eindelijk mn website af

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
henk_001

Berichten: 56
Geregistreerd: 26-08-03
Woonplaats: rotterdam

eindelijk mn website af

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-03 02:14



pmarena

Berichten: 48056
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 10:15

Leuk gedaan ! Lachen

Dat Pegasusje is wel irritant , die volgt je de hele tijd....
Is op zich wel leuk hoor , maar je krijt er ook een beetje een *bats* neiging van Haha!

Mooie achtergrondjes ook !

henk_001

Berichten: 56
Geregistreerd: 26-08-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-03 10:37

ja het leek me wel leuk zo'n paardje dat je volgt maar het is op de lange duur inderdaad wel een beetje irri

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 12:23

Erg leuke site, zeer creatief in elkaar geknutselt alleen vind ik al je plaatjes, achtergronden etc. een beetje bij elkaar geraapt. Het was leuker geweest als alles het zelfde was.

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

Finduilas
Berichten: 3116
Geregistreerd: 25-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 13:14

moooie site OK dan!
en die achtergronden zijn ook mooi Haha!

[EA-TK-PP] Gelderse merrie.
Evt inruil haf mogelijk!

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 13:26

Ziet er inderdaad erg leuk uit die site... Knap zeg, mij zou zoiets never nooit niet lukken.

Wacht niet op later. Als later iets eerder komt, ben je te laat....

Op het eind van mijn geld hou ik altijd een stuk maand over......

pmarena

Berichten: 48056
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 21:16

Vooral dat aparte openen van een nieuwe pagina vind ik leuk gedaan ,
hoewel het blijkbaar veel moeite kost , krijg er een zandlopertje bij Haha!

Ik wist er ook niks van , en heb mijn site gemaakt met Dreamweaver.
Als IK dat kan kan jij dat uiteraard ook Solide , als je er even een dagje voor gaat zitten Lachen

Alleen dat grappige openen van een nieuwe pagina ,
dat ken / weet ik niet , hoe je dat doet Lachen

Is je site ook met DW gemaakt henk_001 ?

henk_001

Berichten: 56
Geregistreerd: 26-08-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-03 01:20

nee pmarena ik heb mijn site met frontpage gemaakt

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 02:06

Leuk hoor, Frontpage vind ik persoonlijk echt 1000x niks, DreamWeaver is veel fijner. Ik zou dit echter meer omschrijven als je webpage dan je site, ik zie persoonlijk sites liever wat strakker en je tekst bijvoorbeeld iets kleiner zodat je niet hoeft te scrollen om het te lezen. (van links naar rechts en van boven naar onder)
Ook is het gebruik van vele verschillende kleuren en groottes tekst wat vermoeiend om te lezen vooral tegen de vele verschillende achtergronden ook. Ik weet niet of je ook nog steeds verschillende fonts hebt gebruikt, maar zo ja, dat is eigenlijk ook not done.
Door overmatig gebruik van plaatjes en animaties wordt het geheel een beetje rommelig een mooie strakke foto pagina met thumbnails maakt het geheel veel rustiger.

Als voorbeeld wil ik mijn site wel geven Haha!

www.wolderweb.net/nocoflo
www.wolderweb.net/jura (gemaakt voor jura hier op bokt)

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 10:24

pmarena schreef:
Vooral dat aparte openen van een nieuwe pagina vind ik leuk gedaan ,
hoewel het blijkbaar veel moeite kost , krijg er een zandlopertje bij Haha!

Ik wist er ook niks van , en heb mijn site gemaakt met Dreamweaver.
Als IK dat kan kan jij dat uiteraard ook Solide , als je er even een dagje voor gaat zitten Lachen

Alleen dat grappige openen van een nieuwe pagina ,
dat ken / weet ik niet , hoe je dat doet Lachen

Is je site ook met DW gemaakt henk_001 ?


