Toverman

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Toverman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-03 11:53

nou...hier komt mijn boeiende verhaal Schijnheilig
mijn instructrice kent een soort ''toverman'' die aan de hand van een plukje paardenmanen kan zien wat je paard inwendig mankeert.
een stalgenoot heeft dus een plukkie manen meegegeven en die ''toverman'' heeft het dus onderzocht. wat eruit kwam is: het paard had last van zn maag en darmen en moest diarree hebben, wat dus klopte!!!!! en die toverman wist voor de rest helemaal nix van het paard af. ook had hij later een bacterie in zijn bloed gevonden die rare rode korsrten op zijn benen moest veroorzaken en dit was een tijdje geleden dus ook het geval

nou, ik was dus wel verbaasd en ik had ook een plukkie manen meegeven, die toverman had het onderzocht en het bleek dus ook dat mijn merrie ook wat last van de darmen had. de toverman cloncudeerde dat de paarden vandezelfde stal kwamen en dat was ook zo!!!!
die toverman had dus een speciale wormenkeur geadviseerd die die bepaalde bacterie in dr darm kon dode.

dus ik ben nu benieuwd, als ik die wormenkuur ga geven, wat er uit komt?

wat vinden jullie hier nou van??? geloven jullie het of niet??

..Romana Utopia.. mijn meissie 4-ever!!
ik zal je nooit vergeten!!!


fabiola

Berichten: 1931
Geregistreerd: 19-05-03
Woonplaats: Noord-scharwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 12:06

hmm nou als het echt zo is dan wil ik hem ook wel even langs laten komen want er is duidelijk iets mis, ze word voor de derde keer weer heel erg mager nu het winter word en de dierenartsen weten het maar niet ! duss kwil het graag van je aannemen!! wat betaal je daarvoor?

My love, I would rather spend one lifetime with you, Then face all the ages of this world alone…

rust zacht lieve Heidi... zal je zo missen...

MrMagic

Berichten: 705
Geregistreerd: 03-01-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 12:55

ik ben eerlijk gezegd een beetje sceptisch als ik dit verhaal lees...
Wat heeft die man al van je intructrice gehoord?

Ik zal niet ontkennen dat je aan de manen (of andere haargroei) kan zien hoe het met een paard (of ook mens) kan zien hoe de gezondheid is/was.

Maar ik blijf zelf een beetje voorzichtig als ik dit hoor.

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-03 13:14

fabiola schreef:
hmm nou als het echt zo is dan wil ik hem ook wel even langs laten komen want er is duidelijk iets mis, ze word voor de derde keer weer heel erg mager nu het winter word en de dierenartsen weten het maar niet ! duss kwil het graag van je aannemen!! wat betaal je daarvoor?


normaal gesproken betaal je daar 50 euro voor, maar ik doe het via mijn instructrice en ik hoef er dus nix voor te betalen OK dan!

..Romana Utopia.. mijn meissie 4-ever!!
ik zal je nooit vergeten!!!

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-03 13:16

maar ik vind het wel toevallig dat die man het kan zien met die rare wonden plekken op zn been bij mn stalgenoot, die man wist helemaal nix van onze paarden en de al de veeartsen die erij zijn geweest die witen ook niet wat het was :S?

..Romana Utopia.. mijn meissie 4-ever!!
ik zal je nooit vergeten!!!

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-03 13:18

fabiola: dit is een goed onderzoek voor deze toverman, hij kan dan uitzoeken waarom jouw paard steeds mager wordt.

..Romana Utopia.. mijn meissie 4-ever!!
ik zal je nooit vergeten!!!

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-03 13:20

MrMagic schreef:

Maar ik blijf zelf een beetje voorzichtig als ik dit hoor.


ja, dat is wel logisch, maar ik heb het zelf meegemaakt dus dan is het natuurlijk heel anders

..Romana Utopia.. mijn meissie 4-ever!!
ik zal je nooit vergeten!!!

fabiola

Berichten: 1931
Geregistreerd: 19-05-03
Woonplaats: Noord-scharwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 13:38

tja nou wie weet he, tis wel pittig 50 euro aangezien ik geen geld heb haha maarja we w88 het eventjes af, en wie weet als ik echt ten einde raad ben denk ik nog wel even terug aan die toverman Lachen

My love, I would rather spend one lifetime with you, Then face all the ages of this world alone…

rust zacht lieve Heidi... zal je zo missen...


mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 15:11

Dat is gewoon iemand die met een soort wichelroede (zo heet het niet hoor, maar ik kan even niet op de naam komen) de manen uitpendelt, vaak heb je daar best goede resultaten mee, ik vind 50 euro trouwens echt wel heel erg duur!
En met toveren heeft het niet veel van doen hoor!

Officieel veterinair homeopaat, http://www.dierenhomeopaat.com
Jip is klasse 4, CEI** en heeft 2477,7 km op de teller!!! Latoy geniet van haar pensioen (na 1148,5 goedgekeurde wedstrijdkilometers!!!)

