Vandaag Bas opgehaald !

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
SANEX

Berichten: 11248
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Vandaag Bas opgehaald !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-03 20:43

Eindelijk was het vandaag dan zo ver; Bas , mijn nieuwe stoere shetruin werd opgehaald.

Mijn broer en vriend gingen mee. Nou zaten die twee mij dus de hele tijd op te naaien dat de benzine bijna op was ( wat ook zo was ) en dat het niet zeker was of we het wel zouden halen ( want we kwamen dus nergens een benzinepomp tegen)
Dan moet je mij hebben zeg, dat wisten ze ook precies, ik zwaar in de stress dankzij dat gezeik van hun. Schijnheilig

We kwamen mooi op tijd aan.
Bas durfde de deken die ik voor hem had meegebracht niet op, hij heeft waarschijnlijk nog nooit een deken gezien.
Ik wou hem niet extra in de stress helpen dus dan maar zonder dek.

Net op het moment dat we zouden opladen werd het erg druk op de weg, Bas hield het even voor gezien en wou dus niet de trailer op.
Even zijn andere shetvriendje opgehaald en toen even met z'n allen geholpen.
Na een duwtje en een brul sprong meneer zo de trailer op. OK dan!

Onderweg nog even gekeken, hij stond lekker aan zijn hooinetje te knabbelen,was heel erg rustig. Lachen

Thuis gekomen stonden de 'grote' paarden (Maffick en Edwine) al te dansen in het land: 'Oei oei , een nieuweling! '

Eerst even bekeken worden door familie en visite ( die er op dat moment waren)
Nou meneer viel goed in de smaak. Knipoog

Wij wilden allemaal wel even een bakje koffie en Bas had even rust verdiend vond ik , dus die heb ik even op Maffick's stal gezet met een happie hooi.
Daarna even aan elkaar gewend en zijn nieuwe halstertje omgedaan.
Hij is toch echt wel heel bangig als je hem van achteren of opzij nadert, hij stond helemaal te trillen, arm dier Scheve mond
Even fijn een fotosessie gedaan Cheese! , hij was heel braaf, liep netjes met me mee.

Toen mocht hij van mij even naar buiten toe, Maffick en Edwine stonden hem al te roepen vanuit het land.
We hebben de 'Grootjes' even ín de bak gedaan en Bas eromheen.

De paarden waren helemaal hysterisch, rennen, piepen, gillen, bokkken etc.
Basje rende en bokte wat in de rondte, wat een grappig ding!Volgens mij is dat beest in tijden niet buiten geweest...
En draven dat ie kan!

Zo hebben we ze even laten staan, Maffick was erop uit om hem even lekker te bijten maar het kleine ding draaide mooi zijn kontje toe als Maffick met zijn grote waffel aan kwam haha! Haha!
Hij is wel pittig geloof ik, en ook wel slim, want hij ging precies zover van het draad lopen dat de paarden er net niet bij konden Knipoog

Zo heb ik ze even een tijdje laten wennen.
Met brokjes heb ik hem weer de wei uitgelokt, want hij kwam niet zomaar.
Daarna lekker op zijn stalletje gezet met vers hooi en water.
De andere paarden op hun eigen stal gezet en toen was het toch een hinnikpartij ! Haha! ( Bas staat uit het zicht van de andere paarden )

Daarna werd hij rustig en ging fijn staan knabbelen op zijn hooi en biet Knipoog

Zo , dat was mijn hele Bas-verhaal.

Nu de foto's ! :
( Het touwtje dat aan zijn halster hangt dat je op de foto's ziet is om hem even iets makkelijker te pakken, hij is nog zo bang dat hij zich niet makkelijk laat pakken, ik hoop dit z.s.m eraf te kunnen halen en hem rustig zonder bang gedoe te kunnen pakken, maar dat is allemaal een kwestie van tijd, liefde en geduld )

Bas op Maffick's stal....kan net over het randje koekeloeren
Afbeelding

Fotosessie Knipoog

Ik vind dit persoonlijk een erg mooie foto met die herfstkleurige boom erachter....
Afbeelding

ff kennis maken...
Afbeelding

M'n eigen hoofd maar even weggewerkt, die was nou niet bepaald charmant Tong uitsteken
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kennismaken met de paarden...

Wat een uk zo he?!
Afbeelding

Neuzen met Maffick....
Afbeelding

Neuzen met Edwine....
Afbeelding

De paarden in hun hysterische bui...
Afbeelding


Zo dat waren de eerste paar, de rest komt later want het uploaden gaat heel traag...

Ben echt heel blij met m'n nieuwe pony'tje, hij is nog wat bang maar dat komt helemaal goed!


