[JV] Proef 16 klasse L... Doorzitten of foutje?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

[JV] Proef 16 klasse L... Doorzitten of foutje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-03 14:52

Vraag zondag rij ik proef 16 klasse L. En ik dacht vandaag, kom laat ik die proef eens doorlezen... Ja lekker op tijd ik weet het Tong uitsteken

Nu staat er in mijn proevenboekje:

e volte 10 meter doorzitten
f-m middendraf
m arbeidsdraf doorzitten


Er staat dus niet bij het eerste onderdeel: daarna lichtrijden.
Het lijkt mij een fout te zijn, want bij de andere proef met volte 10 meter staat het wel...Is hier een wijziging op gekomen?

Of mag ik lekker die middendraf ook nog gewoon doorzitten (wat me veel beter uitkomt )

Graag z.s.m. antwoord gezien de wedstrijd zondag...


FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 14:53

Het is lichtrijden tenzij doorzitten wordt gevraagd dus: lichtrijden na de oefening volte 10 m

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 16:32

FlairS schreef:
Het is lichtrijden tenzij doorzitten wordt gevraagd dus: lichtrijden na de oefening volte 10 m



ja, helaas voor jou.

Succes!

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-03 17:20

hm.. jammer dan!
ach nou ja, dan maar lichtrijden. Zal wel blij zijn als ik die L1 door ben hoor, vind dat 10x niks lichtrijden.

Dank jullie wel!

Mara

Berichten: 961
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 18:42

Hoi ik las dat pas, ook maar het is een typfoutje hoor! Na die volte moet je gewoon weer lichtrijden!

Pluutje

Berichten: 5621
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 21:50

Ik heb laatst ook die proef gereden, het viel me al op dat mijn lezer niet zij dat ik weer moest gaan lichtrijden maar nu snap ik eindelijk waarom Bloos (ik had de proef wel doorgelezen hoor maar dat is me dus echt niet opgevallen).

Ik ging trouwens wel weer lichtrijden, inderdaad omdat het lichtrijden tenzij doorzitten was en omdat ik wist dat daarna de middendraf komt en in de L1 moet je zeker niet doorzitten bij de middendraf(was het maar waar..)

HedwigG

Berichten: 1403
Geregistreerd: 05-07-02
Woonplaats: Aalzum, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 08:40

volgens mij heb ik donderdag met de wedstrijd ( L1) helemaal niet doorgezeten.
maja toch nog een dikke winstpunt en de eerste prijs ik geloof dan niet dat de jury het gezien had dat ik nog lichtreed.
Laatst bijgewerkt door HedwigG op 18-10-03 08:41, in het totaal 1 keer bewerkt

*

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 08:40

in de L2 hoef je toch ook nog niet door te zitten bij de middendraf.
Zover ik weet komt dat pas in de M1..

nanka

Berichten: 3484
Geregistreerd: 18-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 13:34

Heej Anya waar moet je zondag starten? In de Lutte? Daar ben ik zondag ook....

Qerty
Berichten: 2007
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 13:56

Volgens mij staat er nooit ´daarna lichtrijden`! Er staat wel vaak ´daarna doorzitten`, of 'blijven doorzitten'.

¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 15:05

Ja jammergenoeg moet je na de volte weer lichtrijden! Snel naar de M, dan mag je lekker de hele proef doorzitten Knipoog Succes zondag!

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-03 15:20

nanka schreef:
Heej Anya waar moet je zondag starten? In de Lutte? Daar ben ik zondag ook....



Ja in de Lutte.. Ben benieuwd hoor. In februari laatste proef gereden toen ze behoorlijk drachtig was al... Dus we zien wel! Haha!

