Wie gaat er naar de sportschool, en waarom??

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
esther82

Berichten: 2160
Geregistreerd: 02-06-03
Woonplaats: Bennebroek

Wie gaat er naar de sportschool, en waarom??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-03 14:39

Ja dat vraag ik me af. Ik rij alle dagen paard, en heb het idee dat er met mijn conditie niet veel mis is. Ik ben zeker niet te dik (best slank, al zeg ik het zelf Haha! ), maar er zijn een aantal punten van mijn lichaam waar ik kritiek op heb. Zou graag wat meer bespiering hebben, nu is het allemaal wat slap.

Potentiële oplossing: de sportschool, en dan het liefst een beetje onder begeleiding zodat het goed gebeurt. Knipoog

Dus vandaar: wie gaat er naar de sportschool, en wat doen jullie daar.

...


irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 14:42

Grappig, ik heb juist het telefoonnummer van de sportschool opgezocht om ze eens te gaan bellen.
Dat neem ik me overigens al tijden voor Schijnheilig maar nu gaat het echt gebeuren.
Buiten dat ik wat kilootjes wil afvallen, wil ik vooral conditie opbouwen en weer wat leniger worden. Volgens mij moet een sportschool daar wel bij kunnen helpen Knipoog

The best thing for the inside of a horse is the outside of a stable.
Jacob R. Ludlow,1897

Elliot
Berichten: 6441
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 15:31

Ik ga naar de sportschool, en doe dit vor m'n conditie. Ik ga 1 × in de week, en dan doe ik daar dus hardlopen, fietsen, steppen, roeien en langlaufen. Ik merk er alleen weinig van dat m'n conditie beter wordt Scheve mond. Maar, het is wel weer een keer lekker goed zweten, dus dat is altijd goed Vork


Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 16:06

Ik ga vanavond weer voor het eerst. Ben net voor de zomer vakantie gestopt en ga nu weer beginnen om alles wat strakker te krijgen, af te vallen en voor mijn conditie Haha!


JoT

Berichten: 4009
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 16:16

Ik ga al een jaar of tien naar de sportschool. Wel altijd met iemand, die motivatie heb ik wel nodig Haha!. Ik train twee keer per week, meestal begin ik met een stukje hardlopen, dan ga ik met de gewichten aan de gang en daarna nog een stukje op de crosstrainer (soort langlaufmachine). Als er lekkere muziek wordt gedraaid blijf ik soms ook wel hangen in het cardiogedeelte en ga ik een uur lopen, op de crosstrainer en fietsen. Sinds kort ga ik ook, als afsluiter, op de trilplaten. Heel raar gevoel, ik weet ook nog niet of het effect heeft. Dat merk je pas na een paar maanden is mij verteld. Wel een lekkere cooling down!

Het heeft me jaren gekost maar ik heb toch wel het idee dat mijn lijf een ietsje strakker ben geworden en dat mijn conditie wat vooruit is gegaan. Maar wat voor mij eigenlijk de belangrijkste reden is om te gaan fitnessen is dat ik een ongelovelijke snoepkous ben en anders waarschijnlijk binnen de kortste keren zou dichtgroeien...

Mistic

Berichten: 4380
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 16:29

Ik sport naast het paardrijden nog 1 x per week op de sportschool. Ik doe daar step-aerobics. Het is goed voor je conditie en daarnaast is het erg leuk om te doen. Lekker op de muziek een beetje springen enzo.
Ik ga wel samen met iemand, anders zou ik vaak een excuus vinden om niet te gaan.
Verder is het ook een goede plek om wat mensen te leren kennen. Dus niet alleen sporten omdat het goed voor je is, maar ook voor het contact met andere mensen.

Kaleido's El Rosso (Kaleido's Don Pedro x Kennedy)
Daina van het Leemven
Shah IBN Estaman 16-05-1997 - † 25-06-2010

Moonlover

Berichten: 1547
Geregistreerd: 25-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 16:43

Ik ga niet naar de sportschool, aangezien ik daar geen tijd voor heb en geen zin in om er naar toe te gaan.. Haha!
Daarom fitness ik altijd thuis, hebben d'r 2 apparaten voor.. Lachen

Kim82
Berichten: 908
Geregistreerd: 12-12-02
Woonplaats: ENSCHEDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 17:09

Ik ga ook al een paar jaar naar de sportschool. Ik heb echt alles al gedaan.
Ik hou het nu bij 1 x per week fitness en 1 x per week aerobics.
Ik heb een onbeperkt abonnement dus als ik geen zin heb om te fitnessen kan ik zo wat anders gaan doen.
Ik doe het voor mn gewicht en conditie. Niet echt voor de spieropbouw, ik ben al grof genoeg. Met aerobics doen we wel altijd spierversterkende oefeningen, zoals buik, benen en billen. Verder rekken we ook best veel, dit vind ik wel belangrijk voor het paardrijden, word je wat soepeler.
Dat rekken en strekken doe ik trouwens elke dag. Is erg belangrijk voor mij, vooral voor mijn kuiten. Als ik dat namelijk niet doe heb ik zo weer een zweepslag tijdens het paardrijden.