Sharmila

Berichten: 4798
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Schouwen Duiveland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 20:49

Hee leuke pony! Maar wil je niet in beeld ofzo?

Sharmila's wijsheid: Schoonheid neemt onvermijdelijk toe met de haarlengte.

Instagram; tinkerparadijs

SANEX

Berichten: 11248
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-03 20:52

Ja hoor, ben ook een paar keer in beeld, maar hier trok ik een kop alsof ik m'n nieuwe pony wel wat kon doen ! Haha! ( gewoon slechte momentopname Tong uitsteken )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 20:56

Hartstikke leuke foto's! Hij is ook best aardig aan de maat of niet? Ik vind m wel leuk gebouwd en getekend ook! Veel plezier ermee.

SANEX

Berichten: 11248
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-03 21:02

Hij heeft idd een beste maat, 1.10 ( als het niet groter is )

SANEX

Berichten: 11248
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-03 21:08

Hier de rest :

Maffick en Edwine door de bocht ! Cool
Afbeelding

Fijne even het landje besnuffelen...
Afbeelding

Wat een bekkie he ?! Lovers
Afbeelding

Beetje donker, maar hier staat hij op zijn ( tijdelijke ) stalletje...
Afbeelding

Afbeelding

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 21:14

Ik vind het echt een super mooie shet om te zien Kwijl
Echt het type waar ik van houd.

2e foto is inderdaad heel erg mooi zo met die kleuren.

Heel veel plezier met Basje OK dan!

giesam
Berichten: 485
Geregistreerd: 22-10-02
Woonplaats: Ameland Ballum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 21:28

Wat een cool beest zeg!! Echt een topper Haha!

I love ya

SANEX

Berichten: 11248
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-03 22:38

Ik word echt overladen met alleen maar positieve reacties....

Ben helemaal trots Haha! Hyper!

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 23:00

En terecht ! Wat een ontzettend mooie shet, lekker groot en mooi getekend. Veel plezier met hem!

Digitale tekeningen van je huisdier of paard: www.HHD-Foto.eu

SANEX

Berichten: 11248
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-03 23:17

Danku danku ( ik groei bij elk bericht weer 2 centimeter haha Haha! )

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 23:19

Leuke foto's!
Echt een leuk ding omte zien

roylinde
Berichten: 3144
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Haulerwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 07:11

wat een poepie!!
echt een leuk beesie hoor! hij is wel grood voor een shet trouwens

royena mijn supper knollie Haha!
sjoerd bedankt voor de fijne tijd,.... marlot veel plezier van hem Lachen
"geen beter hulpmiddel als een beloning"


SANEX

Berichten: 11248
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-03 07:33

Ja ik vraag me ook af of hij wel 100 % shet is, er kan volgens mij best wel wat pony in zitten...

Ook vanwege zijn bouw, hoogbenig en rank...
Dus ik weet niet of hij wel zuiver shet is, maakt me ook verder niet uit, zolang hij maar leuk is!

Tindra
Berichten: 2226
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 07:39

Wat een ontzettend leuk beestje Lovers

Geen kleine dikke shet, maar echt een mooi pony'tje Lachen

Takkie

Berichten: 44
Geregistreerd: 14-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 07:46

Hij si echt poepig! En hardstikke mooi!

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 08:54

Leuke shet hoor . Hij is erg mooi getekend!

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 09:00

ja ja ik vind het ook echt een schatje, geweldig!! Ach gut

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 09:03

Wat een schatje zeg! Lovers Heel erg veel plezier met Basje!
(dat zal vast wel lukken he )

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

Finnea

Berichten: 10070
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 09:10

Wat een reusachtige shet! Haha!
Prachtig beessie, mooi getekend idd. Lachen

Volg mijn Fjordenpaarden Finnea & Sølfin op Instagram

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 09:21

he san wat een leuke foto's en hij lijkt idd wel erg groot!!! Maar wel echt mooi hoor ik kom hem gauw een keer in het echt bekijken.

SANEX

Berichten: 11248
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-03 10:40

Ja hoor, is prima Knipoog

Ik hoop dat ik gauw zijn vertrouwen heb gewonnen en dat hij zich snel rutig en fijn voelt bij ons...

Lizz

Berichten: 8888
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 11:01

gefeliciteerd!! wat een lekkerding zeg! met een hoog knuffel gehalte!

Dankjewel Koos en Lub voor de mooie jaren.

SANEX

Berichten: 11248
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-03 19:29

Zo ik boek vooruitgang bij Bas.
Hij kwam naar me toe toen ik bij zijn stalletje kwam, ik mocht hem aaien zonder hem eerst te moeten pakken. OK dan!

