Paard bang voor water en moet gewassen worden.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
odessalief

Berichten: 229
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Monster (dat is in het Westland)

Paard bang voor water en moet gewassen worden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-03 19:56

Het paard van een vriendin van mij heeft schimmel.
Nu moeten we hem gaan wassen.
We hebben alleen 1 probleempje.
Dat paard is bang voor water.
Alleen al als je zijn beentjes afspuit springt hij opzij.
De pony die bij het paard in de wei staat moeten we ook wassen.
Daarvan hebben we nog nooit de voetjes afgespoten omdat ze hem nog niet zo lang heeft.
We verwachten alleen wel dat hij het niet leuk zal gaan vinden en hij kan flink hard trappen!!!
Hebben jullie misschien tips en weten jullie hoe wij dit het beste aan kunnen pakken?
alvast bedankt!

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=88&t=476584


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 19:58

Ik meng de Imaverol (of waar je hem ook mee moet wassen) altijd in een emmer water. Dan kan je m daar mee afsponzen. Dit vinden een hoop paarden minder eng dan de tuinslang.
Succes!

odessalief

Berichten: 229
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Monster (dat is in het Westland)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-03 19:59

Bedankt!
Wij gaan hem ook met imaverol wassen (afsponsen word dat nu dus)
Helpt dit spul goed?

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=88&t=476584

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 20:01

Werkt echt super goed. Je moet het wel een paar x herhalen, met (ik dacht) 3-4 dagen ertussen. Maar dat staat ook op de verpakking.
Het is makkelijker om hem vantevoren even een beetje nat te sponzen, dan blijft de Imaverol makkelijk zitten. En niet afspuiten, alleen met een zweetmes wat droog maken.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131954
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 20:10

Inderdaad even met een spons doen, dat is wat minder afschrikwekkend dan met een tuinslang.
Nog een groot voordeel: je kunt lauwwarm water gebruiken, dat is in deze tijd van het jaar wel erg fijn.

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 20:41

Imaverol is juist handiger te gebruiken met een spons. Het moet namelijk inwerken (dus het moet erop gesmeerd worden maar hoeft niet uitgespoeld te worden), en met de tuinslang spoel je alles er weer af. Knipoog
Ik behandel ze trouwens altijd met een borstel, dan kan je het er beter inwrijven.

machogirl

Berichten: 349
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 21:08

ken genoeg paardjes met hetzelfde probleem... 9 van de 10 keer aanstellerij... macho was 3 jaar geleden (toen ik hem kocht) ook als de dood voor water... in alle opzichten... tuinslang.. emmer water... spons.. plassen water Verward maar dat is verleden tijd.. laatst heb ik hem nog door een waterbak laten renne vond hij geweldig! Schijnheilig buitenrijden met regenachtig weer en veel plassen>> NO problem! Bloos macho sprint dan wel door de plas heen maar hij doet het tenmisnte OK dan! hij is heel goed in acteren.. heb je wel vaker he sommige paardjes die baggeren overal doorheen anderen zijn bang voor natte voetjes ... maar daar doe ik niet aan Pling of normaal doen of hij heeft gewoonweg pech.. ik laat echt niet over me heen lopen en al zekr niet door een paard! laat zien dat je de baas bent.. kan ook gewoon aanstellerij zijn Verward

(tis ma een hintje maar kan natuurlijk ook echt een angst ervoor hebben)

macho Is MiJn LiEvErD!!! EgT WaAr! Me LoVeS MaT! Lovers Party!!:#
[ToPhOrSiE!]

Dizzy

Berichten: 723
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 22:36

Ik deed imaverol altijd met een natte borstel in de manen, misschien lukt dit?

Wil je Australiƫ op een paardenrug verkennen? Kijk dan op www.horsetreks.com.au
Ze spreken daar vloeiend Nederlands, Duits en Engels.

odessalief

Berichten: 229
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Monster (dat is in het Westland)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-03 07:59

Hartstikke bedankt allemaal!!!
Ik ga het zo uitproberen.
Jullie horen nog wel van me of het goed is gelukt Haha!

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=88&t=476584

Aman__
Berichten: 1510
Geregistreerd: 18-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 08:54

Een paard bij mij op stal zei de eigenaar ook altijd dat ze bang was van water, De bijrijder die dacht we aat tara(zo heet dat paard) ff afspuiten maar die eigenaar had tara nog nooit helemaal gewassen omdat ze bang was voor water dus tara staat in de spuit plaast, de bijrijder draait de kraan open en begint haar gelijk op der rug nat te maken. nou ze schrok wel ff maar daarna stond ze te slapen terwijl de eigenaar zegt als je der was dan springt ze overal heen toen de bijrijde4r dat hoorden zei ze owh ik heb tara al een paar keer afgespoten maar ja als je een paard 1 keer overvalt heb jij gewonnen want dan kunnen ze niet zoveel meer doen.
dus nu kan tara gewoon worden afgespoten!!

