[JV] Wat willen jullie zien???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Riaa_
Berichten: 1454
Geregistreerd: 20-10-01

[JV] Wat willen jullie zien???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-03 21:11

ik heb 2 weken geleden mijn 3e m1 wedstrijd gereden, hij liep best lekker netjes op 2 teugels goed voorwaart en reageerde op mijn been. Aangezien hij z2 gelopen heeft, weet hij hoe het allemaal moet. het was geen onwijs netjes proefje, soms wat uitzwaai en niet helemaal recht binnen komen Scheve mond maar verder was het best netjes hij liep goed voorwaarts en had zeker impuls genoeg van achteren. ook heb ik hem na de middengalop netjes verzameld (dit moest wel i.v.m de rechtsomkeert die ik moest rijden, en de mooie middengalop die ik ook kan laten zien.
Tweede proefje liep hij wel beter, kwam al netter binnen en alles ging al een stuk netter, hij zwaaide minder uit en alles ging wel een stuk netter, iets minder voorwaart maar had nog steeds goede impuls.
Toen kwamen de punten 136/143. Het waren niet 2 onwijs nette proeven, maar hij liep wel netjes de hoeken door en deed netjes zijn best (ik trouwens ook)

Die week daarop had ik er weer 1. De eerste proef was gewoon netjes. ik had daar vooral op geoefend. hij had goede impuls. Al met al mocht hij nog net iets ronder.
Tweede proef was echt een droom proef, hij liep echt als een z2 paard een m1 proefje, hij was goed rond, had goede impuls, genoeg op het achterbeen, en vooral ook al verzameld.
Deze punten waren ook schrikbarend 145/148.

Wel moet ik zeggen dat hij alle 4 de proeven met zijn tong uit zijn mond gelopen heeft, ok de ene jury let daar meer op dan de andere, heb ook al een keer 155 voor gehad.

Maar dan vraag ik mij af wat willen jullie zien??? NU hebben ze een z2 paard in de ring, verzameld, impuls, en doet alles wat gevraagd wordt, wat worden er dan voor gewicht aan gehangen voor een winstpunt in de M1? Verward

(moest het even kwijt Haha! ) Rianne

ps hier een foto van hoe het eruit ziet als lars loopt Haha!

Afbeelding

ART_UMA

Berichten: 2112
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 22:09

Op een enkele foto is het natuurlijk niet te beoordelen. Wat is het commentaar dat bij de proeven is gegeven??

Speculerend: Sommige paarden welke regelmatig met stang en trens zijn gereden zijn nog wel eens een beetje stug op een enkele trens, niet echt nageeflijk. Als daarbij de tong er regelmatig uit hangt lijkt dat een bevestiging alsof de aanleuning niet goed voorelkaar is. Commentaar als tegen de hand of zo iets is dan op z'n plaats.

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 11:20

Tong uitsteken wordt ook vaak als verzet aangerekend.
Je zegt zelf ook dat je paard verzameld is maar in de M1 hoeft dat nog helemaal niet zo, grote kans dat de jury's jouw paard veel te veel teruggereden vinden (wat er op die foto ook wel een beetje zo uitziet, maar is natuurlijk niet echt goed te beoordelen). Probeer eens met meer impuls te rijden, zonder taktfouten.

En het is inderdaad ook wel handig om te weten wat dan het commentaar bij jouw vorige proeven was... dan kunnen wij misschien ook meer helpen.

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 21:56

Je rijdt dus bij verschillende jury's lage punten. Dan zal er iets niet goed zijn. Tong eruit is eigenlijk wel een groot probleem (of zoals Tineke zegt: een grote uitdaging Haha! ). Stel er gaat dus bij elk onderdeel een punt af omdat zijn tong eruit is...... Dan moet je dus al gemiddeld 7ens rijden om een wp te halen! Bovendien vind ik het er op de foto niet geweldig uitzien, maar dat is een foto en dus een momentopname. De laatste opmerking was niet beledigend bedoeld, maar dat viel me op Knipoog.

De volgende wedstrijd die je rijdt zou ik even op video zetten, zodat je het zelf eens ziet. Verder zou ik de protocollen even meenemen naar les en ze dus goed bespreken met je instructrice.

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 10:29

Ik neem mondproblemen zeker wel altijd mee in mijn beoordeling (dus mond open, tong erover, enz). Op een foto is het moeilijk te zien, en zeker op deze foto, hij is wat donker. Kan het ook zijn dat het aan jezelf ligt? Mss geef jij storende hulpen of is je houding niet goed?
En overleg ook zeker met je instructeur wat er nog beter zou kunnen.

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 11:55

De Z2 is een andere klasse dan de M1.
En misschien wil een jury liever iets minder oprichting en verzameling en ziet het er allemaal nog niet vanzelfsprekend uit.
Hoe gaan de oefeningen bijvoorbeeld, zoals sb en travers. Die moet je zelf ook goed beheersen natuurlijk.

Ook al heb je een Z2 paard, betekent niet dat alles van zelf gaat.