Mijn pony

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Tamaartjuh
Berichten: 12
Geregistreerd: 19-10-03
Woonplaats: Roosendaal

Mijn pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-03 14:59

Hallo allemaal,
wie kan mij helpen, mijn pony is echt heel leef ze is 1.54 m en ze is 13 jaar.
Ze heeft vroeger blijkbaar M gelopen maar daar is nu helaas niets meer van te merken. Ze is een KWPN dus ze zou eigenlijk niet zo stug moeten zijn. Het gaat hierom: mijn pony was eerst heel stug in de mond, dit is nu al wel verbeterd maar het probleem is dat ik op wedstrijd geen winstpunt haal.Tijdens het losrijden gaat het heel goed, maar zodra ik dan in de andere bak kom gaat gelijk haar hoofd omhoog.Dit is echt zo vervelend, want op mijn couponnetje staat als belangrijkste dat ze te veel tegen de hand is. Ik rijd niet met een hulpteugel alleen maar met de thiedemanteugel als ik een buitenrit maak. Wat moet ik doen om haar aan de teugel te krijgen en te houden. Ik krijg 2 x in de week les en ik rijd ongeveer 4 x per week.

Please Help Mij
Tamara


Maaikuh

Berichten: 76
Geregistreerd: 19-10-03
Woonplaats: Kruisland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 15:06

Hoi Tamara,

Reageert je pony goed op je been? Als ze niet goed op je been reageert, kan je haar ook niet naar beneden rijden.
Ik heb ook een stugge pony, en ik doe het zo. Aan de teugel rijden is niet het aller belangrijkste tijdens een B-proef. Stelling, een stabiel tempo en op de letter rijden zijn veel belangrijker. Dus als dat goed lukt, komt de nageeflijkheid vanzelf en dat winstpunt ook. Veel suc6!
Groetjes Maaike (sorry tamara, ik heb dit waarschijnlijk al 1000 keer tegen je verteld!)

Tong uitstekenLive your life to tha max!:)

Anne

Berichten: 1367
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 16:54

Even een vraagje, Tamara, wat doe jij als ze haar hoofd omhoog gooit? Ben namelijk benieuwd of je dit op een goede manier oplost.

(L)

Tamaartjuh
Berichten: 12
Geregistreerd: 19-10-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-03 11:55

Als mijn pony haar hoofd omhoog gooi, probeer ik ophoudingen te geven maar dat lukt niet altijd. Ze wordt dan altijd heel fel en dan moet ik echt moeite doen om haar te houden. Andere pony´s kan ik makkelijk naar beneden rijden, dus het ligt niet alleen aan mij.

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 12:13

word jij niet heel nerveus als je de ring ingaat?
jouw paard voelt dat namelijk Lachen
hij word dan mischien ook gespannen en dat kan het idd mis gaan.

als je losrijd en hij komt omhoog,krijg je hem dan makelijk weer omlaag?
probeer heel ontspannen te blijven als je de ring ingaat,en als hij omhoog komt los dat net zo op als je dat doet met losrijden.
ga niet opeens iets heel anders doen of kwaad worden,je hebt maar 6 minuten om je te laten zien met je pony.

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*


beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 12:14

en trouwens je paard omlaag krijgen is niet alles in de ring hoor Knipoog
maak je figuuren netjes af,rij je proef gewoon heel netjes,de figuren en doe wat er van je gevraagt word,dan komt dat aan de teugel lopen vanzelf wel (en al helemaal als die het normaal wel doet.)

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

Maaikuh

Berichten: 76
Geregistreerd: 19-10-03
Woonplaats: Kruisland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 12:18

Ik vind dat je helemaal gelijk hebt, Beautifull Mickey!

Tong uitstekenLive your life to tha max!:)

Tamaartjuh
Berichten: 12
Geregistreerd: 19-10-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-03 12:32

Als ze tijdens het losrijden naar boven komt houd ik halt en krijg haar dan weer naar beneden, maar zodra ik de andere ring in kom is ze in een voor haar andere omgeving. Ze komt dan gelijk met haar hoofd omhoog en wordt heel fel. Daarvan word ik wel zenuwachtig en ik vind het erg vervelend. Mijn pony is ook heel moeilijk om te rijden, want beginners kunnen er zeker niet op blijven zitten ze pakt gewoon het bit vast en gaat er vandoor Maaikuh is hiervan het levende voorbeeld.Ze is gewoon heel sterk en als ik in een andere ring kom let ze totaal niet op mij. Weet je misschien ook een manier om haar op te laten letten?

xxxjahz Tamaartjuh Lachen [/quote]

Maaikuh

Berichten: 76
Geregistreerd: 19-10-03
Woonplaats: Kruisland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 12:37

Tamaartjuh schreef:
Als ze tijdens het losrijden naar boven komt houd ik halt en krijg haar dan weer naar beneden, maar zodra ik de andere ring in kom is ze in een voor haar andere omgeving. Ze komt dan gelijk met haar hoofd omhoog en wordt heel fel. Daarvan word ik wel zenuwachtig en ik vind het erg vervelend. Mijn pony is ook heel moeilijk om te rijden, want beginners kunnen er zeker niet op blijven zitten ze pakt gewoon het bit vast en gaat er vandoor Maaikuh is hiervan het levende voorbeeld.Ze is gewoon heel sterk en als ik in een andere ring kom let ze totaal niet op mij. Weet je misschien ook een manier om haar op te laten letten?