Groetjes Amanda

Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 11:33

We hadden op stal vroeger ook een paard. As de dood voor waterspuiten....had hij totaal geen vertrouwen in.
Ben er dus een keer met alle geduld aan gaan werken. Iemand anders hield hem vast. Spuit aangezet op de grond. Eerste reactie: Achteruit in sneltreintempo. Dus gewoon even laten gaan, beetje kalmeren en gewoon laten staan. Niks doen met de slang, gewoon laten gaan.....Toen hij rustiger was en ook niet meer angstig keek zelf beetje water op je hand en beetje klieren ermee...liet 'm wat snuffelen aan mijn natte hand. Paard is en blijft nieuwschierig beestje he...op een gegeven moment proberen de spuit dichterbij te halen...maar laat hem er ook maar naar toe komen. Soms zijn ze best nieuwschierig. Willen ze eraan ruiken? Gewoon straal iets weghouden. Dan speel je ermee en prikkel je hun nieuwschierigheid....Zo ging ik dus vrolijk een tijdje door. En op een gegeven moment stond hij zo dichtbij dat ie de spetters op zich kreeg, dus ik voorzichtig naar zijn hoef...even korte schrikreactie, maar toen vond hij het ook wel best....ben daarna heel voorzichtig steeds omhoog en weer terug gegaan en kon uiteindelijk steeds meer afspuiten.

En nu....maakt 'm allemaal niks meer uit. Vertrouwen is helemaal terug!!

En een tip voor paarden die niet door plassen heen willen of bang zijn voor andere dingen...(vb: je gaat richting huis en hij wil niet door een plas bij de buren voor de deur)....gewoon omdraaien en weer tijdje gaan rijden en weer proberen....nog niet?...heeft hij pech, mag hij weer een route lopen. Geloof me; uiteindelijk gaan ze er echt wel door!! Het is misschien heel flauw, maar betere oplossing als kwaad worden en het hardhandig proberen op te lossen...of hem laten winnen!

Beide dingen kosten alleen wel eventjes de tijd!!

WWW.BVANDENBERG.NL
Kekke design voor een te gekke prijs! - www.abellistic.com - Feel invited!
Geluk is de vrucht van intens werk.

MrMagic

Berichten: 705
Geregistreerd: 03-01-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 12:42

Die methode van Bella om een paard te laten wennen aan de tuinslang is naar mijn idee wel de beste Lachen
En zo doe ik het zelf ook (als het paard nog bang is). Maar dat is meestal redelijk snel over Haha!

odessalief

Berichten: 229
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Monster (dat is in het Westland)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-03 17:34

Het afspuiten ging eigenlijk best goed. 1 spoot af, ander hield ze voorbeen omhoog en de derde hield hem vast en gaf hem hooi. Toch nog bedankt voor al jullie tips hoor Haha!

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=88&t=476584

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 09:27

We hebben hem helemaal niet afgespoten
gewoon met een plantenspuit beetje spul erop gespoten, en uitgewreven met een borstel of spons.
Jij maakt altijd overal zo`n probleem van he luisje Tong uitsteken (niet rot bedoeld hoor!!)
En Beauty gedroeg zich super, vergeleken bij Promise!

joortje

Berichten: 10504
Geregistreerd: 06-05-03
Woonplaats: Stadskanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 09:37

olivia is oook eeen vooor water vrees

<3

odessalief

Berichten: 229
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Monster (dat is in het Westland)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-03 20:32

Ilkkah schreef:
We hebben hem helemaal niet afgespoten
gewoon met een plantenspuit beetje spul erop gespoten, en uitgewreven met een borstel of spons.
Jij maakt altijd overal zo`n probleem van he luisje Tong uitsteken (niet rot bedoeld hoor!!)
En Beauty gedroeg zich super, vergeleken bij Promise!


Ik weet ut Tong uitsteken
Maar dat is toch niet Ilkkah?
Of is het Ilkkah als veulentje?

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=88&t=476584

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 08:33

* gaat even offtopic * maar wat bedoel je nou met:
Citaat:
Maar dat is toch niet Ilkkah?
Of is het Ilkkah als veulentje?


Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 10:32

Ilkkah schreef:
We hebben hem helemaal niet afgespoten
gewoon met een plantenspuit beetje spul erop gespoten, en uitgewreven met een borstel of spons.
Jij maakt altijd overal zo`n probleem van he luisje Tong uitsteken (niet rot bedoeld hoor!!)
En Beauty gedroeg zich super, vergeleken bij Promise!


Maar dan komt de Imaverol er niet genoeg op....
En dan breidt de schimmel zich dus verder uit...

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 08:50

Feetje"]
[quote="Ilkkah schreef:
We hebben hem helemaal niet afgespoten
gewoon met een plantenspuit beetje spul erop gespoten, en uitgewreven met een borstel of spons.
Jij maakt altijd overal zo`n probleem van he luisje Tong uitsteken (niet rot bedoeld hoor!!)
En Beauty gedroeg zich super, vergeleken bij Promise!


Maar dan komt de Imaverol er niet genoeg op....
En dan breidt de schimmel zich dus verder uit...
[/quote]

Jawel, we hebben het dus woensdag gedaan en zondag weer, en zondag waren de bultjes al uitdrogen en kon je ze eraf rossen....
Dus heeft wel geholpen!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 114 bezoekers