haflinger==> hoofdstel kopen??¿

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
neres

Berichten: 1933
Geregistreerd: 20-06-03

haflinger==> hoofdstel kopen??¿

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-03 13:29

hoi hoi,
Ik ben dus nu bezig met mn 3e hoofdstel... en het past weer niet Verward
Eerst: maat cob=> te klein ikke weer terug

nou dan meot je echt een maatje full hebben...

tweede: maat full=> te groot grrrr er moesten wat gaatjes bij maar dan werd het zon gefriemel met overal de lange riempjes die over waren.
Boos!
Dus maar weer terug... nou we snappen er niets van probeer deze eens...

Derde: maat cob=> alweer jaaaaa hij past.. oeps iets te vroeg geroepen neus riem te klein ging met geen mogelijkheid dicht...

dus uiteindelijk ben ik zon 3 uur onderweg geweest( alleen het fietsen dan) om een passend hoofdstel te zoeken.
Hebben jullie nog tips? ik wordt het een beetje beu dat op en neer gefiets!!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 13:37

Je moet een cobmaat hebben met een grote neusriem. Gewoon de hoofdstellen vergelijken in de winkel. Er zijn ook winkels die een grotere neusriem bij een cobhoofdstel kunnen bestellen.

Krieltje

Berichten: 2992
Geregistreerd: 26-01-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 14:15

Ikzelf heb een gewoon Cobhoofdstel, past prima maarja hij heeft een klein hoofdje

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 14:17

Een cobhoofdstel met full-neusriem dus.
Als ik jou was zou ik dan het 3e hoofdstel kopen, en een losse neusriem maat full erbij. De neusriem van het hoofdstel kun je altijd los op bokt verkopen. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 14:22

Ik zou gewoon een full-hoofdstel kopen en waar nodig gaten bijprikken. Als je ergens te lange flappen leer over hebt, kun je die eraf snijden (of laat het de zadelmaker even netjes doen).

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 15:31

gewoon cobmaat en dan andere neusriem erbij.. er is nix zo vervelend als gaatjes bij maken... en ik vind het er dan ook niet zo mooi uitzien..
ik zou eerder kiezen voor cob en alles op het laatste gaatje.. dan full en gaten bij maken dat het eruit ziet alsofie nog steeds te groot is...

mijn paard heeft een heel groot hoofd. hij past net aan een full hoofdstel.. maar vervolgens extra full zijn allemaal van die lelijke dingen of ze worden niet in die maat gemaakt.. dan maar alles net aanhoor..

neres

Berichten: 1933
Geregistreerd: 20-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-03 10:14

oke bedankt allemaal! ik heb besloten om cob maat te houden en dan kijken of ik er een full neusriem bij kan kopen OK dan!

minkieboy

Berichten: 1722
Geregistreerd: 19-10-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 11:45

Mijn tip:koop een ander paard Haha!
Nee das flauw,ik ken het probleem namelijk ook
Toen ik nog engels reed met mijn haf had ik precies hetzelfde probleem,elke keer die rot neusriemen die veel te strak zaten Verwardheb dus maar een full maat gekocht en het overtollige aan leer bij de schoenmaker netjes weg laten halen,paar gaatjes erbij en klaar is kees.
Hetzelfde probleem heb ik trouwens nog steeds met halsters altijd is dan de keelriem te kort,om gek van te worden.
Ook deze heb ik aan moeten passen Verward
Afbeelding
De keelriem heb ik laten verlengen want die kon niet eens vast(het is de grootste maat Halster/Hoofdstel)en de neusriem zit naar mijn idee ook nog wat aan de strakke kant,het kan nog net maar baal er wel van.
De neusriem kun je nog wel wat laten zakken maar dan zakken de riemetjes waar het bit in hangt ook weer mee,en het bit kan niet hoger.
Hoe bedoel je wat een gemier met die haflingerhoofdjes Schijnheilig Haha!