update mira en het schuren (belofte nakomen)

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
samirah

Berichten: 1144
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

update mira en het schuren (belofte nakomen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-03 21:49

Ik had een bokker beloofd om juliie op de hoogte te houden dus bij deze.

Mira heeft waarschijnlijk last van een variant van zomereczeem en het ging redelijk tot ze s'nachts weer binnen stond, in de wei kan ze niet schuren. Ze heeft in een maand tijd ong, de halve manenkam+ staartwortel kaalgeschuurd. allerlei middeltjes geprobeerd en niks helpt. Van pure ellende staat ze nu weer 24/7 buiten met dek op. ik heb de DA erbij gehad en die dacht evt. aan mijt. afkrabsel genomen en bekeken en paard voor de zekerheid middeltje gegeven. Nee, het was geen mijt maar wat het wel was wist ie ook niet. leuk zo'n DA

ik probeer nu een homeopatisch middel: equi-eczemisol. Ik kan nog niet zeggen dat het helpt, maar het lijkt iets minder te jeuken.

als mensen nog tips hebben waar ik een eczeemdeken kan kopen+ de prijs, of andere dekens die het zelfde doen, graag. Ik moet er niet aan denken om volgend jaar weer die ellende te hebben, het beestje is pas 4.

sorry voor het lange verhaal maar ik moest het even kwijt.
En ja ik heb de zoekfunctie gebruikt en alles topics over zomereczeem gelezen. Niet vervelend bedoelt maar ik kon er geen antwoord op m'n vraag uithalen.

springen is passie, dressuur is een kunst



Marsje
Berichten: 8089
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 21:55

Die bokker was ik dus. Knipoog Haha!
Dat is idd heel vervelend dat de DA ook niet weet wat het nou precies is.
Ik hoop ook dat dat nieuwe middel aanslaat.
Sterkte ermee verder en vooral voor Mira dus.

Heb je trouwens Sweetieponys nog gevraagd naar die speciale thee?

Geen onderschrift.

samirah

Berichten: 1144
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-03 22:19

dank je, hopelijk volgend jaar geen ellende meer met een deken.
nee ze zou me pb'en, volgens mij ben je een beetje vergeetachtig marsje Haha!

verder ga ik jurga's tip(sectolin) ook proberen als dit niet helpt. Jur alvast bedankt voor de tip, gaat het al wat beter met Jur? Ach gut

springen is passie, dressuur is een kunst

Marsje
Berichten: 8089
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 22:23

Ik hoop ook dat volgend jaar al die ellende over is.
En nee, ik ben niet helemaal vergeetachtig hoor. Knipoog
Ik wist niet of je al een pb'tje van haar gehad hebt.
Wel fijn dat je hulp van verschillende kanten krijgt. Afwachten of het helpt.

Geen onderschrift.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 08:20

Het heet geen sectolin, maar Sweet Itch. Maar of dat ook werkt bij een soort zomerexceem weet ik niet. Sweet Itch is iig gewoon in de ruitersportzaak te koop en zit in een pompflacon.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Marsje
Berichten: 8089
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 16:35

Wat is Sectolin dan?

Geen onderschrift.

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 18:56

samirah schreef:
Ik had een bokker beloofd om juliie op de hoogte te houden dus bij deze.

Mira heeft waarschijnlijk last van een variant van zomereczeem en het ging redelijk tot ze s'nachts weer binnen stond, in de wei kan ze niet schuren. Ze heeft in een maand tijd ong, de halve manenkam+ staartwortel kaalgeschuurd. allerlei middeltjes geprobeerd en niks helpt. Van pure ellende staat ze nu weer 24/7 buiten met dek op. ik heb de DA erbij gehad en die dacht evt. aan mijt. afkrabsel genomen en bekeken en paard voor de zekerheid middeltje gegeven. Nee, het was geen mijt maar wat het wel was wist ie ook niet. leuk zo'n DA

ik probeer nu een homeopatisch middel: equi-eczemisol. Ik kan nog niet zeggen dat het helpt, maar het lijkt iets minder te jeuken.

als mensen nog tips hebben waar ik een eczeemdeken kan kopen+ de prijs, of andere dekens die het zelfde doen, graag. Ik moet er niet aan denken om volgend jaar weer die ellende te hebben, het beestje is pas 4.