Dat aparte openen kan heel makkelijk, nl het NIET gebruiken van frames, en dat is nou juist zo handig, die frames, doordat je niet iedere keer opnieuw je pagina hoeft te laden, maar alleen het gedeelte wat je WILT zien.. Lachen en alles blijft netjes op z'n plek Lachen

duivelintje
Berichten: 510
Geregistreerd: 13-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 11:26

in frontpage heb je iets meer mogelijkheden dan met dreamweaver. ik heb met beide programma´s een homepage gemaakt gemaakt (als het voor persoonlijk doel is, dus niet commercieel dan spreek je van een homepage. een website is voor commercieel gedoe). Verder heeft natuurlijk iedereen een eigen mening hoe een site of homepage eruit moet komen te zien en dat is maar goed ook anders zou je allemaal dezelfde sites hebben. de één houdt van strakke sites en de ander van meer afwisseling.
verder kan iedereen een site / homepage maken met programma´s als frontpage en dreamweaver, je hebt dan geen kennis nodig van de html taal, maar je ziet gelijk het resultaat en kan de pagina indelen naar je eigen smaak. Je moet er even voor gaan zitten en op je gemak uitproberen hoe het programma werkt, daarna is het een eitje.
het is goed dat jullie je mening geven over een site / homepage, maar vergeet daarbij niet dat dus iedereen die eigen smaak heeft wat opmaak betreft. opmerkingen als ik zou het strak maken is jouw smaak, maar niet die van iedereen.
deze homepage is trouwens de eerste die henk zelf gemaakt heeft en ook de eerste keer dat hij met zo´n programma werkt. vanauit dat oogpunt gezien is het een hele leuke site en ziet hij ook wel dingen die hij een volgende keer anders zou doen of nog even veranderd.
orri gaf een site als voorbeeld, zo zou ik hem nooit maken. ik vind de letters te klein en het laden van de beginpagina duurt erg lang. maar jij vind hem wel mooi omdat het jouw smaak is (begrijp je wat ik wil zeggen?)

ik heb zelf een aantal sites gemaakt waarvan 1 met dreamweaver en 2 met frontpage. de site (eigenlijk homepages) met dreamweaver kan ik niet meer bewerken / veranderen, terwijl dat met frontpage geen probleem is. ik zal hieronder de urls neerzetten en ben benieuwd wat jullie van de sites vinden.
de eerste gaat over onszelf en de dieren http://members.lycos/spritenabu
dat is de site gemaakt met dreamweaver.
de volgende site is een spirituele site (ik spreek wel over sites, maar lees als homepages) http://members.chello.nl/jjverhoeks9
deze site heb ik voor henk gemaakt (kan de eerste keer langer duren met laden omdat er muziek bij staat, je kan ook kiezen om de site gewoon te bekijken zodner dat je het laden afwacht. http://members.lycos.nl/henkoo1/henkoo1

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 12:02

duivelintje

Je hebt helemaal gelijk met je verhaal Lachen

De eerste site die je opnoemde doet het niet, de andere 2 wel.(via je profiel ben ik er toch opgekomen!)
Wat ik me vooral afvroeg was, waarom kan je de site die je met dreamweaver gemaakt hebt niet meer aanpassen? Volgens mij is dat grote onzin, maar goed ik wil het graag van je horen Lachen

Even over je sites, ik vind ze alledrie veel te druk, maar dat komt ook vooral omdat ik niet van die standaard opmaken hou, daarmee bedoel ik de standaard knoppen, achtergronden en beelden, dat maakt het erg rommelig, daarnaast gebruik je geen frames, dat maakt het ook wat rommelig, dmv frames blijven het menu en de kop staan en wordt alleen de pagina die je via het menu aanklikt geopend in het mainframe(meestal het midden) en word dus niet iedere keer de hele pagina vernieuwd, wat ik trouwens vooral heel erg irritant vind is dat jouw pagina's(in de ene site) iedere keer in een heel nieuw venster openen, als je dan geen frames wilt gebruiken laat de pagina dan in dezelfde pagina openen (dit doet hij trouwens wel in je andere site zie ik nu!:) )en maak knoppen aan zodat je weer makkelijk terug kan, maar goed dat is natuurlijk helemaal jouw zaak en mijn mening, misschien vind jij dat wel erg fijn en meerdere mensen met jou! Lachen

Wat ook wat minder fijn is is dat de tekst gedeeltes over de hele breedte van het scherm staan, dat leest erg ongemakkelijk, maar dit kun je wederom oplossen met frames of tabellen(wat je fijn vind Lachen

Bij de tweede site die je opnoemde heb je het idd goed opgelost door de pagina in dezelfde pagina te laten openen, maar hier is de tekst weer erg onduidelijk, blauw op blauw is niet echt leesbaar, hmm ik zal maar even ophouden haha Haha! ik kat je niet af hoor ik bedoel het goed en het is alleen maar mijn mening en daar vroeg je om toch !?

