Thuis wedstrijd(RV Riekerveld).

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Thuis wedstrijd(RV Riekerveld).

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-03 17:59

Nou vandaag was het zover hoor, de eerste KNHS wedstrijd van dit binnen seizoen. En voor mij tevens de eerste keer bij de pony's(vorig jaar paar keer bij de paarden gestart)

Ik werd van te voren al gewaarschuwd over dat de jury zo streng was, maar dat vond ik niet zo erg want gek genoeg scoor ik bij strenge jury's altijd goed... Verward (ik vond deze jury trouwens niet echt streng maar ok)

Nou, ik had gister al gevlochten en z'n benen gewassen(nou eigenlijk laten wassen, wat een luxe)alleen z'n benen waren vandaag weer vies. De knotten had hij trouwens wel heel erg netjes gehouden, braaave pony.

Nou, toen inrijden. Hij begon heel braaf, stond stil met aansingelen en opstappen dus ik dacht dat hij niet zo gestresst was. Maar toen kwam het hoor, ik voelde meteen al dat hij toch wel gestresst was. Een ander meisje die samen met mij inreed zat de hele tijd te klikkeren en die van mij is nogal goed aan de (longeer)hulpen dus die denk dat steeds dat ie harder moet. Daar werd ie een beetje gek van dus hij zette het op een rennen. Daar kon ik nog mee leven, maar toen kwam er een pony binnen en dat vond hij blijkbaar een reden om een hele rodeo te geven...De deuren van de bak stonden nog open dus ik dacht: niet vallen, niet vallen, dan rent je paard over het terein...haha, nou het is me gelukt ik ben blijven zitten.

Ik had er niet echt veel zin meer in na al dat gedoe. Ik moest als 2de dus moest ik tot overmaat van ramp ook nog buiten gaan wachten. God zij dank deed hij dat heel braaf. Toen de proef in...Hij begon weer met een fijne sprong..(welja, we gaan gewoon met 4 benen de lucht in). Nou, de proef begon goed, hij stond boven verwachting heel braaf stil met groeten. Toen moest ik bij A afwenden, overgaan in draf en bij C links. Op G gaf hij een bok en ging ik galop, dus ik ben niet echt meer naar C gereden maar meer naar H...
Later bij de galop wilde hij er van tussen gaan was ik zo slim om hem te streng terug te nemen(ik was echt pissig) en toen gaf ik hem onbewust de hulpen voor een galopchagement..(wat hij heel braaf deed...helaas..) en toen schrok ik daar weer een beetje van en toen zaten we in draf. Gelukkig waren we al bijna bij C, we moesten tussen C en H in draf dus de schade bleef beperkt..
De rest van de proef ging netjes, ik heb gewoon doorgereden alsof er niets aan de hand was.

Tussen de 2 proeven door heeft mijn groom/lezer hem gestapt(voelde me net een prof haha), de andere groom deed de deken op een af doen. Toen er weer op en de bak in, weer een leuke sprong meteen(de moeder van de vorige deelneemster wist het al en deed speciaal heel snel de deur dicht haha). Deze proef ging heel netjes, alleen zat ik een stukje op het verkeerde been!!!!!!!(dat gebeurd me dus echt nooit). Ik dacht al, wat voelt hij raar maar ik dacht dat het door de spanning kwam ofzo. Mijn lezer zei het nog tegen me, maar ik dacht dat ze zei: meer been. Bloos Bloos
Met deze proef was ik echt dik tevreden, alleen vond ik mezelf een doos haha.

Ik wilde hem nog even gaan uitstappen. Maar iemand wilde perse de nieuwe longeerbak uitproberen maar die is nog helemaal niet klaar, het is gewoon een stuk zand. Dat paard helemaal flippen en toen zag leroy dat en sprong ie weer de lucht in, de mensen die er stonden te kijken: "wow". Dus toen heb ik hem maar snel op stal gezet... Schijnheilig

Nou, de prijsuitreiking. Ik was 2 keer 1ste met 163 en 164 Haha! maar dat ik eerste was vond ik zelf niet zo geweldig want ik had maar 1 tegenstander en die was 9, wel heel schattig maar als je reel bent eigenlijk nog niet klaar voor KNHS wedstrijden.

