Wat zijn de minpunten van jouw pony/paard en jij?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Maaikuh

Berichten: 76
Geregistreerd: 19-10-03
Woonplaats: Kruisland

Wat zijn de minpunten van jouw pony/paard en jij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-03 20:37

Hoi iedereen!

Ik vroeg me af wat iedereens minpunten zijn van hun pony/paard en ook van hunzelf. Mijn pony's minpunten zijn dat hij niet reageert op mijn been en daardoor niet nageeflijk is. Soms wil hij ook door mijn binnenbeen vallen. Mijn minpunten zijn dat ik soms wat moeite heb met mijn handen en benen stil te houden, mn tenen staan ook naar buiten. Zijn er nog meer mensen met deze minpunten? OJah je mag je pluspunten ook vertellen hoor! Daar mag je trots op zijn, toch?

Tong uitstekenLive your life to tha max!:)


Anne

Berichten: 1367
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 21:08

mijn pony heeft geen minpunten Knipoog nee, vast wel , maar ik kan het nu zo even niet bedenken, ze doet heus niet alles goed maar dat ligt voornamelijk aan mij Clown

Wat mijn minpunten zijn, ik wil té veel doen, het moet allemaal té goed zijn ( perfectionistisch ) en daardoor word ik vaak alleen maar druk in mijn handen. Ook moet ik mijn hakken veeeeel verder uitdrukken...

(L)

Maaikuh

Berichten: 76
Geregistreerd: 19-10-03
Woonplaats: Kruisland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-03 21:11

Okeej, dat moet niet zo heel moeilijk op te lossen zijn toch? En pluspunten? Dingen waar jullie in uitblinken?

Tong uitstekenLive your life to tha max!:)


Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 21:23

Pluspunten van mijn ruin zijn zijn werkwillige karakter en zijn prachtige middendraf.
Minpunt is dat hij soms TE graag wil werken.

De pluspunten van mijn merrie zijn dat ze een lief karakter heeft en een hele goede stap.
Minpunt is dat ze helemaal geen werkwillig karakter heeft.

Mijn pluspunt is dat ik geduld heb.
Mijn minpunten zijn dat ik mn benen nog niet helemaal netjes stil kan houden, eigenlijk heb ik heel veel gebreken/gebrekjes, maar het zijn allemaal kleine dingen, dat je bv. net op t verkeerde moment een hulp geeft, oftewel mijn grootste minpunt is dat ik niet perfect ben en dus fouten maak, waar mn pony's onder lijden, in kleine mate.Niet dat ik ze de vernieling in rijd ofzo, maar net die kleine dingetjes die je dan net had moeten doen, in de les bv. gaat het altijd lekkerder.

daantjuh

Berichten: 1195
Geregistreerd: 31-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 21:35

Minpunten... ik heb er genoeg Knipoog

Minpunten van mijn pony zijn vooral het slecht voor het been zijn, en zich vastzetten in de kaken. Ook kan hij erg door de buitenteugel heen drammen, maar dat komt ook weer doordat hij zich zo vast kan zetten in zijn kaken. Verder heeft hij moeite om voldoende sprong in de galop te houden.

Minpunten van mij... Ik kan m'n been niet stil houden, ik moet er op letten dat ik een keer aandrijf en als hij dan doorloopt m'n benen weer stil houd. Heb hier heel veel moeite mee, omdat m'n pony erg de neiging heeft om terug in tempo te vallen.
Verder houd ik m'n handen vaak niet rechtop, trek ik m'n hakken op, kijk ik naar beneden, heb ik de neiging om de ene keer te veel los te laten en de andere keer weer te lang vast te houden...
Owjee, ik ga me nu geloof ik nog meer beseffen hoe slecht ik wel niet rijd Scheve mond

Pluspunten van m'n pony... Als hij eenmaal lekker los is (kost veel tijd) kan hij super halsstrekken. En wijken kan hij ook super (jammer dat ik nog zo veel moet leren Scheve mond ).
Pluspunten van mij... Uhh, volgens m'n instructrice heb ik een goede (wedstrijd)mentaliteit, en laat ik het niet merken als het voor geen meter gaat. En volgens haar heb ik de motivatie om veel te leren.
Ik ben over het algemeen ook wel geduldig, word niet snel kwaad... Maar verder? Bloos!

Ik voel me beginner Schijnheilig

Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 21:48

Pjelk zijn slechte hand is rechts en dus loopt hij daaro vaak helemaal met zijn schouder naar buiten. Veel schoudervoor rijden dus Scheve mond . Bovendien vind hij het moeilijk in de overgangen terug er rond door te blijven.
Mijn ALLERGROOTSTE minount is dat ik vaak vreselijk scheef zit naar links toe waardoor ik Pjelk moeilijk de hoeken in kan laten lopen en laten buigen op de linkerhand.

mesastamp

Berichten: 3853
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 21:52

robin zijn minpunten zijn er twee.... hij doet als hij niet wil werken of hij heeeel zielig is en kan opeens helemaal ontploffen met bokken en steigeren echt heeel scary.. rede van verkoop maar toch gehouden uiteindelijk omdat hij zooo very cute is en heel goed sportpaard is:)

Just Beleve and HOPE

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 22:21

Mijn minpunt is dat ik te zachtaardig ben....Mijn paardje heb ik (nog) geen minpunten bij ontdekt, behalve dan dat ze windjes laat als ik haar achterhoeven uitkrab Tong uitsteken

Maaikuh

Berichten: 76
Geregistreerd: 19-10-03
Woonplaats: Kruisland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-03 08:39

Franca schreef:
Mijn minpunt is dat ik te zachtaardig ben....Mijn paardje heb ik (nog) geen minpunten bij ontdekt, behalve dan dat ze windjes laat als ik haar achterhoeven uitkrab Tong uitsteken


Haha, grappig!