Kijk trouwens niet op mijn site nu om te vergelijken, deze heb ik ook niet met frames gemaakt, dit is een tijdelijke site die ik snel in elkaar heb gezet en ben nu bezig met een betere uitgebreide site zonder reclames e.d. binnenkort zal ik 'm ook bij de links zetten en dan kun je vergelijken en je mening geven.!
groetjes! Lachen

Even nog een kleine tip voor de mensen die dreamweaver gebruiken, gebruik daarbij ook fireworks, daar kun je hele leuke knoppen e.d mee maken en via dreamweaver snel aanpassen, hardstikke makkelijk en leuk Lachen dan hoef je geen standaard knoppen te gebruiken Tong uitsteken

duivelintje
Berichten: 510
Geregistreerd: 13-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 12:14

wat dat met dreamweaver is weet ik ook niet, ik kan mijn site daarin wel openen (van de harde schijf), maar bewerkingen pakt ie niet. dat in een nieuw venster openen welke site is dat? ik heb het namelijk niet ingesteld en zou gewoon in dezelfde pagina moeten openen. wel zag ik bij die spirituele site dat je na de index een nieuw venster krijgt als je een onderwerp aanklikt, dit is echter niet het geval als je met next naar de volgende pagina gaat. bij elke site staan trouwens text of knoppen om naar de vorige, volgende of de index te gaan.
verder ben ik ook geen ervaren sitebouwer en probeer iedere keer weer andere dingen uit zo leer ik steeds meer.
wat frames en tabellen betreft heb ik er juist voor gekozen om die niet te gebruiken omdat ik dat irritant vind (hahaha weer die eigen meningen he).
ach ik ben nog lerende op dat gebied en wie weet komt er nog eens een site helemaal door mij ontworpen (incl achtergronden en knoppen).

ik vind het wel fijn te weten hoe een pagina er op een andere computer uitziet, da´s namelijk moeilijk te zien als je zelf een site maakt, die kan op jouw computer er toch anders uitkomen dan op de mijne (ook een leerpunt).
wat vind je trouwens druk aan de sites? ik heb zoveel mogelijk geprobeerd om er een eenheid in te houden door dezelfde letters en achtergronden etc. te gebruiken. zijn de achtergronden zelf daar te druk voor?

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 12:25

'DE' stelregel met sites is 'KISS' (keep it simple, stupid), daarbij heb ik wel degelijk kennis van HTML en van CSS en daar werk ik dan ook veel mee. Frames gebruik ik weinig, maar daarentegen genoeg tabellen.
Strak is niet een kwestie van smaak, maar een kwestie van overzichtelijk.
Over een homepage had ik gezegd, 'kwestie van smaak' allicht, maar er stond site bij. Dan bekijk ik het ook als zodanig.
Met DreamWeaver kun je veel meer als met Frontpage, wat ik eerlijk gezegd een beetje een irritant programma vind, ik heb voor DreamWeaver ook gewerkt met HomeSite en Coldfusion Studio.
En heb het dan ook in dezelfde instellingen staan.

Ik gebruik in DreamWeaver geen fireworks, kan wel, weet ik, maar maak al mijn eigen zooi gewoon met Photoshop.

Mijn beginpagina mag sneller, dat weet ik, maar de rest zou vrij snel moeten laden. Ik wil echter zo min mogelijk afbreuk aan de foto doen.

Overigens komt Denz weer terug met dezelfde 'kritiek' die ik had....

Ik kan ook wel zwijgen, maar ik vind het eigenlijk ook geen excuus dat het de eerste keer is met werken met het programma, niemand dwingt je om dat soort dingen uit te halen met je fonts en tegenwoordig heb je een frame en table wizard die je heel goed op weg kan helpen.

