Het wil maar niet lukken.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
_Charlotte

Berichten: 8708
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: Haarlem

Het wil maar niet lukken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-03 22:28

Carolien die wil echt niet meer aan de teugel . Ze heeft het eerst wel gedaan maar nu lukt het niemand meer?!
Ik heb nu een dubbelgebroken bit, ze gaat nu dan wel iets meer ontspannen lopen. Maar dan gaat ze weer te langzaam, en dan geef ik been en dan komt ze weer omhoog.

Ik moest van een stalgenootje een slof gebruiken maar daar begin ik niet aan.

Wie heeft er tips?


cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 22:55

Heb je les? dan zou je met je instr. kunnen overleggen.

Is er misschien een lich. oorzaak die dit kan veroorzaken? bv; rugklachten.

Is je paard misschien 'verveeld' en heeft ie simpelweg geen zin meer? bv; meer afwisseling in de training bieden.

Laat andere op je paard rijden en kijk hoe hij hierop reageerd, misschien merk jezelf dingen op als je je paard vaf de zijlijn onder het zadel ziet.
(misschien ligt de oorzaak bij jezelf zonder dat je het in gaten hebt bv; spanning/stres) en reageerd het paard goed op een andere ruiter.

Ik vind het moeilijk om een kant en klare oplossing te geven (dat kan ook niet via de comp) misschien kun je wat meer vertellen over het probleem?

suc6

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 22:56

sorry lees net "maar nu lukt het niemand meer" dus die laatste tip van mij heeft geen nut, excuus niet goed gelezen

_Charlotte

Berichten: 8708
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-03 23:06

cissie schreef:
Heb je les? dan zou je met je instr. kunnen overleggen.

Is er misschien een lich. oorzaak die dit kan veroorzaken? bv; rugklachten.

Is je paard misschien 'verveeld' en heeft ie simpelweg geen zin meer? bv; meer afwisseling in de training bieden.

Laat andere op je paard rijden en kijk hoe hij hierop reageerd, misschien merk jezelf dingen op als je je paard vaf de zijlijn onder het zadel ziet.
(misschien ligt de oorzaak bij jezelf zonder dat je het in gaten hebt bv; spanning/stres) en reageerd het paard goed op een andere ruiter.

Ik vind het moeilijk om een kant en klare oplossing te geven (dat kan ook niet via de comp) misschien kun je wat meer vertellen over het probleem?

suc6


Zover ik weet heeft ze nergens last van.

Ja, ik heb les maar ik krijg amper aandacht omdat er iemand anders een jong paard heeft, en die de aandacht krijgt.(en de instructrice is niet bepaald goed..)
En ik mag geen prive les omdat dat te duur is. Naar de andere les kan niet omdat ik dan wat anders heb en daar me stalgenootje rijd en we een 1,5 paards trailer hebben dus dat gaat niet.

En ik denk niet dat het aan mij ligt, want de andere pony hier op stal lukt het wel.

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 23:19

Dat het je op een andere pony wel lukt, wil nog niet zeggen dat jij niet de oorzaak bent, je kunt op 9 paarden goed rijden en bij de 10e lukt het niet, maar je doet toch hetzelfde als bij die andere 9?,ieder paard is anders ook onder het zadel, ik ben gelderskampioen geweest en heb meegedaan aan het nk,
maar met m'n huidige paard heb ik nog geen winstpunt gehaald, maar ik kan het wel,... toch?

het is wel vreemd dat het eerst wel lukte en nu niet meer er moet dus 'iets' zijn,

kun je je probleem niet bespreekbaar maken met je instr. dan valt het kwartje bij haar misschien ook wel dat ze de andere lessers een beetje links laat liggen?
zij kan je denk ik het beste helpen

ook een mogelijke oorzaak kan het gebit/mond van je paard zijn.
eet ie verder normaal?

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 23:22

Ik zou toch voor de gein eens iemand op stal laten langskomen voor priveles.
Al is het alleen maar om te proberen, een priveinstructrice of instructeur hoeft niet verschrikkelijk duur te zijn, je hebt ze ook die het voor de lol doen.

Als je paard van de 1 op de andere dag niet meer aan de teugel wilt lopen is er toch iets aan de hand.

