Rare vent aan de deur....

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Rare vent aan de deur....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-03 19:58

Mijn ex belde vanavond met de vraag of ik zijn nieuwe bus kwam bewonderen. Zo gezegd zo gedaan en ik sta op het punt mijn huis te verlaten... wordt er aangebeld.
Niets mis mee natuurlijk, aangezien mensen wel vaker aanbellen Haha!
Staat een man bij me voor de deur met een aktetas in de hand. Ik kreeg er zo op het eerste gezicht een beetje een vreemde indruk bij.
Hij zegt.. ik zal me allereerst even identificeren.. en haalt zijn portomonnee erbij en trekt daar een pasje op waar uwv gak op te lezen valt, maar het ging zo vlug, dat ik er eigenlijk niets aan had.
Hij zei werkzaam zijn voor het UWV en in verband met een onderzoek bij me aan de deur te staan. En wou even bij me binnen komen om me wat vragen te stellen. Ik zei geen tijd te hebben en vroeg wat er was.
Of ik ene Albert-jan Kuipers kende, die zichzelf ook wel Erik noemde. Verward
Heel vreemd vond ik het allemaal... ik zei deze persoon niet te kennen, al moet ik eerlijk toegeven niet zo goed te zijn in namen, maar meer in gezichten.
Ik vroeg 'm toch wat hij bij mij aan de deur deed en wat ik hier dan mee te maken zou moeten hebben.
Eerst zegt ie.. hij heeft een uitkering en schijnt buiten die uitkering zwart te werken, vandaar dit onderzoek. Hij plaatst advertentie's in kranten ten behoeve van werk en hij gaf aan jou te kennen. Verward
Ik vond dit vreemd. En zei wederom.. wat heb ik daar mee te maken.
Hij zegt.. we vonden jouw telefoonnummer en hebben deze via internet (lijkt mij dat een écht onderzoek niet telefoonnummers hoeft te traceren via internet) getraceerd. Kwamen terecht op de Stationsweg. Daar woon ik dus al ruim een jaar niet meer. Via hun systeem wisten ze waar ik nu woonde. Verward
Verder had ik geen tijd om te vissen, maar ik kan jullie zeggen dat ik dit wel heeeeeeeel erg vreemd vind en me nou niet echt bepaald veilig voel op dit moment.
Ik heb deze persoon weg zien gaan en in een auto zien stappen, maar kon helaas het kenteken niet zien. Iets wat ik eigenlijk wel graag had willen zien, aangezien ik het niet vertrouw.

Hoe zouden jullie handelen in zo'n situatie?
Gegevens heb ik dus niet, behalve hoe hij eruit ziet en in wat voor type auto hij rijdt. Moet wel zeggen... dat zijn gezicht mij enigszins vaag bekend voor komt/kwam.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 20:01

Ik ben om redenen een schijterd en als ik niemand verwacht, dan doe ik dus de deur niet open als ik alleen thuis ben... (gluur eerst of ik iemand zie vanaf boven, zo niet, dan hebben ze pech)

Als ie jouw telefoonnummer heeft, waarom hebben ze dan niet eerst even gebeld?

Ann

Berichten: 13241
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 20:02

Jammer dat je het kenteken niet te weten bent gekomen, informeer anders bij het UWV GAK of daar iets bekend is...

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 20:03

Als hij jou een beetje bekend voorkwam, kan het dan niet zijn dat er weer eens een grap met je uitgehaald is? Aangezien dat over en weer gaat volgens mij?
Zou me er verder maar niet te druk over maken.
Hij kan je huis toch niet in, en jij bent niet verantwoordelijk voor ene Erik nog-wat, toch?

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 20:06

Zeer vaag verhaal, kan me niet voorstellen dat het GAK op deze manier werkt. Heb zelf heel lang bij Cadans gewerkt en heb hier eigenlijk nog nooit van gehoord. Trouwens als het GAK vermoedt dat jij met die persoon te maken heeft en er meer van weet, dan schakelen ze de politie maar in.

Als ie nog een keer aan de deur staat zou ik vragen om een kopie van zijn ID.

Succes!

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-03 20:07

orri schreef:
Ik ben om redenen een schijterd en als ik niemand verwacht, dan doe ik dus de deur niet open als ik alleen thuis ben... (gluur eerst of ik iemand zie vanaf boven, zo niet, dan hebben ze pech)

Als ie jouw telefoonnummer heeft, waarom hebben ze dan niet eerst even gebeld?

Ging om mijn huis nummer. Dit nummer is al ruim een half jaar afgesloten. Mijn mobiele nummer daarentegen is eigenlijk bij niemand bekend en staat ook nergens geregistreerd.

En Cody.. hij heeft geen sleutel van mijn huis.. maar dat betekend niet.. dat men hier niet kan binnenkomen. Inbreken is ook nog een mogelijkheid. Helemaal omdat hij erop stond mijn huis binnen te treden. Iets wat ik dus niet toe liet.
Dit is geen persoon waarvan ik kan zeggen.. dat er iemand een grap met me uithaald. Met vaag bekend voorkomen doel ik meer op het feit dat ik denk hem ergens ooit eens in het voorbijgaan gezien te hebben.

