galop aanspringen

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-01 16:59

hallo allemaal
misschien een rare vraag. maar hier komt ie toch: hoe galoperen jullie aan? ik heb dat vroeger geleerd met buitenbeen achter de singel en binnenbeen op zen plek (op de singel)te houden. nu zegt men nieuwe instructrice dat bijna niemand dat zo meer doet maar dat je op het binnenbeen aan hoort te galoperen.ik ga dit nu ineens niet veranderen hoor want kawa galopeerd aan in welke galop ik wil en kent zelfs wissels. maar ik vroeg me toch af of ik echt de enige ben die het zo doet.

groetjes runningkawa


Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-01 17:39

nee hoor, ik leer het mijn Vol ook zo... En ik doe het ook altijd zo...

Laudie

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-01 17:47

Jep, ik heb ook geleerd buitenbeen op de singel, binnenbeen lang maken en dan je paard opsluiten tussen je benen. IK zou ook niet zo in ene kunnen veranderen, en mijn pony is dit ook gewent..

Groetjes ymke

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-01 18:18

met jonge paarden spring je meestal in de hoek of op de volte aan. je been ligt dan al naar achteren wegens het uitzwaaien van de achterhand.

je been ligt ook niet erg ver naar achteren bij het aanspringen. Ze heb je duidelijke hulpen. Zeker bij de wissels is het fijner voor het paard als je duidelijke hulpen hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-01 22:12

Hoi! Ik denk dat jouw instructrice bedoelt dat er vroeger ook een duidelijk drijvende hulp met het buitenbeen gegeven werd, terwijl het binnenbeen een drijvende hulp op de singel gaf. Tegenwoordig is men zich er meer van bewust dat het buitenbeen beter alleen wakend achter de singel kan liggen, omdat je anders meer problemen kunt krijgen met het aanleren van de travers. Dan leg je ook het buitenbeen naar achter, en wordt het buitenbeen het been dat de drijvende hulp geeft. Als je het paard teveel op het buitenbeen hebt geleerd aan te springen, wordt het aanleren van de travers dus wat moeilijker, omdat dat verwarrender werkt voor het dier. Overigens wordt bij westernpaarden wel vaak geleerd om op 1 drijvende hulp achter de singel van het buitenbeen aan te springen. Ben ik ook geen voorstander van, om dezelfde reden. Snappie? Groetjes, Sonja.

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-01 22:13

binnenbeen op de singel buitenbeen er iets achter dat zijn ook de hulpen voor de contra misschien bedoelde ze dat je op het binnebeen moet vertrekken?
dus je drukt 'm aan voor je binnenbeen dat hoor je wel als een paard minder goed aanspringt maar dan nog buitenbeen eraan voor het uitzwaaien


Kitty

Berichten: 7685
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-01 22:37

Ik heb het inderdaad ooit zo geleerd zoals Sonja zei. Met het binnenbeen aanzetten in galop, maar daarbij met het buitenbeen begrenzen (achter de singel), zodat de achterhand niet naar buiten zwaait.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-01 21:11

hoi
bedankt voor de reacties.
kawa springt aan op óók de druk aan de binnen kant maar toch meer op de druk van het buiten been. travers en contra galop en wissels (zelfs op de paar passen) kent ie ook al goed. ik zou het ook echt niet kunnen veranderen anders weet ie denk ik echt niet wat ik bedoel.maar dat zei men instructrice ook dat ik het zo moet laten hoor.Ik hoef inderdaad maar weinig been te geven dus het is niet zo dat mijn been ergens op zen kont zit Lachen maar ben nu wel blij dat ik niet de enige ben die het zo doet en ik zal nog eens navragen hoe ze het nu precies bedoelde.
groetjes runningkawa


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ravie2013 en 34 bezoekers