Dierenarts desnoods laten komen en hem even laten doorlichten.
Jij hoeft er namelijk verder helemaal niets van te weten, en is dit dus de enige manier waarop het tot uiting komt.
Laat je zadel nakijken, misschien is daar wat mis mee.
Sluit alles uit, laat zelfs zijn tanden nakijken op haken.

Volg dan die ene keer een priveles, dan maar 1 keer meer geld kwijt zijn desnoods, en probeer dat met een andere instructrice.
Baat het niet dan schaadt het niet.
Misschien dat een instructrice die wel oog voor jou en je paard heeft wel iets ziet wat de ander niet ziet.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 00:08

Dat je geen slof gaat gebruiken doe je goed. Dat moet je ook zeker niet doen, want dan loopt het paard namelijk helemaal niet aan de teugel.
Als je gaat rijden laat je je paard eerst eens 10 minuten aan een losse lange teugel rondstappen in achten. Verder doe je niets. Bij de wendingen druk je met je binnenbeen en steun je wat meer op je buitenbeen. Na 10 minuten geef je eesrt even been om hem aan te geven dat je aan het werk wil. Je kijkt goed naar de oeren of je een reactie krijgt en pas daarna pak je de teugels op. Je houd je handen ontspannen ongeveer boven de boom van het zadel en houdt halt, door je benen lang te maken en diep te zuchten. Dan beloon je het paard als hij stilstaat. Je houdt je benen lang en en je voelt je zwaar. Je ademt nog eesn diep in en dan langzaam uit. Heel rustig knijp je met je benen(kuiten) het paard. Je hand blijft stil en die biedt alleen weerstand als het paard zijn hoofd omhoog doet. Zodra het paard nageeflijk wordt, onspan je onmiddelijk je hand. Je stapt weg en steekt je hand iets toe. Je benen zijn weer gewoon en niet lang. Komt het paard tijdens het stappen weer omhoog met zijn hoofd, dan plaats je je handen weer op het nul punt en knijpt weer zachtjes met je benen. Weer ontspannen als het paard nageeft. Let wel je moet een paard blijven begeleiden omdat het een balans spel is. Het mag natuurlijk wel duidelijk zijn dat dit advies alleen geldt als je er zeker van bent dat het paard geen lichamelijke problemen heeft of problemen met bijvoorbeeld een zadel. Onderschat de invloed van deze aspecten niet.
Veel succes.

De beste wensen voor iedereen die ze kan gebruiken!

_Charlotte

Berichten: 8708
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-03 11:29

Bedankt voor de tips ik ga het proberen.

Ze eet normaal(en veel *LOL* ) Maar ik denk wel dat ik een keer een paarden tantarts wil laten kijken(die komt nml nooit)
(ze is nml niet helemaal van mij(van een oud vrouwtje), maar ik mag wel zeggen dat ze van mij is. Daarom staat in me profiel dat ze van mij is)

josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 13:26

Wat je zegt van normaal eet ze veel .Mischien heeft ze last van haar tanden.

Ik heb je foto's in het profiel bekeken. De foto's waar ze aan de teugel loopt. Loopt ze nogal hoog en gespannen. En ik heb het idee dat ze haar hals in een valse knik heeft.

Laat eerst haar tanden en rug nakijken. Heeft ze daar geen last van. Dan neem je iemand mee als je gaat rijden. Je rijd hem eerst gewoon lekker aan een lange teugel. Wat overgangen maken en wendingen. Na 10 minuten vraag je die gene die mee is gegaan om je paard naar voren te drijven terwijl dat jij aan draaft. Dus dat ze haar hals goed ron en naar beneden brengt. Zit niet te veel aan de teugels laat haar eerst maar lekker over de shoft gaan draven. Elke keer dat ze weer terug komt drijft die ander haar weer bij. Zelf geef je natuurlijk ook been hulp. Die ander is alleen even om het makkelijker te maken.
Loopt ze lekker over haar schof dan vraag je door ligt contact te maken en mischien iets druk op de teugels zonder verder te doen haar na te geven. Je blijft hierbij goed voorwaarts lopen. Geeft ze na. Stop en beloon haar. En probeer het dan op de zelfde manier weer.
het moet net voelen of haar hoofd los zit. Dus als je vraagt dan ze mee gaat. Dat je dus geen verzet voelt. Doet ze dit dan is ze ontspannen.