Ook bekend als Kim20!

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 18:50

Ik ben jarenlang 5* in de week naar de sportschool gegaan. Ik deed daar aerobics/steps of body pump (conditie en lenigheid/soepelheid) en ik deed ook aan fitness, dus met machines en losse gewichten (spieropbouw). Ik heb ook les gegeven op deze sportschool (aerobics/steps en fitness).
Nu kan ik het er echt niet meer in passen, ik loop hard, rijd 3 keer in de week paard en train thuis met losse dumbells. Die combinatie (en een heleboel wilskracht) houdt mijn lichaam redelijk strak.

We are all in the gutter, but some of us are looking at the STARS.
Geluk is een keuze! Kies jij ervoor om naar de sterren te kijken?
www.coachworld.nl

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 19:11

Ynzo schreef:
Ik ga naar de sportschool, en doe dit vor m'n conditie. Ik ga 1 × in de week, en dan doe ik daar dus hardlopen, fietsen, steppen, roeien en langlaufen. Ik merk er alleen weinig van dat m'n conditie beter wordt Scheve mond. Maar, het is wel weer een keer lekker goed zweten, dus dat is altijd goed Vork


Het eerste wat in mij op kwam was, uhm vrijwel normaal dat je conditie niet beter wordt.
Een keer in de week is namelijk te weinig om een goede conditie te krijgen.
En als je hem goed wilt trainen, moet je rond hartslag van 160 hebben, dan heb je optimaal resultaat.

Maarja, ik steek ook me vinger op.
Ik ga nu 3-4 maanden en ga 4x in de week.
Sport dan anderhalf uur.
Waaronder +- 45 minuten conditie en de rest van de tijd, buik, billen, benen en lichtelijk armen.

Niet omdat ik dik ben, want ik ben 54 kilo. Maar gewoon omdat ik het leuk vind en ik niet helemaal blij was met me benenen buik, gewoon dat het weer strak wordt.

Conditie vooral omdat ik het belachelijk vind (voor mezelf) dat een 17 jarige moe wordt van een paar simpele dingen. En het is gewoon goed voor je lichaam.

22 Januari verwachten we ons kleintje

Elliot
Berichten: 6441
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 19:14

Haagsemeid"]
[quote="Ynzo schreef:
Ik ga naar de sportschool, en doe dit vor m'n conditie. Ik ga 1 × in de week, en dan doe ik daar dus hardlopen, fietsen, steppen, roeien en langlaufen. Ik merk er alleen weinig van dat m'n conditie beter wordt Scheve mond. Maar, het is wel weer een keer lekker goed zweten, dus dat is altijd goed Vork


Het eerste wat in mij op kwam was, uhm vrijwel normaal dat je conditie niet beter wordt.
Een keer in de week is namelijk te weinig om een goede conditie te krijgen.
En als je hem goed wilt trainen, moet je rond hartslag van 160 hebben, dan heb je optimaal resultaat.
[/quote]

Maar, bij mij komt er ook nog 2 keer in de week 1,5 uur voetbal bij, dus daar krijg ik ook beweging genoeg Vork

En, ik vind het wel jammer dat ik niet wat meer tijd heb om een paar keer in de week te gaan Verdrietig


Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 19:19

Aha op die manier, nee oke want ik dacht al 1 keer in de week en voor de rest heeft namelijk geen nut.

Ik zie het vaak genoeg bij mij op de sportschool die gaan fietsen rond de 60 terwijl je rond de 80 moet fietsen.

Mensen die rond de 30 gaan crosstrainen terwijl je rond de 60 moet zitten.
En dan natuurlijk nog veel mensen die niet weten welke hartslag voor vet verbranden is en welke optimaal voor conditie is.

En zo zijn er ook nog mensen die alles maar 5 minuutjes doen.
Achja maakt mij opzich natuurlijks niks uit, maar het is zo zonde van je geld, als je er alsnog niks mee opschiet.

22 Januari verwachten we ons kleintje

Herbivoortje

Berichten: 33
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: Yerseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 19:24

Ga 2 x per week naar de fitness.
Vooral om de boel soepel te houden.
Ik ga samen met m'n vader die inmiddels 75 is, die wil ook zolang mogelijk soepel blijven, maar hij doet het natuurlijk wel wat rustiger aan dan ik (Hoewel??) Ahum.....

Always keep an open mind.

ankie1

Berichten: 1067
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Geboren in naarden en aktief in Gooi en omstreken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 19:29

ha wat grappig dit.... ik weet toevallig dat JOSKE 5 x per week gaat zo blijft hij strak zegt hij?????? klopt niets van volgens mij......

RH PAJKOVSKI
De enige arabier in Nederland die ZZ Licht loopt!

sanne222

Berichten: 691
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 19:33

Ik ga twee keer per week naar de fitness-school onder begleiding van een fysio.Ik doe daar vooral krachttraining voor spieropbouw. Daarnaast nog twee keer per week paardrijden en 1 keer per week zwemmen.