JollyJumper

Berichten: 1325
Geregistreerd: 17-12-02
Woonplaats: Vortum Mullem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 20:11

Succes zondag! Is ze weer een beetje opgeknapt na alle trammelant van laatst? Ze had toch problemen met de spieren na haar ziekte als ik me goed herinner?
Ik moet zondag ook proef 16, maar dan in Wanroy... Trouwens, wijken tijdens het lichtrijden vind ik pas echt onlogisch... Verward

Jumper 15-05-1991 - 15-07-2007 in mijn hart voor altijd
Maar Sanchez en ik maken een nieuw begin, al M1 + 0 Haha!

gabyfedde

Berichten: 11895
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 20:17

Ik heb vandaag proef 16 (en 17) gereden.
Het ging heel goed, veel beter dan de vorige keren. Ik had 157 pnt en een 2e plaats. Er werd een beetje zuinig gejureerd. Mijn 2e proef (pr 17) ging namelijk heel slecht en toch had ik 151 punten.

Don't dream your life, live your dreams!

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-03 22:51

JollyJumper schreef:
Succes zondag! Is ze weer een beetje opgeknapt na alle trammelant van laatst? Ze had toch problemen met de spieren na haar ziekte als ik me goed herinner?
Ik moet zondag ook proef 16, maar dan in Wanroy... Trouwens, wijken tijdens het lichtrijden vind ik pas echt onlogisch... Verward



Lanna is gelukkig weer helemaal opgeknapt. Ze had een ziekte waardoor haar bloedvaten ontstoken waren en al haar spieren verdwenen. Ze is nog niet helemaal op oude sterkte, maar het oogt al weer aardig goed. Ik heb ook nog nooit zoveel overgangen gereden als de afgelopen maanden Knipoog

En inderdaad... wijken en lichtrijden... Ik vind het niks. Idem voor de middendraf. Terwijl ik zo'n volte 10 meter ook lichtrijdend nog wel netjes door kom. Kortom. Ik vind die proeven af en toe behoorlijk onlogisch. Maar ach...

Voor degenen die ook zondag rijden: succes!

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 15:39

Anya schreef:
hm.. jammer dan!
ach nou ja, dan maar lichtrijden. Zal wel blij zijn als ik die L1 door ben hoor, vind dat 10x niks lichtrijden.

Dank jullie wel!

Anya, in het L2 moet je bij de middendraf ook lichtrijden. Dus dan maar snel door naar het M1 Knipoog

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 18:25

Scum"]
[quote="Anya schreef:
hm.. jammer dan!
ach nou ja, dan maar lichtrijden. Zal wel blij zijn als ik die L1 door ben hoor, vind dat 10x niks lichtrijden.

Dank jullie wel!

Anya, in het L2 moet je bij de middendraf ook lichtrijden. Dus dan maar snel door naar het M1 Knipoog
[/quote]

In de M1 ben je van al dat lichtrijden af!!
(Mocht ik met Haike alles doorzitten, moet ik nu weet bijna alles lichtrijden Boos! )

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-03 20:26

Nou ik ben op weg naar de m1 in ieder geval hihi

Ik mag niet klagen. Ik reed een nette eerste proef... Helaas draafde ze aan bij middenstap. Eindresultaat 152 punten: een vijven en zessenparade met vreemd genoeg de enige zeven voor het verprutste onderdeel: die middenstap. Ik zal jury's nooit begrijpen

Tweede proef dan maar... B'elanna was niet meer aan het been, maar verder ging het wel netjes: resultaat 159 puntjes. Toch een winstpunt OK dan! Vreemd genoeg op de proef die ik zelf minder vond. Maar dat schijnt normaal te zijn hoor ik van veel mensen. Clown

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 20:33

Haha ja heb ik ook al n paar keer gehad, de proef die t fijnst voelde de laagste punten.

Nou dat gaat iig lekker Haha!
Was dit je eerste L1?Of hoeveel wp heb je al??

Maar proef 17 had je dus hoger?Die moet ik zondag voor t eerst rijden :S

Als ik naar sommige combinaties kijk ben ik wel blij dat je pas vanaf M1 met middendraf hoeft door te zitten, in de galop vliegen ze al 30 cm omhoog :S

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-03 20:57

Ctal schreef:
Haha ja heb ik ook al n paar keer gehad, de proef die t fijnst voelde de laagste punten.

Nou dat gaat iig lekker Haha!
Was dit je eerste L1?Of hoeveel wp heb je al??

