2 mannetjes konijnen?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
kerstkrans
Berichten: 2918
Geregistreerd: 19-10-01

2 mannetjes konijnen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-07 23:46

hallo,
omdat ik heb besloten nog een konijn te nemen, had ik het er met mijn dierenarts over
mijn konijn te laten castereren.

nu zegt zij, dat het makkelijk goed gaat, 2 mannetjes bij elkaar.
dit werd mij in de dierenwinkel ook gezegd.

hebben jullie hier ervaring in?
mocht ik er een mannetje bijkopen, blijf ik er natuurlijk bij als ik ze koppel, en kan ik ze bij mogelijke
ruzie uit elkaar halen.

groetjes

trust the voice within...



Lontje

Berichten: 9350
Geregistreerd: 01-04-05
Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Re: 2 mannetjes konijnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 23:54

zou ik niet doen de beste combi is vrouwtje en mannetje en dan mannetje geholpen (vrouwtje eventueel ook i.v.m. grote kans op tumoren) Je kunt ze ook niet zo klakkeloos bij elkaar zetten, ze moeten (gecontroleerd) aan elkaar laten wennen voor je dat doet anders gaat het gegarandeerd mis. Kijk even op google naar koppelen konijnen, er is behoorlijk wat info over te vinden die mij toen ook geholpen heeft om die 2 (mannetje en vrouwtje) van mij aan elkaar te koppelen.

Ilonne's Glas Gravures
Kunst en meer
~~"She who laughs at herself never runs out of things to laugh at."
~~

Leentje_

Berichten: 6062
Geregistreerd: 18-10-05

Re: 2 mannetjes konijnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 00:05

ik zou het niet doen,
hebben wij vroeger ook gehad, eerst ging het goed, het leek altijd goed te gaan tot ik op een dag bij de konijntjes kwam en het ene mannetje het andere had doodgebeten Verdrietig

“When I was 5 years old, my mother always told me that happiness was the key to life. When I went to school, they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down ‘happy’. They told me I didn’t understand the assignment, and I told them they didn’t understand life.” -John Lennon-

kerstkrans
Berichten: 2918
Geregistreerd: 19-10-01

Re: 2 mannetjes konijnen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-07 01:12

oke... ik vond het ook al ontzettend raar.
misschien dat zij het hadden over dieren die uit hetzelfde nestje komen. (weet niet of het dan wel goed kan gaan?)

bedankt iig.

trust the voice within...

Leentje_

Berichten: 6062
Geregistreerd: 18-10-05

Re: 2 mannetjes konijnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 01:15

bij ons leek het ook eerst goed te gaan en ze vochten nooit ofzo
maar toch op een dag..

“When I was 5 years old, my mother always told me that happiness was the key to life. When I went to school, they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down ‘happy’. They told me I didn’t understand the assignment, and I told them they didn’t understand life.” -John Lennon-

rozahorse

Berichten: 1456
Geregistreerd: 20-06-04
Woonplaats: zoetermeer

Re: 2 mannetjes konijnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 05:14

Hallo

Ik vindt het erg raar dat ze zeggen dat 2 mannetjes bij elkaar kunnen.
Die vechten elkaar helemaal dood.
Zelf na een castratie.
Ik heb zelf een opvang en weet dus dat het niet gaat.
Er komen weleens 2 mannetjes samen binnen maar die zitten dan al vanaf de geboorte bij elkaar en zelfs dat kan later nog misgaan.

Joyce en Roza de liefste fjordjes
Zoekt je een konijn of cavia kijk op mijn site http://www.animalhome.nl

Trotse mama van Nick & Bart !!

Harvumi

Berichten: 901
Geregistreerd: 04-10-04

Re: 2 mannetjes konijnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 05:20

Wij hebben zelf 2 mannetjes konijnen bij elkaar zitten, allebei van jongs af aan, niet uit hetzelfde nest. Gaat opzich redelijk goed, maar een vechtpartij blijft jammer genoeg niet uitgesloten. Voordeel is bij ons, ze lopen in een gigantische ren met kippen erbij dus lopen elkaar niet teveel in de weg. Heb wel ervaring dat het minder goed ging, inderdaad mannetjes die elkaar doodvechten. Beter niet dan wel, en vind het raar dat een DA zegt dat dat wel makkelijk gaat.
Overigens een vechtpartij hoeft niet te ontstaan tijdens het 'koppelen'. Dit kan ook later ontstaan, mocht je toch kiezen voor de optie een tweede mannetje erbij te nemen hou het dan zo goed mogelijk in de gaten en kijk hoe ze op elkaar reageren (lichaamshouding etc.) , elke dag opnieuw.

Faniek

Berichten: 16217
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Re: 2 mannetjes konijnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 07:13

Het gaat bijna nooit goed. Dus ik zou zeggen waarom het risico nemen dat het niet goed gaat? Zeker als je rammetje nu al een tijdje alleen zit.
Lekker rammetje laten castereren, voedster bij een goeie fokker of opvang vandaan halen, want dierenwinkel is ook niet je van het.
Ooh ja er werd gezegt voedster castereren ivm tumoren. Dit is nooit bewezen alleen maar een uitspraak. Ik heb denk ik wel 30 a 40 voedsters gehad, maar heb daar nog nooit en nooit last van gehad.

Er zitten zoveel konijntjes in de opvang te wachten --> http://www.konijnenparadijs.nl

AstraGirlie

Berichten: 3578
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Waardamme, België

Re: 2 mannetjes konijnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 11:20

Wij hebben 2 mannetjes uit hetzelfde nest laten castreren, dat gaat nu al 2 jaar prima. Maar ongecastreerd gingen ze elkaar doodparen...

Peet_Paneel

Berichten: 2265
Geregistreerd: 28-12-05
Woonplaats: Bolsward

Re: 2 mannetjes konijnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 11:21

neej dit gaat niet samen, of ze moeten uit hetzelfde nestje komen dan heb je nog kans dat het goed gaat.

Jouw pony paardvriendelijk laten betuigen voor de wagen? http://www.paardvriendelijkbetuigen.nl/

Leentje_

Berichten: 6062
Geregistreerd: 18-10-05

Re: 2 mannetjes konijnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 11:26

brendalover schreef:
neej dit gaat niet samen, of ze moeten uit hetzelfde nestje komen dan heb je nog kans dat het goed gaat.

zelfs dat heb ik weten mislopen Knipoog

“When I was 5 years old, my mother always told me that happiness was the key to life. When I went to school, they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down ‘happy’. They told me I didn’t understand the assignment, and I told them they didn’t understand life.” -John Lennon-


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 bezoekers