sorry voor het lange verhaal maar ik moest het even kwijt.
En ja ik heb de zoekfunctie gebruikt en alles topics over zomereczeem gelezen. Niet vervelend bedoelt maar ik kon er geen antwoord op m'n vraag uithalen.


zal ik eens 'niet vervelend doen'....waarom je geen antwoord op je vragen hebt gevonden? omdat zomereczeem en aanverwante jeukproblemen een zeer gecompliceerde materie zijn, waar men héél veel vragen heeft, maar veel minder antwoorden!
ja, zoiets bestáát echt nog hoor, ook in het naar-mars-vlieg-tijdperk, dat er iets is waar de wetenschap nog niét alle antwoorden heeft.
en daar kan ook de beste dierenarts niks aan veranderen! dierenartsen zijn geen tovenaars hoor, en ook geen toverfeeën die zomaar *hup* een probleem oplossen!
en om met een negatieve noot af te sluiten: de kans dat hij het volgend jaar terug krijgt is heel groot, al laat je er nog alle dierenartsen van nederland op los!
moest er even af. al dat gezeik over dierenartsen soms.
Laatst bijgewerkt door ingeo op 20-10-03 18:58, in het totaal 1 keer bewerkt

VillaNeusjes

Berichten: 6085
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 18:57

sectolin is een merknaam dat producten onder deze naam aanbied maar het spul zelf heet sweet itch. ik ken het wel en het heeft wel geholpen bij een shet die ik ken die zichzelf helemaal open schuurde.
wat betreft die deken moet je de zoekfunctie eens gebruiken met boett deken
zo heten die pyama dekens geloof ik


WARNING: The above post may contain sarcasm and/or sophisticated satire. Any psychological damage sustained is purely your fault!

Barvrouwke
Berichten: 3703
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 19:45

Heey,
als het goed is moet de jeuk nu minder worden omdat het 's nachts gaat vriezen, waardoor die mugjes doodgaan.

samirah

Berichten: 1144
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-03 21:21

als eerste bedankt voor het lezen van m'n lange verhaal en het reageren hierop. Ik ga contact opnemen met Ted Borsboom omdat ik veel goede dingen over hem gehoord heb en homeopathie mij wel aanspreekt. Ik vermoed trouwens dat het schuren van binnenuit komt aangezien haar darmen vrij gevoelig zijn.

ingeo: ik ben erg tevreden over mijn DA en verwacht niet dat ie alles zomaar kan oplossen. het paardje en ik hebben de laatste paar maanden het nodige voor onze kiezen gehad en daaromwas dit net even meer dan ik hebben kon. Dit kon je echter niet weten aangezien ik geen behoefte had om het hele verhaal op bokt te zetten.

Jurga: nogmaals bedankt voor de tip ik was idd de naam vergeten. als homeopathie niet helpt doe ik dit.

Jilleroo: idem, ik heb gezocht maar het gaat mij vooral om de prijzen en waar het verkrijgbaar is. Welke deken zou dan het beste zijn voor een paard wat s'nachts op stal staat (buitenbox) de Boett of de goedkopere variant van Kraemer? ze schuurt vooral als ze binnenstaat en staat met een semi-dekensloper buiten.


Barvrouwke: de mugjes zijn er idd bijna niet meer, maar de wondjes van het schuren zijn nu aan het genezen en gaan dus weer jeuken. Ze is er voor dit jaar dus bijna vanaf maar ik kijk niet echt met plezier naar volgend jaar uit.

springen is passie, dressuur is een kunst

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 15:11

Ik heb mijn pony nu vor het tweede jaar buiten gehad dag en nacht met eczeemdeken, maar hij heeft nog wel jeuk. Door de deken schuurt hij zeer weinig, maar ik heb hem zo min mogelijk op stal gehad omdat hij dan wel met zijn manen begon. Volgend jaar zt ik de hoofdkap er op. Misschien dat dat nog een stuk scheelt...
Succes, ik ben blij dat mijn pony deze zomer niet bij zijn voregere weidemaatje in stond. Dat kostte me deze winter 2 waterdichte dekens...
(rambo en S&K)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Tinkermuts en 31 bezoekers