Hij had de andere paarden al naar buiten zien gaan en riep ze al vrolijk hinnikend toe! Lovers

De paarden eerst maar weer in de bak gedaan en hem eromheen , zodat hij kon vluchten als hij gejend werd.
Maar hij was degene die de boel liep te jennen! Haha!
Hij ging steeds naar de paarden toe en als ze dan bijna bij hem waren draaide hij zn kontje toe, gaf een bokje en rende er weer vrolijk bokkend vandoor ! Clown

Zo heeft hij ze een tijdje lopen jennen.
Toen ik weer buiten kwam van het uitmesten stond maffick hem al te krabbelen over het draad heen, dat ging dus hartstikke prima.
Ik heb de bak opengedaan en ze bijelkaar gelaten.

Nou dat was groot feest, Edwine liet hem meteen even zien dat ZIJ de leider was en de hele toko HAAR domein was.
Maar hij mepte vrolijk met zijn korte pootjes terug ( Edwine stond stokstijf: Eentje die terugmept ? Maar dát heb ik nog nooit meegemaakt, dat klopt niet Boos! )

Maffick dacht meteen dat hij 'ZIJN' merrie moest beschermen en dook vol op Bas in. Scheve mond
Deze liet dat niet over zich heen komen en begon keihard met zijn korte achterpootjes in Maffick's buik te meppen Haha!

Edwine en Bas liepen vrolijk verder en Maffick slofte er maar wat achteraan; alleen en verstoten... Zij zijn groot en ik is klein!

Zodra hij bij Bas in de buurt kwam kreeg hij op zijn sodemieter van Edwine Bloos!

Mooi schouwspel om te zien altijd, dat kuddegedrag

Toen de paarden als eerste naar binnen gingen wou Bas maar al te graag mee.
Ik nam wat brokjes mee en riep hem, hij draafde zo snel als hij kon op zijn beentjes naar het draad ( dat was al een heel goed teken OK dan! )

Toen ik dichterbij kwam vertrouwde hij het niet helemaal meer en draaide wat rondjes.
Ik ben met mijn brokjes op mijn hurken gaanzitten en toen werd meneer wél nieuwschierig.
Langzaam maar zeker kwam hij naar me toe en at hij de brokjes uit mijn hand, hij hield mijn andere hand stevig in de gaten, zodra ik maar iets bewoog deed hij meteen een paar stappen naar achteren. >;)
Toen hij netje bij me stond heb ik heel rustig het touwtje aan zijn halster gepakt en ben opgestaan.
Even aaien en het was weer goed.

Ik vond dat ik wel eens even kon gaan kijken of hij ook gepoetst wou/kon worden.

Hij deed eerst alsof hij nog nooit een borstel had gezien toen ik hem daar voorzichtig mee aanraakte, sprong vooruit en stond te trillen van angst.
ik heb hem gerust gesteld en ben hem rustig wat gaan 'poetsen' met de zachte borstel.
Op zijn rug ging dat goed maar toen ik bij zijn buik aan kwam werd hij helemaal gek, hij trapte met zijn achterbeentje en ging hangen en springen.

Ik ben nog even rustig met wat brokjes erbij met zijn hand over zijn buik gegaan en heb hem gerustgesteld, hij trilde nog wel maar deed niet meer raar.

Toen vond ik het wel genoeg voor vandaag, hij had alweer genoeg enge dingen doorstaan.

Met veel rust kom ik er wel hoop ik maar ik merk wel aan dit paardje dat er mensenhanden aan hem zijn geweest die iets niet-gangbaars hebben gedaan, het arme dier staat stijf van de angst bij de normaalste dingen.

Hij is uit zichzelf niet bang voor 'enge' dingen die andere paarden misschien eng zouden vinden ( bv trekkers, brommers, trailers, blaffende honden in je benen etc ) maar hij word echt panisch als mensen hem naderen, tenminste op plekken die hij niet fijn vind; Buik, kont, borst en oren...

Dat mensen zoiets kunnen doen, snap ik nog niet en zal ik nooit snappen, wat een lol om zo'n kleine schat vast te binden en met stokken te slaan !! ( of wat er dan ook gebeurt is, maar iig merk je aan hem dat hij mishandeld is ) Boos! Stoom uit je oren Lips are sealed

Wedny

Berichten: 1131
Geregistreerd: 18-05-03
Woonplaats: Hijum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 19:37

He hoi nou ook een positieve reactie van mij hoor *LOL* En heel veel suc6 met m wat tammer te krijgen Knipoog . Wordt vast wel wat Lovers Kuss wendy

Ben blij met een paard zoals jij.
Check onze site


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Eepie, TinkerTreas, Valentinotje en 26 bezoekers