Voor alle info kijk hier http://www.paardenmetplezier.eu

Gezocht boerderij met minimaal 2hec land op de veluwe.

_Charlotte

Berichten: 8708
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-03 09:42

josien schreef:
Wat je zegt van normaal eet ze veel .Mischien heeft ze last van haar tanden.

Ik heb je foto's in het profiel bekeken. De foto's waar ze aan de teugel loopt. Loopt ze nogal hoog en gespannen. En ik heb het idee dat ze haar hals in een valse knik heeft.

Laat eerst haar tanden en rug nakijken. Heeft ze daar geen last van. Dan neem je iemand mee als je gaat rijden. Je rijd hem eerst gewoon lekker aan een lange teugel. Wat overgangen maken en wendingen. Na 10 minuten vraag je die gene die mee is gegaan om je paard naar voren te drijven terwijl dat jij aan draaft. Dus dat ze haar hals goed ron en naar beneden brengt. Zit niet te veel aan de teugels laat haar eerst maar lekker over de shoft gaan draven. Elke keer dat ze weer terug komt drijft die ander haar weer bij. Zelf geef je natuurlijk ook been hulp. Die ander is alleen even om het makkelijker te maken.
Loopt ze lekker over haar schof dan vraag je door ligt contact te maken en mischien iets druk op de teugels zonder verder te doen haar na te geven. Je blijft hierbij goed voorwaarts lopen. Geeft ze na. Stop en beloon haar. En probeer het dan op de zelfde manier weer.
het moet net voelen of haar hoofd los zit. Dus als je vraagt dan ze mee gaat. Dat je dus geen verzet voelt. Doet ze dit dan is ze ontspannen.


Ik bedoel ze eet normaal, dus ze eet goed.
En ik denk dat je de foto's van Kelly bedoelt... maar het gaat om Carolien.

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 09:58

Heb je les dan? En beweeg je niet teveeel je handen?
Heeft hij/zij problemen met de rug of nek?
het is goed dat je geen slofteugel wilt gebruiken want het is niet goed vor je paard vind ik.
je zou misschien eerst zo kunnen doen eerst vraag je tegel en dan als ze heel iets gaat geef je weer teugel en dan bow je het rustig op.

Het leven met dieren maakt je lichaam rustiger waardoor je meer je vrijheid voelt.

_Charlotte

Berichten: 8708
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-03 10:16

Ohja, misschien hebben jullie hier nog wat aan.

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 10:38

Heb je het al tegen je instructrice gezegd dat je meer aandacht wil? Jij hebt tenslotte ook een probleem, en daar wordt ze tenslotte voor betaald!

Misschien heeft zij ook wel goede tips, waar je weer even mee aan de slag kan.

The universe is a big place. But it's okay - you'll grow into it.
-Carl Munson-

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 10:48

Pippy schreef:
En ik denk niet dat het aan mij ligt, want de andere pony hier op stal lukt het wel.

Ik vind dit wel makkelijk gezegd, maar de ene pony is de andere niet en jouw rijstijl zal vast wel hetzelfde blijven.

Citaat:
Ik heb nu een dubbelgebroken bit, ze gaat nu dan wel iets meer ontspannen lopen. Maar dan gaat ze weer te langzaam, en dan geef ik been en dan komt ze weer omhoog.

Je houdt je hand stil op 1 plaats. Niet te strak, maar gewoon met goed contact. Je drijft met je been naar je teugel toe. Je staat niet toe dat ze te langzaam gaat, je moet eerst zorgen dat ze op 1 tempo kan blijven lopen.
Zodra ze met haar koppie een stukje naar beneden gaat dan geef je wat been bij en je opent je hand, dan kan ze zakken en aan de teugel gaan lopen. Als ze weer omhoog gaat, dan drijf je bij, dus ze moet weer tegen je hand gaan aanlopen.

Alles voorwaarts oplossen.