Succes iig.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 12:49

Duivelin:

Wat ik druk vind aan de sites zijn de verschillende dingen en inderdaad de achtergronden Tong uitsteken en ik noem bijv een heel klein dingetje de pagina van ABU het rijtje met gegevens staan niet met tabs en dus heel rommelig Tong uitsteken
Ja met dat soort dingen ben ik heel precies, ik loop stage bij een krant en doe veel dtp en vormgeven daar heb ik heel erg goed geleerd om alles super precies en nauwkeurig te werken want dat is gewoon noodzakelijk, denk dus niet dat niemand daar op let, want er zijn er zat! Tong uitsteken

Oh en nog even een kleine tip, ik heb zelf ook op dit moment m'n page bij lycos/tripod geplaatst en door de reclame zie je een stuk van je site niet, de KOP bijvoorbeeld, dus misschien handig om die een paar entertjes naar beneden te doen Lachen

Je kunt als je de knop selecteerd in frontpage ergens een target kiezen, bij dreamweaver staat er target en dan kun je kiezen waarin die hem opent, in mijn geval is dat -self dus op dezelfde pagina Lachen met frontpage weet ik dat niet, maar zal ongeveer hetzelfde zijn.

pmarena

Berichten: 48056
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 12:57

Ik wijzig mijn site regelmatig hoor ,
gaat juist hartstikke makkelijk met Dreamweaver ! OK dan!

Alles staat in een map 'boomloosrijden' getiteld ofzo , opgeslagen op mijn PC.

Ik open DW , en open daarin de pagina v/d site (uit mijn eigen PC-bestand) , pas die aan zoals ik wil.
Bijvoorbeeld een nieuwe foto + verslagje toevoegen van iemand die net een zadel gekocht heeft.

Vervolgens alles opslaan.

En Site-put , en hij gebruikt je internmet-verbinding om de verandering ook in de site te maken.

Overigens ben ik een te grote flapdrol om verchil te maken tussen de woorden homepage en website , ik heb gewoon een site. Simpel Haha! .

Ik heb de mijne gemaakt zoals ik hem mooi vond.

Had op verschillende manieren gekund die mij aanspreken ,
ik had ook iets met bruintinten in gedachten maar heb toch voor de frisse luchten e.d. gekozen Lachen

Menu-frame wilde ik sowieso erg graag , dat is lekker overzichtelijk OK dan!

Ik heb dan alleen wel die standaard knoppen ,
en vind de tekst erin een beetje wazig.
Wellicht dat ik dat Fireworks eens ff ga checken dan Denz , hoe dat werkt Lachen .

Orri en anderen , wat vinden jullie dan van mijn site ?
Ben benieuwd wat daar beter aan kan ,
hoor altijd positieve dingen namelijk Lachen

duivelintje
Berichten: 510
Geregistreerd: 13-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 13:03

ik heb in het algemeen de berichten beantwoord, dus ook op diegen die zei dat ze het zelf niet zou kunnen. het bericht ging niet hele maal over jouw antwoord.
als je zo ´ervaren´ bent dan zie je het verschil tussen een site die voor proffesioneel gebruik is gemaakt of zomaar voor de lol.
verder heeft ook iedereen een eigen voorkeur voor een programma dat gebruikt wordt om een site te maken. mijn ervaring is (met die paar sites) dat het met frontpage een stuk makkelijker is dan met dreamweaver en dat ik dus met fronpage meer mogelijkheden zie. verder haal je nu de antwoorden door elkaar, denz reageerde op de sites die ik gemaakt had en niet op de site van henk (onee ik moet homepage zeggen).
verder heb ik niets gezegd over de foto, alleen dat je begin pagina erg traag laadt. verder geef ik geen commentaar op andermans site of homepage. ik zie wel dingen die ik anders zou doen, maar dat is dus mijn smaak en die ander heeft de site / homepage naar eigen smaak gemaakt. ook strak is een kwestie van smaak. een site die niet strak is kan alsnog overzichtelijk zijn (heb het niet over mijn of henk zijn homepages, maar in het algemeen).
ik heb een cursus dreamweaver gehad en daarin werkten we met tabellen zoals jij zegt, maar ik vond dit niet handig, zelfde met frames.
maar zoals gezegd dat is mijn mening. laten we die vooral van elkaar respecteren.
ik vind jou daarentegen erg aanvallend overkomen. ik kan echt wel tegen kritiek, maar dat van jou lijkt meer op van je doet het fout je moet het zus en zo doen (zie ik misschien ook verkeerd en bedoel je het niet zo).
vind het ook niet erg aardig gezegd dat het geen excuus is om dat soort dingen uit te halen als je voor het eerst een homepage / site maakt, de maker vindt het waarschijnlijk wel leuk.
maar goed we kunnen lang of kort discusseren hierover. feit blijft dat meningen verschillen en dat iedereen op zijn / haar manier de dingen doet / maakt naar eigen ideeën en smaak.