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-03 15:43

nee, het is ook geen echte toverman, maar ik wist ff geen goede topic-naam.. enne....ja 50 euro is natuurlijk ook heeeeeel veel geld, maar ik kan het wel via mijn instructrice doen, dus dat bespaart weer veel kosten en ik ga me veulen ook aan de hand van de manen laten onderzoeken.

..Romana Utopia.. mijn meissie 4-ever!!
ik zal je nooit vergeten!!!

MrMagic

Berichten: 705
Geregistreerd: 03-01-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 16:20

Ik ben wel benieuwd wie die man is.
Ik geloof er wel in dat het heel goed mogelijk is. Zie ook mijn/onze homepage over verhaal van Anton Korf.
Maar neemt niet weg dat ik zelf altijd een beetje sceptisch ben als ik dit soort verhalen hoor, vooral omdat het via de instructrice gaat. Ik weet niet wat zij heeft verteld aan die man over jouw paard (hopelijk niets Knipoog )

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-03 16:22

ze heeft gezegd dat ze nix heb gezegd, ze liet hem gewoon een beetje ''banketstaaf'' en ze probeerde wel alles te ontkennen, maar die man zei dat het echt zo was..

..Romana Utopia.. mijn meissie 4-ever!!
ik zal je nooit vergeten!!!

MrMagic

Berichten: 705
Geregistreerd: 03-01-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 16:56

Als die man het bij het juiste eind heeft gehad, spreekt dat alleen maar voor hem Lachen

elibeest

Berichten: 3586
Geregistreerd: 10-04-03
Woonplaats: Breskens/Vierpolders

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 17:14

ik denk dat ik dezelfde toverman voor mijn paarden heb... hij komt uit Zwijndrecht.. Echt super resultaten. Die van mij zijn er enorm van opgeknapt! En ja.. hij kan een hoop, en er is heel veel terug te voeren op de problemen in het maag/darm systeem bij de paarden... ook bij mensen trouwens.. hij heeft t alleen enorm druk.. das jammer.. hij adverteert ook niet, en als je t dan toch zo druk hebt denk ik das alleen maar een goeie zaak....... dan doe je toch iets goed.. hij behandelt ook de paarden van IJsbrand Chardon.. Mieke de Kok en Willem Jan Schotte wilde m ook hebben...
Als er iemand is die meer info wil hebben kunnen jullie me wel pb-en..

rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 17:31

Ik heb nog van zo iemand gehoord Verward Maar als het echt zo is wat hij zegt is dat wel heel handig. Dan wil ik hem ook wel eens laten komen Haha!

Rona, Linanda en Oackly

Klopping
Berichten: 295
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Retie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 17:38

het "toveren" word gedaan met een "lecher-antenne" . Daarmee meten we de organen en op die manier vinden we de problemen van mens en dier. Er wordt ook soms een "biosensor" gebruikt.

Groetjes Marije

profiel gemaakt.

Klopping
Berichten: 295
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Retie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 17:41

trouwens 50€ is de normale prijs, en voor de meesten vrij laag. Je weet niet wat het allemaal kost om dit te leren en te doen.

Groetjes Marije

profiel gemaakt.

elibeest

Berichten: 3586
Geregistreerd: 10-04-03
Woonplaats: Breskens/Vierpolders

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 08:41

Deze man werkt met de Lechner-Antenne en de Biotensor samen, zo kan hij zichzelf controleren. 50Euro is inderdaad een normale consult prijs.. Als je haren mee geeft dan kost t trouwens 25 Euro maar deze prijzen zijn dan natuurlijk nog zonder de eventuele medicijnen of wormkuren die het paard dan nodig heeft. Kijk maar eens wat je alleen voor consult van een dierenarts al betaalt. En zo'n potje voor de maag en darm.. vaak is 1 potje voldoende.. kun je bij de gewone dierenarts niet altijd zeggen. Deze man behandelt ook mensen. Ik spreek uit ervaring en mag zeggen dat ik een ander mens ben Knipoog

Klopping
Berichten: 295
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Retie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 12:31

Zalig hè de mogelijkheden die daar van uit gaan. Al heel veel paarden en mensen zijn er al "miraculeus" door geholpen. De dierenartsen kunnen veel, maar niet echt in de organen zien. Laatst had een van mijn paarden een "koliek", de miracelman erbij en die vond vrij vlug dat de lever was gestopt met werken. Dat is dan gewoon einde verhaal voor het paard. Dan kun je ook stoppen met dure behandelingen , die achteraf bewijzen dat er niets aan te doen was, en je portemonee is leeg. Petje af voor die, die het goed doen.

Groetjes Marije

profiel gemaakt.

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-03 12:17

ik heb besloten dat ik nu 1x in de week verslag doe. Ik zeg wel wanneer ik verandering merk en misschien ook wel juist niet. Dus ik zal jullie wel op de hoogte houden (tenminste, voor die mensen die het willen weten )

Ik heb nu dus een speciale wormenkuur en een potje met medicijnen gekregen die dus mijn merrie dr darmen weer een beetje gezond moeten maken. Ik ben echt heel benieuwd hoe dit allemaal afloopt en nogmaals: ik zal jullie op de hoogte houden over de vernaderingen

..Romana Utopia.. mijn meissie 4-ever!!
ik zal je nooit vergeten!!!