Tong uitstekenLive your life to tha max!:)

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 09:07

Iones: recht in het spronggewricht > weinig afdruk, traag achterbeen.
Sterk in de lendenen, dus niet soepel. Iones laat zich moeilijk sluiten.

Paddy: zeer gecompliceerd karakter.

De hond is de betere mens

Maaikuh

Berichten: 76
Geregistreerd: 19-10-03
Woonplaats: Kruisland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-03 09:25

Mensen, jullie mogen ook je pluspunten erbij vertellen hoor! Daar word je een beetje vrolijk van!!

Tong uitstekenLive your life to tha max!:)

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 09:37

Mijn minpunten: ik ben stugger in mijn linkerhand, ik heb nog lang niet genoeg geleerd, ik moet er echt goed aan blijven denken om niet te lang dezelfde oefening te doen of te lang met hetzelfde probleem bezig te blijven.

Pluspunten paard 1: heel mooi front, heel mooi hoofd, showtype, fijne gangen, heel fijn in de omgang.
Minpunten paard 1: soms lui rechtsachter, aanstellerig, wil wel werken maar niet te hard, nonchalante instelling als het om springen gaat.

Pluspunten paard 2: Heel mooi uiterlijk, licht en gemakkelijk te rijden, denkt met je mee, fijne lichte en snelle galop voor SGW, veel uithoudingsvermogen.
Minpunten paard 2: Hittepetit (maakt zich druk om het minste), is niet te overtuigen wanneer ze echt geen zin heeft, heeft gemiddelde gangen, snapt niet wat nou de bedoeling van springen over gewone hindernissen is.

WendyBZ

Berichten: 13133
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 09:54

Minpunten mezelf: ik heb al zo'n tien jaar geen les meer gehad, en zit dus niet meer zo geweldig... Schijnheilig
Minpunten Ofir: .... dan moet ik even nadenken. Ik zou eigenlijk alleen zn peesblessure kunnen noemen. Hij heeft er nu weinig last van, maar ik ben bang dat het op elk moment weer mis kan gaan Scheve mond

Pluspunt ofir: zijn extra versnelling in draf ( het is nou eenmaal ook een draver). Al sie hard genoeg gaat, kan ie vliegen Haha!

newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 11:02

Mijn minpunten zijn: Ik wil te graag alles goed doen, kan mijn benen niet altijd helemaal stilhouden.

De minpunten van mijn verzorgpaard (newie) zijn:Hij is vaak erg lui, als hij geen zin heeft is echt alles eng, Hij wil vaak niet zijn achterhand gebruiken en is dus niet erg nageeflijk

Mijn goede punten zijn: Ik ben erg zacht met mijn handen, Die gebruik ik haast niet, ik zit erg netjes op mijn paard ( soms me benen niet helaas)

Van newie zijn zijn pluspunten: hij kan erg mooi uitgestrekt lopen, heel mooi halsstrekken en wijken. hij is heel lief en als ik verdrietig ben mag ik hem kusjes geven ( normaal niet haha)

men neme een kwakkie en een eicel, even roeren en binnen 9 maanden heb je je eigen homemade baby Haha!

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 11:10

Ik ga eerst beginnen met de goede punten van Nic:

* heel veel looplust
* goed voor het been
* wil heel graag voor je werken
* lieverd en een knuffel
* heel braaf in de omgang met andere paarden
* super trailermak
* en zo kan ik nog even doorgaan..

Minder goede punten/punten die voor verbetering vatbaar zijn (klinkt altijd beter dan 'slechte' punten) Haha!

* beetje lage hals aanzet waardoor het hoger instellen hem moeite kost (maar dat is zijn bouw en valt nu dus niet meer te veranderen Knipoog )
* soms ongeduldig. Hij wil zo graag zijn best voor je doen dat hij zelf vast gaan nadenken wat er moet gebeuren. Zo zit hij in galop zonder dat ik iets deed. Hij moet dus leren wachten op mijn hulpen

En that's it! Het is dus eigenlijk een super paard!

Op zoek naar de zon!!!

Maaikuh

Berichten: 76
Geregistreerd: 19-10-03
Woonplaats: Kruisland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-03 11:39

Ja, klinkt als een leuk paardje! Wat rij je met hem? L? M?

Tong uitstekenLive your life to tha max!:)

Anne

Berichten: 1367
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 11:43

goede punten, van mezelf weet ik zo even niet...
Ja misschien dat ik Kim heel goed ken en dus van veel dingen weet hoe je dat bij haar het beste kunt oplossen.

pluspunten van Kim, lekker los in der mond, mooie ruime gangen, werkt graag.