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-03 20:08

Ik ga morgen zowiezo conatacten met het Gak, maar tevens bij het politiebureau langs, om te vragen of ze hier meer meldingen van hebben.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 20:09

Jammer dat je z'n naam niet hebt, dan kan je richting UVW GAK bellen... Het klinkt wat raar, maar ze komen dus wel controleren of je echt ziek ben (mij ook gebeurd) dus zo heel ver weg klinkt het nou ook niet...

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 20:11

Ik zou idd GAK bellen... en de politie voor de zekerheid.
Kijk maar uit dat het geen stalker is Scheve mond

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 20:12

*leest nog eens*

Wacht even. Ze onderzoeken die gast. En die zet advertenties in de krant. En *die gaf aan jou te kennen*.

Wat moeten ze dan nog bij jou? Ze hebben die gast toch gesproken om bij jou terecht te komen? Wat heb jij er dan nog mee te maken?

Vaag verhaal. Even bij de politie informeren lijkt me niet gek.

Elliot
Berichten: 6441
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 20:18

Waarschijnlijk zijn ze niet echt blij dat iemand 'Erik' in dienst neemt om daar zwart te gaan zitten werken...

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-03 22:56

Tja, maar wie komt er nou 's avonds? Ik snap er echt niets van.
Maar goed, morgen ga ik zeker weten even contacten met het UWV en evt. informeren bij het politiebureau. Ik vind dit geen zuivere koffie.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 23:00

Mijn paps werkt bij het UVW, ik ga hem nu meteen even vragen....

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 23:06

Volgens mijn vader kan het wel de Opsporingsdienst zijn die ongeveer hetzelfde werk verrichten als de belastingdienst. Verder trekken ze op elke manier telefoonnummers na, ze traceren deze in eerste instantie via de zelfde lijst als de gemeente hanteerd, maar als ze het daar niet vinden zijn ze vrij alles te gebruiken om er achter te kunnen komen. Als je de naam had gehad, had je het na kunnen trekken, maar dat gaat nu ook niet zo makkelijk meer.

Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 23:16

Ik zou toch idd even UWV bellen, als die van niks weten zeker de politie inlichten. Mocht UWV zeggen dat het idd van hun komt zou ik er gelijk een klacht van laten maken. De man was opdringerig identificeerde zich niet goed en kwam vaag over.
Laat je nog weten hoe het is afgelopen?

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-03 23:20

Ik laat zeker weten hoe het is afgelopen.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 08:23

jeetje wat een verhaal zeg!

zou me er ook niet echt prettig bij voelen!
volgende x pasje vragen om beter te kunnen bekijken!

en idd politie en GAK inlichten!

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-03 21:56

Ik ben er vandaag niet aan toe gekomen, maar morgen is er weer een dag.

stitch

Berichten: 3774
Geregistreerd: 14-08-02
Woonplaats: oviedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 01:08

is wel vreemd ja Verward maarja, het kan soms gebeuren, moet je als hij nog een keer komt wel zijn nummer noteren, als je die kan zien, of gewoon vragen of je z'n ID nog een keer mag zien

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 10:52

Ik ben heel beneiwud hoe dit afloopt.
Ik heb het ook een keer gehad.
2 mannen aan de deur die zouden van het electriciteitsbedrijf zijn en moesten wat controleren.
Ik was 14 en alleen met mijn zusje thuis en heb ze niet binnen gelaten (via een raam gevraagd wat er was ) was ook om een uur of 8 's avonds.
Ik heb gevraagd of ze terug wilden komen als mijn ouders er ook waren. nooit meer iemand geweest en het bedrijf waar ze van zouden zijn wist van niets....

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 11:15

Mjah, ik heb meestal zoiets dat ik hun vriendelijk dwingend verzoek mijn terrein te verlaten ... zo niet uhhh Gooi ik de deur dicht als ik het niet vertrouw ...

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 11:18

Oh chantall Haha! Als ik bij jou tekst naar jou avatar kijk dan zie ik het echt helemaal voor me, ik denk dat ik maar besluit om jou deurtje voorbij te lopen Tong uitsteken

Idd hoe is het nu afgelopen?

Chichika

Berichten: 712
Geregistreerd: 12-08-03
Woonplaats: gem. Menterwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 22:22

Tong uitsteken hoe is het nu afgelopen?
Vingers aflikken Cool

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 00:17

jeetje wat een verhaal!
hoest nou afgelopen? ik ben ook wel nieuwschierig Haha!

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-03 00:19

Nog geen afloop. De volgende dag is er niets van gekomen wegens ons onverwachte paard aankoop verhaal en sindsdien ben ik behoorlijk ziek geweest. Maar jullie horen van me zodra ik nieuws heb. Ik heb namelijk vernomen dat het bij nog iemand gebeurt is.