Gelukkig 2 wp's erbij!!!word ik toch wel weer blij van, ik zag het al somber in. Wel raar dat het maar 1 puntje scheelt want bij de eerste proef deed hij zo raar en bij de 2de heeft hij geen stap verkeerd gezet...maarja, jurysport he..

Hij doet normaal dus echt nooit zo raar, vorige week bij de onderlinge wedstrijd was het ook druk maar bokken deed hij echt niet...raar, maar ja, aan de andere kant laat hij zich dan wel mooi zien en dat imponeerd wel natuurlijk...(maar toch heb ik veel liever een brave pony onder mij kont moet ik zeggen...)


Alja

Berichten: 25580
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 19:02

he lautje
wat fijn dat je zo veel punten hebt maar leroy moet je toch eens wat beter gaan opvoeden want hij doet eng......

wanneer ga je weer op concour??

ONDERSCHRIFTLOOS

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-03 19:06

Haha, ja ik doe mijn best hoor met hem...

uhm, ergens eind november, weet niet precies weer officieel en 7 december onderling, dus dat duurt nog wel even.

Aimee

Berichten: 11805
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 23:13

Hé wat leuk, dat is ook mijn rijvereniging! Ben er wel al hééééél lang niet geweest.... Bloos
Gefeliciteerd met je winstpunten!

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-03 13:07

Hey Aimee, wanneer kom je weer starten dan?dan kunnen we meeten?(als je tenminste wedstrijden start)

Aimee

Berichten: 11805
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 14:19

Tja, da's nou juist het probleem. Mijn wedstrijdpaard is met vervroegd "pensioen" doordat ze door ziektes niet meer geschikt is voor de wedstrijdsport. Nu rijd ik een heel gaaf paard, maar daar start de eigenaar zelf mee. Ik geloof wel dat een stalgenootje van de winter bij Riekerveld ging starten (of een poging doen tot, ivm de volle startlijsten). Dan ga ik wel met haar mee, kunnen we dan meeten!

Alja

Berichten: 25580
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 16:22

laura dat is wel erg hoor......
je eigen clubgenoten niet kennen

ONDERSCHRIFTLOOS

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-03 14:02

Haha, nou als zij er al zo lang niet is geweest vind ik het niet zo raar dat ik haar niet ken...

En ik ken trouwens lang niet iedereen, want er zijn volgens mij nogal wat leden en daarbij ook heel wat die nooit op de manege zijn dus hoe zou ik ze dan moeten kennen????

Aimee

Berichten: 11805
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 12:16

Ja, de leden die ik ken zijn ook op twee handen te tellen en dat zullen ze zeker niet allemaal zijn Haha! Haha! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 12:58

Uuuuuh, ik ken er 1!

Nee hoor, dat is een grapje Haha!.

Maar ik zie in het dagelijks leven weinig clubgenoten, omdat de meesten toch echt op De Ruif rondlopen en ik dus niet .

Maar omdat de SPA het mij de laatste tijd erg naar de zin probeert te maken, overweeg ik toch om over te stappen van RVR naar de SPA.

Aimee

Berichten: 11805
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 22:55

Hmmm, geen van de leden die ik ken lopen daadwerkelijk bij De Ruif rond. Ach, het is een (oud)NBVR-vereniging dus dat echte "clubgevoel" is denk ik toch anders dan bij een KNF/NKB vereniging.
Trouwens moet ik ook zeggen, ik heb altijd graag bij de SPA gestart. Maar ik mag dat vrouwtje van RVR wel (hoe heet ze ook alweer? Bloos ) dus ik blijf lekker waar ik ben. Wat doet de SPA dan om het je naar de zin te maken?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 54 bezoekers