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 13:11

In principe kun je met veel programma's knoppen en dergelijke aanmaken, maar het makkelijke met fireworks is is dat je in dreamweaver je knop kunt selecteren en dan ergens onder staat een knopje met : edit in fireworks dan schakel je meteen over op firworks met het te bewerken voorwerp, die bewerk je en dan kun jemeteen updaten zodat het meteen in dreamweaver ook weer goed staat Lachen


duivelintje
Berichten: 510
Geregistreerd: 13-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 13:12

denz schreef:
Duivelin:

Wat ik druk vind aan de sites zijn de verschillende dingen en inderdaad de achtergronden Tong uitsteken en ik noem bijv een heel klein dingetje de pagina van ABU het rijtje met gegevens staan niet met tabs en dus heel rommelig Tong uitsteken
Ja met dat soort dingen ben ik heel precies, ik loop stage bij een krant en doe veel dtp en vormgeven daar heb ik heel erg goed geleerd om alles super precies en nauwkeurig te werken want dat is gewoon noodzakelijk, denk dus niet dat niemand daar op let, want er zijn er zat! Tong uitsteken

Oh en nog even een kleine tip, ik heb zelf ook op dit moment m'n page bij lycos/tripod geplaatst en door de reclame zie je een stuk van je site niet, de KOP bijvoorbeeld, dus misschien handig om die een paar entertjes naar beneden te doen Lachen

Je kunt als je de knop selecteerd in frontpage ergens een target kiezen, bij dreamweaver staat er target en dan kun je kiezen waarin die hem opent, in mijn geval is dat -self dus op dezelfde pagina Lachen met frontpage weet ik dat niet, maar zal ongeveer hetzelfde zijn.


thnx voor je tips, ik zal idd eens kijken of ik dat kan vinden. ik ben ook niet zo blij met die lycos sites vanwege al dat reclame eromheen, maar er zijn weinig (gratis) sites zonder reclame (heb ik nog niet kunnen vinden) en ik vind het zonde om voor een site te betalen terwijl die gewoon voor de lol is (voor ons dan), zou ik wat commercieler gaan doen dan heb ik het er wel voor over om wat geld per maand ervoor te moeten betalen.
dat van het voorbeeld wat je noemt over de gegevens van abu, is mij ook al opgevallen. het gekke is dat ik wel degelijk tabs heb gebruikt en het bij mij netjes onder elkaar staat ook als ik zelf naar mijn homepage gaat, maar als ik het op de computer bij henk zie, dan staat het daar rommelig en niet netjes onder elkaar (henk is dus mijn vriend en we hebben 2 computers staan met allebei een internet verbinding erop). ik weet ook dat ik dat kan oplossen door er een tabel van te maken. helaas staat dat tabel nooit waar ik het wil hebben (moet ik nog uitvogelen hoe ik dat voor elkaar krijg). ik snap het dus niet waarom het bij mij wel netjes onder elkaar staat en op een andere computer niet.

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 13:14

Duivelin:

Kun je mij misschien uitleggen waarom je het werken met tabellen en frames niet ziet zitten? Wie weet leer ik daar ook weer van, ik zie die tabellen en frames nl alleen maar positief in, dus? Lachen

duivelintje
Berichten: 510
Geregistreerd: 13-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 13:14

denz schreef:
In principe kun je met veel programma's knoppen en dergelijke aanmaken, maar het makkelijke met fireworks is is dat je in dreamweaver je knop kunt selecteren en dan ergens onder staat een knopje met : edit in fireworks dan schakel je meteen over op firworks met het te bewerken voorwerp, die bewerk je en dan kun jemeteen updaten zodat het meteen in dreamweaver ook weer goed staat Lachen


dat fireworks en die andere programma´s moet ik nog eens napluizen hoe die werken. ik heb tot nu toe lege knoppen gebruikt en ze in paint van text voorzien. is het trouwens niet zo dat in fireworks ook allemaal standaard knoppen zitten? of kan je daar ook eigen knoppen maken.

