Ook verslagje SGW Bathmen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sim
Berichten: 31482
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Ook verslagje SGW Bathmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-03 22:35

Ook ik ben afgelopen zondag naar Bathmen afgereist om daar mijn laatste SGW van dit seizoen te rijden.

Ik had er reuze veel zin in en hoopte het seizoen goed af te sluiten.

Helaas ging de dressuur absoluut kl*te. Ik had maar amper de tijd om los te rijden want ze liepen een kwartier in. Dus na krap 20 minuten moest ik de ring al in. Wat een drama proef zeg! Zo'n slechte proef heb ik nog nooit gereden. Veel overgangen tegen de hand en dan ook echt tegen de hand, het hoofd van Djin ging echt een meter de lucht in. Toch nog (geheel niet verdiend naar mijn mening) 159 punten.

Na de dressuur was ik behoorlijk aan het balen dus. Met zijn allen zijn we de cross gaan lopen en dat monterde me weer een beetje op. Wat een supermooie cross was het! Leuke hindernissen en een paar lekker lange rechte stukken om tempo te maken.
Bij de waterbak zijn we even blijven staan om wat te eten en te kijken. Pal voor onze neus struikelde een pony behoorlijk en de berijdster had van onder tot boven een nat pak. Gelukkig was er met beide verder niets aan de hand.

Terug bij de trailer paard en mezelf klaarmaken voor het losrijden en inspringen. Nou, ook dat was een drama. Weer tegen de hand en ontzettend hittepetitterig. Nou weet ik weer dat ik een volbloed onder mijn k*nt heb. Igg namen we 3 palen mee in het parcours. Ze was rennerig, sprong heel vlak en trok haar benen niet voldoende op.
Ik twijfelde nog of ik wel moest starten in de cross want ik had totaal geen lekker gevoel overgehouden na die dramatische dressuur en springparcours.
Na overleg (met mezelf, vriend en groom) besloten toch te starten, maar te stoppen als het niet goed ging of als ik geen controle had tijdens de cross.

Gelukkig pakte ze de cross weer goed aan. Controle was weer terug. Kon gas geven en weer remmen als het nodig was. Niet alle hindernissen misschien even mooi gesprongen, maar het eindresultaat was toch een foutloze cross met 15 sec. tijdsoverschrijding.

De cross heeft mijn dag toch weer goed gemaakt en heb ik geen rotgevoel overgehouden aan mijn seizoensafsluiting.
Deze winter maar inschrijven voor dressuur en springen, om flink te oefenen daarin.

Volgend jaar verschijn ik nog 1 keer in de B en dan zal ik wel naar het L moeten.

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 10:10

Gelukkig dat de cross wel fijn ging, want dat is toch eigenlijk het belangrijkste van de dag! Dressuur en springen kun je van de winter inderdaad mooi trainen en dan zal het volgend jaar vast weer beter gaan!

Wel grappig dat jij zegt dat je "maar" 20 minuten had om los te rijden...voor mij is dat echt meer dan genoeg! Niet dat mijn paard daarna in slaap valt, maar hij is meestal los vanaf het moment dat ik erop stap (maar het is dan ook een hele relaxte KWPN'er en geen volbloed Knipoog )
Toen ik zelf nog een volbloed had ging ik minstens een uur galopperen voordat ik de dressuurring in kon Schijnheilig

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 10:14

fijn dat de cross wel naar je zin ging! Nu thuis oefenen en volgend jaar lekker in het L.

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 11:14

Mooi dat de cross wel goed ging!!!!!

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 12:42

Bij mij was het andersom dit weekend...Dan heb ik liever een slechte dressuurproef en springparcours Knipoog

Cross liep gewoon niet lekker en ik kon voor de verandering ook weer eens niet bij het water in de buurt komen

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 13:22

nou lekker toch! en idd met 20 min ben ik al lang klaar om me proef te rijden! en mijn dressuur ging ook slecht van het weekend(149, maar stond wel 3e) en springen een stomme fout! dus ik zat ook flink te balen!!!
maar de cross deed ie toch super! 1 stop!
helaas hebben ze me gedisc...maar waarom?!