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 13:44

Als we ervan uitgaan dat er niks aan de hand is met Carolien (zo heet ze toch?), dat ze geen rugprobelemen heeft of niets met haar tanden, denk ik dat je haar een tijd verkeerd aan de teugel hebt gereden. Dat ze niet aan de teugel liep door ontspanning, maar omdat het moest. Dat weet ik natuurlijk niet zeker, want ik heb je nog nooit in het echt zien rijden.
Ga niet klooien met bitten enzo, dat helpt vaak maar tijdelijk. Dan ben je zo weer terug bij af.
Wat ik bij Trix gedaan heb, toen zij dit had, hielp echt. Ik had haar ook een tijd gewoon gedwongen eigenlijk (niet expres natuurlijk) aan de teugel te lopen.(wat dus behoorlijk fout is) Maar weet je wat? Laat dat hoofd gewoon eens met rust. Ga eens met alleen een touw m de nek van Carolien rijden, dat leert haar op haar eigen benen te lopen en het is ook nog eens erg leuk. Ook leert ze erdoor terug te komen op je zit en te wenden als jij dat aangeeft met je benen. Verder gewoon alleen aan de reactie op je been letten. Als Carolien lekker doorloopt hoeft het nog niet zo te zien dat ze goed voor je been is. Ga daar eens mee aan het werk. Doe stap-galop overgangen, etc. en maak het jezelf vooral lekker makkelijk. Nergens vasthouden, lekker ontspannen zitten. Loopt Carolien dan lekker ontspannen, en gaan alle overgangen echt vlekkeloos, ga dan aan de gang met wendingen, heel veel slangenvoltes. Ik had met Trix altijd een bepaald werkschema *LOL* , heel erg simpel.. eerst net zo veel overgangen tot ze direct op mijn been reageerde. Beenhulp=vooruit, niet vooruit=tik. Klinkt heel cru maar toen ze het eenmaal doorhad hoefde ik ook niet meer aan te tikken. Knipoog En als ze daar naar luisterde, dat was vaak na meer dan 20 overgangen zo'n beetje, ik denk dat ze er op het laatst gewoon helemaal gek van werd *LOL*, (tussen je overgangen door ook wat figuren rijden natuurlijk) dan ga je aan je stelling en buiging werken. Dat ze netjes buigt om je been. Trix kwam door de overgangen af en toe al lekker naar beneden, eigenlijk moet je daar al genoegen mee nemen. Lukt het de eerste keer nog niet helemaal, probeer dan iets te spelen, maar houd het makkelijk voor jezelf. Lukt het echt niet, laat het dan gewoon zitten en ga de volgende keer verder.
Heb geduld, Trix was echt een hopeloos geval, en toch is het gelukt, met heel erg veel geduld, uiteindelijk. Dus heb geduld, het komt allemaal wel. Knipoog

_Charlotte

Berichten: 8708
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-03 14:02

Lepeltje schreef:
Als we ervan uitgaan dat er niks aan de hand is met Carolien (zo heet ze toch?), dat ze geen rugprobelemen heeft of niets met haar tanden, denk ik dat je haar een tijd verkeerd aan de teugel hebt gereden. Dat ze niet aan de teugel liep door ontspanning, maar omdat het moest. Dat weet ik natuurlijk niet zeker, want ik heb je nog nooit in het echt zien rijden.
Ga niet klooien met bitten enzo, dat helpt vaak maar tijdelijk. Dan ben je zo weer terug bij af.
Wat ik bij Trix gedaan heb, toen zij dit had, hielp echt. Ik had haar ook een tijd gewoon gedwongen eigenlijk (niet expres natuurlijk) aan de teugel te lopen.(wat dus behoorlijk fout is) Maar weet je wat? Laat dat hoofd gewoon eens met rust. Ga eens met alleen een touw m de nek van Carolien rijden, dat leert haar op haar eigen benen te lopen en het is ook nog eens erg leuk. Ook leert ze erdoor terug te komen op je zit en te wenden als jij dat aangeeft met je benen. Verder gewoon alleen aan de reactie op je been letten. Als Carolien lekker doorloopt hoeft het nog niet zo te zien dat ze goed voor je been is. Ga daar eens mee aan het werk. Doe stap-galop overgangen, etc. en maak het jezelf vooral lekker makkelijk. Nergens vasthouden, lekker ontspannen zitten. Loopt Carolien dan lekker ontspannen, en gaan alle overgangen echt vlekkeloos, ga dan aan de gang met wendingen, heel veel slangenvoltes. Ik had met Trix altijd een bepaald werkschema *LOL* , heel erg simpel.. eerst net zo veel overgangen tot ze direct op mijn been reageerde. Beenhulp=vooruit, niet vooruit=tik. Klinkt heel cru maar toen ze het eenmaal doorhad hoefde ik ook niet meer aan te tikken. Knipoog En als ze daar naar luisterde, dat was vaak na meer dan 20 overgangen zo'n beetje, ik denk dat ze er op het laatst gewoon helemaal gek van werd *LOL*, (tussen je overgangen door ook wat figuren rijden natuurlijk) dan ga je aan je stelling en buiging werken. Dat ze netjes buigt om je been. Trix kwam door de overgangen af en toe al lekker naar beneden, eigenlijk moet je daar al genoegen mee nemen. Lukt het de eerste keer nog niet helemaal, probeer dan iets te spelen, maar houd het makkelijk voor jezelf. Lukt het echt niet, laat het dan gewoon zitten en ga de volgende keer verder.
Heb geduld, Trix was echt een hopeloos geval, en toch is het gelukt, met heel erg veel geduld, uiteindelijk. Dus heb geduld, het komt allemaal wel. Knipoog


