amirikaanse draver

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_MijnTrots

Berichten: 356
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: heerhugowaard

amirikaanse draver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-03 22:44

Ik heb een Amerikaanse draver van 12 jaar.
Ze is in Nederland gefokt, en uitgebracht in de draf sport.
Maar omdat ze naar 5 jaar hard zwoegen niet meer binnen de eerste 3 plaatsen haalde MOEST ZE NAAR DE SLAGER!!!! Huilen

Ze is bij een pikeur beland, die haar voor de lol hielt, en een beetje met haar over een landje draafde.
Sinds 2 jaar is zij bij mij. *LOL*

Maar to the point: Verward
Ik ben al 2 jaar bezig met haar leren galopperen, en haar op de rechte hand soepeler te maken.
Omdat ze altijd links om heeft gelopen, is rechts nooit getraind.
Het galopperen gaat al beter, maar ik boek weinig vooruitgang.

Heeft iemand tips voor mij, hoe ik mijn draver kan laten galopperen, en rechts beter te leren gebruiken. Want van m`n trainer leer ik niets bij. Boos! Ze kraakt alleen mijn draver af, en als ze me iets leert, moet dat op haar mannier en niet anders.

ikke

Berichten: 37541
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 00:35

Om te beginnen die trainer eruit gooien, en vlug!
Vervolgens heel veel geduld hebben en rustig blijven oefenen. Een paard waar eerst met grof geweld de galop uitgeslagen is en die vervolgens alleen linksom heeft gelopen, daar ben je een jaar of drie, vier mee bezig alvorens dat ergens over gaat. Zoek iemand die echt weet hoe je zoiets aanpakt en oplost.
Bedenk dat draver vaak een laterale aanleg hebben, d.w.z. ze kunnen tolt en/of telgang. Vaak wordt dit niet als zodanig herkend en wordt het paard ervoor gestraft en zelfs afgekeurd!!
Ik weet niet waar Langedijk ligt, maar ik ken wel enkele mensen die veel ervaring met, toltende, dravers hebben. Ook binnen de NVVR zijn nogal wat mensen met dravers en is er ook een schat aan informatie beschikbaar. Kijk eens op www.recreatieruiter.nl PB-en mag natuurlijk ook.

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 09:21