Treasure bij de 3-jarigen, Prinsenstaddressuur

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Treasure bij de 3-jarigen, Prinsenstaddressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-03 09:04

Na een ellendige voorbereiding was het dan zover.
Dinsdag 7 oktober was ik eraf gevallen en het leek er niet op dat ik zelf zou kunnen rijden. Gekneusde enkel, scheurtjes in mijn enkelbanden en verrekte kruisbanden. Ik heb 5 dagen rust genomen en vanaf zondag 12 oktober ben ik er weer opgekropen om... donderdag 16 oktober nog een keer eraf te kletteren, dit kwam juist door mijn enkel omdat ik mijn hakken niet kon uitdrukken, ik kon niet veren in mijn enkel, trok mijn knie op en lag zo in het hek!
Maar goed, alles overleefd en ik, eigenwijs als ik ben, zou zelf rijden.

Om 12.30 liepen we al met Treasure op de rijvereniging. Even snuffelen. De les was in de losrijbak net afgelopen, dus wij konden daar een rondje rondstappen. Alles was eng, de spiegel, de sproeislang aan het eind, de reclameborden... brrrr, ze vond het maar niets. Toen om het hoekje gegluurd bij de eerste ring, en dat was helemaal briljant. Boompjes in de bak, nog meer reclameborden, een hokje wat bovenin 'zweefde', een kantine.... ze stond te snuiven en te blazen daar.

Terug naar stal gelopen (wij staan op 5 minuten afstand van de vereniging Prinsenstad) en daar weer op stal gezet.

Om 14.00 uur terug naar de Prinsenstad. Ik heb daar de eerste groepen zien rijden. De groep in de eerste ring zag er goed uit. Weet echt niet meer wie ik allemaal heb gezien. Vond wel dat dat donkere paardje uit die groep erg maaide met de voorbenen. Weet nu niet of dit de uiteindelijke winnaar is. Verder vond ik dat een bijzonder mooi paard.

In de losgooibak zag ik echt dingen die me niet bevielen. Sporen die alleen maar in het paard zaten, handen achter het zadel, een paard wat steeds in de travers, schouderbinnenwaarts en achterwaarts werd gezet. Weet even geen startnummer van dit paard. Het zag er niet als een 3-jarige uit. En als het paard klaar was met de oefening dan haalde het uit, en echt niet misselijk. Paarden die langsliepen waren niet echt veilig.

Toen kwam Prakkie daar de ring binnen om los te rijden. Total vond het ook nogal onwennig volgens mij, want ook zijn beentjes gingen soms op de verkeerde manier van de vloer Knipoog
Maar het zag er netjes uit. Vooral als ik bedenk hoe kort dat paardje nog maar onder het zadel is.

Terug naar stal. Even mijn lenzen opnieuw indoen want ik had nogal last. En wie stapt er naar binnen... Gijsenkim zonder Gijs *LOL*
Ze kwam voor haar dochter de shet Arie bekijken. Ik stond haar huilend te woord want mijn lens wilde totaal niet. Volgens mij zat mijn make-up op mijn kin... ik vraag me af wat ze van me gedacht moet hebben Bloos

Goed... eindelijk was het dan zover. Ik kreeg van mijn instructrice alvast een bloemetje. Gewoon als opsteker. Ze vind ons toppers en vond dat we het na de laatste weken toch wel hadden verdiend. Ze vond dat ik een doorzetter ben en dat ik iets meer om mezelf moet denken Schijnheilig
En.... een gelukspoppetje. Deze heb ik met een veiligheidsspeld in mijn jasje vastgemaakt.

Op de Prinsenstad was Treasure echt enorm braaf in de losrijbak. Ellendig genoeg liep het geheel 20 minuten uit! Dus maar veel stappen. Ze begon al te sloffen, ze was moe... want al die indrukken doen zo'n jong beestje dus echt wel wat.

Een aantal botsingen gezien (*zucht* mensen die op de hoefslag gaan stappen, mensen die daar de overgang maken naar de stap, mensen die daar uitgebreid gaan stilstaan) maar Treasure heeft geen stap verkeerd gedaan, ze bleef keurig bij me. Voor mij zat het er voor mijn gevoel al op. We hadden al zoveel overwonnen, ze was zo ontzettend braaf, mijn puberbaby lette zo goed op... het maakte me niets meer uit... had al heerlijk gereden en ik wist dat we onmogelijk bovenaan konden eindigen. En al waren we laatste... ik was al blij dat ik met mijn enkel mijn laars aan kon krijgen... ik deed mee aan de paralympics Knipoog Tong uitsteken

Goed... de echte bak in.
Zo kwam mijn baby de bak in:
Afbeelding
Flink gespannen dus. Dit was al het tweede rondje, toen moesten we al draven, ze was helemaal niet op haar gemak, maar ze wilden de achterstand inhalen, dus tijd om je paard even op haar gemak te stellen was er echt helemaal niet Scheve mond Ach gut

