Wat zijn jullie leerdoelen voor in Leusden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 16:37

Zullen we hier alvast aangeven wat onze leerpunten voor de avond zijn, zodat we ook alvast na kunnen denken over de "problemen" van de andere deelnemers?

Dan zal ik vast beginnen:

Mijn doel is om van de anderen tips te horen hoe ik bij het op 1 hand rijden de lengtebuiging van mijn paard goed kan houden. Ik leer het aan door zachtjes met mijn binnenbeen te bumpen, en met de teugels "ruimte te geven" aan de binnenkant, zodat m'n paardje weet dat ze daar mag gaan "kijken". Maar waar ik regelmatig tegenaan loop, is dat ik dan toch wat te veel ondersteuning moet geven met mijn binnenbeen (tegen het "omvallen"), waardoor ik het sturen met m'n heupen teveel verstoor.

Dick's leerdoel is om zijn jog stabieler te houden tijdens stuuroefeningen. Doordat zijn paard nog niet altijd helemaal in evenwicht is, wil hij nog wel eens versnellen als hij bv een cirkel opdraait, of juist helemaal in tempo terugvallen en de achterhand ontzien. Hij wil graag tips van de anderen hoe zij dit aangepakt hebben.
Ook heeft Dick wel eens moeite met de juiste positie van zijn handen, dus tijdens het rijden wordt hij er ook graag aan herinnerd als hij de fout in gaat.

Overigens zijn onze beide paarden ook beschikbaar voor andere ruiters die hun methoden graag op onze paarden willen laten zien (misschien wel iemand uit het publiek?), MITS we daar zelf een goed gevoel bij hebben (niet banketstaaflig bedoeld, maar als ik zie dat iemand anders een erg harde hand heeft, neem ik de vrijheid om zo'n aanbod af te slaan; het belang van mijn paardje staat voorop...)

Waar ik zelf anderen mee zou kunnen helpen, zijn probleempjes met soepelheid en nageeflijkheid, daar ben ik best aardig mee. Dus bv losrijden. Geldt overigens ook voor soepelheid van de ruiter zelf, daar weet ik ook wel wat van af en heb ik ook wel eens goede tips voor.

Ben benieuwd naar jullie leerdoelen en sterke punten waarmee je een ander kan helpen! Wie volgt?


Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 19:45

Ik neem charlie mee , en daar heb ik eigenlijk geen probleem meer mee Schijnheilig
Maar ik denk dat ik een aantal "tribuneridders" die om wat voor reden dan ook geen paardje mee hebben wel blij kan maken met hem.
Harde hand/ zachte hand maakt niet uit . Dat regelt Charlie zelf wel Haha!

oeps, ik heb inmiddels begrepen dat het de bedoeling is dat we zelf op onze paardjes rijden.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Jos op 2001-10-11 08:24 ]</font>

Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 21:21

Zelf rij ik niet mee, maar mijn man gaat op mijn paard rijden (zijn eigen paard Rainbow is niet helemaal o.k. op het moment). Ik citeer Harold dus even als het om leerdoelen gaat:

1. Leren vloeiend / vliegend changeren met Mac (ooit, niet perse in deze training Haha! )

2. Mac moet leren dat rijden zonder Rainbow in de buurt niet heel eng is

3. soepeler galopperen met Mac.

Emmy
Berichten: 324
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 22:32

ik moet nog overal aan werken met zo'n jong paardje, dus in een bak met vreemde paarden is al een doel op zich. verder haar galop heeft ze nog moeite mee, heb weinig gedaan de laatste maand eerst de tandarts en daarna werd ze ziek, antibioticumkuur, dus enkele keertjes maar gereden, heb vandaag voor het eerst weer wat gestapt. maar de knoppen zitten er nog op hoor!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 07:45

Marianne, heeft Harold zelf al wel ervaring met changementen, of moet hij het samen met het paard leren?

Als hij het zelf ook nog moet leren, of daar mee bezig is, EN hij wil zich letterlijk verlagen ( *LOL* ) tot een Fjord, kan hij anders heel mooi op de mijne voelen wat de bedoeling is.
Als het changement nl. op het verkeerde moment of met niet precies de goede hulpen ingezet wordt, "straft" Mileen dat onmiddellijk af. Ze springt dan alleen voor over, of evt. later achter, Terwijl als je het goed doet, ze mooi vloeiend changeert.

Maar als Harold 2 meter lang is, wordt het wat moeilijk op die kleine gele van mij. Wel handig om te stoppen trouwens, kan 'ie met z'n voeten remmen Haha!

