Ook Welcome naar America!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Ook Welcome naar America!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-03 22:15

KWPN
20-10-2003: Welcome verhuurd naar Amerika


De KWPN-goedgekeurde hengst Welcome wordt volgend jaar verhuurd aan de GW Ranch in Valley Center, Californië.

De in 1987 geboren Hannoveraanse hengst kwam als driejarige in training bij Isabell Werth. Tussen ’95 en ’98 wonnen ze verschillende Grand Prixs en in 1999 kwam de hengst in eigendom van Hengstenstation De Havikerwaard. Welcome werd onder meer door Coby van Baalen op Grand Prix niveau uitgebracht.
Na een kort onderzoek naar karakter en stalgedrag werd Welcome in 1999 goedgekeurd voor de Nederlandse dekdienst. Welcome bezette eerder al de eerste plaats op de wereldranglijst van internationale dressuurpaarden.
Het succes van meerdere van Welcome’s nazaten was reden voor de Amerikaanse Heike Albert om contact te zoeken met De Havikerwaard, met het verzoek Welcome ter beschikking te stellen aan de Amerikaanse fokkers. De verwachting is dat hij het goed zal doen bij de hoog in het bloed staande Amerikaanse merries. De planning is dat Welcome in december zal vertrekken naar zijn nieuwe verblijfplaats overzee, maar hij blijft in eigendom van De Havikerwaard. De verhuur is in principe voor een jaar, in die tijd blijft sperma beschikbaar via De Havikerwaard.

(ChD, overname zonder bronvermelding niet toegestaan)


sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 22:23

Ach is mijn wurm vaderloos.
Maar zat er dik in hij dekte niet veel meer, alhoewel na zijn succes bij de merries had ik dat wel weer zien opleven, maar ook het rijden was niet meer als vanouds.
Hij kan, weet ik uit eigen ervaring, idd veel goeds doen op bloedmerries.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 23:17

Jammer, ook jammer dat er in NL. te weinig mee is gedaan qua fokken. Heb je strax net zo'n uniek en gewild dier met Welcome bloed als je nu hebt met Contango??? Of staan die 2 in verhouding tot elkaar als x staat tot y?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 01:21

Was het nou welcome of weijden die zo hoog scoorde bij de pavocup. Als het welcome is, jammer dat deze hengst vertrekt.


hanna
Berichten: 727
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 08:30

Welcome blijft gewoon voor Nederland via diepvries beschikbaar en is voorlopig voor 1 jaar verhuurd, LEZEN is wel moeilijk he!!!!

Gratis af te halen mooie jonge katten

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 08:39

Ik schrok al maar het is maar voor een jaar. Ik hoop dat hij verbetering aan kan brengen in de fokkerij van Amerika!

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 08:40

Maar gezien het feit dat hij zo goed als niets dekte is diepvries niet echt een extra aanbeveling.
Eens kijken wat de 4 jarigen onder het zadel gaan doen, daar zal zijn rentree wel vanaf hangen.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 09:03

Pipo schreef:
Was het nou welcome of weijden die zo hoog scoorde bij de pavocup. Als het welcome is, jammer dat deze hengst vertrekt.


Weyden

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 10:28

hanna schreef:
Welcome blijft gewoon voor Nederland via diepvries beschikbaar en is voorlopig voor 1 jaar verhuurd, LEZEN is wel moeilijk he!!!!


Ehm, tegen wie is dit als ik vragen mag Verward ?

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 10:45

Pipo schreef:
Was het nou welcome of weijden die zo hoog scoorde bij de pavocup. Als het welcome is, jammer dat deze hengst vertrekt.


Pavocup staat open voor 4 en 5 jarigen.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 14:18

sarabande"]
[quote="Pipo schreef:
Was het nou welcome of weijden die zo hoog scoorde bij de pavocup. Als het welcome is, jammer dat deze hengst vertrekt.


Pavocup staat open voor 4 en 5 jarigen.
[/quote]

Het lijkt me dat het om de afstammelingen van die hengsten gaat. Dus Weyden.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 14:49

Anoukie schreef:
Jammer, ook jammer dat er in NL. te weinig mee is gedaan qua fokken. Heb je strax net zo'n uniek en gewild dier met Welcome bloed als je nu hebt met Contango???


Dat doe je dan toch goed Sarabande Tong uitsteken Haha!

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 14:52

Kayla"]
[quote="Anoukie schreef:
Jammer, ook jammer dat er in NL. te weinig mee is gedaan qua fokken. Heb je strax net zo'n uniek en gewild dier met Welcome bloed als je nu hebt met Contango???


Dat doe je dan toch goed Sarabande Tong uitsteken Haha!
[/quote]


Zullen we maar gewoon wachten tot ze volwassen zijn en wat gepresteerd hebben.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

hanna
Berichten: 727
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 16:52

Mijn opmerking is niet specifiek voor iemand bedoeld, wordt alleen zo moe van het geharrewar op FA. Er zijn hier nu eenmaal mensen die denken dat ze echt alles beter weten.... vandaar.

Gratis af te halen mooie jonge katten

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 16:55

hanna schreef:
Mijn opmerking is niet specifiek voor iemand bedoeld, wordt alleen zo moe van het geharrewar op FA. Er zijn hier nu eenmaal mensen die denken dat ze echt alles beter weten.... vandaar.


Ik zie totaal geen geharrewar in dit topic hoor?

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 17:31

hanna schreef:
Mijn opmerking is niet specifiek voor iemand bedoeld, wordt alleen zo moe van het geharrewar op FA. Er zijn hier nu eenmaal mensen die denken dat ze echt alles beter weten.... vandaar.



Dit soort rare insinuerende opmerkingen zijn veel erger dan gewoon rechtuit zeggen dat je het met iemand niet eens bent.
Waar heb je het eigenlijk over????

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 18:58

Nou nou, je weet ze wel uit te zoeken Sarabande! Haha!
Ik ga lekker duimen dat Polansky zometeen ook naar het buitenland vertrekt. Commercieel gezien best interessant *LOL*

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 19:14

Sjuimpje schreef:
Nou nou, je weet ze wel uit te zoeken Sarabande! Haha!
Ik ga lekker duimen dat Polansky zometeen ook naar het buitenland vertrekt. Commercieel gezien best interessant *LOL*


Ja mams werd ook drie maanden na haar vaders plotselinge dood geboren.
Vraag me af of die hengstenhouders nog zo blij met me zijn Haha!

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 114 bezoekers