Ze gaf me een goed gevoel, maar ze gaf zich niet helemaal. Ik ben tegen haar blijven praten en ik merkte dat het wel invloed op haar had. Hoe meer ik zei, hoe meer ze ging ontspannen, hoe meer ze zich ging geven. Maar ze gaf me niet het gevoel wat ze me thuis en in de losrijbak gaf. Al die mensen langs de kant die zich er nog even mee bemoeien door met de tong te klikken als je langs komt... je zou ze wat ~~}>

Maar goed, het was afgelopen voor we er erg in hadden. Ze heeft nog wat changementen in de galop laten zien. Onze probleemkant, de rechtergalop. Ze sprong goed aan, changeerde, dus ik brutaal terug laten changeren en toen ging het goed. Ze was niet bol op die kant (wat ze graag doet als ze niet ontspannen is).

Toen het halthouden en opstellen
Afbeelding

Ze liepen echt een paar keer om haar heen. Ik voelde me al ongemakkelijk op dat moment, dus mijn oren extra spitsen en jawel... ze vielen daarover waar ik dacht dat ze over zouden vallen. We denken dat dit wat punten heeft gekost. Ze heeft rechtsachter een dik spronggewricht. Wij weten dat er niets aan de hand is en het is al dunner dan toen we haar kochten. We denken dat het door de groei is of zoiets. Ze liepen echt een paar keer om dat been heen, stonden er heel dicht naast en vonden het duidelijk niets.

Maar goed, we hadden 84 punten. Ik vind het niet verkeerd. Ik heb mijn paard zelf gereden terwijl ik niet helemaal optimaal was, ik heb geen paard van duizenden euro's. Ik ben geen Z ruiter die is ingehuurd om het paard te trainen en te rijden, ben maar een simpel ruitertje wat al 1,5 jaar niets meer met paarden had gedaan voor ik Treasure kocht.

Ik ben DIK tevreden. Mijn merrie heeft het toch even geflikt... en wat een indrukken. Ze stond echt even overdonderd op stal.

Onze punten waren als volgt:
    * exterieur 11
    * stap 12
    * draf 13
    * galop 13
    * gedragenheid 12
    * elasticiteit 11
    * algemene indruk 12

Treasure, je was een topper en ik heb ervan genoten om mijn merrie te showen. Je bent mijn kanjer!

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!


Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 09:08

Wat heerlijk dat je zo tevreden bent meid! Ik doe het je echt niet na! Treasure is idd een topper en ik hoop haar eens irl te mogen zien. Beterschap met je kneusingen iig!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 09:12

Nou, het is sowieso een hele ervaring geweest en zo toch een goede leerschool Knipoog

Ik vind het knap en moedig dat je na die "voorbereiding" er toch nog opgestapt bent! OK dan!

Super!

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-03 09:16

Misschien nog even leuk om te vertellen, de punten gingen van 0 tot 20.
De laatste had 77 punten en de eerste 114, maar daar kwamen nog bonuspunten bij (werd overgereden door Bart Bax).

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

Sannah

Berichten: 2429
Geregistreerd: 28-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 09:51

Fijn dat het zo goed gegaan is en dat je zelf hebt kunnen rijden.
Het belangrijkste is inderdaad dat je zelf tevreden bent over hoe het gegaan is en dat je paardje zich goed heeft gedragen!

1 april | Hestabelle | Prinz K3 x Arabelle ster, PROK, IBOP v. Scandic x Samber
[KS-ITP] 1 april....Hestabelle (Prinz K3 x Scandic x Samber)

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 09:52

Gefeliciteerd,
zijn toch allemaal voldoendes en je bent weer een ervaring rijker!

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 11:26

Super hoor! Jullie hebben een hoop overwonnen en dara heb je nog veel meer aan dan aan de punten van de jury Knipoog

Bart Bax, dat is toch die gozer met die lichtblonde krullen?

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 11:40

hartstikke goed joh!
je bent idd weer een ervaring rijker!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 11:59

hardstikke leuk toch!!!!!!! Ik vind het al heel knap dat je het lef had om mee te doen !!!! Hardstikke goed gedaan en je hebt alle reden om trots te zijn!!!!!!!!!!


Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 12:18

Netjes gedaan hoor . Je moet het toch opnemen tegen ruiters die veel hoger hebben gereden en paarden die soms al stukker verder in training zijn, dus je mag echt wel tevreden zijn. Jullie hebben het toch maar even samen gedaan OK dan! . Alleen jammer dat ik je niet gezien heb, maar ik was de kou al ontvlucht Schijnheilig .


Save the Earth, it's the only planet with chocolate!
"Very funny, Scotty! Now beam down my clothes!!!"

Apple

Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 12:20

Het gaat lekker met jou en Treasure OK dan!. Die eerste foto is echt helemaal geweldig Haha!. Te gluren in de spiegel.

