netjes voor elkaar hebt zullen ze dat waarderen maar als je er nog niuet echt voor klaar ebnt zullen ze het ook afstraffen. Je meot je punten halen op secuurheid en neit op die mooie middendraf want daar hebben ze gewoon minder aanleg voor. Gewoon doen als jij denkt dat je er klaar voor bent

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 09:59

Marjolein schreef:
Mijn instructrice is net met haar tinker de L2 uitgevlogen. ze had in 6 keer starten 8 winstpunten en afgelopen weekend heeft ze er weer 4 bij gereden (wat ik gehoordt had). Als jij je tinker netjes voor elkaar hebt zullen ze dat waarderen maar als je er nog niuet echt voor klaar ebnt zullen ze het ook afstraffen. Je meot je punten halen op secuurheid en neit op die mooie middendraf want daar hebben ze gewoon minder aanleg voor. Gewoon doen als jij denkt dat je er klaar voor bent

Ik vind dat Marjolein gelijk heeft. Als je met een Tinker (of een Haf, of een Fjord, etc.) wil starten in de dressuur moet je het juist hebben van het feit dat je je paard goed voor mekaar hebt in alle gangen en dat je heel secuur rijdt. Dus echt op de letter gaan rijden, de figuren mooi rond rijden, etc. Juryleden kunnen dat vaak beter waarderen dan een KWPN-er die een super uitgestrekte draf laat zien maar waarbij de ruiter slordig (op de letters en figuren) rijdt.

Dunla B+12 L1+18, L2+11, M1+19, M2+6

Marjolein

Berichten: 11627
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 11:32

een tinker heeft ook zn voordelen hoor. probeer eens met een lang dressuurpaard een volte 15m te galopperen, om de stelling en buiging goed te krijgen is een stuk moeilijker dan een kort gebouwde tinker die zijn makkelijker op de lijn van de volte te buigen omdat ze korter zijn en dus minder de kans krijgen om hun kont eruit te draaien. Verder heb je bij een tinker meer tijd om te corrigeren omdat ze meer passen maken, terwijl een groot paard grotere passen maakt. Ach zo heeft elk paard zn plus en minpunten. Maar als je start (en dat geld denk ik voor elk paard) moet je er wel voor zorgen dat je paard er echt voor klaar is anders bereik je helemaal niets.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

VillaNeusjes

Berichten: 6085
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 14:03

keej dresuur allej en western dan Haha!
ik heb baily al 2 keer zover getraint en mezelf dat ik zou starten en 2 keer is het er niet van gekomen (1e keer dachten ze dat ik epileptie had en mocht ik niet rijden etc, 2e keer bekken overbelast mocht ik weer niet rijden en dus conditie naar de kolere)
we gaan het weer opnieuw proberen en reken maar van yes dat we ervoor gaan.
en ik ben dr heilig van overtuigd dat we de Quarters en paintjes niet bij kunnen houden maar we proberen het tenminste wel. moet toch ook een leuke sport blijven om wedstrijden te rijden of niet? (ze zien me al aankomen op mijn bonte geval met sokken Haha!)


WARNING: The above post may contain sarcasm and/or sophisticated satire. Any psychological damage sustained is purely your fault!

Cars

Berichten: 1929
Geregistreerd: 29-12-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 18:18

Lijkt me ook wat voor soort type Tink je hebt......
Het luxe type lijkt me makkelijker dressuurmatig te rijden......

Ik moet zeggen dat ik Tinkers altijd vrij knollerig vond en degene die ik zag bakten er ook niet veel van.....
Maar als je tegenwoordig hier op ''Bokt'' kijkt, zie ik echt heel erg leuk lopende Tinkers.
Zelf heb ik sinds ik mijn Quint heb mijn mening over Tinkers wel wat aangepast....ik wist niet dat een koudbloed zoveel karakter zou hebben,ook pakt hij alles best snel op(zadelmak duurde even maar.....)

Ik denk dat je best een eindje kan komen(mijn mening is, ieder paard met de juiste ruiter kan in het Z komen),maar de gem. Tinker is lichaamlijk niet gebouwd voor de hogere dressuur,een uitzondering bevestigd de regel natuurlijk......

Heb trouwens gister een stukje gelezen over een Fjord in de Z2(kampioen) tussen de paarden..kijk dat vind ik genieten

Twee dingen zijn oneindig: het heelal en de menselijke domheid.
Van het heelal weet ik het alleen nog niet zeker..........

Vasthi

Berichten: 4475
Geregistreerd: 06-02-03
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 18:50

Het lijkt me trouwens super als het stamboek speciale spring-, dressuur- en menwedstrijden voor Tinkers gaat uitschrijven (doen ze bijv. ook bij de Arabieren en de Friezen). Ik hoorde dat ze dat wel willen maar dat het er gewoon niet van komt omdat ze al zo druk zijn........

mijn topper Cesair van 't Eemland (Vasthi van 't Eemland X Glen King Hill van de Bonte Parels) 26 mei 2005
Cesair X Jack: 12 juni 2018 Cesair's Eloy*
*Fenore van Gipsy Spirit*Fenore's Erynn*
Dag lieve Nicole♥, Dag lieve Vasthi♥


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: L_Flo, Larissa123, lovelady1, Pieneappel, Zippo_M en 5 bezoekers

cron