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 13:18

duivelintje"]
[quote="denz schreef:
In principe kun je met veel programma's knoppen en dergelijke aanmaken, maar het makkelijke met fireworks is is dat je in dreamweaver je knop kunt selecteren en dan ergens onder staat een knopje met : edit in fireworks dan schakel je meteen over op firworks met het te bewerken voorwerp, die bewerk je en dan kun jemeteen updaten zodat het meteen in dreamweaver ook weer goed staat Lachen


dat fireworks en die andere programma´s moet ik nog eens napluizen hoe die werken. ik heb tot nu toe lege knoppen gebruikt en ze in paint van text voorzien. is het trouwens niet zo dat in fireworks ook allemaal standaard knoppen zitten? of kan je daar ook eigen knoppen maken.
[/quote]

Fireworks zal best ook standaard knoppen hebben, maar firworks hoort in principe bij dreamweaver dus als je de standaard knoppen van dreamweaver bedoeld?
Je kunt natuurlijk overal standaard knoppen vandaan halen en je eigen tekst erin doen.
Maar met fireworks kun je gewoon alles zelf maken.

duivelintje
Berichten: 510
Geregistreerd: 13-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 13:19

denz schreef:
Duivelin:

Kun je mij misschien uitleggen waarom je het werken met tabellen en frames niet ziet zitten? Wie weet leer ik daar ook weer van, ik zie die tabellen en frames nl alleen maar positief in, dus? Lachen


het irritante van frames vind ik dat je nog maar een beperkte ruimte heb voor de informatie van de overige pagina´s, waardoor je meer moet scrollen (ik weet dat in mijn sites ook veel gescrold moet worden door de lange tekst enzo hoor). het lijkt dan (in mijn ogen) dat de pagina kleiner is en je minder informatie kwijt kan (kan ik me in vergissen hoor).

wat tabellen betreft. als ik een tabel probeerde (jawel heb ik zeker uitgeprobeerd) dan kwam die in het midden van de pagina te staan en vond ik het moeilijk om alles te plaatsen waar ik dat wilde hebben. tabellen zijn wel handig als je tekst naast een afbeelding wil hebben, dat gaat dan wel makkelijker. ik moet er gewoon eens goed voor gaan zitten denk ik en minder ongeduldig zijn. ik ben nu niet langer dan een paar dagen bezig om een homepage te maken en 1 heb ik zelfs in 1 dag gemaakt. misschien moet ik er meer de tijd voor nemen.

duivelintje
Berichten: 510
Geregistreerd: 13-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 13:25

denz, zou je mij een voorbeeld kunnen geven van het zelf maken van iets in fireworks? gewoon in tekst hoor. (bijv. een driehoek met eigen afbeelding erin of iets dergelijks?). ik zou het namelijk veel leuker vinden om iets helemaal zelf te maken ipv van idd de standaard knoppen die je overal kan vinden.
ook tips over achtergrond zijn welkom, zelf vind ik het wat saai om een achtergrond in bijv. 1 kleur te gebruiken, maar het is moeilijk om een (standaard) achtergrond te gebruiken die uit 1 plaatje bestaat waardoor het al wat rustiger aanblikt.
als je wil kunnen we misschien ook ergens anders (via pb, mail, o.i.d.) hierover verdergaan, dit was immers niet de bedoeling van henk met dit topic. en ik sta verder open voor de tips zeker over het gebruik van de andere programma´s die bij dreamweaver horen (extenstion manager, fireworks en freehand).

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 13:27

Okay daar kan ik wel een beetje inkomen dat scrollen enzo, maar in principe hoeft je menu niet veel ruimte in beslag te nemen Lachen mijn nieuwe site word ook best wat scrolwerk, gezien ik een enorm menu heb met meer dan 10 knoppen en ze ook nog eens niet erg klein zijn Tong uitsteken maar goed ik vind scrollen nooit zo erg, wel als mensen een site hebben waar scrollen niet nodig is, bijv een tekst van 10 punten(om even te overdrijven Tong uitsteken )

Verder zou ik als ik jou was idd wat meer tijd gaan besteden aan je site! Hoe KAN het dat je in 1 dag klaar bent!, ik ben minimaal een paar weken bezig(niet hele dagen dan hoor!)

Je kunt bijv door frames en te schuiven met frames heel makkelijk je tekstkaders ook iets korter maken, zodat je niet over de hele breedte hoeft te lezen, want denk eens aan de mensen met zon breedbeeld scherm! Tong uitsteken


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 bezoekers