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-03 12:18

ik heb besloten dat ik nu 1x in de week verslag doe. Ik zeg wel wanneer ik verandering merk en misschien ook wel juist niet. Dus ik zal jullie wel op de hoogte houden (tenminste, voor die mensen die het willen weten )

Ik heb nu dus een speciale wormenkuur en een potje met medicijnen gekregen die dus mijn merrie dr darmen weer een beetje gezond moeten maken. Ik ben echt heel benieuwd hoe dit allemaal afloopt en nogmaals: ik zal jullie op de hoogte houden over de veranderingen

..Romana Utopia.. mijn meissie 4-ever!!
ik zal je nooit vergeten!!!

elibeest

Berichten: 3586
Geregistreerd: 10-04-03
Woonplaats: Breskens/Vierpolders

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 12:35

Doe dat... welke wormkuur moest je geven? Meestal duurt t een dag of 14 voordat je de eerste kleine veranderingen kunt gaan merken. Een ander meisje dat ook dat medicijn voor haar Haflinger had gekregen (dat paardje was er echt heel slecht aan toe) die merkte na een week al dat t paardje vrolijker was.. Dat is toch heel leuk... Een ander meisje, ook hier van Bokt, weet niet hoe ze hier heet, had ook dat maag/darm medicijn nodig en die merkte het met rijden dat het paard weer makkelijker wilde buigen op de volte en zo... je mag me uiteraard ook PB en.. ben erg benieuwd... (en spreek deze toverman bijna dagelijks.. kan ik t mooi doorbrieven voor je... )

BounceBabe

Berichten: 6664
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Horseland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 13:27

jeetje! Heel apart! Ik weet eigenlijk niet of ik altijd dat soort verhalen moet geloven! Net zoals je boven in de stal een potje zout neerzet, en dat de boze geesten wegdrijft, en er voor zorgt dat je paard zich prettig voelt op stal. Er is een manege paard die altijd in de stal te keer gaat als wat! Volgens S is er vroeger in die stal een paard geslagen, waardoor het dier zich niet prettig voelt. Hmmm hier geloof ik niet echt in, maar de ene kant tja:S

Bovendien mijn pony heb ik eens laten na kijken door een kraker. Die kwam toevallig voor een paar andere paarden, en ik had het idee dat vavola enorm vast zat ineens. Je had ook vast gelegen, dus de boel was geknakt maar verkeerd, waardoor ze niet meer naar beneden te rijden was. Ik vertelde de man niks, en hij ging met vavola bezig. Ze heeft het normaal niet zo op mannen, maar ze werd helemaal slaperig van deze meneer! Hij vertelde dat ze ahd vastgelegen. Klopte Scheve mond Dat haar buitenachterbeen als ik linksom gallopeerde vaak overkruist raakte klopte Verward en dat ze niet naar beneden te rijden was. Jeej klopt ookal! en dat ze meer bietenpulp ofzo moest hebben, aangezien ze een beetje gestresst was (arabisch bloed verklaard alles Knipoog ).
Daarna 2 dagen stappen, veel rechte lijnen, en daarna zat ze weer lekker en vrolijk in haar vel! Ze keek me echt zo aan van bedankt baasje Haha! haha jeej! Wat voelde ik me toen goed Lachen Wel duur zo'n vent, maar wauw mijn mond stond echt los toen ie met haar bezig was!

Duseh wat die manen betreft? Er zit heel wat DNA in, misschien dat ze daarom die dingen er zo uit kunnen vissen? En anders, raadselachtig allemaal Knipoog spooky

Groetjes BounceBabe

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 15:08

Een vriendin van mij had hem ook laten komen voor een van de paarden Scheve mond .... Nou dat paard mankeerde volgens hem ook vanalles (ook heel toevallig net als iedereen hier aan zn maag/darmstelsel Bloos! ) en ze moesten hem twee verschillende suplementen geven. Toen hij die suplementen kreeg is het alleen maar slechter met hem gegaan Boos! . Zelfs zo slecht dat ie naar de kliniek gebracht moets worden! Daar kreeg hij die suplementen niet meer en toen is ie vrij snel weer opgeknapt.
Ik weet het niet hoor maar zo geweldig is die man dus niet !

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-03 20:32

als het goed is ga ik morgen die wormenkuur halen enzo..en dan laat ik wel ff weten wat het precies is

oja, en vandaag heb ik de lijnzaad ontvangen (die moest ik namelijk via hippo bestellen, want de ruitersportzaken bij mij in de buurt verkochten het niet meer) en vandaag ben ik er ook mee begonnen, ik ben heel benieuwd hoe dit gaat aflopen. ik heb wel gehoord dat lijnzaad heel goed is, voor welk paard dan ook

..Romana Utopia.. mijn meissie 4-ever!!
ik zal je nooit vergeten!!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3heathcliff5, amyz, BeFunny, Em_, Henkje, herr_balou, Kalea, micksage, Solmyrkvi, Tigress, Zinzi_jewel en 100 bezoekers