xxxjahz Tamaartjuh Lachen
[/quote]

Inderdaad, ik ben hiervan het bewijs. Tamara en ik hadden geruild van pony, om ze uit te stappen. Ik zat zonder beugels en teugels en toen ging ze opeens draven en galopperen, richting de poort. Maar ze galoppeerde verder en is heel de wei (grote wei) rondgeweest. Ze stopte pas toen ik eraf viel. Boos! Boos! Boos! Boos! Extreme duivel Stoom uit je oren Extreme duivel Stoom uit je oren

Tong uitstekenLive your life to tha max!:)

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 12:45

maar als ze al m is geweest,moet ze toch al wat wedstrijd ervaaring hebben?

en heb je alleen nagedacht over wat ik hierboven schreef?

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

Tamaartjuh
Berichten: 12
Geregistreerd: 19-10-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-03 12:47

Ze moet inderdaad al wedstrijd ervaring hebben, alleen dat kun je echt niet aan haar zien. Maar dat zit zo: ze vindt moeilijke figuren leuk om te rijden en makkelijke vind ze te saai

Tamaartjuh
Berichten: 12
Geregistreerd: 19-10-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-03 12:49

Ik kan bovendien niet het zelfde doen als met losrijden, want dan rijd ik veel meer overgangen en dan reageert ze perfect op mijn been, en komt ze naar beneden, maar zodra ik de ring inkom doet ze haar hoofd omhoog en luistert ze nergens meer naar.

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 12:59

als ze omhoog komt,dan moet je niet meteen terug gaan naar de stap omdat ze omlaag komt,ik ken een meisje die dat ook deed,en nu nog steeds,die zit nu ook met de problemen...
want nu weet ze,als ik omhoog kom gaan we weer lekker stappen,gewoon doordraven en haar vanuit de draf omlaag rijden,en dat doe je niet alleen met je teugels he,maar dat zul je wel weten Lachen

maar doe je door de week wel genoeg afwisseling zodat je paard het dressuurwerk niet te saai vind?
zoals longeren,eens springen,buitenritje enzo.

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

Tamaartjuh
Berichten: 12
Geregistreerd: 19-10-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-03 13:05

Dankje dat je zoveel antwoordt dat vind ik erg fijn.

Ik rijdt 3x in de week(omdat het winter is) en dan probeer ik iedere keer wat anders te doen. Za. heb ik gesprongen op de ponyclub en ik probeer ook regelmatig een buitenrit te maken(buiten de 3x dat ik rijdt om) dat vindt ze echt heel leuk en ze luistert dan ook goed. Ik zal vandaag proberen om niet iedere keer te gaan stappen dus iig bedankt voor je tip ik zal morrege nog wel een berichtje schrijven of dat het gewerkt heeft. Tong uitsteken

xxxjahz Tamaartjuh

Mareska

Berichten: 7923
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 09:04

Zet je haar op wedstrijd wel genoeg aan het werk? Je moet zorgen dat ze er niet aan DENKT om te gaan klieren, altijd actief bezig zijn.
Thuis oko heel actief oefenen, beter een half uur heel actief rijden en flink bezig blijven, dan een uur rijden en heel weinig van hem vragen. Omdat hij al meer ervaring heeft denk ik dat hij gewoon zichzelf aanstelt, dat hij echt aan het werk gezet moet worden. Rijd je op het losrijterrein ook net zolang tot ze goed ontspannen is en goed op jou reageert?

Tamaartjuh
Berichten: 12
Geregistreerd: 19-10-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-03 15:16

Wat moet ik dan doen om haar op te laten letten???? Wie geeft er tips a.u.b.

Charaz

Berichten: 24262
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 23:01

Tamaartjuh schreef:
Wat moet ik dan doen om haar op te laten letten???? Wie geeft er tips a.u.b.


veel overgangen maken en als ze haar hoofd omhoog doet niet gelijk terug nemen, maar eraan blijven rijden. Niet proberen met ophoudingen naar beneden te krijgen, maar je buitenhand eraan houden en van je binnenbeen naar je buitenhand toe rijden. Je binnenhand is voor de stelling.

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

Mareska

Berichten: 7923
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 09:48

Ja veel figuren en overgangen, stap, draf, halt, draf, middendraf, stap, galop, stap, halt, je kunt ook schijnovergangen rijden.Het liefst geen heel rondje over de hoefslag rijden zonder een overgang of figuur gedaan te hebben.
En idd goed je buitenhand eraan houden en als hij z'n hoofd omhoog doet met je benen weer naar beneden proberen te krijgen.

Tamaartjuh
Berichten: 12
Geregistreerd: 19-10-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-03 15:13

Dank je ik zal het proberen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: YandexBot en 8 bezoekers