Ik heb haar nooit aan de teugel gereden. Iemand anders reed Carolien eerst. Maar omdat ik er toen nog niet aan toe was om aan de teugel te rijden(ik wist niet eens wat het was Bloos )omdat ik alleen maar een beetje manege ponytjes gewend was. Heeft Carolien altijd met haar hoofd in de lucht mogen lopen, maar nu wil ik serieus gaan rijden en nu lukt het voor geen meter meer.

Thnx voor de tip ik ga het probeeren.
Ook de tips die de andere gaven trouwens.
En misschien dat ik me vader eens ga overhalen voor prive lessen.

josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 17:44

Met een touw om de hals is zeer zeker goed. Maar je moet haar dan wel goed de baas zijn. Anders kan het nogal gevaarlijk worden. Hou anders eerst gewoon de teugels er los bij. Dus dat je niet aan de teugels komt. En gebruik ze dan echt alleen in nood gevallen.
Een hoepel of een soort ring kan ook goed werken. Let er op dat het touw/ hoepel onder tegen haar borst ligt. En zo min mogelijk er mee werken.
Gaat het sturen en stoppen goed. ga dan vooral veel overgangen rijden. Dus echt dat ze naar voren vliegt bijna. Want op dat moment gebruikt ze haar achterhand goed en zakt haar hoofd. Gaat dat goed. Dan hou je het touw er gewoon om. En vraag je in dat naar voren stuwen heel ligt contact met het bit. Omdat ze daar niet meer aan gewend is en dus een veel zachtere mond heeft gekregen. ZOu ze na gaan geven om van die druk aaf te zijn. Doet ze dit ontspan je hand en hou de teugels gewoon lekker los. Dus echt met een boogje. Pas als ze echt goed na geeft kan je ligt contact houden als je wil.

Voor alle info kijk hier http://www.paardenmetplezier.eu

Gezocht boerderij met minimaal 2hec land op de veluwe.

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 18:36

Eerst de teugels erbij houden kan wel handig zijn ja. *LOL*

Citaat:
Ik heb haar nooit aan de teugel gereden. Iemand anders reed Carolien eerst. Maar omdat ik er toen nog niet aan toe was om aan de teugel te rijden(ik wist niet eens wat het was )omdat ik alleen maar een beetje manege ponytjes gewend was. Heeft Carolien altijd met haar hoofd in de lucht mogen lopen, maar nu wil ik serieus gaan rijden en nu lukt het voor geen meter meer.


Dan weet ik natuurlijk ook niet of die ander het goed deed. Misschien wel, misschien niet. Maar dat doet er ook niet toe, wie wat fout deed. Knipoog Het is de bedoeling dat je het weer voor elkaar krijgt, en als je het gewoon rustigaan doet, zoals ook bijvoorbeeld op de manier van Josien, komt het echt wel goed. Niet opgeven, gewoon dooroefenen.