Elke

Berichten: 5885
Geregistreerd: 15-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 19:38

Jullie moeten gewoon met zijn allen op turnen gaan. Spieren kweken, conditie bijbouwen en leniger worden Haha!

    Lovers ... marko ...
Marko is verkocht...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 20:37

ik heb een paard, een vriend en een full time baan en geen seconde tijd voor de sportschool helaas...jammer dat je buikje van deze drie dingen niet minder wordt!

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 20:52

Ik zit ook al een aardig tijd te twijfelen om te gaan, ten eerste zou het gewoon eens wat beter zijn dat ik wat beweging en conditie krijg, gezien ik heel de dag achter de computer zit en echt paardrijden doe ik al jaren niet meer(m'n pony is bejaard Haha!), maar die eerste stap is zo moeilijk!

Ik ken niemand hier in de buurt die mee zou willen/kunnen, en in m'n eentje doe ik gewoon niet Tong uitsteken iig niet de eerste stap(schijterd die ik ben!)
Ik moet echt de motivatie kweken gezien ik echt totaal niet van inspanningen hou Tong uitsteken, maar wel van snoepen! en aankomen gaat bij mij heel snel helaas!

Het nare is ook nog eens dat ik iedere dag heen en trug langs de sportschool fiets Haha!

bruintje
Berichten: 41
Geregistreerd: 20-10-03
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 20:57

ik heb een fullitme baan, huishouden en een paard, dus geen tijd voor de sportschool, of het zou 's nachts moeten zijn.....

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 21:42

ankie1 schreef:
ha wat grappig dit.... ik weet toevallig dat JOSKE 5 x per week gaat zo blijft hij strak zegt hij?????? klopt niets van volgens mij......

Wat traint Joske dan precies? Kaken? Oogleden? Haha! Tong uitsteken

We are all in the gutter, but some of us are looking at the STARS.
Geluk is een keuze! Kies jij ervoor om naar de sterren te kijken?
www.coachworld.nl

ankie1

Berichten: 1067
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Geboren in naarden en aktief in Gooi en omstreken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 00:02

ja geloof wel zo iets ja maar ja dat krijg je he op die leeftijd gaat alles hangen.... hij gaat dus samen met riccardo die heeft daar al jaren last van! heeft hij dat nog nooit vertelt joh?

RH PAJKOVSKI
De enige arabier in Nederland die ZZ Licht loopt!

duikpaardje

Berichten: 1474
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: lekkerkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 14:32

ik ben vorige maand ook weer naar de sportschool gegaan.
we proberen 3x in de week te gaan, maar dat wil nog niet altijd lukken.
2 x een rondje apparaten en cardio gevolgd door zwembad/stoombad/sauna kuurtje en 1 x naar body jam.
ik ga samen met Pim en het is gewoon beter als met een bak chips voor de tv hangen, goed voor de konditie en gewoon leuk om te doen !

Tommy Magnum 22-5-1992 / 18-4-2019 forever in our ♡
Dexter18-4-2007
Fjord, het meest veelzijdige stukje vlees !

Joske

Berichten: 462
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: Kweetnietmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 17:25

ankie1 schreef:
ja geloof wel zo iets ja maar ja dat krijg je he op die leeftijd gaat alles hangen.... hij gaat dus samen met riccardo die heeft daar al jaren last van! heeft hij dat nog nooit vertelt joh?


Zullen we wel vergeten zijn, kan toch ??

Maar Ankie1, had jij ook niet toevallig een gewichtsprobleem ??
Heb je er nl. wel eens over horen praten...............

Bokt verslavend ?? Nee hoor

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 17:42

In september ben ik begonnen met fitnessen. De sportschool zit tegenover mijn werk dus ik doe het meestal tijdens de lunchpauze. Op die manier is het ook wel vol te houden want ik rij daarnaast nog 5 tot 6 dagen paard. Maandag doe ik Low-aerobic. De andere dagen doe ik cardio fitness. Ik zit echt een stuk strakke rin mijn vel en mijn conditie is veel beter. Omdat ik astma heb vind ik het wel belangrijk om extra aan mijn conditie te werken.

ladyAn
Berichten: 774
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 17:57

Ik heb n abonnement voor 2x in de week...wij werken met sleutels. Je hebt je eigen sleutel die je in een soort van 'oplaadpunten' kunt steken door de hele sportschool heen. Daar staat dan de oefening die je moet gaan doen...bijv: buikspieren, 3x, 17 oefeningen. Als je dat gedaan hebt laat je dat registreren door het kastje en ga je naar de volgende oefening. Als je alles hebt afgewerkt kan je op de computer bekijken hoeveel calorien je verbrand hebt, hoe t zit met je kracht, of je meer/minder gedaan hebt dan je moest doen, hoe het is gegaan in vergelijking met alle andere keren enz. En ik doe fitness omdat ik graag wat meer conditie zou hebben, een wat strakker lijf en omdat ik beter in mn vel zit wanneer ik sport..!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Bridleless, Cerosa, GrapeshotBot, JackieT, Lalidan, LiannePuthzy, StonedRomy, Wistaire en 178 bezoekers