(L)

Tamaartjuh
Berichten: 12
Geregistreerd: 19-10-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 12:01

Mijn minpunten zijn dat ik mijn benen niet goed naar achter leg en mijn tenen naar buiten draai, maar dat komt voornamelijk omdat mijn voet scheef staat.

Mijn pony´s minpunten zijn dat niet iedereen op haar kan rijden
en dat ze heel sterk is in haar mond

Mijn pony´s pluspunten zijn dat ze heel lief is en dat ze betrouwbaar is OK dan!

Mijn pluspunten kan ik niet zo gauw bedenken

xxxjahz
Tamaartjuh

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 13:10

Mijn minpunten: hakken optrekken, naar voren hellen, tja en vast nog wel meer Haha!

Minpunten van mijn pony: euhm euhm.... beetje eenkennig, hoewel dat de laatste tijd stukken beter gaat.

Pluspunten: Lekker licht in de mond, doet altijd haar best.

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Maaikuh

Berichten: 76
Geregistreerd: 19-10-03
Woonplaats: Kruisland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-03 13:14

Summertje schreef:
Mijn minpunten: hakken optrekken, naar voren hellen, tja en vast nog wel meer Haha!

Minpunten van mijn pony: euhm euhm.... beetje eenkennig, hoewel dat de laatste tijd stukken beter gaat.

Pluspunten: Lekker licht in de mond, doet altijd haar best.


Rijd je western?

Tong uitstekenLive your life to tha max!:)

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 13:16

Maaikuh"]
[quote="Summertje schreef:
Mijn minpunten: hakken optrekken, naar voren hellen, tja en vast nog wel meer Haha!

Minpunten van mijn pony: euhm euhm.... beetje eenkennig, hoewel dat de laatste tijd stukken beter gaat.

Pluspunten: Lekker licht in de mond, doet altijd haar best.


Rijd je western?
[/quote]

Haha ja hoezo?

Toevallig recente rijfoto's gezien? Bloos Haha!

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 13:18

Dennis is zeer flegmatiek. Hij is uit zich zelf echt liever lui dan moe en heel moeilijk aan het werk te zetten. Daardoor ook heel moeilijk aan het been te krijgen.

Pluspunt van Dennis is dat hij een gouden karakter heeft en ik er iedereen op kan zetten ondanks dat hij hengst is. Hij is ook heel fijn in z'n mond.

Mijn min punt is dat ik Dennis maar laat als hij zo lui is Bloos! . Laat maar hobbelen, dan maar niet, volgende keer beter.
Ik denk dat les wel goed zou helpen want dat hebben we niet. Vooral om mij op te peppen.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 15:42

Pluspunten van mijn paard:
- Mooie kop erop
- Fanatieke werker
- 3 fijne basisgangen
- Leert onzettend snel
- hele goede stap!

Zijn minpunten:

- Dwarskop en drammer
- Bouwtechnisch: een iets te steile schouder waardoor zijn draf net wat ruimte en afdruk mist
- heeft een onuitputtelijke trucjes doos Knipoog
- vaak te heet om echt fijn door te rijden

Mijn eigen minpunten als ruiter:

-Ik heb een spastisch rechterhandje, ik kan die hand op een of andere manier niet recht houden en ik haal hem teveel naar me toe waardoor ik mijn paard scheef maak. Maar dankzij goede instructrie wordt het probleem goed aangepakt.
- snel zenuwachtig en dan ga ik voorzichtig rijden en afwachtend rijden en met een hengst onder je kont moet je dat nou net niet doen.
- Mijn handen mogen nog stiller en ik moet nog meer gaan zitten
Ik kan zo nog wel even doorgaan.... Knipoog

I recommend a psychoptherapist to clean up your brain

rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 16:45

De minpunten van mijn pony zijn de volgende:
- niet rustig kunnen galoperen
- niet rustig de stal in kunnen lopen maar alleen maar rennen
Ze heeft natuurlijk ook pluspunten:
* ze is heel lief
* en ik kan haar gewoon zonder touw buiten neerzetten en dan mn zadel gaan halen en dr poetsen enzo. Ze loopt niet weg

Mijn eigen minpunt is vooral dat ik niet altijd recht zit. ik zit vaak naar voren gebegen en dus niet met een rechte rug. Maar daar ben ik aan het werken! Haha!

Rona, Linanda en Oackly

Asmila

Berichten: 518
Geregistreerd: 15-10-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 17:10

minpunten van asmila:

* niet veel pit in de overgangen( we werken eraan;))
* soms kantelen met het hoofd
*halsstrekken vind ze nog moeilijk ze heeft de neiging te gaan duiken
* schikachtig voor de domste dingen
minpunten van mij:
* kan me benen moeilijk stilhouden
* kijk te veel naar beneden

pluspunten:
* neemt alles snel op, en wilt graag werken
* heel goed karakter, als een klein kind op der zit schrikt ze helemaal niet en is ze heel braaf


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot en 3 bezoekers