HANDTEKENINGEN AKTIE

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
DubbelFun

Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

HANDTEKENINGEN AKTIE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-03 19:07

Nav het topic
[WN] Western paardenmishandeling???? en het gebeurde ophet NK-Quarter is er door Vera een brief geschreven die gestuurd gaat worden aan een prominent westerblad. Omdat niet iedereen zin heeft zich door 7 blz tekst heen te worstelen om de brief te kunnen lezen hierbij als quote de brief.

Wil jij je ook sterk maken voor een gezondere Western sport stuur dan een PB naar Vera zodat ook jou naam onder deze brief komt te staan.

Samen staan we sterk OK dan!

Citaat:
Geplaatst: 20-10-03 17:12 door Vera
-------------------------------------------------------------------------------
De tekst van mijn ingezonden brief:

Met afgrijzen en kromme tenen het ik het afgelopen NK op de tribune en op het voorterrein doorgebracht. Wanneer vallen de schellen van de ogen van officials, ruiters en publiek? Wanneer staat er iemand op die zijn positie gebruikt om paardenmishandeling aan te pakken?
Sterker nog, ik heb kinderen van enkele bekende binnen de westernsport naar hartelust hun paarden zien afranselen terwijl de ouders vol trots naar hun kroost keken.

Paarden die volledig gedomineerd gedrag vertonen, kleine stapjes nemen want bij een grotere pas volgt weer een afstraffing. Paarden die kapot zijn gereden en daardoor niet meer instaat zijn een normale galoppas te zetten.
Paarden die bij het minste geringste een ruk in hun mond kunnen verwachten of lek geprikt worden met sporen totdat ze uit volledige angst zich maar overgeven. Paarden die geschrokken achteruit springen omdat de ruiter na de proef afstapt en zijn paard wilden belonen, iets aan dit gedrag zegt mij dat ze thuis heel andere dingen kunnen verwachten als de ruiter afstapt.
Hoe erg moeten deze paarden lijden als ze thuis, zonder een toeziend oog van iemand met gezond verstand en een beetje dierenliefde, gereden worden om op een show een "topprestatie" te kunnen leveren.
Ik kan gewoon niet begrijpen dat wij dit allemaal accepteren als normaal.
We hebben toch paarden omdat we van deze dieren houden? We ze bewonderen voor hetgeen wat ze voor ons betekenen, het vertrouwen dat ze ons geven, de dagelijkse toewijding die zij leveren voor ons genoegen?
Ik draag de westernsport een warm hart toe maar zal en kan mij er niet bij neerleggen dat er zoveel mensen zijn die dit als "gewoon" accepteren.

Mensen, er is een weg terug maar die kan alleen maar bewandeld worden als paardenmishandeling niet beloond wordt met hoge noteringen. Als
paardeneigenaren hun paarden de marteling van zogenaamd erenomeerde deskundige ruiters niet langer laten ondergaan. Als we dit soort praktijken niet langer meer oogluikend toelaten maar openlijk aanspreken.

Ik weet dat wat ik aankaart iets is waar niemand over wil praten, wat
zogenaamd niemand doet en vooral waar niemand een ander voor op de vingers wil tikken. Maar ik weet ook dat ik niet de enige ben waarvan de maag omdraait bij het zien van zoveel leed. Wanneer durft iedereen hier nu eens voor uit te komen en er daadwerkelijk iets aan te doen
?
Laatst bijgewerkt door DubbelFun op 02-12-03 13:36, in het totaal 2 keer bewerkt



DubbelFun

Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-03 19:08

Reacties mogen verder in bovengenoemd item.

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 bezoekers