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 12:27

heel netjes dus dat beloofd wat voor straks als ze nu al zo vol vertrouwen zich door jou liet ontspannen

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 13:05

het was een beste rit om te zien hoor. Ze komt toch aan de bovenkant van de middenmoot uit en dat vind ik best wel een prestatie aangezien de winnende paarden allemaal door "broodruiters"uitgebracht werden en qua type en bloedvoering zowizo al super zijn......... Ik vind het knap hoor.

Buiten dat ik het knap vind vind ik het ook wel van enige moed getuigen als je je in de ring durft te begeven met A. je eigen paard die net onder het zadel is en B. dat samen met nog eens 8 andere net onder het zadel zijnde en soms nog redelijk onbestuurbare jonge dieren.... vind ik wel van enige moed getuigen, heb rare dingen gezien in de losrijbak!!!

Kleintje en treasure deden het zeker goed!!!

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-03 13:09

Tnx voor de complimenten.

In de losrijbak waren er inderdaad wel enge dingen zo af en toe. Ik trok soms wat witjes weg. Thuis vind ik het al druk als we met 4 man in de bak rijden. En dan zijn er nog 3 stuurbare paarden bij. Dus nooit meer miepen dat het thuis druk is.

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

tiamo
Berichten: 97
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 13:45

Gefeliciteerd, wat goed van jullie OK dan!
Citaat:
Voor mij zat het er voor mijn gevoel al op. We hadden al zoveel overwonnen, ze was zo ontzettend braaf, mijn puberbaby lette zo goed op... het maakte me niets meer uit...

Ik snap precies wat je bedoeld, heerlijk om zo trots te zijn op je paardje he...

Wat een mooi paard en wat een leuke foto's, wanneer ga je met haar starten??

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 13:56

Goed hoor! Het is een leerzame dag geweest zo te lezen en de uitslag is ook zeker iets waar je best trots op mag zijn. En ondanks je "handicap" op je paard te stappen, Petje af hoor!

Alja

Berichten: 25521
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 14:54

wat goed zeg, en wat ziet ze er goed uit..
SUPER HOOR!!!!!!!!!!!!!!!!

ONDERSCHRIFTLOOS

batje

Berichten: 10553
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 15:32

Wat een prachtige foto's!! Heel jammer dat ik er niet bij kon zijn, maar ongelovelijk dat het allemaal zo goed is gegaan vanaf het moment dat je haar kocht. Zo snel van een groene 3 jarige naar een echt rijpaard!

petje af!

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 15:46

Wat fijn dat het uiteindelijk zo goed is gegaan! Leuk die foto's erbij! Treasure reageert dus duidelijk heel goed op jou ondersteunende woorden, goed teken van vertrouwen

JokeG

Berichten: 357
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 16:33

Helemaal top dat het zo goed is gegaan! OK dan!

Een paard zonder ruiter is altijd een paard. Een ruiter zonder paard slechts een mens!

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 16:41

Wow super zeg, ik vind het een goed verslag!
Het komt wel goed.

Holsteiner: Charakter. Charisma. Klasse!!!

ukkiepuk

Berichten: 4217
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 17:02

Nou zit ik echt te twijfelen of ik je nou wel of niet gezien heb Scheve mond Volgens mij niet want ik werd nogal opgehouden met voeren op stal Boos! Aan je punten en de foto's te zien heb je het iig echt niet slecht gedaan hoor, heel knap om daar sowiezo al met een 3-jarige te rijden.

Het is toch hardstikke eng zo'n bak en dan zetten ze er ook nog van die rare dingen in. gelukkig hadden ze dit jaar niet die gladde snippers in de eerste bak gedaan, vorig jaar en het jaar daarvoor heb ik er heel veel zien glijden.

Heel knap gedaan hoor OK dan!

Luna *21/06/2018 zadelmak
Donovan *01/07/2009 - ꝉ 23/06/2021(paarden) M2+10 (pony's) L2+11 kringkampioen 2018 klasse B, kringkampioen 2019 Klasse L1, reserve regiokampioen 2019 Klasse L1
Zorro *26/06/1990 - ꝉ 29-12-2014

Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 17:20

Goed hoor!! Met zo een jong ding!

Savannah (Z2) :):) & Aldate <3 & Giorado :~ !
http://www.horse4u.nl

Nadhir

Berichten: 1293
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 17:26

Gefeliciteerd joh! Echt toppie!!! Wees maar blij met je paard OK dan!

Je bent niet sterker dan je paard, maar wel slimmer en sneller.

Berdien en Daphne: Zusjes en Kei hippe Yostipaardenmiepjes in hart en nieren!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: alweerkwijt, Celebi, Elegance_, Fientj, Jintexx, Kashmino, lies_sparkle, maitestar23, Marilu, Mark0919, pluklief, Sting, su72, xDeena_ en 39 bezoekers