zadelkast-vraagje

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marijke

Berichten: 516
Geregistreerd: 16-02-01
Woonplaats: Bommelerwaard (Gld)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-01 12:56

Hallo allemaal, lang geleden dat ik gebokt heb (heeft zo z'n minder prettige reden, maar ga nu niet verder off-topic!! Schijnheilig ).

Minne gaat binnenkort voor de wintermaanden naar een kleine privé-pensionstalling. Voor mijn spullen moet ik zelf voor een kast zorgen. Ik vind die standaardkasten zoals bij Divoza erg prijzig en nogal klein, dus nu wil ik graag weten wat jullie ervaringen zijn en waar jullie - voor zover van toepassing - jullie zadelkast vandaan hebben, wat hij gekost heeft en wat de afmetingen zijn..???

Alvast megabedankt voor jullie reacties en/of tips!!

Groetjes Marijke Knipoog

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 13:07

Volgens mij komen onze manegekasten van een kazerne. Er zijn hoofdstelhaken in geplaatst en in elke kast is een zadelsteun gemaakt.
Ik zou gewoon een oude (maar goed afsluitbare) kast op de kop tikken als ik jou was en een beetje ombouwen tot zadelkast, dan ben je een stuk goedkoper uit.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 13:09

Ik heb twee grote kisten, mijn papa zelf laten maken *LOL*

Weet eigelijk niet vat het gekost heeft, alleen materiaal kosten geloof ik.
In 1 kist gaat een zadel en een hoofdstel en een eenspans-tuig. Onderin ligt dan verder nog al mijn "zooi".
Borstels, longeerspul ed.

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 13:18

Heb zelf een oude klerenkast, om laten bouwen door mijn handige pa Lachen
De kast is denk ik 1,80 hoog, +- 70 cm breed en 70 cm diep. Aan de achterkan is ie wat verstevigd, verder een rij zelf gemaakte hoofdstelhaken erin gemaakt en 2 zadelsteunen. Voordeel is idd dat zo'n kast t.o.v. zo'n stalen kast veel groter is, maar die van mij valt na bijna 6 jaar trouwe dienst nu wel bijna uit elkaar....

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 13:51

Ik ben in de gelukkige omstandigheid dat ik bij een grote instelling werk. Ik heb aan de heren van afvalbeheer gevraagd wat ze doen met stalen kasten die van de afdelingen komen. Die worden dus gewoon weggegooid, echt zonde.

Eerst had ik een smalle kast waar mijn zadel dwars in moest en na ongeveer een half jaar kwam er toch nog ergens uit het ziekenhuis een hele diepe kast tevoorschijn, dus ik ben helemaal happy.

Heb jij toevallig geen connecties bij grote bedrijven/instellingen?
En anders misschien een legerdump?

Vanwege de muizen gaat mijn voorkeur dus uit naar een stalen kast maar een houten kast moet toch makkelijk te vinden zijn??
Wereldwinkel bv. of rommelmarkten.

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 13:53

IK heb twee kledingkasten omgebouwd. Met hoofdstel haken, zadelsteunen (2) plankjes en rekjes enzow, voor al mijn spullen. Groot slot erop en hopsa zadelkast is klaar Haha!

Groetjes Ymke

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 14:53

ik ga gewoon alles in me schuurtje bewaren (staat nu al vanalles)
Maar me zadel ga ik niet in het stof leggen tussen de veldmuisjes en hooi,
ik zoek dus ook nog een kast...
Haha!

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 20:50

Mijn vader heeft voor mij een hele grote wandkast gemaakt, op het plaatsje voor de stallen (is overdekt, voorkant is los). De bodem is vrij van de grond, en er zit een houten vloertje in. Er zit een tussenschot in waar de zadel drager is bevestigd. De kant van het zadel is af te sluiten (op slot), en daar liggen verder nog hoofdstel, halsters,borstels ed in. De andere kant van de kast zit ook een deur voor (kan niet op slot) en daarin staat de voerkist, en het zade'/hoofdstel van de stalgenoot.

Echt wel handig hoor, zo'n hanidge vader! De spullen vonden we bijna allemaal in de schuur van de eigenaar van de stallen (mochten we gebruiken, heeft ie zelf immers ook profijt van (voerkast)), was dus ook niet zo heel duur.

Trouwens, ook in stalen kast komen slimmem muizen wel terecht. Voer en dergelijke kun je daarom het best in goed afsluitbare tonnen/emmers bewaren. Mischien af en toe wat knoeien om te voorkomen dat ze aan je zadel beginnen?