Jos, wie is Charley? Is dat die leuke bruine Cob?

Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 07:49

Op Rainbow gaat changeren prima, maar Mac is pas 4 dus die moet het nog leren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 07:54

Xnappum! *LOL*

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 08:26

Ik "Roel" neem Solanos mee.
Hij heeft problemen met het aanspringen in de rechtergalop.
We zijn bezig met de oefening van Brigitta en Wit van de vorige keer.
Het wordt al beter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 11:02

Wie is Solanos? Is dat dat zwarte paardje waar ik Roel laatst ergens op een foto op zag zitten? Is dat een nieuwe ster op de JD-ranch? Mag ik Spooky dan? Kwijl

westernworld

Berichten: 1285
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 11:06

wat ben je weer inhalig sonja???
beheers nou toch eens!!!!!!!


roel mag ik spooky niet luistern naar sonja Party!!

please please *LOL* *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 11:10

Aaaaaaa Rinus, ik ben al verliefd op Spooky sinds ik een foto van dat dier zag, dus ik heb voorrang!!!! Hebbert!!!!


westernworld

Berichten: 1285
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 11:27

jij bent een hebbert!!!!!!!!!!!!!!!! jij hebt toch al een carrouselpaard ik wil direct een spookhuispaard
ik wil ik wil ik wil en dan werd ik onder de douce gezet ijskoud water!!!!!!!!!!!!!! Verdrietig Verdrietig
giter ge tairobict stijve nek dat doet zeeeeeeeeeeer
o o helemaal off topic

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 11:30

Wacht maar tot je volgende week op mijn draaimolenpaardje gereden hebt, dan heb je er weer twee liefdes bij!!! Haha!

westernworld

Berichten: 1285
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 12:28

ho ho hoe bedoel jij twee liefdes ?????????
solano en mileena ?????????????? Extreme duivel Extreme duivel

je gaat niet naast je laarzen lopen he

dat is mijn privelege Schijnheilig Schijnheilig Clown

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 13:06

Helaas voor Sonja en Rinus , blijven deze paardjes gewoon in Beets.
Net als Billy en Charlie.
Soms mogen ze even mee uit. Maar ze slapen altijd thuis.

westernworld

Berichten: 1285
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 13:18

hoho Jos wat ben jij een partypooper!!!!!!!!!!!!!!!
zaten wij in gedachten ,op zoveel verschillende paarden jij hebt zeker een binnenbak he dat je onze gedachten komt versteren nou ik krijg je wel hoor op de 20ste Schijnheilig Schijnheilig Schijnheilig *LOL* *LOL* Sigaar Sigaar Sigaar
Lovers
rinus

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 13:31

Inmiddels zijn we volgens mij volledig offtopic dus ik zal het weer even over de training gaan hebben.
Voor Fuego geldt eigenlijk hetzelfde als voor Emmy's paardje; hij is nog jong en het zal al een hele prestatie zijn als hij in een bak kan lopen met andere paarden en misschien ook nog zijn aandacht bij de les kan houden. Party!!

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart

KarinG

Berichten: 179
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Sondel Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-01 22:52

Hoi allemaal

Quince heeft maandag in het land iets uitgespookt en had een dik voorbeen. Inmiddels is de zwelling en warmte weg, dus zoals het er nu uit ziet ben ik ook weer van de partij. Ik heb een beetje hetzelfde probleem als Brigitta heeft, Quince blijft het bit zoeken. Het gaat een aantal passen goed en dan gaat het neusje weer richting bit.

Ik vind het idee om wat pleasure dingen uit te proberen prima, zeker nu ze net een dik been heeft gehad wil ik het heel rustig aan doen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-01 22:54

Leuk dat jullie toch van de partij zijn! Hoe meer zielen hoe meer vreugd!

banish

Berichten: 965
Geregistreerd: 09-03-01
Woonplaats: Leiderdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-01 23:13

IK KOM OOK!!!
Zonder paard welliswaar, maar het gaat me lukken!!!
Man de deur uit geschopt naar een feest en vrouwtje lekker de hort op met de paardenmensen. Prima geregeld toch?!?! *LOL* *LOL*

Cowgirl

Berichten: 23736
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-01 16:23

Nou het is gelukt, ik kan ook komen.
Ik kan met karin meerijden.
Party!! Party!! Party!!
Moet ik nog iets meenemen ofzo?

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-01 16:29

kom je met je PAARDJE.
leuk Party!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 58 bezoekers