Maar proef 17 had je dus hoger?Die moet ik zondag voor t eerst rijden :S

Als ik naar sommige combinaties kijk ben ik wel blij dat je pas vanaf M1 met middendraf hoeft door te zitten, in de galop vliegen ze al 30 cm omhoog :S


eigenlijk was het de eerste keer L1. Ik ben begin maart een keer gestart met een hoog drachtig paard vanwege de nieuwe puntenregeling. Zonder oefenen of zo...gewoon alleen om gestart te zijn. Dit was dus de eerste keer. En dat terwijl vorige week Wizkid gespeend is van B'elanna. Ik had zelf als doel om rond de 150 te rijden. En dat is gelukt. Met gelijk een winstpunt. Dus niet gek.

Proef 17 vind ik niet speciaal moeilijker dan proef 16. Het valt mij wel op dat ze er erg opletten of je na de middengalop je paard ook direct op de achterhand terug hebt... Daar moet je op letten!

Succes volgende week!

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 21:01

Dat is zeker gelukt!Hartstikke goed! Haha!

Ja, en dat is dus een naar puntje voor mij, en nu moet je ook aan de lange teugel naar stap ofniet?Wel een goede oefening opzich Haha! Ben benieuwd hoe dat gaat.

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-03 21:03

ja klopt lange teugel en terug naar stap. Mijn voorkeursonderdeel (ik heb een lui paard Knipoog)... gewoon gaan zitten, dan komen ze altijd wel terug hoor...

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 21:10

ja en van tevoren even langzamer lichtrijden, mijne is een heethoofd dus wat minder.Haha t wegrijden bij de middengalop, en de middengalop zelf gaan super, maar t terugrijden vind ik nog t moeilijkst.

Maar thuis lukt het iig wel aardig Lachen
Ach, ik zal zien hoe t gaat Haha! zolang ik maar geen verliespunten rijd Tong uitsteken

Ik vind het ook altijd naar als je alleen maar 5en en 6en hebt, liever een jury die iets meer durft te punten.
Had ik vorige week zaterdag ook Haha! Aanspringen in galop, najah *scheet* *bok* *scheur* en ik krijg een 7 Haha!
Haha grapjassen die jury's, ik had m wel zo weer terug gelukkig.
Was ook leuk met ondelinge, 1 proef en 2 jury's, heb je bij die ene een 8, bij die andere een 5 voor precies hetzelfde. Verward
Dat vond ik wel vrij extreem eigenlijk, aangezien ze allebei bij de C zaten.


JollyJumper

Berichten: 1325
Geregistreerd: 17-12-02
Woonplaats: Vortum Mullem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 22:17

Hee, gefeliciteerd met je wp! Je had meer succes dan ik dus... Ik heb mijn laagte record vandaag verbeterd. 127 punten, met als dieptepunten 2-en voor middendraf en wijken (normaal sterke onderdelen van Jump...) Nou was het niet supergoed, maar dat vond ik toch wel belachelijk weinig. En op zo'n moment kun je ook geen goed doen bij de jury blijkbaar want ik had zelfs een 6je voor verzorging, terwijl wij toch perfect netjes in de krul zaten.... Maar goed, volgende week nieuwe rondes, nieuwe kansen zullen we maar zeggen. Ik had vorige week dus voor het eerst L1 gereden en toen reed ik ondanks twee blunders nog 160 punten bijelkaar en ik ga er maar van uit dat het in 1 week toch niet zo veel verslechterd kan zijn....Lachen

Jumper 15-05-1991 - 15-07-2007 in mijn hart voor altijd
Maar Sanchez en ik maken een nieuw begin, al M1 + 0 Haha!

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-03 08:03

Het blijft een jurysport Jolly....
Ik ben er inmiddels achter dat ik de eerste proef moest starten achter de drie die die proef de hoogste punten hebben gereden. Dan krijg je vanzelf een vijven en zessenparade... Niks aan te doen..De tweede proef reden twee van deze dames niet mee en mijn punten gingen omhoog terwijl de proef slechter was... Ach, ik slaap er gelukkig niet slechter van en tel mijn puntjes!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Babootje, Googlebot en 9 bezoekers