Favoriete oefeningen?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-01 14:30

hebben jullie favoriete oefeningen, of oefeningen die je bij elk paard goed voor elkaar krijgt?

En oefeningen die je minder graag doet, of die je bij elk paard wat je rijdt weer erg moeilijk vindt?

Van bijv. Annemarie Sanders-Keijzer was bekend dat zij appuyementen op elk paard goed reed, was duidelijk een favoriete oefening voor haar!

Ik ben benieuwd!


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 14:50

Eh..... Opstijgen? Clown
Hihi, nee serieus, losrijden denk ik. Hoe vast een paard ook zit, ik krijg ze meestal lekker los.

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 15:20

Ik vind alles leuk, geen specifieke oefeningen.


Charmotte

Berichten: 4245
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 15:20

Uhm als je echte oefeningen bedoelt zou ik het niet weten.... Scheve mond\
Wel krijg ik een vervelend paard (= bokken, stijgeren, net doen of hij iets engs ziet, er vandoor schieten) wel weer een beetje normaal aan het lopen

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 16:21

Ik vind zelf het lekker voorwaarts houden en rond rijden het fijnste om te doen, maar daarnaast ook andere oefeingen zoals schouderbinnenwaarts, wijken, galopwissels. Over het algemeen lukt het wijken met de achterhand er goed bij wel bij ieder paard, maar das niet zo moeilijk met de galopwissels heb ik meer moeite!

ZOlang m'n paard maar goed en lekker loopt!!!

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 18:35

ligt eraan op welk paard. Maar wat ik echt een keileuke oefening vind zijn galopchangementen. HEERLIJK vind ik dat. Ik heb nu een echte changementenmachine en ze lukken Altijd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 18:47

Je het gevoel van een vliegende wissel is verslavend *LOL* Het is net alsof je paard dan vleugels krijgt. Ik oefen ze niet echt maar stiekum maak ik er wel een eentje of een paar, als ik overmoedig wordt.

De oefening die ik het meeste rij is de rechte lijn, overal behalve op de hoefslag. En dan eindeloos varieren met de positie van de schouder en de achterhand en tempocontrole. Als dat goed zit lukken bijna alle andere oefeningen ook en dat is kikken Kwijl

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 18:52

(slange)voltes! Gipsy heeft moeite met lengtebuiging, dat vind ze echt heel moeilijk, veel protest ook in het begin, maar het gaat met sprongen vooruit, ze wordt steeds soepel. Dus ik rij heel veel voltes met haar, linksom, omstellen, rechtsom, achtjes, slangevoltes met 3,4,5...... bogen, volte sluiten, volte openen en wat je nog meer aan voltes kunt bedenken. En verder veel op de binnenhoefslag, omdat ik het dan makkelijker vind om een paard recht te richten, ze plakken dan niet zo aan het schot, dus ik kan dan beter voelen of ze echt recht sporen.

Nulla tenaci invia est via

Dorine_81

Berichten: 1639
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Beek (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 18:56

_________________
Afbeelding
Muuuuhhhhh.....

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Dorine_81 op 2001-11-16 10:02 ]</font>

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 19:28

Ik vind alles leuk waar we op dat moment mee bezig zijn. Op het moment ben ik de galop aan het oefenen. Om dat een beetje soepeltjes en netjes te laten gebeuren. Dus dat vind ik op het moment erg leuk om te doen! Is ook noodzakelijk Haha!
Hiervoor was ik erg met Isolda bezig met haar nageeflijkheid en vond ik dat helemaal het einde. Daarvoor het gehoorzamen ook fantastisch!

Favoriet is het dus bij mij om mijn paard iets te leren, samen met haar bezig te zijn en om te merken dat het vooruit gaat, ook al gaat het maar zo langzaam!

scooby

Berichten: 5736
Geregistreerd: 14-01-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 19:30

met een koprol van een paard af dingesesen Clown
helaas ben ik daar nu ietsie te groot voor.

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 20:00

Changementen, net vanochtend met Trammelant wissels om de vier gereden Haha! Haha! Haha! Dat maakt mijn hele dag goed.
Verder heel flauw links en rechts inbuigen, terwijl de rest van je paard mooi recht blijft. En midden- of uitgestrekte galop, stevig weg rijden (dat lukt ook meestal wel) en op het eind zo'n mooie overgang terug (da's moeilijker) *kwijl*

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 23:49

Schouderbinnenwaarts is een favo van mij, lekker prutsen met de galop (heen-terug, helemaal terug, helemaal heen) vind ik ook lekker.
Travers was altijd stinkmodder, maar sinds kort gaat dat gewelsig, blijft ze echt swingen en dat is wel weer een geweldig gevoel. Nu moet ik nog stil zitten Haha!

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: flavlip, gerlindie, herous, Jussem, PeerAppel, Riviera87, Veldbloem, vidya en 150 bezoekers