Als je prive-les kan krijgen is dat natuurlijk nog veel beter. OK dan! Dan leer je het beter dan van alle verhalen die in dit topic staan. Knipoog

AnnaBabs
Berichten: 1363
Geregistreerd: 20-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 19:05

Er worden hierboven al genoeg goede tips gegeven, dus ik denk dat ik dat niet meer hoef te doen. Ik wilde alleen 1 ding zeggen: Ik heb je rijfoto's eens bekeken en ik vind dat je al op de goede weg bent. Op die eerste paar foto's zie je dat je pony heel opgekropt loopt om het zo maar even te zeggen. Op de laatste foto's kun je duidelijk zien dat ze wel ontspannen loopt. Ik denk dat als je goed voor elkaar hebt dat het dan allemaal vanzelf komt. Zonder ontspanning geen nageeflijkheid. Succes ermee.

_Charlotte

Berichten: 8708
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-03 22:11

Ik ben net terug van les, en het was super Haha!
Ik rij normaal met 2 andere er bij, maar eentje had afgebeld dus Laura(instructrice) dacht dat we we dan met z'n 2en zouden zijn. Maar die andere kwam ook niet Verward Naja vond ik natuurlijk niet erg Haha! Dus toen had ik privè les En ik kreeg de aandacht om haar wat nageefelijker te laten lopen. Eers moest ik zorgen dat ik ook me buitenhand erbij moet houden, als ik haar stelling vraag. En later met een heel gevecht begon ze eindelijk te zakken OK dan! Nog niet meteen aan de teugel natuurlijk maar het begon er op te lijken Haha! Het voelde echt zo lekker Haha! Nu ga ik hier maar flink in door oefenen
Als ze nou met de wedstrijd 16 november ook zo lekker gaat lopen OK dan!

Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 00:09

goed hoor veel succes

jessielover
Berichten: 229
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 12:00

haaj k heb een tijd geleden met mijn paard Jessie ook deze problemen gehad Huilen k heb toen mn dierenarts laten komen en toen bleek t dat zij dus een heel gevoelige rug heeft en hij adviseerde me om meteen een bontje aan te schaffen Knipoog deze koop je in de paardenwinkel en t is een bontje dat je onder t zadel doet tussen je dekje en t zadel of op de blote rug en deze veert mee met jou bewegingen hierdoor heeft het paard geen pijn in zn rug en kan deze ontspannen. K weet niet of het bij jou ook helpt maar bij mij heeft het iig geweldig geholpen *LOL* zo'n bontje is wel duur 90 euro ongeveer maar geloof me het is t waard Lachen nou heel veel succes
xxxJooske(jessielover) Haha!

Als de zon niet op de aarde schijnt.., schijnt ze op de wolken!

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 17:52

Ik heb niet alles doorgelezen, dus ik weet niet of dit er al staat.
Als je druk op de teugels zet, en je schopt het dan vooruit leer je hem aan om zijn hoofd omhoog te doen. Misschien probeer je teveel hem aan de teugel te rijden waardoor je te veel druk op de teugels zet, en dan naar voren drijven.... gaat ie omhoog.

Z2+14 tussen de paarden met mijn superpony!
Mijn beste maatje is met welverdiend paarden pensioen.
Vita B+21 L1+2

josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 18:55

Dit kan heel goed zijn ja Emeraldo. Je vraagt een paard pas aan de teugel als hij op zijn eigen benen kan lopen. En dan vraag je het met ligt meer druk. En niet door hem vast te houden van voren en van achteren op te drijven. Dan komt het paard inderdaat omhoog.

Voor alle info kijk hier http://www.paardenmetplezier.eu

Gezocht boerderij met minimaal 2hec land op de veluwe.


verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 20:23

Ik heb nu precies hetzelfde. eerst ging ze perfect aan de teugel en de laatste tijd voor geen meter meer. Toen heb ik de dierenarts gebeld en wat blijkt: pony heeft last van dr rug! Nou moet ik een week longeren, en morgen komt hij weer kijken. Ook heb ik mijn zadel na laten kijken en die paste niet helemaal goed meer omdat mijn paardje ouder is geworden waardoor de ruggengraat meer omhoog kwam te staan, dus nu ga ik met gelpad eronder rijden.
Moraal van dit verhaal: bel de dierenarts.

[o]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 bezoekers